Megane III RS
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Megane III RS
Laatst gewijzigd door Dennis van der Schoot op 03 mar 2009, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- GijsH
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 21:58
- Locatie: Eindhoven - 106 S2 Rallye
Re: Megane III RS
Dat ziet er veelbelovend uit!
- Tristan
- Berichten: 13336
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Megane III RS
Ziet er niet verkeerd uit op afstand gezien.
- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
Re: Megane III RS
Niet gek! Merken gaan nu wel alles bij elkaar afkijken nu.... (*denkt aan Ibiza Bocanegra*)
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Megane III RS
Dat is toch al zo sinds er meerdere fabrikanten zijn?!2000USA schreef:Niet gek! Merken gaan nu wel alles bij elkaar afkijken nu.... (*denkt aan Ibiza Bocanegra*)
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Megane III RS
Is in ieder geval wel een model met potentie.
- Mark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Megane III RS
Ziet er goed uit! Wat donkerdere koplampen zouden hem nog mooier maken.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Megane III RS
Looking good !
- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
Re: Megane III RS
Lekkere wegligging ook,hij schiet helemaal van de baan......
Ik denk toch dattik de ouwuh mooier vin,maar ff wachten tot we em eens in het echt zien...
Ik denk toch dattik de ouwuh mooier vin,maar ff wachten tot we em eens in het echt zien...
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Megane III RS
Doet me niks
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Megane III RS
Misschien is het nog de nieuwigheid, maar ik vind het ook nog niet iets om warm voor te lopen.
- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: Megane III RS
En ik vind hem gewoon lelijk
Re: Megane III RS
Nee een 316 is mooi hij heeft iig meer vermogen dan de 316
De MRS III wordt initieel in twee versies aangeboden: standaard en met een Cup Chassis. Laatstgenoemde verlaagt de koets met 10 mm, voorziet straffere dempers en veren, optionele negentienduimers én een differentieel met beperkte slip om de 250 pk en 340 Nm aan de grond te krijgen. Rijdynamisch zou de Mégane daarmee onderhoudend op circuit en op de weg moeten zijn. Het gemiddelde verbruik klokt af op 8,4 l/100km, de CO2-emissies bij 195 g/km.
Beide versies krijgen een verkorte zesbak en een herziene stuurinrichting terwijl de donkere alu’s (in vier stijlen - twee 18′ers & twee 19′ers) 340 mm grote Brembo’s verhullen. Net als bij de Clio RS is het motorgeluid door een speciaal team onder handen genomen om een unieke sound te produceren. Het ESP is naar goede RS-gewoonte volledig uitschakelbaar.
Binnenin is er keuze tussen stof en leder voor zowel de standaard stoelen als de Recaro’s die beide in twee kleuren te hebben zijn. In tegenstelling tot gewone Méganes is de snelheidsmeter analoog, maar klassieke opties als verwarmde voorstoelen, lichtsensor en dual-zone airco blijven beschikbaar. Wel nieuw is het 3D Sound System door Arkamys en de Carminat Bluetooth DVD die met mp3-compatibiliteit, 6CD-lader en een optioneel 16/9 infoscherm uitpakt.
Een gewichtsopgave is er nog niet, maar volgens insiders zou de MRS III ondanks een gelijkaardige uitrusting lichter zijn dan de Coupé 2.0 TCe die 1395 kg weegt. Ook prijsgewijs is er nog niets bekend, maar verwacht een som in de buurt van 24.000€ en een kleine 1.000 meer voor het Cup Chassis - exclusief Recaro’s.
Rest er enkel nog de bovenvermelde Renault Sport Display die alle vitale organen in de gaten houdt om de bestuurder - vooral op circuit - te entertainen. Daar dubbelt de display ook als prestatiemeter met sprint- en rondetijden. Straffer nog: bepaalde motorparameters zouden per knopdruk afgestemd kunnen worden op weg- en weersomstandigheden. Hoegenaamd een echt stukje F1-technologie.
De MRS III wordt initieel in twee versies aangeboden: standaard en met een Cup Chassis. Laatstgenoemde verlaagt de koets met 10 mm, voorziet straffere dempers en veren, optionele negentienduimers én een differentieel met beperkte slip om de 250 pk en 340 Nm aan de grond te krijgen. Rijdynamisch zou de Mégane daarmee onderhoudend op circuit en op de weg moeten zijn. Het gemiddelde verbruik klokt af op 8,4 l/100km, de CO2-emissies bij 195 g/km.
Beide versies krijgen een verkorte zesbak en een herziene stuurinrichting terwijl de donkere alu’s (in vier stijlen - twee 18′ers & twee 19′ers) 340 mm grote Brembo’s verhullen. Net als bij de Clio RS is het motorgeluid door een speciaal team onder handen genomen om een unieke sound te produceren. Het ESP is naar goede RS-gewoonte volledig uitschakelbaar.
