Organisatie trekt na 11 edities stekker uit Klassiekerrally

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Organisatie trekt na 11 edities stekker uit Klassiekerrally

Bericht door Wim te Riet » 30 nov 2008, 19:22

Ter info bij deze even het berichtje dat ik op klassiekerrally.nl geplaatst heb:
De Klassiekerrally Winterswijk zal voorlopig niet meer plaatsvinden. Na elf edities heeft de huidige organisatie bestaande uit Tom Everding en Wim te Riet besloten er een aantal jaren mee te stoppen.
De vooralsnog laatste Klassiekerrally Winterswijk vond plaats in 2007 en was met bijna 100 deelnemende equipes een enorm succes. Ook het publiek bleek het evenement te waarderen en kwam in groten getale naar het door een gracht omringde -keurig kortgemaaide- weiland aan de Badweg in Winterswijk. Het organiseren van het evenement eiste iedere editie meer vrije tijd van de organisatoren. Beiden hebben naast hun dagelijkse baan ook nog een gezin, en dat maakte het verdelen van de tijd er niet eenvoudiger op.
Tom Everding en Wim te Riet zijn wel van plan kleinschaligere evenementen te organiseren, waaraan ze zelf actief deel kunnen nemen. Daarbij wordt gedacht aan een toerrit inclusief overnachting in een mooie omgeving voor circa tien tot vijftien equipes (afhankelijk van het hotel of pension).
Ook wordt niet uitgesloten dat over enkele jaren toch weer een Klassiekerrally Winterswijk wordt georganiseerd.

We kregen al enkele hartverwarmende reacties, waarvoor onze hartelijke dank!

http://www.klassiekerrally.nl/index.php ... eturnid=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Organisatie trekt na 11 edities stekker uit Klassiekerrally

Bericht door SteV6 » 30 nov 2008, 21:57

Jammer Wim dat jullie door tijdgebrek gestopt zijn met de organisatie. Was er niemand die het stokje wilde overnemen?


Stephan

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Organisatie trekt na 11 edities stekker uit Klassiekerrally

Bericht door Wim te Riet » 30 nov 2008, 22:09

Op zich waren er veel deelnemers en vrijwilligers die graag wat extra zouden willen doen.
Maar vriend en mede-organisator Tom wilde voorlopig niet op dezelfde manier verder gaan. En ik kan het daar wel enigszins mee eens zijn.
We werkten altijd met een laag inschrijfgeld en boden daar gigantisch veel voor. Dat hield wel in dat we er zelf financieel niks wijzer van werden, maar er wel driekwart jaar alle vrije tijd aan opofferden.

Tom is druk met het restaureren van allerlei leuks en hij en z'n vrouw zijn in verwachting van hun tweede kindje.
Zelf ben ik bezig klassiekerrally.nl uit te breiden met een webshop (http://www.klassiekerrally.nl/shop" onclick="window.open(this.href);return false;) en heb een baan waar veel energie in gaat zitten.
Het komt regelmatig voor dat ik 's avonds op de bank in slaap val. Oh ja... Ik heb ook een gezin met twee kinderen :)

Het nieuwe plan is kleinere evenementen op te zetten waar we zelf aan deel nemen.
We hebben ook al een paar aanbiedingen van voormalig deelnemers, die een rit willen uitzetten.

Geen big-band meer, geen over de boomtoppen scherende vliegtuigen, maar een of meer weekendjes met klassiekerliefhebbers, onder het genot van een hapje en drankje 's avonds...

Wie weet, pakken we de draad ooit wel weer op. De tijd zal 't leren.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Organisatie trekt na 11 edities stekker uit Klassiekerrally

Bericht door SteV6 » 30 nov 2008, 22:15

Je hoeft je besluit niet aan mij te verantwoorden hoor :wink:

Ik snap het wel. Ik heb ook jaren lang voor plezier van anderen (en mijzelf natuurlijk, anders blijf je het niet doen) elke zaterdag opgeofferd. Op een gegeven moment ben je daar gewoon klaar mee en zijn anderen aan de beurt.

Stephan

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Organisatie trekt na 11 edities stekker uit Klassiekerrally

Bericht door Wim te Riet » 30 nov 2008, 22:21

Het was inderdaad superleuk om te doen, en het leverde nieuwe vrienden en kennissen op.
Zo'n evenement organiseren is sowieso niet verkeerd om te doen: je steekt er heel wat van op.
Ik zal 't ook wel een beetje missen denk ik... Dit jaar in elk geval nog wel.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Organisatie trekt na 11 edities stekker uit Klassiekerrally

Bericht door Niels » 01 dec 2008, 00:38

11 edities organiseren is ook al een knappe prestatie :thumbup: Dit soort dingen waar heel erg veel tijd in gaat hou je niet eeuwig vol lijkt me. Dan is stoppen gewoon een wijs besluit. Ga je het missen dan pak je het weer op of doe je een aantal dingen anders :hmmm:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Organisatie trekt na 11 edities stekker uit Klassiekerrally

Bericht door Dennis Cavallino » 02 dec 2008, 17:18

Wees blij dat je niet stopt omdat je ontevreden bent, of ruzie hebt. Dat is volgens mij oorzaak #1 van het lostrekken van de stekker bij organisatoren van dit soort evenementen. Uit ervaring kan ik melden dat meerijden erg leuk kan zijn met partijen die dat soort weekendjes organiseren! En 't kan altijd beter en er zullen nooit genoeg organisatoren zijn ivm de kleinschaligheid en de behoefte om mee te doen, ook in krappe tijden. Dus ik wens je succes en hoop dat je 't plezier zult beleven als organisator/deelnemer. Na Normandie hadden GF en ik ook bedacht dat we dat beter konden, naar minder voor de hand liggende bestemmingen. Voorlopig doen we daar niets mee, maar als je ons hier een beetje op de hoogte houdt, dan lees ik graag je ervaringen.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Organisatie trekt na 11 edities stekker uit Klassiekerrally

Bericht door Wim te Riet » 02 dec 2008, 21:54

Nee, uiteraard was er wel eens een klein verschil van mening, maar daar kwamen we altijd uit. Geen ruzie dus. Gelukkig niet.
We verdienden er ook geen klap aan, dus daar konden we ook al geen ruzie over krijgen :P

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte. Voorlopig ben ik alleen maar bezig met klassiekerrally.nl en shop.klassiekerrally.nl (al bijna 100 boektitels!)
Eens kijken of ik daar de webhosting van kan gaan betalen ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten