Wat is de beste auto die je tot nu toe hebt gehad ?
Mijn huidige BMW e90 330i touring. In alles een perfecte alleskunner. Een auto die praktisch is, niet bijzonder sportief, maar als het moet staat ie zijn sportieve mannetje,altijd voldoende vermogen ter beschikking en je kunt er onverwacht sportief mee sturen. Ergonomisch perfecte stuur en zitpositie en de afwerking is kwalitatief top. Als reis en familie auto voldoet de auto erg goed. Voldoende aansluitingen voor DVD schermen en Ipod gebeuren, uitgebreid navigatie systeem die me regelmatig voor vervelende file's heeft behoed. Echt supermooi vind ik hem niet, maar de auto heeft een geslaagd voorkomen en nette doch rustige uitstraling. Hij mist een beetje het ordinaire wat ik vaak zoek in een auto. Daartegen over staat dat het een echte "sleeper" is. Anoniem in het verkeer, maar daag de 330i niet uit.
Wat is de mooiste auto die je tot nu toe heb gehad ?
Een no brainer voor mij, uiteraard de e46 M3 CS. Geen enkele moderne BMW kan de klasieke schoonheid van een e46 coupe en ik het bijzonder de M3 overtreffen. De auto was alles behalve perfect, hij mist de finesse en kwaliteiten die zo kenmerkend zijn voor de huidige BMW generatie. Maar als sportconcept was het een "monster" tenminste in "mijn" beleving.. extreem hoog king of the road gevoel, maar wel een auto waar je in moest werken om er uit te halen waar die voor bedoelt was. Echt superpraktisch was die niet, maar dat was ook niet zo'n probleem. Relatief zuinig, maar absoluut gezien een brandstof alcoholist. zeer hoge feel good factor vond ik, kenmerkend voor een BMW M.
Wat is de slechtste auto die je tot nu toe heb gehad ?
Dit is de Alfa Romeo 33 16 V uit 1991 geweest. Opzich vond ik de auto in zijn tijdsgeest erg mooi, luxe en sportief, 137pk op 960 kilo ofzo. Net geen Opel Astra GTI killer in zijn tijd, maar was vanwege zijn normale uiterlijk een gemene "sleper" giftig karakter en eigenlijk nauwelijks rustig te rijden,.. een bizar hoog brandstof gebruik. Zelfs bij normaal rijden zoop die als een tempelier. Alles behalve betrouwbaar, onderdelen donderde er al rijdend af, en ik liep leeg op garage rekeningen. Alle indertijd bekende Alfa kwaaltjes waren van toepassing... gelukkig maakte liefde niet blind, want ik had echt wat met die 33.. en na een jaar deed ik hem met pijn in het hart maar met een feest in de beurs weer weg voor een doodsaaie maar ultrabetrouwbare Passat station diesel met 68pk.
Wat is de lelijkste auto die je tot nu toe heb gehad ?
Voor velen een inkoppertje, de 1 serie