De 930

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

De 930

Bericht door Mathieu » 03 jun 2006, 23:56

Vroeger toen ik nog op de middelbare school zat was ik wel eens een middagje vrij :D
Aangezien ik destijds op de fiets naar school ging was ik deze keer ook weer op de tweewieler.
Toen ik bij een verkeerlicht kwam, het fietspad liep parallel aan deze weg, zag ik tot mijn grote geluk vooraan links op de rijbaan een Porsche 930 staan. Een Champagnekleurige met aan het stuur een Magnum-achtig type inclusief een snor en blonde snol 8) en achter hem stond een witte sharknose Corvette.

[img:640:480]http://www.markmotors-inc.com/2000-05%2 ... rvette.jpg[/img]

Het licht springt op groen.

De Porsche sprint weg als Ben Johnson in de Olympische finale 100 meter sprint in Seoul. De achterwielen verdwijnen in de uitgeklopte wielkasten en de voorwielen lijken van de grond los te komen alsof er een wheelie gemaakt gaat worden. De Corvette deed nog een poging maar was al bij de start kansloos met een grote K!

Whauw, wat was dat gaaf, mijn dag was geslaagd en de rest van de week ook. Ik had destijds mijn kamer vol hangen met foto's en posters van Porsche en dan zie ik toch, de ultieme Porsche uit die tijd, volle polle er van doorgaan.

Heeft er toevallig iemand een foto van een vol accelerende 930 :?:
Deze zou ik graag willen hebben, destijds had ik zo'n foto in een magazine dat heette Autokracht en daar werd de 930 tegen een Countach en een Esprit en ......... getest. De 930 was de overwinnaar, daar was destijds niets aan te doen.

5,4 seconden op de honderd en een top van 260 km/u, dat was wat 8)

Het mooiste achterwerk........


[img:480:640]http://gallery.rennlist.com/albums/JCC- ... 005_36.jpg[/img]

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord
Contacteer:

Bericht door EppeRRR » 04 jun 2006, 10:55


Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 05 jun 2006, 18:20

roflol die 930 staat op bijna elke foto haaks


en zo hoort het! :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 62 gasten