Ducati Desmosedici RR

50% van de wielen, 200% driving fun?
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door romo » 11 nov 2010, 22:25

Zie ik nu een barst in het ruitje??

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Roy » 11 nov 2010, 22:25

Scheur in je kuipruitje???

EDIT: Haha, great minds think alike :mrgreen:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 12 nov 2010, 09:16

+ resten van een eend of zo. Die kwam wel van rechts, dus kon het zelf betalen :lol: :

Afbeelding

Gelukkig was alleen het ruitje stuk en verder niets gebeurd.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door frank de jonge » 12 nov 2010, 09:38

Dat is dan wel ff schrikken idd :O

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 29 nov 2010, 10:20

Voor de fun en omdat praktisch alles al carbon is:

Afbeelding

Afbeelding

Dus niet achteraf gelamineerde spiegelbehuizingen, maar kompleet van carbon gemaakt.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door frank de jonge » 29 nov 2010, 10:47

Dat ziet er idd erg strak uit zo :D

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Ruud » 29 nov 2010, 11:48

Waar heb je ze vandaan als ik vragen mag? Ziet er erg goed uit! Zullen ook wel strak staan op mijn 1198 in t rood aangezien daar ook praktisch alles van carbon is...

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 29 nov 2010, 13:16

Ruud schreef:Waar heb je ze vandaan als ik vragen mag? Ziet er erg goed uit! Zullen ook wel strak staan op mijn 1198 in t rood aangezien daar ook praktisch alles van carbon is...
Toen de D16 vorig jaar bij Biggelaar stond, hebben er ook meerdere naar gevraagd. 8)

De spiegels zijn van alpha-speed in Amerika. Alleen kom ik niet meer op de website (http://www.alpha-speed.com" onclick="window.open(this.href);return false;), dus vraag me af of ze nog wel bestaan??

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Ruud » 29 nov 2010, 15:46

wjn schreef:
Ruud schreef:Waar heb je ze vandaan als ik vragen mag? Ziet er erg goed uit! Zullen ook wel strak staan op mijn 1198 in t rood aangezien daar ook praktisch alles van carbon is...
Toen de D16 vorig jaar bij Biggelaar stond, hebben er ook meerdere naar gevraagd. 8)

De spiegels zijn van alpha-speed in Amerika. Alleen kom ik niet meer op de website (http://www.alpha-speed.com" onclick="window.open(this.href);return false;), dus vraag me af of ze nog wel bestaan??
Stond ie afgelopen mei ook bij Biggel? Toen stond er ook één in de "showroom" toen ik op jacht was naar een 1198 :)

Alpha-speed lijkt einde oefening idd. Zal eens informeren bij verschillende leveranciers.

Een D16 is wel echt een droomfiets zeg!

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Roy » 29 nov 2010, 16:00

Ruud schreef: Een D16 is wel echt een droomfiets zeg!
Vet he? Dat ding van Wolfgang blijft gewoon een droomfiets 8)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 29 nov 2010, 19:00

Ruud schreef:Stond ie afgelopen mei ook bij Biggel?
Hij heeft er wel meer in onderhoud, maar slechts ééntje met deze spiegels. Dus als diegene die je gezien hebt, carbon spiegels had, dan was deze dat.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 05 dec 2010, 14:25

LiFe Accu van Thorsten Durbahn:

Afbeelding

Enige nadeel van deze accu is dat je 'm af en toe (één keer per seizoen in mijn geval) moet "balanceren". Maar ja, eigenlijk zou dat ook goed zijn voor normale loodaccu's, want daar gaat ook altijd één cel van defect.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door romo » 05 dec 2010, 14:37

Spiegels zijn super...............

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door indobesar » 05 dec 2010, 18:35

Prachtig fiets.... :love:

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Jarno » 09 dec 2010, 13:03

Wolfgang, moet je bij deze nieuwe accu ook een speciale lader gebruiken?

Heb voor de 916 ook gedacht aan een lichter exemplaar maar daar zou ik
waarschijnlijk laadproblemen mee krijgen, werd mij verteld.
En laat dat nou net niet mijn sterkste kant te zijn...elektrisch... :oops:

In jouw geval een gewichtswinst van 2568 gram = super.
Die van mij heeft een accu van 16 Ah dus zal mijn winst nog wel groter zijn.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 09 dec 2010, 13:32

Normaal/druppel laden kun je met een normale lader (anders zou de motor zelf de accu ook niet op kunnen laden). Onderhoudsladen moet af en toe met een speciale lader, om de cellen te balanceren.

Voor modelbouw is er veel over te vinden op internet (LiPo etc.). Durbahn zelf heeft ook wel leuke ideeën (zie: http://shop.durbahn.de/shop/en/products ... rlight_%21" onclick="window.open(this.href);return false;).

Ik gebruik deze lader:
Afbeelding
http://media.hyperion.hk/dn/eos/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die lader kun je ook voor andere types accus gebruiken, mocht je dat willen.

Ik doe 2x per jaar balanceren (die extra stekker op het apparaat aansluiten, juiste menu kiezen, verder gaat het vanzelf), want ik rij helaas niet zoveel met de motor(en).

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Roy » 09 dec 2010, 13:45

Misschien een gigantisch stomme vraag hoor Wolfgang, maar moet je dat balanceren bij elke motor doen? Ik heb er namelijk nog nooit iemand over gehoord eigenlijk.

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Ruud » 09 dec 2010, 13:49

Het balanceren is alleen nodig bij LiPo-accu's.

Bij een normale loodaccu staan de cellen met elkaar in verbinding en balanceren zichzelf dus. (bevestiging nodig ;) )

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door frank de jonge » 09 dec 2010, 14:50

Tenzij dr 1 loodcel kapot is zoals Wolfgang eerder omschreef ;)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 09 dec 2010, 15:19

Ruud schreef:Het balanceren is alleen nodig bij LiPo-accu's.

Bij een normale loodaccu staan de cellen met elkaar in verbinding en balanceren zichzelf dus. (bevestiging nodig ;) )
Helaas, ook een normale loodaccu zou kunnen profiteren van balanceren. Ook die cellen staan slechts in serie, dus de zwakste bepaalt voor de hele accu.

Kwestie van kosten/baten, want die dingen zijn (relatief) goedkoop en ze gaan vaker stuk vanwege overlading (kromme platen / te weinig accuwater) of te weinig lading (sulfatering / kortsluiting). Bij een tractiebatterij (vorkheftruck oid) kun je dan alleen de defecte 2V cel vervangen.

Een LiFe / LiPo kun je veel hoger belasten dan een loodaccu, vandaar dat ze kleiner kunnen zijn. Helemaal leeg is niet zo'n probleem, geen "geheugeneffect". Als je een LiFe / LiPo (maar ook al de NiCd) etc.overlaadt, heb je kans op een ontploffing. Dat dan weer wel :wink:

Ik ben trouwens benieuwd hoe Porsche dat doet, die biedt ook dit soort accus aan voor bepaalde modellen.

@Roy, is dus alleen nodig voor LiPo / LiFe e.d. accu's, normale (lood/gel) kun je gewoon op de druppellader laten staan (als je niet regelmatig rijdt).

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Jarno » 09 dec 2010, 15:30

Bedankt voor de uitleg over de accu's :thumbup:
Moet er dan toch maar serieus over nadenken om het mee te nemen
in de opbouw van de Duuk.
Alles carbon en magnesium is niet genoeg als er een dikke vette accu blijft
drukken op de weegschaal :mrgreen:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Roy » 09 dec 2010, 16:17

Dank jullie wel voor de uitleg. Als ik niet rijd staat ie in de schuur aan de lader en volgens mij heb ik een normale accu, dus dat zal dan wel goed zijn :wink:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door wjn » 09 dec 2010, 16:40

Voor de volledigheid over accu's, een normale loodaccu moet je ook van tijd tot tijd met een hogere spanning laden, zodat ie lichtjes gaat "koken". Waarom? Omdat accuzuur zwaarder is dan water en naar beneden "zakt". Door het borrelen vermengt het zich weer goed. Altijd pas na het laden accuwater bijvullen.

P.S. Niet met een aansteker de stand van het accuwater controleren, geeft knallende effecten :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door Niels » 09 dec 2010, 18:08

:mrgreen:

Om eerlijk te zijn besteed ik echt geen aandacht aan de accu. Tegen de tijd dat het weer mooi weer wordt dan zet ik em aan een accu lader en dan zie ik wel weer of ie het een seizoen volhoudt :oops:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Ducati Desmosedici RR

Bericht door romo » 09 dec 2010, 20:05

Ik heb hem nu al tijden achter de Optimate4 hangen..........als ik het goed begrijp doet dat apparaat verschillende dingen;

1 testen
2 laden
3 onderhoud
4 ga naar 1

Het klopt toch dat die lader er gewoon continu aan kan zitten?
Of doe ik nu iets verkeerd?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten