Nu een huis kopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nu een huis kopen

Bericht door RS-Ron » 11 apr 2023, 22:28

:thumbup: Mooi JP, msg ook wel een keertje meezitten in dat hele gedoe !

Gr Ron

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Nu een huis kopen

Bericht door SlowCo » 11 apr 2023, 22:39

Voorzichtig gefeliciteerd alvast JP. Wat wordt de volgende auto nu de overwaarde flink hoger uitvalt dan verwacht? :df: :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31252
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis kopen

Bericht door JP » 11 apr 2023, 23:34

Eigenlijk zonde van het geld toch ? Daar wil ik nog niet over nadenken….ok niet te vaak….in ieder geval niet elk uur….ik heb wel wat zoekacties uit staan….eerlijk….ook wel al wat in de favorieten staan….ja ga morgen eens bij de Daihatsu dealers langs…..:tooth:

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Nu een huis kopen

Bericht door SlowCo » 12 apr 2023, 00:31

JP schreef: 11 apr 2023, 23:34 ja ga morgen eens bij de Hyundai dealers langs…..:tooth:
Fixed!
https://www.autosturm.nl/voorraad/hyund ... 24731807/?
:df:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26726
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Martijn_bmw » 12 apr 2023, 01:34

JP schreef: 11 apr 2023, 23:34 Eigenlijk zonde van het geld toch ? Daar wil ik nog niet over nadenken….ok niet te vaak….in ieder geval niet elk uur….ik heb wel wat zoekacties uit staan….eerlijk….ook wel al wat in de favorieten staan….ja ga morgen eens bij de Daihatsu dealers langs…..:tooth:
:mrgreen: enerzijds overwaarde gebruiken voor iets anders dan huis aanschaf zonde anderzijds je koopt niet direct een ander huis terug en het is meer dan ooit verwacht dan zou ik wellicht toch het deel “meer dan ooit verwacht “ eens gebruiken om in deze hele K* situatie iet extra leuks voor jezelf te kopen :df: :D

Online
Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Kadett » 12 apr 2023, 04:54

SlowCo schreef: 12 apr 2023, 00:31
JP schreef: 11 apr 2023, 23:34 ja ga morgen eens bij de Hyundai dealers langs…..:tooth:
Fixed!
https://www.autosturm.nl/voorraad/hyund ... 24731807/?
:df:
Waarom een automaat. Neem bij een hot hatch een handbak zoveel leuker :df:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Knot » 12 apr 2023, 11:06

Voor 46k zou je wel een nieuwe verwachten ipv 2 jaar oud. :shock:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4112
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Philipoo » 12 apr 2023, 11:43

Martijn_bmw schreef: 12 apr 2023, 01:34
JP schreef: 11 apr 2023, 23:34 Eigenlijk zonde van het geld toch ? Daar wil ik nog niet over nadenken….ok niet te vaak….in ieder geval niet elk uur….ik heb wel wat zoekacties uit staan….eerlijk….ook wel al wat in de favorieten staan….ja ga morgen eens bij de Daihatsu dealers langs…..:tooth:
:mrgreen: enerzijds overwaarde gebruiken voor iets anders dan huis aanschaf zonde
Kan je alleen voor jezelf bepalen toch? Ik had na de verkoop van mezelf ook een leuk cadeautje voor mezelf overgehouden :)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26726
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Martijn_bmw » 12 apr 2023, 11:46

Philipoo schreef: 12 apr 2023, 11:43
Martijn_bmw schreef: 12 apr 2023, 01:34
JP schreef: 11 apr 2023, 23:34 Eigenlijk zonde van het geld toch ? Daar wil ik nog niet over nadenken….ok niet te vaak….in ieder geval niet elk uur….ik heb wel wat zoekacties uit staan….eerlijk….ook wel al wat in de favorieten staan….ja ga morgen eens bij de Daihatsu dealers langs…..:tooth:
:mrgreen: enerzijds overwaarde gebruiken voor iets anders dan huis aanschaf zonde
Kan je alleen voor jezelf bepalen toch? Ik had na de verkoop van mezelf ook een leuk cadeautje voor mezelf overgehouden :)
Moet je ook wel mijn hele tekst quoten :wink: (feitelijk zeg ik dat toch in 2de deel van mijn post)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31252
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis kopen

Bericht door JP » 12 apr 2023, 11:49

Philipoo schreef: 12 apr 2023, 11:43 (...)
Kan je alleen voor jezelf bepalen toch? Ik had na de verkoop van mezelf ook een leuk cadeautje voor mezelf overgehouden :)
Hoe duur was jij ? :coffee:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4112
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Philipoo » 12 apr 2023, 12:11

JP schreef: 12 apr 2023, 11:49
Philipoo schreef: 12 apr 2023, 11:43 (...)
Kan je alleen voor jezelf bepalen toch? Ik had na de verkoop van mezelf ook een leuk cadeautje voor mezelf overgehouden :)
Hoe duur was jij ? :coffee:
duur!

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4112
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Philipoo » 12 apr 2023, 12:11

Martijn_bmw schreef: 12 apr 2023, 11:46
Philipoo schreef: 12 apr 2023, 11:43
Martijn_bmw schreef: 12 apr 2023, 01:34

:mrgreen: enerzijds overwaarde gebruiken voor iets anders dan huis aanschaf zonde
Kan je alleen voor jezelf bepalen toch? Ik had na de verkoop van mezelf ook een leuk cadeautje voor mezelf overgehouden :)
Moet je ook wel mijn hele tekst quoten :wink: (feitelijk zeg ik dat toch in 2de deel van mijn post)
De rest van je zin was zonder interpunctie zo onleesbaar dat ik besloot niet verder te quoten.

Elise
Berichten: 7324
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Elise » 12 apr 2023, 20:13

Philipoo schreef: 12 apr 2023, 11:43 Kan je alleen voor jezelf bepalen toch? Ik had na de verkoop van mezelf ook een leuk cadeautje voor mezelf overgehouden :)
Als ik zo links en rechts lees wat jij aan auto's, motoren en huis hebt of hebt gehad door de jaren heen is wel duidelijk dat jij het heel erg goed gedaan hebt. En dan ben je nog onder de 30, ik vind het knap!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31252
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis kopen

Bericht door JP » 17 apr 2023, 14:06

Vanmorgen (ver)koopovereenkomst getekend. Nu nog 3 dagen nagelsbijten. Glazen-deur-meneer zegt zich echter niet meer te gaan bedenken maar het is donderdagnacht pas zijn point-of-no-return. Hij is actief bezig met zijn eigen huis te verkopen, een leuk huis met lapje grond van 13000m2. Geen voorbehoud van financiering of enkel voorbehoud. Enige is wel, dat we de eerdere datum voor passeren, 1 september, die hadden we gevraagd om te vervroegen naar 1 juli. Toch is dit naar achter bijgezet naar 1 november om hem te kunnen laten verkopen.
Als zijn koper de spaarpotten bij elkaar heeft gezocht, kan alles asap.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Wouter81 » 17 apr 2023, 14:25

Mooi JP! :)

Hoop dat alles beter gaat dan de verdacht vlotte verkoop van mijn eerste woning destijds. Dit speelde rond 2008. Ik had een appartement te koop wat na een tijdje ongezien en dus zonder bezichtiging (!) werd gekocht door een alleenstaande meneer. Beetje vreemd dat iemand een woning koopt zonder tenminste even te kijken wat je koopt maar prima. Maar de maanden die daarop volgden waren bizar. Ik woonde er inmiddels niet meer en toen de man vlak na de koop vroeg of hij even de sleutel mocht lenen om alvast wat dingen te meten zag ik daar weinig gevaar in. Tot ik de week erop in mijn eigen oude woning kwam om iets op te halen, ik de lichten zag branden en ik hem slapend aantrof in mijn slaapkamer. Bleek hij er gewoon alvast ingetrokken te zijn. Ik heb hem letterlijk uit mijn eigen (!) bed getrokken en, terwijl hij in zijn witte onderbroek voor me stond, duidelijk gemaakt dat dit natuurlijk niet kon. Of opzouten of tot de overdracht dan eerst tenminste huur betalen. Huur betalen werd het, contractje opgesteld met de makelaar maar uiteraard kon ik continue achter het geld aan. Hij bleek ook kanker te hebben gehad waardoor de levensverzekering een probleem werd. Hij gaf aan alleenstaand te zijn maar bleek nog getrouwd te zijn, zijn vrouw zat in een gesticht. Deze mevrouw moest hierdoor wel meetekenen maar was daar niet toe in staat. Hij beweerde keer op keer stukken opgestuurd te hebben maar die raakten steeds 'kwijt in de post'. Het voorbehoud van financiering was natuurlijk ook allang verstreken en zelfs de makelaar had nog nooit zo'n bizar dossier meegemaakt. Maar het werd nog gekker: ik had hem inmiddels aansprakelijk gesteld en gesommeerd om voor een bepaalde datum bij de notaris te verschijnen en anders de 10% boetesom op te hoesten. Vlak daarna werd ik gebeld door één van zijn broers, of ik op gesprek kon komen. Ik zag de bui alweer hangen natuurlijk: die probeert er onderuit te komen. Kreeg ik daar te horen dat de koper terminaal ziek was en nog maar kort te leven had. Ik geloofde er niets van dus ik ziekenhuizen rondbellen. In die tijd voor AVG en zo kon je dat nog wel vragen: ligt er iemand met deze naam in jullie ziekenhuis? En warempel: het lokale ziekenhuis, daar zou hij liggen. Maar ik zat nog steeds met die woning. En korte tijd later zag mijn moeder een overlijdensadvertentie in de krant dat deze meneer zou zijn overleden. Ik geloofde inmiddels niets meer dus wederom het ziekenhuis gebeld. Maar ja: hij was echt dood. Vlak voor de overdracht.

Inmiddels duurde dit traject 8 maand en waren we een financiële crisis ingerold waardoor de waarde van mijn woning ook fors was afgenomen. Maar de levensverzekering liep inmiddels wel voor de koper en die had uitgekeerd naar de nabestaanden. Dus uiteindelijk heb ik daar, hoe vervelend het ook voor hen was en zij konden hier ook weinig aan doen, de claim van die 10% neergelegd. Dat heeft al met al nog zo'n anderhalf jaar geduurd maar uiteindelijk heb ik die wel gekregen. Dat dekte mijn schade niet maar het was tenminste iets.

Al met al was het een bizarre situatie die eigenlijk al bijzonder begon met de aankoop zonder bezichtiging. ;) Anyway, ik hoop dat het bij jou probleemloos verloopt JP! :) Zou een mooie deal zijn.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Nu een huis kopen

Bericht door e30touring1990 » 17 apr 2023, 14:54

Wat een bizar verhaal! @Wouter

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31252
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis kopen

Bericht door JP » 17 apr 2023, 15:01

Wat een verhaal Wouter. Dat is iets voor een slechte film. :gek:

Koper tekende na ons, krgen net de bevestiging, we mogen de stickers al plakken, maar ik geloof het vrijdagmorgen pas. Ik vroeg de makelaar nog, heeft zich al eens iemand bedacht in die 3 dagen na tekenen. "Nee, nooit meegemaakt". Knock-on-wood dan maar. De makelaar zelf was ook onder de indruk, vond onze transparante verkoop heel netjes (zo heurt het) want we hebben wel wat pech gehad hier aan die lemen hut, maar ook de biedingen. Bij een vraagprijs die redelijk was en toch in deze tijd, 25% overboden krijgen. Een mooie uitgangspositie om deze week bij 2 huurhuizen te gaan kijken waar ik vandaag uitgenodigd ben. Dingen beginnen langzaam allemaal op zijn plek te vallen.

Heeft die reintegratie me vorig jaar na de burnout toch nog wat goed geleerd in die praatsessies. Altijd positief blijven....:thumbup:

slinger ik mobile.de nog eens aan.... en Ikea....en Seats&sofa, en Action..... :coffee:

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Nu een huis kopen

Bericht door ErikS » 17 apr 2023, 15:10

Holy shit Wouter. :lol:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26726
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Martijn_bmw » 17 apr 2023, 15:16

Bizar verhaal Wouter!

Ik hoorde laatst van een collega ook "mooi" verhaal rond verkoop van de woning
Alles leek super soepel te gaan en na tekenen voorlopig koopcontract was de koper nog paar keer langs geweest voor inmeten nieuwe keuken/badkamer dat soort werk.

Wordt mijn collega op de dag van overdracht gebeld dat de koop niet door kan gaan... koper had 1 ton eigen geld maar tussen moment financiering rond (incl. die ton eigen geld) en moment overdracht is die ton verdampt... dus geen geld geen overdracht. Kan je het hele circus opnieuw beginnen. Kortom bloemen aan de finish echt verkocht is het pas na overdracht en centen op de bank.

Maar om deze post positief af te sluiten :tooth: gefeliciteerd met de (tot nu toe) zo'n mooie verkoop JP! :D

Obbe
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Obbe » 17 apr 2023, 15:18

Wat een verhaal Wouter :shock:

Ons huis in Haarlem was toen we het kochten in 2015 al 2 keer verkocht en beide keren kregen ze de financiën niet rond. De verkoper wilde dan ook wel graag weten of we het konden betalen aangezien die processen best veel tijd kosten.

Hoorde laatst ook een verhaal van mensen die een huis hadden gekocht met een mooie bloesemboom in de voortuin. De huidige bewoners waren er al uit en bij de oplevering bleek de buurman de boom te hebben omgezaagd omdat hij zo'n last had van de blaadjes...

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Nu een huis kopen

Bericht door e30touring1990 » 17 apr 2023, 15:21

Om precies die reden heb ik 2 jaar geleden met een woning (andere potentiële koper was een ontwikkelaar) een bod neergelegd onder de VP maar zonder voorbehoud van financiering. hierdoor het gewonnen en woning in bezit gekregen ondanks lager bod maar snel kunnen afwikkelen.

Obbe
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Obbe » 17 apr 2023, 15:26

De uiteindelijke kopers hadden ook een bod zonder voorbehoud financiering. Tijdens de bedenktijd wilden ze dan wel laten taxeren (wat eigenlijk niet mag) zodat ze wisten of ze het konden financieren. Dat is dan gewoon een truc om ervoor te zorgen dat je er nog vanaf kunt tijdens de bedenktijd. Blijkbaar is het hoog genoeg getaxeerd aangezien ze het hebben gekocht maar anders mag je dus weer terug naar de andere biedingen en hopen dat ze nog willen.

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Richardt. » 17 apr 2023, 15:28

Wat een verhaal Wouter :lol:

De drie dagen bedenktijd zijn even spannend, maar waan je daarna nog niet gewonnen. Tot de overdracht is geweest en de notaris het zaakje heeft verwerkt zou ik de vlag nog niet uithangen. Tot die tijd kunnen ze er gewoon onderuit en zie die 10% maar eens te halen. Sowieso is die 10% niet standaard, er wordt echt gekeken naar de geleden (financiële schade) en zie het vervolgens maar eens te vorderen...

Gelukkig loopt het eigenlijk altijd goed af volgens mij makelaar (oude rot in het vak).

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Richardt. » 17 apr 2023, 15:29

Vriend van mij had nog wel een leuke verrassing toen hij een huis wilde aankopen. Terwijl ze aan de koffie zaten bij de notaris (zowel koper als verkoper) en de notaris nog een laatste check deed, bleek de ex van de verkoper uit wraak nog even beslag gelegd te hebben die ochtend :lol:

Liep met een sisser af, maar gaf (zeker voor de verkoper) nog wel een hoop gedoe. Vriend van mij kreeg gelukkig aan het eind van de dag alsnog het eigendom in handen.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6147
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Nu een huis kopen

Bericht door EvdP » 17 apr 2023, 15:57

JP schreef: 17 apr 2023, 15:01

Heeft die reintegratie me vorig jaar na de burnout toch nog wat goed geleerd in die praatsessies. Altijd positief blijven....:thumbup:

slinger ik mobile.de nog eens aan.... en Ikea....en Seats&sofa, en Action..... :coffee:
Succes met positief blijven na een bezoek aan de Seats and Sofas!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dave van marion, Eric Z, erwin20vt, MarcF, Martijn_bmw, Stefan R en 383 gasten