Adventures voor PC: UPDATE !!!!!!!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Adventures voor PC: UPDATE !!!!!!!!!

Bericht door Macboy » 15 dec 2008, 12:51

Ik weet dat er hierover een eerder draadje was, maar die is helaas verdwenen of zo ? Heel apart. In elk geval ben ik een fan van adventure spellen voor PC en dan eigenlijk met name de Point and Click varianten.

Ik ga hier de lijst bijhouden van alle leuke Point and Click Adventures die ik heb gespeeld dus vul maar aan !

Monkey Island
Indiana Jones
Maniac Mansion
Full Throttle
Leisure Suit Larry
Sam and Max
Day of the Tentacle
Space Quest
Kings Quest
Police Quest
Nibiru
Moment of Silence
Fahrenheit (Indigo Prophecy)
Grim Fandango
Syberia
Simon the Sorcerer
Legend of Kyrandia
Paradise
Jack Keane
Broken Sword
Ankh
The Lost Crown
The Abbey
Crime Stories
Secret Files: Tunguska
Martin Mystere
Zack McKracken
Agatha Christie
Dreamfall
The Longes Journey
Keepsake
Undercover
Discworld
Runaway
The Dig
Cruise for a Corpse
Jack Orlando
Experiment
Beneath A Steel Sky
Gold Rush
A Vampyre Story
Sherlock Holmes
Blade Runner
Toonstruck
Laatst gewijzigd door Macboy op 03 jun 2009, 19:02, 11 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Adventures voor PC

Bericht door Tom van H. » 15 dec 2008, 12:53

De adventure des adventures:
Afbeelding

:mrgreen: :hosanna:

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Adventures voor PC

Bericht door Wouter81 » 15 dec 2008, 12:59

Leisure Suit Larry idd, lol. :)

Ook veel Full Throttle en Sam & Max gespeeld, erg cool.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Adventures voor PC

Bericht door Macboy » 15 dec 2008, 13:00

Indiana Jones and the Last Crusade was ook magistraal !!

Afbeelding

En natuurlijk later Fate of Atlantis

Afbeelding

Grim Fandango was ook geweldig:

Afbeelding

Afbeelding

En uiteraard Day of the Tentacle !

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Macboy op 17 dec 2008, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Adventures voor PC

Bericht door Macboy » 15 dec 2008, 13:03

The Secret of Monkey Island

Voor mij begon het allemaal met Monkey Island, dus eerst maar even dat spel wat aandacht geven hier. Een geweldige game met voor mij voor het eerst echte point and click ervaring, hoewel LucasArts hier eerder mee was begonnen (Maniac Mansion volgens mij?). Maar het idee van puzzeltjes oplossen in combinatie met de geweldige humor uit het spel maakten dit een instant klassieker.
Vooral de 3-headed monkey die overal in de serie terugkomt. Guybrush Threepwood :hosanna:


Afbeelding

Afbeelding

Monkey Island: Le Chuck's Revenge

Dit was het gaafste deel vond ik. Dezelfde sfeer, met nog meer humor, nog leukere puzzels en geweldige graphics. Ook was ik iets ouder en inmiddels en kon er echt van genieten dit spel. Eigenlijk moet ik het allemaal opnieuw doen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

The Curse of Monkey Island

Dit was in iets andere style, maar met behoudt van de traditie en daar heb ik zeker van genoten ! Vooral met het menu waarin je je 3D kaart kon configueren :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

The Escape from Monkey Island 4

Dit was helaas geen point and click meer en vond ik nogal schandalig en echte fans ook. Maar het spel zelf was niet minder grappig dan de eerdere delen en was zeer vermakelijk. Heb het deze zomer pas uitgespeeld :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monkey Island 5

Tja, wie zal het zeggen. Misschien komt het ooit nog. Ik heb er wel vertrouwen in. Er was ook nog een Monkey Island van Italiaanse makelijk toen Guybrush Threepwood nog een kind was:

Afbeelding

En ook veel humor ;)

Laatst gewijzigd door Macboy op 17 dec 2008, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Adventures voor PC

Bericht door Metchu » 15 dec 2008, 13:05

ik had heel vroeger een gameboy emulator op me pc

Afbeelding

Afbeelding

beetje dat idee? Voor de rest heb ik het genre niet echt heel erg boeiend gevonden ...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Adventures voor PC

Bericht door Macboy » 15 dec 2008, 13:06

NEE NIET DAT IDEE !!!!!!!!!!!!

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Adventures voor PC

Bericht door Metchu » 15 dec 2008, 13:13

ok sorry, want pokemon games voor de gameboy waren ook click adventures (en as i recall, best verslavend :D )

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Adventures voor PC

Bericht door Macboy » 15 dec 2008, 13:31

Ja er zijn wel meer adventures. Maar er staat heel duidelijk adventures voor PC. En daar worden over het algemeen de Point and Click adventures mee bedoeld. In elk geval in dit draadje ! Anders zoek je even op google waarom Pokemon daartoe niet behoort :)

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Adventures voor PC

Bericht door Tom » 15 dec 2008, 13:51

Tom van H. schreef:De adventure des adventures:
Afbeelding

:mrgreen: :hosanna:
ken sent me

k33z
Berichten: 2702
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Adventures voor PC

Bericht door k33z » 15 dec 2008, 15:26

Zak McKracken
Afbeelding

k33z
Berichten: 2702
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Adventures voor PC

Bericht door k33z » 15 dec 2008, 15:35

Normality

Afbeelding

arjandee
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 feb 2008, 01:06

Re: Adventures voor PC

Bericht door arjandee » 15 dec 2008, 17:38

Veel van de bovenstaande adventures (zeker die van lucasarts) zijn tegenwoordig te spelen mbv. ScummVM ( http://www.scummvm.org/" onclick="window.open(this.href);return false; ).

Het leuke er van is dat ScummVM ook voor een aantal mobiele platforms te downloaden is.
Ik slinger zelf de Monkey Island reeks nog wel eens aan.

Als toevoeging voor de lijst is de Simon The Sorcerer reeks ook een mooie.

http://www.youtube.com/watch?v=HGyPtnEQ8gw" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Adventures voor PC

Bericht door Joost H. » 15 dec 2008, 22:38

Heb zowat heel je lijstje uitgespeeld.
Monkey Island staat me nog het meeste bij, schitterende sountrack.
En de copy protection was brilliant :clap:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Adventures voor PC

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 dec 2008, 23:16

Ik mis Runaway: A Road Adventure en Runaway: The Dream of the Turtle. De eerste vond ik best leuk(al was het geen Monkey), de tweede schijnt minder te zijn. Heb hem(origineel, ja ik draag de PC game wereld wèl een warm hart toe) liggen, maar nog niet gespeeld.

Police Quest zie ik trouwens ook nog niet staan. En The Dig(heb ik alleen een demo van gespeeld)

Geldt Phantasmagoria ook als point and click? :D

Anyway ik heb er zelf in al die jaren ook best veel gespeeld. Oh ja, een jaar geleden of zo ook aan Journey to the centre of the Earth begonnen. Best leuk, maar na ongeveer de helft trok het me niet meer zo. Misschien dat ik ooit nog doorga. Op zich wel tof gemaakt. D'r was in de Amiga tijd ook zo'n PnC murdermistery op een boot. Scheen ook best goed te zijn. EDIT: Cruise for a corpse

Ik moet wel zeggen dat het leuk is als adventures een beetje met hun tijd meegaan. Op zich is mooie 2d art (vind de impressionistische perspectieven|(DOTT) in elk geval optisch overigens minder geslaagd) super, maar een 3d adventure is ook nooit weg. Zo is The Experiment(of Experience 112) ook heel apart. JE moet maar eens naar reviews kijken of het wat voor je is. Ik vind hem echter vrij lang(wat in deze tijd op zich goed is) en blijf op de helft steken. Ook hier moet ik ooit nog eens verder. Moet wel gezegd worden dat de vertaling van dit innovatieve franse product wel wat beter kan waardoor zelfs puzzels hier en daar niet kloppen(maar ja, te verwachten met een product uit said country :clap: )

Anyway ben benieuwd naar de lijst want de adventure jeuk kriebelt bij mij ook nog. Het is trouwens technisch geen adventure maar een RPG, maar ik zou Fallout 3 toch willen betitelem als een zeer toffe aktie adventure. First person view doet veel voor de inleving en ik vind het jammer dat dat soort spellen vaak pure shooters worden. Dat hebben we nu wel eens gezien. First person adventures, dat moeten we hebben.

