Trein versus auto

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Trein versus auto

Bericht door RVV » 04 dec 2008, 13:12

Vrouw met kind geschept door intercity
Uitgegeven: 4 december 2008 09:15
Laatst gewijzigd: 4 december 2008 12:37

KAPELLE - Een vrouw van 32 en haar vier jaar oude dochtertje zijn donderdagmorgen in hun woonplaats Kapelle om het leven gekomen toen zij werden aangereden door een intercity. Dat meldde de politie.

Twee doden bij ongeval Kapelle

De vrouw wachtte in haar auto voor een dichte spoorwegovergang, voorzien van halve spoorwegbomen. Daar zou een stoptrein passeren, maar dat duurde lang. Daarop besloot ze toch over te steken.

Op dat moment passeerde de intercity uit Goes. De vrouw en het kindje zijn ter plaatse aan hun verwondingen bezweken.

Brandweer

Het ongeluk op de bewaakte spoorwegovergang gebeurde rond 08.15 uur. Het kind werd buiten de auto gereanimeerd en de brandweer probeerde de beknelde volwassene uit de auto te bevrijden, maar rond 08.30 uur werden zij beiden opgegeven.

(c) ANP

Toevallig zag in van de week onderstaand filmpje op TV. Was er best onder de indruk van, (net als van bovenstaand bericht)


Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Trein versus auto

Bericht door Eric H » 04 dec 2008, 13:20

Van dit soort berichten wordt ik dus echt intens verdrietig....
Dat die vrouw het geduld niet heeft om ff te wachten is tot daar aan toe, maar dat ze haar dochtertje mee sleurt in dit verhaal...... :evil:

G@dverdomme, die spoorbomen staan daar niet voor niets hoor.....
Waarom denken mensen nou altijd dat ze het beter weten in dit soort situaties.

Waarschijnlijk zal er nu wel weer een actie comité worden opgericht die vindt dat er een ongelijke kruissing moet komen, omdat de situatie te gevaarlijk is.. ( of iets van die strekking )
Dit soort situaties zijn niet gevaarlijk, het zijn de mensen die voor het gevaar zorgen....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Trein versus auto

Bericht door romo » 04 dec 2008, 13:37

Je maakt simpelweg geen schijn van kans..........................wat een kinetische energie.........................

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Trein versus auto

Bericht door Steven N. » 04 dec 2008, 13:48

Eric H schreef:Van dit soort berichten wordt ik dus echt intens verdrietig....
Dat die vrouw het geduld niet heeft om ff te wachten is tot daar aan toe, maar dat ze haar dochtertje mee sleurt in dit verhaal...... :evil:

G@dverdomme, die spoorbomen staan daar niet voor niets hoor.....
Waarom denken mensen nou altijd dat ze het beter weten in dit soort situaties.

Waarschijnlijk zal er nu wel weer een actie comité worden opgericht die vindt dat er een ongelijke kruissing moet komen, omdat de situatie te gevaarlijk is.. ( of iets van die strekking )
Dit soort situaties zijn niet gevaarlijk, het zijn de mensen die voor het gevaar zorgen....
Ik was van plan om een post van dergelijke strekking te formuleren.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Trein versus auto

Bericht door Tristan » 04 dec 2008, 13:51

Vraag je om, die slagbomen staan er natuurlijk niet voor niets. Eeuwig zonde van het jonge kind. :(

Tom
Berichten: 21718
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Trein versus auto

Bericht door Tom » 04 dec 2008, 14:21

Wilde er net een topic over openen.. ongelofelijk... heb er geen woorden voor :evil:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Trein versus auto

Bericht door Xave30 » 04 dec 2008, 15:06

:(

R.I.P moeder en dochter

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Trein versus auto

Bericht door allen » 04 dec 2008, 15:38

Nou goed, hoe fout ze misschien ook was, het blijft treurig voor beiden en iedereen om haar heen. Foto (op nu.nl) herken ik wel. Dat loopt dwars door het dorp. Kom daar zowat maandelijks overheen.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Trein versus auto

Bericht door Jelmer850i » 04 dec 2008, 17:57

nja als je al 10 min staat te wachten denk je op het laatst ook..
Je weet niet wat er precies speelde...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Trein versus auto

Bericht door RVV » 04 dec 2008, 18:00

Jelmer850i schreef:nja als je al 10 min staat te wachten denk je op het laatst ook..
Je weet niet wat er precies speelde...