Binnenin is er keuze tussen stof en leder voor zowel de standaard stoelen als de Recaro’s die beide in twee kleuren te hebben zijn. In tegenstelling tot gewone Méganes is de snelheidsmeter analoog, maar klassieke opties als verwarmde voorstoelen, lichtsensor en dual-zone airco blijven beschikbaar. Wel nieuw is het 3D Sound System door Arkamys en de Carminat Bluetooth DVD die met mp3-compatibiliteit, 6CD-lader en een optioneel 16/9 infoscherm uitpakt.
Een gewichtsopgave is er nog niet, maar volgens insiders zou de MRS III ondanks een gelijkaardige uitrusting lichter zijn dan de Coupé 2.0 TCe die 1395 kg weegt. Ook prijsgewijs is er nog niets bekend, maar verwacht een som in de buurt van 24.000€ en een kleine 1.000 meer voor het Cup Chassis - exclusief Recaro’s.
Rest er enkel nog de bovenvermelde Renault Sport Display die alle vitale organen in de gaten houdt om de bestuurder - vooral op circuit - te entertainen. Daar dubbelt de display ook als prestatiemeter met sprint- en rondetijden. Straffer nog: bepaalde motorparameters zouden per knopdruk afgestemd kunnen worden op weg- en weersomstandigheden. Hoegenaamd een echt stukje F1-technologie.
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Megane III RS
Da's een lagere school reactie, Luco Zo deden we toen ook tegen elkaar, maar dan met andere woorden natuurlijkluco hornsveld schreef:Nee een 316 is mooi hij heeft iig meer vermogen dan de 316
Re: Megane III RS
Ja wie zich als peuter gedraagt (2 keer dezelfde nutteloze binnen 7 posts) krijgt ook zulke reactiesArthur schreef:Da's een lagere school reactie, Luco Zo deden we toen ook tegen elkaar, maar dan met andere woorden natuurlijkluco hornsveld schreef:Nee een 316 is mooi hij heeft iig meer vermogen dan de 316
Ik ben trouwens alleen een beetje aan het stangen :drinking:
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Re: Megane III RS
Luco,die info heb ik ook gelezen,prijs klopt geen zak van,snel vergeten.
En of de rest klopt weet ik niet.
En of de rest klopt weet ik niet.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Megane III RS
Luco, weet jij het verschil tussen mooi en snel?
Re: Megane III RS
@Dennis, ik denk dat het de prijs zonder btw en bpm is?
@Allen, vertel jij het eens, ik weet alleen dat een bmw en niet snel is en niet mooi is
@Allen, vertel jij het eens, ik weet alleen dat een bmw en niet snel is en niet mooi is
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Megane III RS
Met 310 pk en quaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaife sper diff om de Hema RS voor te blijven
Renault, shift expectatioms. :fy: (Zo, was wel weer nodig na de nodige gvd's.)
Renault, shift expectatioms. :fy: (Zo, was wel weer nodig na de nodige gvd's.)
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Megane III RS
Ok:
* mooi of niet mooi gebruik je als je naar je wederhelft kijkt.
* snel of langzaam bepaal je als je het gaspedaal naar de bodem trapt in je wagen met draaiende motor en in z'n versnelling!
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
* mooi of niet mooi gebruik je als je naar je wederhelft kijkt.
* snel of langzaam bepaal je als je het gaspedaal naar de bodem trapt in je wagen met draaiende motor en in z'n versnelling!
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Re: Megane III RS
@ Luco,daar zul je weleens gelijk in kunnen hebben.
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Megane III RS
Vind hem wel wat weg hebben van de scirocco, wel mooi dus maar het scheelt dat ik geen franse auto's koop :jenna:
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Re: Megane III RS
De informatie over de nieuwe Mégane RS is nog beperkt, maar Renault Sport meldt al wel dat de nieuwe generatie een vermogen van 250 pk op de voorwielen krijgt. Het maximumkoppel bedraagt 340 Nm. Het vermogen komt uit een 2,0-liter viercilinder turbomotor.
De koper kan kiezen uit een standaard- en een cupchassis. Uiteraard onderscheidt de RS zich van de andere Méganes door een dikke bodykit, dito lichtmetaal en rode Brembo-remklauwen.
De koper kan kiezen uit een standaard- en een cupchassis. Uiteraard onderscheidt de RS zich van de andere Méganes door een dikke bodykit, dito lichtmetaal en rode Brembo-remklauwen.
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Megane III RS
http://www.autoweek.nl/autonieuws/11090 ... pierballen" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten