Clubdag op Zandvoort
-
Clubdag op Zandvoort
Ik ben bezig met de organisatie van een trackday met Nissanclub Nederland op CPZ in 2009.
Heeft iemand ervaring met een club-only trackday?
Hoe ging dit in zn werk, kosten, programma etc et
Heb al contact gelegd met Vrijrijden.nl maar ervaringen uit eerste hand zijn goud waard.
Heeft iemand ervaring met een club-only trackday?
Hoe ging dit in zn werk, kosten, programma etc et
Heb al contact gelegd met Vrijrijden.nl maar ervaringen uit eerste hand zijn goud waard.
- @iko
Re: Clubdag op Zandvoort
misschien wil Peter je een paar tips geven.
-
Kom dr maar in... Peter 

-
ik zou hem even PB'en 

- Peter Tunissen
Kom anders dinsdag naar Zolder, dan kun je uit eerste hand zien hoe het bij ons in zijn werk gaat en zoiets irl bespreken gaat beter dan via mail denk ik, anders typ ik mijn vingers blauw. 

-
Helaas, ik heb een fulltime job 
Samenvatting mag ook

Samenvatting mag ook

-
Stop dan maar met organiseren. Heeft toch geen zin als je wat organiseert en er zelf niet bij kan zijn vanwege je fulltime job!
Een samenvatting zou zijn: bellen, afspraak maken, betalen. Daarna hopen dat je genoeg deelnemers hebt om niet zelf 't schip in te gaan.

Een samenvatting zou zijn: bellen, afspraak maken, betalen. Daarna hopen dat je genoeg deelnemers hebt om niet zelf 't schip in te gaan.
-
Alsof het niet in weekenden plaatsvind
En dat met die deelnemers zit wel goed, Nissanclub Nederland is een hechte groep; dat is wel t laatste waar ik bang voor ben.

En dat met die deelnemers zit wel goed, Nissanclub Nederland is een hechte groep; dat is wel t laatste waar ik bang voor ben.
- Bert ///M3
Je kan in de weekeinden ook het circuit wel afhuren, alleen is het veel duurder als doordeweeks. Daarom rijden de meeste clubs doordeweeks.
Circuitje afhuren is niet goedkoop in elk geval, met een paar duizend euro ben je er ieg lang niet. Dus heb je idd of een hoop deelnemers nodig of hopen dat ze veel betalen willen.
Circuitje afhuren is niet goedkoop in elk geval, met een paar duizend euro ben je er ieg lang niet. Dus heb je idd of een hoop deelnemers nodig of hopen dat ze veel betalen willen.
- Peter Tunissen
Tsja, als we zo gaan beginnen....
In het weekend een circuit afhuren is lastig en als beginnend organisator vrijwel onmogelijk; die dagen gaan in de eerste plaats naar races en in de tweede plaats naar vaste contacten van de circuits.
Reken voor baanhuur op rond de €5000 voor een halve dag en €10k voor een hele dag (doordeweekse tarieven, in het weekend +30%).
Reken op last minute afmeldingen om wat voor reden dan ook die je niet aan ziet komen.
Bedenk je ook dat je marshalls nodig zult hebben. En vlaggen. En een EHBO-kit. En een sleepwagen. En wat klein gereedschap voor de mensen met pech. En rijdersverklaringen om je te vrijwaren als iemand schade rijdt. En zo nog een hele kofferbak vol met spul.
Je wordt voor en op zo'n dag plat gebeld met 1001 vragen, reken er dus ook op dat je full time baan de dagen ervoor even wat minder full time zal zijn.
En maak je ook vooral niet druk om de aanmeldingen nee, mensen staan in de rij om een keer op Zandvoort te rijden, dus dan kun je gewoon blind boeken en voorschieten.
Dat wij hier 60 aanmeldingen hadden in een animocheck topic over Zolder en er daar uiteindelijk misschien net 20 van overblijven, waarvan zeker nog eens 10 mensen die niet op de oorspronkelijke lijst stonden is puur toeval.

In het weekend een circuit afhuren is lastig en als beginnend organisator vrijwel onmogelijk; die dagen gaan in de eerste plaats naar races en in de tweede plaats naar vaste contacten van de circuits.
Reken voor baanhuur op rond de €5000 voor een halve dag en €10k voor een hele dag (doordeweekse tarieven, in het weekend +30%).
Reken op last minute afmeldingen om wat voor reden dan ook die je niet aan ziet komen.
Bedenk je ook dat je marshalls nodig zult hebben. En vlaggen. En een EHBO-kit. En een sleepwagen. En wat klein gereedschap voor de mensen met pech. En rijdersverklaringen om je te vrijwaren als iemand schade rijdt. En zo nog een hele kofferbak vol met spul.
Je wordt voor en op zo'n dag plat gebeld met 1001 vragen, reken er dus ook op dat je full time baan de dagen ervoor even wat minder full time zal zijn.
En maak je ook vooral niet druk om de aanmeldingen nee, mensen staan in de rij om een keer op Zandvoort te rijden, dus dan kun je gewoon blind boeken en voorschieten.
Dat wij hier 60 aanmeldingen hadden in een animocheck topic over Zolder en er daar uiteindelijk misschien net 20 van overblijven, waarvan zeker nog eens 10 mensen die niet op de oorspronkelijke lijst stonden is puur toeval.

- Joy
Wat Peter zei 

-
Forget it. Weekenddagen zijn onbetaalbaar, tenzij die hechte groep een mannetje of 50 is zonder echtgenote met hand op de knip.Laurens Nijssen schreef:Alsof het niet in weekenden plaatsvind![]()
-
Laurens Nijssen schreef:Alsof het niet in weekenden plaatsvind![]()
Hoe naïef kun je zijn.

Je organiseert een dag in het weekeinde. Leuk. Kan iedereen van je hechte club ook op die dag? Of heeft CPZ een dag voor je vrij als jullie dan toevallig allemaal kunnen? En wil iedereen even 500 of meer lappen voor een dag in het weekeinde plus hun slijtage, brandstof, etc. voor de auto?
Ah, niet haalbaar. Wellicht doordeweeks dan maar weer. Maar als iedereen op de Nissanclub net zo denkt als jij komt er dus niets op poten. Peter rijdt aanstaande dinsdag denk ook in z'n eentje. Een bijkomend voordeel is wel dat hij geen vlaggers nodig heeft dan.

Ik bedoel het verder echt niet kwaad. Had ook m'n bek kunnen houden.

-
Oke, misschien onderschat ik het wel. Vandaar dit topic. Bedankt voor de antwoorden iig, dat waardeer ik!
Peter,
De nissanclub wil vast 4 november wel op zolder rijden voor weinig, speel jij ook nog kiet
De nissanclub wil vast 4 november wel op zolder rijden voor weinig, speel jij ook nog kiet

-
Hehe, t staat sowieso voor 2009 in de planning. Ik kijk wel ff wat we doen 
Desnoods een paar uurtjes. Heb geen idee, ik wordt komende week teruggemaild door Vrijrijden.nl

Desnoods een paar uurtjes. Heb geen idee, ik wordt komende week teruggemaild door Vrijrijden.nl
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Laurens, je hebt om te beginnen 4 November circuit Zolder trackday al op het nissan-club forum gegooid?
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=11904" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=11904" onclick="window.open(this.href);return false;
- @iko
neem gewoon 4 nov even vrij. Kom bij DF kijken/rijden en ga Peter volledig uithoren.
Misschien komen wij dan wel meerijden met de Nissanclub. Tenslotte barst het hier van de Nissan rijders (of was het nou BMW
: )
Misschien komen wij dan wel meerijden met de Nissanclub. Tenslotte barst het hier van de Nissan rijders (of was het nou BMW

-
Sorry gasten, bedankt voor het aanbod maar op zo'n korte termijn werkt niet.
Het is natuurlijk wel een idee om voor 2009 met meerdere Nissanclubs iets te organiseren. Dat kan dan wel weer aanzienlijk gaan schelen.
We hebben onlangs al eens een meeting gehad ism de 350Z club.
Nogmaals dank voor de replys.
Het is natuurlijk wel een idee om voor 2009 met meerdere Nissanclubs iets te organiseren. Dat kan dan wel weer aanzienlijk gaan schelen.
We hebben onlangs al eens een meeting gehad ism de 350Z club.
Nogmaals dank voor de replys.
-
Doe sxoc.nl (nissan s12/13/14/15 forum) er dan ook bij..... 

-
Nissanrijders die neerkijken op de BMWFunclub. Omgekeerde wereld. Het moet niet gekker worden!!!

-
Bijvoorbeeldachterwielaandrijfventje schreef:Doe sxoc.nl (nissan s12/13/14/15 forum) er dan ook bij.....

Als ik weet wat de kosten zijn is het een kwestie van: hoe meer zielen hoe meer vreugd en hoe goedkoper het wordt.
Laat mij maar schuiven, komt wel goed

- Peter Tunissen
En dan wil je dat mensen zich vooraf inschrijven zonder dat ze weten wat de kosten zullen zijn? 

-
Uh... nee tuurlijk niet hoe kom je daar bij 

-
Laurens Nijssen schreef:Bijvoorbeeldachterwielaandrijfventje schreef:Doe sxoc.nl (nissan s12/13/14/15 forum) er dan ook bij.....
Als ik weet wat de kosten zijn is het een kwestie van: hoe meer zielen hoe meer vreugd en hoe goedkoper het wordt.
Laat mij maar schuiven, komt wel goed
Nou, doe mij dan maar niet meerijden... Hoe meer zielen, des te meer debielen zeg ik maar altijd

kijk maar bij vrijrijden

succes!