Welke van deze (budget) handschoenen te kiezen...

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Roman

Welke van deze (budget) handschoenen te kiezen...

Bericht door Roman » 27 nov 2008, 17:20

Ben een paar keer nu hiero wezen karten (schijnt de langste buiten baan van Europa te zijn) en ben er een beetje aan verslaaft geraakt.

Probleempje is dat je alleen een helm krijgt en that's it. Dus geen handschoenen, nu buiten het feit dat van de week m'n handen er bijna afgevroren zijn (land inwaarts is het steenkoud) maar na afloop had ik gewoon bijna blaren :hosanna:

Dus ik denk, ik heb geen handschoenen dus maar even kijken of er voor een leuk bedrag iets te vinden is...

Nu ben ik door een kennis gewezen op een website die veel aanbod heeft en duidelijke maat instructies. Dus ik heb er paar bekeken maar heb hier weinig ervaring mee. Dus ik denk even kijken wat de mensen hier voor mening daarover hebben.
Het lieft heb ik ze niet al te dik dat ik van de zomer m'n handen van binnen niet kapot zweten :mrgreen:

In de "Kart" afdeling:

Alpinestars Tire Glove - €25.05

Protective mechanic's glove. Synthetic suede leather palm construction with suede reinforcement on thumb and palm for handling. Lightweight and breathable ribbed spandex top. Sonic welded TPR knuckle and finger protection. Micro-injected Velcro wrist closure for secure fit.
Afbeelding

Alpinestars Tech 1-KM Glove - €25.05

Karting specific short cuff glove designed for great fit and flexibility. Synthetic suede leather palm construction offering excellent grip and feel. Pre-curved finger construction for reduced fatigue and good fit. Padded section on palm and over the knuckle for vibration absorption and protection. Internal seam construction. Wrist flap Velcro closure for added security.
Afbeelding

OMP Pro Glove - €32.89

Long length kart glove with soft microfibre palms and soft knuckle reinforcements. The fingers are pre-curved with an elasticated wrist for driver comfort.
Afbeelding

Sparco Pro Kart Gloves - €24.97

Sparco's Pro Kart Glove is abrasion resistant with padded suede palms for extra comfort and secure grip. Not fireproof.
Afbeelding

Sparco K-100 Karting Gloves - €26.37

New for 2009
Specially developed for Karting. Abrasion resistant, leather reinforced on knuckles and a special high grip suede on palms for a perfect grip.
Not Fireproof.
Afbeelding

Sparco K-F1 Karting Glove - €35.34

New for 2009
High grip, padded and reinforced palm with additional knuckle protection and specially designed construction/stitching to ensure a secure, comfortable fit. Velcro wrist strap.
Not Fireproof.
Afbeelding

In de "Race" afdeling (hier valt heel weinig in mijn budget)

OMP Speed Gloves - €38.94

Single panel, ultra light glove without knuckle reinforcement made from an ultra soft elasticated Nomex. Contoured suede palm and grip inserts on fingers ensure unparalleled grip and comfort on the wheel.
FIA Approved.
Afbeelding

Sparco Land Glove - €40.89

New for 2009
Single panel, all Nomex construction with high grip suede palm reinforcement. Contrasting stitch detail ensures long term anti-slip fitting.
FIA Approved.
Afbeelding

OMP New Rally Gloves - €37.17

OMP's best selling clubman glove, offering incredible value and comfort. Nomex backed with soft white suede plam and fingers. This short length glove has an elasticated wristband and the thin non padded palm ensures excellent feel.
Afbeelding

Sparco Flash Glove - €50.68 (is eigenlijk net boven het budget, maar als ie echt beter dan de rest is misschien toch het overwegen waard)

This new for 2008 glove features multi layer construction with seam detail, leather reinforcement and wrist closure on Velcro attachment. The ergonomic palm is specifically designed for increased comfort and additional knuckle padding gives protection in tight cockpits.
FIA Approved
Afbeelding

Nou kom maar op met de meningen ik zit er klaar voor :beer: Cheers lads

Joy

Re: Welke van deze (budget) handschoenen te kiezen...

Bericht door Joy » 27 nov 2008, 17:52

Ik heb zelf Sparco handschoenen die veel overkomsten vertonen met de Sparco Land Glove hierboven. Prima handschoenen, niet te dik dus nog goed stuurgevoel, suede grippads in de palm + alle vingers en gewoon een prima flexibele pasvorm.

RVV

Bericht door RVV » 27 nov 2008, 17:55

Ik mis deze :bag:

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 27 nov 2008, 18:10

Inburgeren Rico. Dat noemen ze wanten.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 nov 2008, 18:18

:roflol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 nov 2008, 22:08

Ik heb de OMP speed. Prettige handschoenen omdat ze aan de bovenkant geen franje hebben. Je voelt bij handschoenen met allerlei poespas erop het altijd zo trekken als je je handen samenknijpt.

Roman

Bericht door Roman » 28 nov 2008, 10:43

Dank Niels en Joy.

@ Rico :jenna: :mrgreen:

Nog anderen met ideen over de selectie hierboven? :thnx:

allen

Bericht door allen » 28 nov 2008, 10:47

afhankelijk van hoeveel je wilt uitgeven zoeken naar handschoenen met de stiknaden aan de buitenkant? Heb dat op m'n normale handschoenen. Nooit over nagedacht, maar dat zit een stuk prettiger.

René130i

Bericht door René130i » 28 nov 2008, 11:36

Ik heb (HAD??) de Sparco Flash. Heb geen vergelijkingsmateriaal maar bevalt (beviel) goed.

Heb ze na Vive la France niet weer gezien. :cry:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 28 nov 2008, 11:42

allen schreef:Inburgeren Rico. Dat noemen ze wanten.
Rico weet nou eenmaal wel van wanten

allen

Bericht door allen » 28 nov 2008, 11:56

René130i schreef:Ik heb (HAD??) de Sparco Flash. Heb geen vergelijkingsmateriaal maar bevalt (beviel) goed.

Heb ze na Vive la France niet weer gezien. :cry:
2 Oakleys, 2 trackdays... Voortaan toch maar niets openbaar rond laten slingeren? :mrgreen:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 04 dec 2008, 18:29

Toevallig ben ik ook op zoek naar handschoenen voor de 100 van Berghem. Lijkt me erg koud zonder handschoenen.
Ik kan online bestellen, maar dan zit je met de maat. Iemand een idee hoe dat zit?
Anders zou ik even langs Uden moeten rijden, daar zit ook een shop.

Joy

Bericht door Joy » 04 dec 2008, 18:37

Dat zou ik wel doen Kees, even langsrijden. Door de stretch past niet elke handschoen om dezelfde hand. Even een paar verschillende maten testen is het beste.

DownforceJitse

Bericht door DownforceJitse » 17 dec 2008, 21:41

ik heb handschoenen van sparco, zijn wel erg duur. Iets van 120eur, stiksels aan de buitenkant. Ik weet alleen het type niet. Zit silicone op inplaats van suede, heb je nog betere grip mee.

Kortom: kost wat, maar tis het beste wat te koop is.

Heb ze gekocht bij pro racing in hillegom, goeie zaak en nette lui.

Gr. Jitse

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 17 dec 2008, 21:47

Ik was nog even in Uden geweest. Adres op tomtom gezet en ik belande op een industrieterrein. Even de straat 2x doorgereden, maar ik zag niet iets wat op een winkel leek, dus zal wel in een fabriekshal zijn ofzo. Kortom, ik had geen tijd meer en ben snel doorgereden naar de 100r van Berghem.
Was deze shop:
http://www.pitstopkartproducts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu dus nog geen handschoentjes :P

Knot

Bericht door Knot » 18 dec 2008, 08:59

Ik rij al jaren met deze:

Afbeelding

Alleen geen sparco maar gewoon noname van Biesheuvel, 15 euro per set. Heb 1 set voor het karten (voor die smerige stuurtjes) en 1 set voor drift/ring rijden. Handschoenen sturen super op een lederen stuur, veel grip als je het stuur laat slippen in de hand.

Plaats reactie