Zonder in te gaan op de feitelijke situatie heb je wel een punt.. Zo stond ik ook gewoon een keer 15 minuten !!! te wachten in een file (was de 3e auto) voor dichte spoorbomen. De eerste auto ging op een gegeven moment er door heen, de tweede deed het niet.. en alles er achter dus ik ook bleef stil staan je kan op dat punt ook geen kant op (kruising hoendiep voor de kenners).. bleek achteraf een storing te zijn :? ..

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Trein versus auto

Bericht door Maus335i » 04 dec 2008, 19:20

Triest voor die dochter...

@Rico, ik zou alleen oversteken als ik de situatie goed kan overzien. Kan ik dat niet? ALTIJD omrijden, maar alles behalve oversteken. Ben toch niet gek! Zeker als je een kwartier staat is de kans groot dat er al weer een nieuwe trein aan komt. Moet er niet aan denken...

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Trein versus auto

Bericht door Joy » 04 dec 2008, 19:25

Dat punt daar is totaal niet overzichtelijk door begroeiing etc. Als ik daar oversteek heb ik altijd het onprettige gevoel dat ik blind aan het oversteken ben, vertrouwend op de lampen. Als de trein niet stopt bij Kapelle (Intercity) dan komt ie daar echt hard voorbij gereden.
Neemt niet weg dat het erg triest is.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Trein versus auto

Bericht door Rupie » 04 dec 2008, 20:06

Eric H schreef:Van dit soort berichten wordt ik dus echt intens verdrietig....
Dat die vrouw het geduld niet heeft om ff te wachten is tot daar aan toe, maar dat ze haar dochtertje mee sleurt in dit verhaal...... :evil:

G@dverdomme, die spoorbomen staan daar niet voor niets hoor.....
Waarom denken mensen nou altijd dat ze het beter weten in dit soort situaties.

Waarschijnlijk zal er nu wel weer een actie comité worden opgericht die vindt dat er een ongelijke kruissing moet komen, omdat de situatie te gevaarlijk is.. ( of iets van die strekking )
Dit soort situaties zijn niet gevaarlijk, het zijn de mensen die voor het gevaar zorgen....
Vind dit eerlijk gezegd een beetje ongepast, zoals anderen mijn reactie ongepast zullen vinden.

Het is/was wel haar kind, niet de jouwe, en zonder moeder zou het ook geen fijn verhaal voor het kind zijn...

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Trein versus auto

Bericht door allen » 04 dec 2008, 20:13

Joy Jolliffe schreef:Dat punt daar is totaal niet overzichtelijk door begroeiing etc. Als ik daar oversteek heb ik altijd het onprettige gevoel dat ik blind aan het oversteken ben, vertrouwend op de lampen. Als de trein niet stopt bij Kapelle (Intercity) dan komt ie daar echt hard voorbij gereden.
Neemt niet weg dat het erg triest is.
Kun je nagaan dat ik daar dus nooit over nadacht. Geen lichten dan gewoon d'r overheen denderen zonder een seconde af te remmen. :oops:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Trein versus auto

Bericht door Eric H » 04 dec 2008, 21:55

Ruben schreef:
Eric H schreef:Van dit soort berichten wordt ik dus echt intens verdrietig....
Dat die vrouw het geduld niet heeft om ff te wachten is tot daar aan toe, maar dat ze haar dochtertje mee sleurt in dit verhaal...... :evil:

G@dverdomme, die spoorbomen staan daar niet voor niets hoor.....
Waarom denken mensen nou altijd dat ze het beter weten in dit soort situaties.

Waarschijnlijk zal er nu wel weer een actie comité worden opgericht die vindt dat er een ongelijke kruissing moet komen, omdat de situatie te gevaarlijk is.. ( of iets van die strekking )
Dit soort situaties zijn niet gevaarlijk, het zijn de mensen die voor het gevaar zorgen....
Vind dit eerlijk gezegd een beetje ongepast, zoals anderen mijn reactie ongepast zullen vinden.

Het is/was wel haar kind, niet de jouwe, en zonder moeder zou het ook geen fijn verhaal voor het kind zijn...
Volgens mij snap je de strekking van mijn verhaal niet...

Waar het mij om gaat is, hoe haal je het in je botte kop om een spoorweg overgang over te steken als de slagbomen naar beneden zijn en de lampjes staan te knipperen.

Wat denk je dat vaker gebeurd, een storing, of een trein die iets vertraagd is.....

Wat gaat er door je heen om de lichten en slagbomen te negeren en te denken dat je het wel red....
Er is geen tweede kans als je je vergist, het is geen kwestie van proberen en als het mislukt nog een keer gaan.
Zo'n trein denderd gewoon door.....en niet te zachtjes ook.....

Zo erger ik me ook altijd aan mensen die beweren altijd 5 minuten voor een rood licht te hebben gestaan.
Yeah sure.......de meeste verkeerslichten veranderen binnen een minuut van kleur.....
Tuurlijk er zijn altijd uitzonderingen, maar klok maar eens, je zult verbaasd staan.

En voor wat betreft je argument, een kind zonder moeder, die vat ik even niet......
Dus als je moeder niet meer leeft, kan je zelf ook beter niet meer leven.....
Rare stelling

Moet de machinist er ook maar een eind aan maken dan, hij heeft tenslotte een moeder en kind doodgereden....

Sorry dat ik een beetje kort door de bocht reageer, maar ik wordt hier dus echt emotioneel van....
( komt waarschijnlijk ook omdat ik zelf ook een dochtertje heb, en dan relateer je het al snel aan je eigen kind... )

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Trein versus auto

Bericht door RVV » 04 dec 2008, 22:14

Maurice Graber schreef:Triest voor die dochter...

@Rico, ik zou alleen oversteken als ik de situatie goed kan overzien. Kan ik dat niet? ALTIJD omrijden, maar alles behalve oversteken. Ben toch niet gek! Zeker als je een kwartier staat is de kans groot dat er al weer een nieuwe trein aan komt. Moet er niet aan denken...
Ik ook hoor :wink:

Luco

Re: Trein versus auto

Bericht door Luco » 04 dec 2008, 22:22

Als ik dit soort berichten lees, wie er dan ook een fout maakt, bezorgd mij altijd rillingen omdat ik het zelf heb meegemaakt.
Laten we voorop stellen dat het voor de machinist het allerergste is.
De vrouw en het kind hebben er waarschijnlijk weinig van gevoeld.

Ik heb dus zon ongeval meegemaakt als passagier bij de onbewaakte overgang vlak voor Dordrecht.
We zaten in het stukje net achter de cabine van de machinist.
Ineens een grote klap, je voelt niet eens een schok, dan ineens een heleboel grind tegen de ruiten waardoor ze kapot gaan, dan begint de trein te schudden en je denkt dat die ontspoort.
ongeveer 400 meter verder kom je tot stilstand en kijk je uit de kapotte ramen wat er gebeurd is, je ziet wat velletjes hangen aan de trein, meer niet. (restanten van wat eens een auto was)
Totdat de hulpdiensten komen, 1 agent komt als eerste aan en schrikt en krijgt ter plekke een hartstilstand, dus die moest eerst weer gereanimeerd worden.
Na ongeveer 1,5 uur rijdt de trein zon 5 meter achteruit om het wrak vrij te krijgen.
Het enige onderdeel van de auto wat nog heel was, was het stuur.
De auto werd van de rails gerold (wat er van over was) De bestuurder lag half uit het wrak, maar was niks aan te zien, totdat ze hem oppakten, het was net een lappen pop, geen prettig gezicht dus.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Trein versus auto

Bericht door Paskal » 04 dec 2008, 22:35

Luco,

Lijkt me vrij shocking om mee te maken :?

Verder ben ik het 300% met Eric eens en ook met je vergelijking mbt verkeerslichten. Hoe dom kun je zijn om dat soort signalen te negeren??
Ik zit zelf in de verkeerskunde-wereld en heb ook de verkeerslichten geprogrammeerd. Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar vooral de nieuwe installaties reageren razendsnel op het verkeersaanbod. Mensen die bewust door het rode licht rijden mogen ze van mij dan ook gerust een paar maanden het rijbewijs afnemen.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Trein versus auto

Bericht door Stefan R » 06 dec 2008, 11:20

De dame was overigens niet de eerste auto die langs de slagbomen reed, de 2 voertuigen voor haar hadden wat meer geluk.

p.s. Dit niet om e.e.a. recht te praten, want dat valt het niet. Maar ik kan me er wel meer een voorstelling van maken wat de gedachtengang is geweest.......

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Trein versus auto

Bericht door RVV » 06 dec 2008, 11:30

Stefan R schreef:De dame was overigens niet de eerste auto die langs de slagbomen reed, de 2 voertuigen voor haar hadden wat meer geluk.

p.s. Dit niet om e.e.a. recht te praten, want dat valt het niet. Maar ik kan me er wel meer een voorstelling van maken wat de gedachtengang is geweest.......
Typisch kuddegedrag :bag:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Trein versus auto

Bericht door Metchu » 06 dec 2008, 12:30

ik krijg heel vaak uberhaupt al de rillingen bij het oversteken van spoorovergang... nooit prettig, ook al branden de lichten niet...

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Trein versus auto

Bericht door Xave30 » 06 dec 2008, 12:46

luco hornsveld schreef:Als ik dit soort berichten lees, wie er dan ook een fout maakt, bezorgd mij altijd rillingen omdat ik het zelf heb meegemaakt.
.....
:? wow.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Trein versus auto

Bericht door RVV » 15 jan 2009, 15:00

En weer zo'n "gevalletje"

Gelukkig liep het deze keer beter af. Wat is dat toch met doe moeders en spoorweg overgangen :roll:

Dom wijf, door haar schuld bijna iemands anders dood.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3007 ... and__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
do 15 jan 2009, 07:20 |

Bijna dood door misverstand

BUITENPOST - Een 29-jarige moeder en haar vijf maanden oude baby zijn gistermorgen bij een curieus ongeval op een spoorwegovergang nabij het Friese Buitenpost tenauwernood ontsnapt aan een naderende trein.

Volgens de politie was de bestuurster op de spoorweg tussen de al gesloten slagbomen door gereden en op de parallelweg tegen een paaltje gebotst, waardoor haar wagen tot stilstand kwam. Ze wist zichzelf en het kindje gelukkig te bevrijden uit de auto, net voordat de trein er was. Haar auto stond nog een stukje op het spoor, zodat de botsing onvermijdelijk was.

Waarschuwen

Toevalligerwijze waren er spoorwerkers in de buurt aan de slag. Zij probeerden de machinist nog met armgebaren en zwaaien te waarschuwen voor de levensgevaarlijke situatie op de overweg. Een opvolgende bestuurster dacht uitgerekend door dit wanhopige wuiven dat zij juist mocht doorrijden, aldus de politie. Ook haar auto werd zodoende gegrepen vlak voordat die aan de andere kant was. Deze 77-jarige vrouw liep een hoofdwond op. Ze moest door de brandweer uit haar auto worden bevrijd.

De botsing vond plaats op de drukke route tussen Leeuwarden en Groningen. Door het ongeval liepen reizigers vertraging op.

De jonge moeder is door de politie overigens direct op de bon geslingerd wegens het in gevaar brengen van het verkeer en zeker ook zichzelf en de kleine.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Trein versus auto

Bericht door Joy » 15 jan 2009, 15:06

Je ziet dit soort acties ook wel in andere situaties. Moeders die even snel een verboden in te rijden straat inscheuren om af te snijden, rakelings met hoge snelheden langs werklui knallen met de kids achterin. Af en toe vraag je je af wat deze mensen voor draaischema in hun hoofd hebben zitten.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Trein versus auto

Bericht door Xave30 » 15 jan 2009, 15:30

En op het journaal een paar dagen terug weer een fataliteit bij een obewaakte overgang in Doetinchem :( .
De machinisten zijn woest.
Boosheid na vierde dode op overweg


DOETINCHEM - Aanwonenden van de Ooijmanlaan in Doetinchem zijn boos over het zoveelste dodelijke ongeval op de nabijgelegen onbewaakte spoorwegovergang.

Zaterdag kwam een 49-jarige man uit Terburg op de spoorwegovergang om het leven na een in botsing met een trein. In 2004 kwamen op dezelfde plek drie tieners om het leven. De gemeente vond beveiliging toen niet nodig, omdat het de doodlopende weg alleen gebruikt zou worden door omwonenden.

Burgemeester Kaiser van Doetinchem wil nu eerst het politieonderzoek afwachten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Opa, SlowCo en 83 gasten