En dat doet me dan weer denken aan Lost: Via Domus. Op zich niet super, maar voor fans van Lost zeker niet verkeerd. First-person, beetje aktie(zitten wel wat frustrerende stukken tussen), beetje adventure, wat puzzels en wat Lost mysterie. Je hebt hem alleen zo uit(denk uurtje of 6).

En net terwijl ik mijn post af wil sluiten bedenk ik dat Beyond good and Evil ook wel cool is. Is wederom een 3d aktie-adventure, maar zeker vermakelijk.

Rest ik met een goede tip voor iedere gamer. Zoek op Gamerankings je favoriete genre uit en kijk wat voor (top/ruk)titels je nog niet kent: Met deze link ga je naar advanced search met het genre Adventures bijvoorbeeld: http://www.gamerankings.com/itemranking ... atings.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Oh, Outcast is ook een (België gemaakte) erg leuke aktie-adventure. Naar mijn mening het beste spel dat nooit een vervolg heeft gekregen (was wel in productie, maar lui zijn op de fles gegaan o.i.d.).

Todo: Fahrenheit spelen, want wat ik gelezen heb is goed. al kan ik ook gewoon wachten op Heavy Rain natuurlijk. :D

EDIT: Nog een paar:
-Beneath A Steel Sky
-Gold Rush(heel oud)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Adventures voor PC

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 dec 2008, 23:29

Uit het LBP draadje. Hoe kon ik hem vergeten?
skinnybmw schreef:Is 't een soort spel als Little Big Adventure/Relentless (klassieker)?

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Adventures voor PC

Bericht door Roman » 16 dec 2008, 00:19

Telt "Starship Titanic" ook?

Gebruikersavatar
skinnybmw
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 mei 2007, 18:16
Locatie: Dokkum/Leeuwarden, Frl.
Contacteer:

Re: Adventures voor PC

Bericht door skinnybmw » 17 dec 2008, 04:13

In godsnaam Discworld 1&2 erbij zetten! En wel nu! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Adventures voor PC

Bericht door Macboy » 17 dec 2008, 16:48

Even opmerking dat ik niet alle specifieke delen apart noem, maar onder één naam. Anders wordt het te lang. Ik ga ook even de jaartallen erbij doen en op juiste jaartal volgorde zetten.

Mari Oh Oh! schreef:Runaway. Police Quest. The Dig. Phantasmagoria. Goldrush. The Experiment. Fallout
Runaway inderdaad geweldig. Subliem adventure en Runaway 2 is zeker ook geniaal ! Heb ik ook uitgespeeld.

The Dig (Lucasarts :!: ) Experiment en Goldrush ken ik niet. Ga ik uitzoeken ! Phantasmagoria hoort er niet helemaal in thuis, maar valt wel onder adventure natuurlijk. Net zoals 7th Guest en 11th Hour. En Fallout is natuurlijk klassiek turnbased RPG en hoort hier NIET thuis.
Mari Oh Oh! schreef:D'r was in de Amiga tijd ook zo'n PnC murdermistery op een boot. Scheen ook best goed te zijn. EDIT: Cruise for a corpse
OH JAAAAAAAAA :banaan:

Inspector Dousentier !!!!!!!!!!!!!!


(vervelend commentaar, maar zet geluid maar uit)

Afbeelding

Afbeelding

Op die boot dat weet ik nog wel ! Was H-E-L-E-M-A-A-L te gek. Op 11 floppies of zo. Jezus wat was dat mooi getekend wat een spel... dank je wel ga zo plaatjes googlen. Echt jeugdsentiment hahah.
Mari Oh Oh! schreef:Ik moet wel zeggen dat het leuk is als adventures een beetje met hun tijd meegaan. Op zich is mooie 2d art (vind de impressionistische perspectieven|(DOTT) in elk geval optisch overigens minder geslaagd) super, maar een 3d adventure is ook nooit weg.
Niet mee eens. Het point anc click adventure is juist goed te combineren met 3d bewegingen van de spelers. Maar voor de rest niet. Alle 3D adventures zijn nooit zo sfeervol gebleken als de oude 2D adventures. Het toevoegen van 3D elementen is prima, maar meer niet. Getuige ook het feit dat de oude meesters met nieuwe adventures gewoon in 2D blijven (zie Mata Hari en A Vampyre Story bijoorbeeld). Je moet gewoon een goude formule niet omgooien. Bewijs daarvoor is de selecte groep fans van het genre. Die willen gewoon niet anders. Dan is het toch duidelijk dat je vast moet houden aan de traditie.

En kijk hier hoe prachtig het is:

A Vampyre Story (2009)
Afbeelding

Afbeelding

Mata Hari (2009)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geweldig toch :shock:

Ik kan niet wachten ze te spelen, maar ik ben nog steeds in 2006 op mijn lijstje :)

Maar Broken Sword 1 en 2 zijn zeker ook aan te bevelen, vooral 1 had weer een sfeer als vanouds met een geniaal verhaal. Ik hou sowieso veel van Tempeliers-adventures.
Laatst gewijzigd door Macboy op 17 dec 2008, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Adventures voor PC

Bericht door Macboy » 17 dec 2008, 19:46

Hoe kunnen we deze nou vergeten zijn !!!!!!!!!!!

Wat een graphics voor die tijd :shock: Was werkelijk niet te geloven ... wat een verhaal ... wat een spel ... dagenlang gespeeld achter elkaar. Fantastisch adventure. Misschien wel het gaafste adventure spel dat ik ooit heb gespeeld eigenlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Adventures voor PC

Bericht door Macboy » 17 dec 2008, 19:49

En dit was in die tijd helemaal out of this world. Het spel: Another World op de Amiga. Was te bizar voor woorden hoe gaaf deze graphics waren weet ik nog. Hier een geweldige youtube film om weer in de stemming van toen te komen. Wat een intro he (voor diegenen die dit toen speelden) ...



Overigens geen point and click dit, maar wel even vermeldenswaardig.

Afbeelding

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Adventures voor PC

Bericht door Wouter81 » 17 dec 2008, 20:03

Sam & Max Hit The Road

Afbeelding

Afbeelding

Full Throttle

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Adventures voor PC

Bericht door Macboy » 17 dec 2008, 20:16

Sam and Max is oud, maar ook nieuw. 2007 fantastisch jaar met Season 1 en voor weinig geld te koop online. Was een regelrechte hit wederom (en terecht natuurlijk).

Gebruikersavatar
Rallye
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 nov 2008, 22:54
Locatie: Noord Brabant

Re: Adventures voor PC

Bericht door Rallye » 17 dec 2008, 23:09

Zo, wat een jeugdsentiment dit draadje... :forum: :mrgreen:

Monkey Island games waren inderdaad geniaal, met erg vermakelijke humor. Mijn broertje en ik hebben het er nu soms nog over. :)
Larry blijft natuurlijk leuk en inderdaad... another world op de Amiga. :shock: Ik weet nog dat die game ineens circuleerde op zo'n amigaclub en iedereen hem binnen mum van tijd had gecopieerd en je hem overal zag draaien... :thumbup:

k33z
Berichten: 2702
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Adventures voor PC

Bericht door k33z » 18 dec 2008, 08:49

Another world, FAN-TAS-TISCH!

Met dat filmpje kom ik weer helemaal in die sfeer van toen. Was kwa graphics inderdaad echt groundbreaking.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten