Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Gesloten
Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door GarreTT » 21 feb 2010, 10:23

Nog maar 670 uren, 36 minuten and 59 seconden :banaan:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Knot » 21 feb 2010, 11:08

De Roadhogs zijn gister gespaard gebleven, dus nogsteeds 2mm te gaan.... misschien kan ik er wel 2 driftdagen mee doen, zou ideaal zijn, maar wel tijd dat ze eraf gaan met die stenen tussen de velgrand :)

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Marius » 23 feb 2010, 15:58

Dick Hoekendijk schreef:Sorry voor diegene die zich nog niet aangemeld hebben: 21 maart zit vol.
Het gaat weer hard! :-) Belooft weer een mooi driftjaar te worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1088
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Jeroen » 19 mar 2010, 14:00

Nog maar een paar nachtjes slapen :) Ik heb net even een paar verse voorbanden (Michelins PS 2) op de vooras laten monteren, en voor de achteras heb ik Sunny's. Kortom, ik ben er klaar voor!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Knot » 19 mar 2010, 14:10

Ik ga eens aanvangen met RE050a achter om te kijken of het sper echt aan zn einde is.... daarna natuurlijk over op Roadhogs :)

Sunny kwam er wel goedkoop uit op autobandenmarkt nieuw, weet alleen niet hoe het is met loslaten als je gaat roken op droog (wat we daar overigens niet doen, maar toch wel lekker als het loopvlak te allen tijde blijft zitten).

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1088
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Jeroen » 19 mar 2010, 14:39

Sunny is qua loopvlak identiek aan Wanli, het is zeg maar het b-merk er van :) En het schijnt, dat als je ze tegen de rijrichting in monteert, ze dan langer meegaan ;-)

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Marius » 19 mar 2010, 14:57

Allemaal veel fun zondag! Kan er helaas niet bij zijn deze keer.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Erik dB » 19 mar 2010, 15:16

Ik ga voor Conti-Wintercontact op de vooras en 4-bar volle Michelin Energies en/of Sawa's (geloof ik 8) ) op de achteras---> Compact Power!!

De Conti's voor zijn niet ideaal, maar ik heb geen tijd meer om de zomerbandjes er onder te fietsen.

Ennieweee, tot zondag!

Richardt.
Berichten: 6506
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Richardt. » 19 mar 2010, 15:21

Jeroen schreef:Sunny is qua loopvlak identiek aan Wanli, het is zeg maar het b-merk er van :) En het schijnt, dat als je ze tegen de rijrichting in monteert, ze dan langer meegaan ;-)
Wanli is toch al een B-merk of ben ik nou gek? :hmmm:

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1406
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: XC60T8 & 1M

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Oof » 19 mar 2010, 15:47

Allemaal weer lekker last minute. Zag net dat er voor morgen nog plek is op papenburg. Iemand toevallig nog velgen liggen voor een 350Z?

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Erik dB » 20 mar 2010, 23:37

:df:

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1088
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Jeroen » 21 mar 2010, 22:22

Zo, inmiddels weer thuis, en traditioneel weer met koppijn, en ernstig vermoeid. De eerste keer voor mij niet in een E30, maar met 286 pk onder de billen. En dat merk je. Echt fijn, om zo veel meer vermogen te hebben. De E36 heeft het super gedaan. De Sunny achterbanden gingen helaas niet langer dan 1 dag mee.
Mijn hoogtepunten waren het aan elkaar koppelen van Querspange & Mobilkurve, met hoge snelheid in de drift afremmen om daarna natuurlijk de Agipkurve te doen.
Linkje circuit: http://inet.atppbg.de/files/pdf/handlingkurs.pdf

Wat me ook voor het eerst is gelukt, is de bij de Sachskurve rechtsaf, allles aan elkaar koppelen, en dan in 1 keer de Ameisenkurve in driften. Eindelijk! Ik beet me inmiddels al tijden lang stuk op die bocht, en vandaag is het dan gelukt. Verder weer veel mensen meegenomen, en zelf ook meegereden. De dag was te kort. Dick & Co, enorm bedankt weer voor het mogenlijk maken!

Gebruikersavatar
ErwinGTA
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 nov 2009, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door ErwinGTA » 22 mar 2010, 09:57

Ik was er ook met de E34 touring!
Was een prachtige dag, prima weer en de touring deed het op zijn (in mijn bezit) 1e uitje geweldig!

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Erik dB » 22 mar 2010, 10:03

Hij ging ook mooi de hoek om!

Bij mij ging het iets minder dan de vorige keren....onderstuur in de gloria met de versleten Wintercontactjes. Gelukkig had ik nóg minder grip met de Maxxisjes achter, maar ideaal was het niet.

Het Compactje is inmiddels weer netjes gewassen en ik kan er vanmiddag weer mee naar een klant :nerd:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7045
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Fabian » 22 mar 2010, 10:33

Podver, en daar zat ik bij mn oma achter de geraniums met een bloemkoolsoepje....ik kon alleen maar aan die heerlijke Schnitzels denken :lol:

Hoop dat iedereen het naar zn zin heeft gehad!

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door FreudeamFahren » 22 mar 2010, 11:15

Het was weer top, inderdaad! Voor Jeroen voor het eerst met 286 pk, ik heb het maar eens met 400 pk geprobeerd. En dat ging - hoe kant het ook anders - super! De M5 toont zich een zeer ontspannen slee op het natte Noord Duitse asfalt. Vooral in de ochtend ging alles prachtig in elkaar over. De baan was in de bochten zeiknat en op de rechte(re) stukken vochtig van de regen. Met gedoseerd sturen en regelmatige assistentie van de grommende S62 ging het geweldig lekker. Erg opvallend daarbij was dat onderstuur eigenlijk zo goed als helemaal uit bleef, terwijl ik gewaarschuwd was dat dat niet het geval zou kunnen zijn ivm geen camber plus Dunlops op de vooras. Ik heb er geen moment last van gehad :-) Enig minpunt is het DSC dat slapend te maken is maar dus niet volledig uit kan. Met links bijremmen kan, maar moet zeer voorzichtig gebeuren. Een tandje te veel remmen en het DSC wordt wakker en grijpt links en rechts, voor en achter, waar het maar kan, een schijfremmetje erbij. Dat gaat soms best bruusk: Rody dacht zelfs dat er een fusee stuk was toen hij er even naast zat. Gelukkig niet, het is alleen maar irritante elektronica :roll: Volgende keer trek ik er een ABS sensor uit. Maar goed, verder niets dan lof. Er zit nog leven genoeg in de Sunev achterbandjes voor een volgend driftdagje en het olieverbruik viel ontzettend mee. Misschien dat de volgende keer het verbruik van nog geen 1op3 ook went... :oops:

Tussen de bedrijvigheden door nog mee kunnen rijden met Jeroen, die bijna het hele rechte stuk deed, eindigde in een 360 die bijna overging in de Sachskurve. Ik heb nu nog pijn van het lachen. Geweldig. Daarna met Joost meegeweest die een race ready e36 M3 bij zich had, compleet met een zeer uitgebreide kooi en Moton dempers. Vreselijk lastige auto om mooi mee te driften, maar Joost weert zich kranig en zo links & rechts zaten er knappe vegen tussen. Qua entree in style scoort Joost ook goed: zo'n M3 op een trailer achter een e61 M5 staat gewoon top! Slagroom op de meerijtaart waren 4 rondjes in de CSL met André. Er is al zo veel over die auto geschreven hier op D-F, ik heb niet de illusie dat ik daar iets aan kan toevoegen. Zeer capabele auto met dito bestuurder en geweldige soundtrack van de carbon feesttoeter. Wat een apparaat en wat een plek voor een (hernieuwde) kennismaking. Top!

Ik dacht dat we een redelijk rustige terugreis zouden gaan beleven, maar eenmaal op de A31 peerde mijn Broer (Audi A5) en Jeroen (gele M3) er acuut vandoor. Ik heb eerst een poosje gedaan alsof me dat niet boeide en rustig 180 op de cruise gezet. Maar toen de A31 op een gegeven moment even helemaal leeg en vrij was werd de verleiding te groot. Volgas in VI met als resultaat 290 op de klok. "There was plenty more where that came from", maar toen moest het asfalt weer gedeeld worden met treuzelende zondagsrijders, helaas.

Resumé: een top dagje!

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Mathieu » 22 mar 2010, 11:29

Jullie hebben het weer naar je zin gehad, zo te horen :thumbup:

FaF, maar de electronica van de DSC is dus niet volledig uit te zetten???
Het is toch geen Mercedes?!
Ik was echt in de veronderstelling dat dit ook in de E39 M5 volledig uit te zetten is/was zonder stekkertjes te moeten los trekken :hmmm:

Puntje minder voor mijn droomauto dus.

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door GarreTT » 22 mar 2010, 19:02

Ja, het was weer ouderwets leuk :beer:
's Ochtends gaat het allemaal eerst weer een beetje stroef, maar ik merk wel dat de ervaring zich op begint te bouwen. De gewenningsperiode wordt steeds korter. En ook deze keer weer een heleboel bijgeleerd. En langzamerhand ook de wat snellere bochten voorzichtig beginnen te driften.
De nieuwe voorbandjes (alleen voor het driften) bevallen uitstekend. De laatste keer had ik pakken onderstuur met de Goodyear Eagle F1 op het nat dus dat moest anders. Op advies heb ik een setje Uniroyal Rainsport er onder laten zetten en dat was een uitstekende keuze. Totaal geen last van onderstuur gehad. Ik was er erg blij mee. Ook met de E36 trouwens. Het verbaast me altijd weer dat je dat ding de hele dag op zijn donder kunt geven zonder 1 centje pijn.
En ook deze keer had ik me weer voorgenomen om wat vaker met anderen te kletsen of mee te rijden maar als ik daar eenmaal ben kom ik de auto bijna niet meer uit. Rijden blijft veel te leuk. Volgende keer maar weer eens proberen. Tot nu toe stop ik alleen voor een schnitzel :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1088
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Jeroen » 22 mar 2010, 19:28

Ben jij nu diegene van wie ik een wielmoer kado kreeg? 1 van die krengen zat dusdanig vast (vastgedraaid met lucht i.p.v. momentsleutel, eikels) dat ik hem wel loskreeg, maar ook kapot draaide. Zo ja, nogmaals bedankt!

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door GarreTT » 22 mar 2010, 20:17

Graag gedaan :D

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Marius » 24 mar 2010, 13:21

Voor de geinteresseerden: 11 april hoogstwaarschijnlijk een extra driftdag op papenburg krijg ik net op de mail van driftdagen.nl.

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Marius » 31 mar 2010, 14:59

En 11 april is ook alweer bijna vol hoor ik net, over 1,5week is het ook al! Ben er ook bij.

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Walter » 31 mar 2010, 15:48

Marius schreef:En 11 april is ook alweer bijna vol hoor ik net, over 1,5week is het ook al! Ben er ook bij.
Tegen die tijd is mijn drifthok hopelijk weer werkend met een nieuwe motor :banaan:

Alleen had ik me de 11e al ingeschreven voor de Oost-Brabantrit :? En 23 mei gaat me ook niet lukken vrees ik, dus dat wordt najaar :hammer:

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Marius » 31 mar 2010, 16:05

Motor nog wat extra gekieteld?

Btw je bent toch driftdude, niet oostbrabantrittendude? ;-)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5290
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.

Bericht door Kasteel » 31 mar 2010, 16:39

Ben present :)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten