Stap 2 van het rookverbod...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Luco

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Luco » 29 jan 2009, 19:45

Roman schreef:
luco hornsveld schreef:Stom gelul Knot
Ik zie dagelijks mensen troep uit hun auto gooien die veel meer schade aan kunnen richten dan een peuk.
:
Hier anders word het zwaar genoeg bevonden om in sommige gevallen de helft van je punten weg te nemen...
Het heb ook al meerdere zware brand veroorzaakt dus het is ook logisch.

En ja er zijn zat dingen die ook gevaarlijk zijn tijdens het rijden. Maar er zijn er niet veel waar je minuten lang mee bezig kunt zijn zonder de wet te overtreden...

Maar ja, er is nog zoiets als het maken van weten en het ook echt uitvoeren he. De wetten zijn hier wel, maar de uitvoering en handhaving blijft zo'n beetje in alle gevallen achterwege :shithappens:
Ik vind spanje nog iets anders, met name door de branden.
Zomers is hier ook wel eens een waarschuwing als het lang droog is, als je dan een peuk in bv een bos of op een hei brandend weggooit mag je van mij ook zwaar gestraft worden.
Maar om het nu te verbieden in de auto :hammer:
Trouwens officieel zou een vrachtwagenchaufgfeur niet meer in zijn cabine mogen roken, het is namelijk een werkplek.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39789
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Arthur » 29 jan 2009, 19:50

Jij kunt bij Knot wel een potje breken, Luco.
Ik kreeg om minder al enge ziektes :wink:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Knot » 29 jan 2009, 19:56

Arthur, beetje ontopic kan geen kwaad....

Van donder kan je ook komen te overlijden ;)

Luco

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Luco » 29 jan 2009, 20:02

Arthur schreef:Jij kunt bij Knot wel een potje breken, Luco.
Ik kreeg om minder al enge ziektes :wink:
wedden dat ik meer ziektes ken dan Knot :twisted: :twisted:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door allen » 29 jan 2009, 20:10

De vraag is of jij iemand die ziektes ook daadwerkelijk toewenst. :idea:

@Rico: die vrouw uit Wales is denk ik niet helemaal bij d'r hoofd. :roll:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Bert ///M3 » 29 jan 2009, 20:17

Ik vind de anti roken in de auto argmenten ook maar slap gelul eerlijk gezegd. Behalve dat verhaal van Roman, bosbranden etc ja dan denk ik daar hebben ze gewoon gelijk in.

Ik rook zelf niet in de M3, heel soms even smokkelen als ik in de file sta oid. Maar ik rij wel eens in andere auto's waar wel in gerookt word en met een sigaret aansteken ben je echt geen minuten lang bezig. Het vereist ook lang niet zo veel aandacht als bellen, bij lange na niet.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door RJay » 29 jan 2009, 20:43

Jezus mina zeg.
Ik ben geen roker en zal ook nooit roken, maar ik vind dit toch wel belachelijk.



Straks mag je in café's en thuis ook geen biertje meer pakken :bag:

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 399
Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Pim » 29 jan 2009, 21:28

i dont care anymore :lol:

Dag 2 zonder sigaret is bijna voorbij na een decennium lang net geen pakje per dag.. ga zo even paar rondjes om het huis rennen denk ik :bag:

Luco

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Luco » 29 jan 2009, 21:33

Pim schreef:i dont care anymore :lol:

Dag 2 zonder sigaret is bijna voorbij na een decennium lang net geen pakje per dag.. ga zo even paar rondjes om het huis rennen denk ik :bag:
lekker peukie hebbuh :angel: :angel:

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4864
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Tom V » 29 jan 2009, 21:37

Ik rook zelf wel in de auto, toen ik m kocht was er al gerookt dus het maakt me niet uit. Wel gebruik ik gewoon de asbak en vind ik het gruwelijk irritant als een of andere mongool weer een peuk over mn motorkap laat stuiteren. Roken in de auto vind ik prima en onzinnig om te verbieden maar hou je meuk gewoon binnen.

Ontopic, in je eigen huis roken verbieden vind ik te ver gaan, je mag straks helemaal niets meer...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door GTRene » 29 jan 2009, 23:49

Niet meer roken in je eigen huis gaat ook wel wat ver, echter zouden ze wel kunnen zeggen dat brand door rokers schade dus door sigaretten van mensen die met peuk in slaap vallen of as op grond of smeulschade, dat soort zaken niet meer vergoed worden door je verzekering...

Verder vind ik ook dat alle gedetineerden e.d. niet mogen roken in hun cel en dus ook geen aansteker e.d. mogen hebben dan was zoiets als de schiphol brand ook niet gebeurd...ze kunnen wel wat regels aanscherpen en of mensen meer zelfbewustzijn meegeven, dus rook je thuis en krijg je mede daardoor schade? dan is het eigen schuld dikke bult :mrgreen:

Roken in auto vind ik erger...niet alleen om de gezondheid en of van de kinderen waarbij de moeder die ze naar school brengt, in die paar minuten ook nog een sigaret moet roken op dat korte stukkie !! dat zie ik regelmatig schandalig! maar buiten dat is dat bijna net zo "gevaarlijk" dan telefoneren...je wordt vaak afgeleid door as en of sigaret laten vallen enz..maja, ook daarbij zouden ze de mensen de keus kunnen laten van..krijg je schade daardoor of een ongeluk? betaal je zelf zeg maar...

Met andere woorden men kan mensen meer bewustzijn en verantwoording meegeven...en rekenschap houden met anderen als je een peuk opsteekt in de auto en er zitten meer mensen in :thumbup:

alles verbieden werkt beklemmend...

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Bert ///M3 » 29 jan 2009, 23:52

Houd ook geen stand Rene.

Want wat ga je dan nog meer verbieden? Dekt je brandverzekering niet omdat je een gasfornuis gebruikt? Frituurpan? Kaarsen aan? etc.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door GTRene » 30 jan 2009, 00:23

Bert ///M3 schreef:Houd ook geen stand Rene.

Want wat ga je dan nog meer verbieden? Dekt je brandverzekering niet omdat je een gasfornuis gebruikt? Frituurpan? Kaarsen aan? etc.
Kaarsen vind ik ook gevaarlijk, die andere zaken zijn meer gebruiksvoorwerpen om van te eten/leven?
Roken en kaarsen vind ik een eigen risico...ik rook niet en gebruik geen kaarsen maar betaal wel mee als anderen brand veroorzaken door die zaken, of brandgaten claimen bij hun verzekering, ik vind dat soort zaken eigen risico...maar begrijp wat je probeert te zeggen 8)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door allen » 30 jan 2009, 11:08

Bij eten heb je ook een keuze hoor. Sla kun je rauw eten en brood met hagelslag hoef je niet te koken. We hebben niet allemaal problemen met het koppie dat we voor onszelf beschermd moeten worden voor een kaarsje of een frituurpan. :nah:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door RVV » 30 jan 2009, 11:13

Ik poste ergens kinderen ? Niemand die daar op in gaat.

Pa en moe roken als een ketter in huis,, hun goed recht,, maar is het ook hun recht om de kindertjes er aan bloot te stellen ? Nu men weet hoe schadelijke het allemaal is voor kinderen ?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door allen » 30 jan 2009, 11:19

Is dat de reden waarom je het roken in alle woningen zou moeten verbieden? In verband met eventuele huisdieren (kinderen, zo je wilt)???

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door GTRene » 30 jan 2009, 11:19

Rico schreef:Ik poste ergens kinderen ? Niemand die daar op in gaat.

Pa en moe roken als een ketter in huis,, hun goed recht,, maar is het ook hun recht om de kindertjes er aan bloot te stellen ? Nu men weet hoe schadelijke het allemaal is voor kinderen ?
Ik vind van niet, net zoals ik al aankaarte van die moeder die de kids naar school brengt in de auto en op dat vaak korte stukje toch nog een sigaret opsteekt...ronduit schandalig! :hammer:
Wat je alleen doet oke, maar in zo'n kleine ruimte je kids er aan blootstellen om je eigen genot en verder niet nadenken of ff wachten en elders die peuk oproken, ja dat vind ik bijna crimineel, of wel heel egoïstisch...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door RVV » 30 jan 2009, 11:22

Allen ik ben niet voor een rookverbod in huis.. ieder zijn keus.. maar ik vind het wel gruwelijk aso om je kinderen stelsmatig aan zoiets ongezonds bloot te stellen.

Geen enkel excuus daarvoor. Je laat je kinderen ook geen bleekwater drinken.

Tom
Berichten: 21742
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Tom » 30 jan 2009, 12:07

Alsof kinderen niet tegen rook kunnen?
Natuurlijk is meeroken schadelijk maar van een beetje sigarettenrook ga je niet dood. Bij hele kleintjes vind ik het aso maar als ze wat ouder zijn niet.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door RVV » 30 jan 2009, 12:44

Oei.. wat een denkfout :?

Meeroken is schadelijker dan zelf roken, als er als fors word gerookt thuis is er echt geen sprake meer van een beetje rook, en in elke fase van het opgroeien van een kind is (uitgeademde) sigaretterook zeer schadelijk voor de gezondheid en belangrijke groeiprocessen in het lichaam. Het lichaam van een 12 jarige is niet minder kwetsbaar voor rook dan van een 3 jarige ofzo.

Voorbeeld, tanden en kiezen van kinderen van rokende ouders, zijn veel kwetsbaarder voor rot en bederf.

En last but not least.. voorbeeld doet volgen,, hoe valt het als ouder uit te leggen dat hun wel gewoon kunnen roken, maar het roken voor hun kinderen ongezond is ? getuigd niet bepaald van een opvoedkundige ruggegraat.. gevolg.. hele horde pubers.. die op 12 jarige leeftijd beginnen met paffen want pa en ma doen het ook gewoon..als ik dan een paar van die jonge kinderen zie fietsen met een geroutineerde sigaret tussen de mond of vingers.. denk ik altijd weer dood en doodzonde.

Toen ik 12 was pafte ik ook.. op nieuwsjaardag een pakje sigaretten op.. gewoon omdat het stoer was.. thuis was het ook heel gewoon.. gelukkig ben ik er toen doodziek van geworden en sindsdien nooit meer een sigaret aangeraakt.

Ik vraag me af wat het verschil is tussen het langzaam vergiften van je kind (meeroken) of het snel vergiften van je kind.. wat iedereen moorddadig en slecht vind. :roll:

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Max V » 30 jan 2009, 12:48

Mijn ouders roken als schoorstenen...

Mijn broertje en mijn zus riepen altijd het hardst dat ze nooit zouden gaan roken... nu roken ze beiden net zo veel als mijn ouders...

Alleen ik en m'n zusje roken niet, laten we dat vooral zo houden!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door RVV » 30 jan 2009, 12:50

“Meeroken Schadelijker Dan Zelf Roken?”

Is meeroken slechter dan gewoon roken of is dit slechts een waarschuwing dat wordt afgegeven door de niet rokers?

De meeste sigarettenrook komt van het brandende stuk van de sigaret.(maar liefst 85%)
Deze rook wordt ook wel “zijstroom of sidestream” genoemd. De rook die ingeademd wordt door de roker “hoofdstroom of mainstream” bedraagt dus maar 15%.
De rook van de sidestream is echter schadelijker dan de rook die de roker inhaleert. Dit komt doordat een sigaret in de hand brandt op een lagere temperatuur, hij smeult als het ware.
Hierdoor komen er meer kankerverwekkende en giftige stoffen vrij.

Je kinderen, vrouw of andere mensen uit jouw omgeving krijgen dus rook binnen van de sidestream. Wanneer een niet roker ongeveer 40 uur per week in een kamer zit met een gemiddelde roker, krijgt hij ongeveer 5 sigaretten per dag binnen.

Ook een korte blootstelling aan sigarettenrook heeft een duidelijk effect op het hart van meerokers. Na dertig minuten is er een duidelijke afname te zien van de bloedtoevoer naar het hart.

Onderzoeken tonen aan dat het risico op longkanker met circa 20% procent toeneemt ten opzichte van mensen die niet aan tabaksrook worden blootgesteld. Het verhoogde risico op hart- en vaatziekten wordt geschat op zo’n 20 tot 30%.
http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/ ... 27&rId=198" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom
Berichten: 21742
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Tom » 30 jan 2009, 13:43

Tja Stivoro is hetzelfde als aan groen links vragen hoe slecht de auto is.
:)

M'n ma die rookt al heel d'r leven.
Ouders vonden het prima als ik ging roken. Nooit gezegt tegen ons dat we het niet moesten doen, want dat was onze keuze. Alleen kregen we 100 gulden (destijds) als ik en m'n zusje 18 zouden worden en niet rookten.
Zowel ik als m'n zusje hadden nooit een sigaret aangeraakt.

Meeroken zal nooit goed zijn maar wat wil je dan, je kinderen altijd uit de buurt houden van mensen die roken? Als ze gaan puberen gaan ze uiteindelijk toch om met mensen die roken. En op verjaardagen komen ze ook tussen de mensen die roken.

Luco

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Luco » 30 jan 2009, 17:44

Rico schreef:Allen ik ben niet voor een rookverbod in huis.. ieder zijn keus.. maar ik vind het wel gruwelijk aso om je kinderen stelsmatig aan zoiets ongezonds bloot te stellen.

Geen enkel excuus daarvoor. Je laat je kinderen ook geen bleekwater drinken.
Nee we geven ze wel vet ranzig en ongezond voedsel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door GTRene » 30 jan 2009, 17:49

luco hornsveld schreef:
Rico schreef:Allen ik ben niet voor een rookverbod in huis.. ieder zijn keus.. maar ik vind het wel gruwelijk aso om je kinderen stelsmatig aan zoiets ongezonds bloot te stellen.

Geen enkel excuus daarvoor. Je laat je kinderen ook geen bleekwater drinken.
Nee we geven ze wel vet ranzig en ongezond voedsel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja, daar eten ze lekker van mee, en dus heb je der ook nog wat aan :mrgreen: dat andere gaat in rook op :wink: maar tast wel ongevraagd en zelf niet voor gekozen je gestel aan... :protest: :whistle:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast