Stap 2 van het rookverbod...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door allen » 29 jan 2009, 15:44

Zoals eerder gezegd, is het toch maar weer wachten op het volgende debiele regeltje. In het land der dikzakken waar alles mogelijk is hebben ze ergens een nieuw regeltje verzonnen. Uiteraard zal dit zich wel over heel hamburgerland uitspreiden en uiteindelijk in Nederland aanspoelen. Luco, maak je borst maar vast nat. Ik gok dat Babyloniedorp voorloper zal zijn in Nederland. :mrgreen:


http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... lmont.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Max V » 29 jan 2009, 15:52

Haha zelfs ik als niet-roker vind dit belachelijk. In mijn huis wordt ook niet gerookt, mijn ouders moeten van mij op het dakterras gaan zitten als ze roken...

Maar ik ga toch niet iemand verbieden in zijn eigen huis te roken? :P

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door steve smith » 29 jan 2009, 15:55

Ja en Nee. Ben roker, maar vrijwel niet binnen. Voor een huiseigenaar is het idd onzin, voor een appartementhuurder op gedeeld ventilatiesysteem kan ik me er wel wat bij voorstellen. Zeker als het (zoals heel vaak in de US) airco op onderdruk is. Dan zuig je dus bij het opentrekken van een deur wel de walm van je buurman naar binnen. Probably something missing in the translation!

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Roman » 29 jan 2009, 16:24

Land of the free... :banaan:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Roman » 29 jan 2009, 17:18

Roman schreef:Land of the free... :banaan:
Ik moet trouwens als ik aan Amerika denk steeds aan dit nummer denken tegenwoordig... Die tekst :mrgreen:


Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Knot » 29 jan 2009, 17:21

Kan geen kwaad om het te verbieden natuurlijk, zelfbescherming heet dat ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door RVV » 29 jan 2009, 17:23

Kinderen ?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Knot » 29 jan 2009, 17:26

Ik denk dat vroeg of laat roken in de auto ook verboden gaat worden (Stap 3). Van mij mogen ze, het vereist meer aandacht dan bellen (peuk en/of as gevallen, aansteker zoeken, noem maar op) en bijkomend worden filters brandend uit het raam gegooid al dan niet tegen je auto aan waar je zelf zo zuinig op bent!

Luco

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Luco » 29 jan 2009, 17:46

Knot schreef:Ik denk dat vroeg of laat roken in de auto ook verboden gaat worden (Stap 3). Van mij mogen ze, het vereist meer aandacht dan bellen (peuk en/of as gevallen, aansteker zoeken, noem maar op) en bijkomend worden filters brandend uit het raam gegooid al dan niet tegen je auto aan waar je zelf zo zuinig op bent!
Ja en dan gaan we drank verbieden=ongezond en hebben anderen ook last van
dan gaan we ongezond eten verbieden= ook gevaarlijk en kost de gezondheidszorg ook geld
enz
enz
enz
Jezus man wat kan jij uit je nek lullen :bag: :bag: :bag: :bag: :bag:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Roman » 29 jan 2009, 17:56

luco hornsveld schreef:
Knot schreef:Ik denk dat vroeg of laat roken in de auto ook verboden gaat worden (Stap 3). Van mij mogen ze, het vereist meer aandacht dan bellen (peuk en/of as gevallen, aansteker zoeken, noem maar op) en bijkomend worden filters brandend uit het raam gegooid al dan niet tegen je auto aan waar je zelf zo zuinig op bent!
Ja en dan gaan we drank verbieden=ongezond en hebben anderen ook last van
dan gaan we ongezond eten verbieden= ook gevaarlijk en kost de gezondheidszorg ook geld
enz
enz
enz
Jezus man wat kan jij uit je nek lullen :bag: :bag: :bag: :bag: :bag:
Vind je? De meeste grote branden zomer's hier gebeuren doordat mensen peuken uit het raam gooien. Kost je 4 tot 6 van de 12 punten op je rijbewijs hier.
Ik heb brandschade op m'n dak van een peuk die iemand daar lekker heb laten opsmeulen (rook zelf niet).

En hoeveel mensen ik niet heb zien klungelen achter het stuur omdat ze er een aan het aansteken waren etc.

Leuk voor je dat jij dus blijkbaar wel kan rijden etc tijdens het roeken. Maar alcohol en rijden gaat niet samen. Van mij mag ook roken en rijden verboden worden. Zie ik echt het probleem niet in. En ja het is een vrijheid die weg genomen word, maar als je kijkt naar wat voor schade het aanricht wat is het probleem?

Je mag hier overigens in barren etc wel roken. De bar moet er voor kiezen, als het groot is mogen ze een rokersruimte hebben en de rest niet rokers. Als de tent niet groot is mogen ze kiezen. Of wel rokers of niet. Vind ik een betere regeling dan in NL. Maar tijdens het rijden zie ik mensen alleen maar klungelen...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door RVV » 29 jan 2009, 18:00

luco hornsveld schreef:
Knot schreef:Ik denk dat vroeg of laat roken in de auto ook verboden gaat worden (Stap 3). Van mij mogen ze, het vereist meer aandacht dan bellen (peuk en/of as gevallen, aansteker zoeken, noem maar op) en bijkomend worden filters brandend uit het raam gegooid al dan niet tegen je auto aan waar je zelf zo zuinig op bent!
Ja en dan gaan we drank verbieden=ongezond en hebben anderen ook last van
dan gaan we ongezond eten verbieden= ook gevaarlijk en kost de gezondheidszorg ook geld
enz
enz
enz
Jezus man wat kan jij uit je nek lullen :bag: :bag: :bag: :bag: :bag:

Dus Luco zien we straks in de DSC met een peuk in zijn mondhoek racen ? :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door RVV » 29 jan 2009, 18:02

Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn :bag:

Britse veroordeeld voor rokende peuter
Uitgegeven: 23 januari 2009 10:37
Laatst gewijzigd: 23 januari 2009 11:47

AMSTERDAM - Een 24-jarige vrouw uit Wales is tot veertig weken voorwaardelijke gevangenisstraf veroordeeld omdat zij haar zoontje van 3 sigaretten liet roken.

De rechter achtte bewezen dat de vrouw haar peuter zeker een keer heeft laten roken, maar ook dat het kind duidelijk gewend was om te roken.

De rokende peuter werd met een mobieltje op video vastgelegd door een vriendin van de vrouw. Het jongetje stak een sigaret op en deed dat duidelijk als een routinier, zei de vriendin. Ondertussen zat de moeder aan de telefoon en greep niet in.

De rechter sprak van een weerzinwekkende situatie.
bron: nu.nl

Luco

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Luco » 29 jan 2009, 18:04

Het gaat me niet zozeer om het roken te verbieden in de auto, maar waar is het einde, navigatie bedienen is net zo gevaarlijk, kinderen achterin ook.
zo kan ik nog wel 100 dingen verzinnen.
Als ik in de auto zit ben ik met autorijden bezig.
Dat is de essentie.

Jij hebt brandplekje op je auto, ja erg zat, maar moet je het daarom maar verbieden, wat een onzin zeg :hammer: :hammer:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Knot » 29 jan 2009, 18:10

Luco, daar ging het in eerste instantie natuurlijk niet om (topicstarter, roken in eigen huis), maar het brengt veel meer met zich mee. Navigatie stel je in, klaar.

Roken ben je minutenlang (sommingen non-stop) mee bezig, aansteker vinden, as naast de asbak, brandgat etc

Dan de brandende peuken uit het raam, mensen schrikken ervan (met eventuele gevolgen van dien), kan boxters tot ontbranding zetten etc
Mensen die eigenlijk niet willen of mogen roken in de auto en hun as buiten het raam aftikken, rij jij daarachter lekker met je raampje open of in je cabrio..
Veel van die figuren legen ook nog eens hun asbak bij de stoplicht of waar het hun ook maar uitkomt..
En ga zo maar door.

Dus..... :bag:

Luco

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Luco » 29 jan 2009, 18:15

Stom gelul Knot
Ik zie dagelijks mensen troep uit hun auto gooien die veel meer schade aan kunnen richten dan een peuk.
Maar goed dit is een nutteloze discussie.
Antirokers gebruiken blijkbaar alles om maar onzin te verkondigen, je doet net of elke roker zijn peuk uit het raam gooit.

Verder zit natuurlijk niemand onderweg aan zijn radio, i drive, navigatie, of wat anders, ow nee dat leid niet af :clap: :clap:

onder welke steen kom jij vandaan :bag: :bag: :bag: :bag: :bag: :bag: :bag: :bag:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Knot » 29 jan 2009, 18:18

Luco,

Het kan aan mij liggen maar heb je nu een soort aanval geopend op mij ofzo?? :( Ik probeer hier een algemene discussie met onderbouwingen te voeren...

Gewoon algemeen bekend dat roken (ook in de auto) voor overlast zorgt en het krijgt (in mijn geval gelukkig) nog de aandacht ook. Moet ik wel zeggen dat 50% van de mensen die roken in de auto niet de meest snuggere type's zijn, die hebben eigenlijk al hun aandacht nodig bij het besturen van de auto zelf!

Hoe meer :bag: hoe meer punten ofzo, is dat het spelletje? ;)

Luco

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Luco » 29 jan 2009, 18:23

Waar onderbouw je iets

Je overdrijft wat betreft het roken, nu zijn het ineens geen snuggere types?
Verder zijn er buiten roken in de auto veel gevaarlijkere dingen in een auto
Ook daar reageer je niet op
Dus je onderbouwd helemaal niks
Je probeert alleen maar te zeiken over rokers

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Knot » 29 jan 2009, 18:26

Dusss..... even lezen, staat nergens 100% etc etc... maargoed, je rookt zelf zeker ?

Eet smakelijk.

Luco

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Luco » 29 jan 2009, 18:29

Knot schreef:Dusss..... even lezen, staat nergens 100% etc etc... maargoed, je rookt zelf zeker ?

Eet smakelijk.
Ja ik rook, en ik weet ook bij wie ik in de buurt moet gaan staan de volgende keer met een dikke sigaar :banaan: :banaan: :roflol:

Ronald Middendorp
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 dec 2008, 15:08

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Ronald Middendorp » 29 jan 2009, 18:29

Als je een goede discussie wil voeren moet je vooral bij Luco zijn :mrgreen:

Ik vind het ook allemaal maar gelul overigens, ik rook zelf niet maar het wordt allemaal een beetje te gek om ons heen.. dat rookverbod in de kroeg net zo.. er staan tegenwoordig meer mensen buiten dan binnen wat de gezelligheid nogal verpest naar mijn idee..

Net als roken in de auto, als je een peuk wil roken dan doe je dat maar, en ja ik zie ook wel eens iemand die een peuk uit het raam gooit of die de asbak leeg gooit naast de auto.. er zijn wel ergere dingen om op je auto te krijgen dan een peuk.. inbranden op de lak wil sowieso al niet gezien het feit dat het raakvlak maar heel even is en daar nogal wat wind bij komt.. maargoed.. daar hoef ik vast geen uitleg voor te geven..

Als het roken in eigen huis ook al verboden gaat worden dan wordt het ECHT eens tijd om na te gaan denken wat we hier allemaal nog aan het doen zijn in Nederland.. :blabla:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door allen » 29 jan 2009, 18:33

Ho ho! Artikeltje gaat nu nog over Amerika he. :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door RVV » 29 jan 2009, 18:38

luco hornsveld schreef: Ja ik rook, en ik weet ook bij wie ik in de buurt moet gaan staan de volgende keer met een dikke sigaar :banaan: :banaan: :roflol:
Bij Monica Lewinsky :bag:

Luco

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Luco » 29 jan 2009, 18:40

Rico schreef:
luco hornsveld schreef: Ja ik rook, en ik weet ook bij wie ik in de buurt moet gaan staan de volgende keer met een dikke sigaar :banaan: :banaan: :roflol:
Bij Monica Lewinsky :bag:
Bij jouw en Knot :shithappens: :roflol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door RVV » 29 jan 2009, 18:48

Luco trek het je niet aan, je hebt tenminste nog een goed excuus als je conditioneel niet kan meekomen in de DSC :mrgreen:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Stap 2 van het rookverbod...

Bericht door Roman » 29 jan 2009, 19:07

luco hornsveld schreef:Stom gelul Knot
Ik zie dagelijks mensen troep uit hun auto gooien die veel meer schade aan kunnen richten dan een peuk.
:
Hier anders word het zwaar genoeg bevonden om in sommige gevallen de helft van je punten weg te nemen...
Het heb ook al meerdere zware brand veroorzaakt dus het is ook logisch.

En ja er zijn zat dingen die ook gevaarlijk zijn tijdens het rijden. Maar er zijn er niet veel waar je minuten lang mee bezig kunt zijn zonder de wet te overtreden...

Maar ja, er is nog zoiets als het maken van weten en het ook echt uitvoeren he. De wetten zijn hier wel, maar de uitvoering en handhaving blijft zo'n beetje in alle gevallen achterwege :shithappens:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Berrie, Geertmans, HansD, Mark en 27 gasten