Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Marius » 20 nov 2008, 17:43

Fabian schreef:Kom alleen maar wat hand en span diensten verrichten hoor, er zal niet veel gereden worden :)
Top, kan ik waarderen, ik neem een bezempje extra mee! :mrgreen: :mrgreen: :)

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Andre » 21 nov 2008, 12:26

Die hybride moet haaks:) Waarbij het zo mal gaat dat het accuzuur door de auto heen slingerd en zo de grond in denderd. Al dit moet gefilmd worden en doorgestuurd worden naar groen links.

:)

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Marius » 21 nov 2008, 14:08

LOL :lol:

Ik zeg 4bar in de eco achterbandjes :-)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Knot » 21 nov 2008, 14:28

Als het 5x 114,3 is dan mogen mijn Roadhog supreme er wel onder hoor op de achteras, dan gaaf ie bij insturen vanzelf al :)

Gebruikersavatar
bartje325i
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
Locatie: ede

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door bartje325i » 22 nov 2008, 22:47

Have fun morgen mannen en hou em haaks :hosanna:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl
Contacteer:

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door René130i » 23 nov 2008, 18:18

SU-PER :mrgreen: Prachtig, gvd wat mooi.

Wat een prachtige dag. Special thanks to Andre en Mattieu voor instructies en natuurlijk Dick :df:

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Sjoerd » 23 nov 2008, 20:57

Het was echt een topdag!

Het begin zag er niet goed uit; hield ik de GT3 op de snelweg nog maar net uit Die Leitplanke bleek bij aankomst de gehele baan in een ijsbaan veranderd te zijn. Gelukkig dooide het iets en door er veel op te rijden werd het ijs vanzelf water! En dat vinden we fijn!

De GT3 ging heerlijk dwars, maar 2 keer op de dag een kleine spin zonder gelukkig in het grind te eindigen. Leer de auto steeds beter kennen! Ik heb iig al weer zin in de volgende keer!

Ik hoop trouwens dat iedereen goed en heel is thuis gekomen. Echt een p*kkeweer onderweg terug!

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1405
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: XC60 T8 #IKEA

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Oof » 23 nov 2008, 21:48

Weer veel geleerd vandaag. Op de heen weg een mooie stukje Duitsland mee gepakt. Had compleet de verkeerde banden set-up voor versleten pilot sports en achter nieuwe knaken banden. Ben blij dat ik veilig thuis ben! was met de bmw niet te doen om door de sneeuw/regen naar huis toe te rijden constant glijden over de voor en achterkant. Uiteindelijk 3 uur over de terug weg gedaan (160 km). Op het industrie terrein thuis nog even gebruik gemaakt van het weer!....

Volgende week weer. :df:

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Marius » 23 nov 2008, 22:35

Was zeker weer mooi!

Helaas op de terugweg net over de NL grens opeens een storing (dsc blijft nu vanzelf uitgeschakeld (jaja), lampje bak brandt, lampje bandenspanning brandt en lampje remmen brandt. Allemaal geel) Auto bleef gelukkig wel rijden. Morgen maar eens bij de dealer laten uitlezen wat het is; vind het raar dat dit niet op papenburg zelf gebeurd is.

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Marius » 24 nov 2008, 09:11

Hm hier wat mensen met hetzelfde probleem:
http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=124532" onclick="window.open(this.href);return false;

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Knot » 24 nov 2008, 09:30

Marius,

Misschien ff in een nieuw topic voor iedereen terug te vinden als ze op DSC zoeken? Of in een bmw techniek topic?

Wel vervelend uiteraard, de hele dag leip bezig en dan doe je eindelijk normaal en gaan de errorlampen aan :shock:

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Marius » 24 nov 2008, 09:43

Goed plan, doe ik zodra ik nieuws heb van de dealer.

Overigens zal ik volgende keer stipt om sluitingstijd van de baan komen hoor ;-)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Knot » 24 nov 2008, 09:45

Naja, volgens mij zag ik je niet voorbij komen... zat een E46 precies achter mn handschoen dacht ik.... dat die vervolgens nog achterop het circuit doorjankt.. tsja.. ken gebeuren :)

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Marius » 24 nov 2008, 09:51

:) :D Thanks :-)

Komen de pics nog ergens online of waren die nu via Dick te bestellen? Ben wel benieuwd hoe die uit mijn passagierraam zwaaiende chileense stierenvechter erop staat nl.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Fabian » 24 nov 2008, 09:56

Wat was het geweldig!!!!

Zaterdagavond na het werk samen met mn vriendin in de Hybride gestapt en op naar Mathieu. Meteen door naar Papenburg om het hotel op te zoeken. Kreeg ergens halverwege een sms van Dick og we nog mee zouden eten...nou nee, ik heb geantwoord dat ik in de tiefsnee reed bij Apeldoorn. Jeetje, wat een sneeuw zeg. Blij met de winterreifen. Uiteindelijk vanaf de A31 richting Papenburg, daar toch even goed de schrik erin. Bij de eerste brug dacht ik even een flinke spoorvorming te voelen, nou de brug erna gleden we over 4 wielen ....ijzel. Heel de weg was spiegelglad. Dus stapvoets verder gereden. Wat was ik weer blij met de winterreifen zeg :!:

Nog lekker zitten kletsen aan tafel in het hotel en heeeeeerlijk geslapen. Aangekomen op de baan was het een grote ijsvlakte. Maar wat een lol zeg, dwars in de gloria, zelfs met de hybride :mrgreen:

Iedereeen rustig opgebouwd en de sneeuw/ijs werd vanzelf water. Maar wat een gave en aparte start van de dag zo.

Special thanks to Sjoerd die mn vriendin even meenam in de GT3....dat zal ze snel niet meer vergeten. En respect hoe snel hij die Porker onder die knie kreeg en er echt prachtige combinaties mee maakte. Alsof hij weer in zn E30 zat 8) De rit met Dick en Andre vond ze ook erg leuk, alleen Andre vond ze helemaal gestoord en gek om wat hij allemal met die 130 uithaalde :mrgreen: Ervaringen om niet meer te vergeten dus!

Geen ongelukken gebeurd, iedereen super lol gehad. Wederom een top dag van Dick! Daarna nog even lekker wezen eten met Dick, Miranda, Rody, Nienke, Mathieu. Zoals altijd gezellig! Terugreis was lang, alleen maar sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. En Mathieu is gebleken echt geen wereldzanger te zijn :please:

Op naar de volgende Dick, TOP! :banaan:

En zoals mn vriendin zei, het lijkt wel zo'n racebaan met speelgoedautootjes hier :playcar:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Fabian » 24 nov 2008, 09:58

Marius schreef::) :D Thanks :-)

Komen de pics nog ergens online of waren die nu via Dick te bestellen? Ben wel benieuwd hoe die uit mijn passagierraam zwaaiende chileense stierenvechter erop staat nl.
Dude, wilde je nog terugsms-en gisteravond, maar de sneeuw vereiste al mijn concentratie :D

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Marius » 24 nov 2008, 10:17

Fabian schreef:
Marius schreef::) :D Thanks :-)

Komen de pics nog ergens online of waren die nu via Dick te bestellen? Ben wel benieuwd hoe die uit mijn passagierraam zwaaiende chileense stierenvechter erop staat nl.
Dude, wilde je nog terugsms-en gisteravond, maar de sneeuw vereiste al mijn concentratie :D
No problemo :-)

Oh, ik noem geen namen maar aan sommige mensen kun je beter geen bezem uitlenen ;-) Dan krijg je hem half zo lang terug. Ws onder het mom van gewichtsbesparing oid :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Mathieu » 24 nov 2008, 10:51

"Nothing else Matters"
Karaoke zonder tekstmonitor :hosanna:

Echt onwijs veel plezier gehad dit weekeinde. 4 wheel slides op de bruggetjes, halve liters Weizenbier en vervolgens oordopjes in om dat om de drie minuten de nacht aggregaat of zo iets dergelijks aan het joelen was in het hotel :goodnight:

's Ochtends was de kleine Hockenheim omgetoverd tot een idylisch fotogeniek winterslandschap waar alleen de Weihnachtsbaumen, Gluhwein en heisse Cacaogetränke ontbraken.
Bijna ging de driftdag niet door omdat het te glad was :banaan: :beer:
Maar neen, iedereen de baan op en glijden maar.

Ik heb 's ochtends bij meneer Elmar in de auto gezeten als bijrijder van de Heysteria mobiel waarop de nieuwste sticker alweer geplakt was, de layout van Papenburg op een wit stickertje :clap:
Man, wat heb ik gelachen bij dit stuk droge humor. Op de achterzijde heb je twee knikjes die driftbaar waren. Dus ik zeg: "Drift deze knik in de baan maar lichtjes". Gaat meneer toch vol op het gas staan, Full Lock tot in de grindbak :hosanna: Had dus de term "lichtjes" niet begrepen.

's Middags ben ik bij Pescatore ingestapt in een 2.0 Sierra met gele Koni's, 100% sper en geen stuurbekrachtiging. In één woord geweldig.
Dit is nog eens een fun auto :popcorn: Helemaal goed.
En super vorderingen waargenomen bij Pescatore en zijn kameraad, echt super gedaan.

Vervolgens nog bij Sjoerd ingestapt. Deze liet zien dat de combinatie Papenburg, GT3, Nankang en Sjoerd inmiddels aan elkaar waren gewend.
Wauw, wat een wagen. Wat een grip en wat een snelheidstoename tijdens het driften.

Dick Hoekendijk had een vergelijkbare combinatie bij. De paarse M5 die weer eens van stal was gehaald.
Voor een 'oudje', en dan heb ik het over de M5, Dick :roflol: , doet die het nog meer dan prima.
Erg vermakelijk.

:banaan: toen ik instapte bij René, de Mud/Driftking. Dus de Mud/Driftking en Master Mathieu eindelijk samen in een auto.
Wat een team, wat een combinatie.
Oh, ja, even voor de mensen zonder humor -Mud/Driftking en Master Mathieu- zijn bijnamen die door andere DF-ers zijn bedacht.
Nou, aan het einde van de dag ontpopte René zich als een ware Driftking waarbij zelfs de bochten aan elkaar werden gekoppeld zoals het een Driftking betaamd.
René, je weet het!!! Gas geven is het motto :D

En nog een vraag aan René. Zou ik de vlekken van de stukjes Snickers nog uit mijn broek krijgen waar ik naar alle waarschijnlijkheid op ben gaan zitten :?:
Laatst gewijzigd door Mathieu op 24 nov 2008, 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Andre » 24 nov 2008, 12:18

Wat een brillante dag. Hele leuke en gezellige ploeg bijelkaar. Heb bij vele in de auto gezeten en wat instructie gegeven. Prachtig om te zien hoe velen weer gegroeid zijn in hun nivo.

Ook super om te zien dat iedereen zich zo goed en sportief gehouden heeft in de ochtend dat alles nog in de sneeuw en ijs lag.

Ik heb genoten. Denk alleen dat heiko van ATP afgelopen nacht niet geslapen heeft. Die heeft ATP gisteren in een 360 view gezien toen ik hem een rondje in de einser meenam haha. 1e rondje ging nog goed. 2e rondje zou ik weer die slide vanaf de sachs curve door die slinger doorhalen naar de haakse rechtse. Maar de baan droogde op en bij het terugklappen in de slinger pakte het linker voorwiel grip en dre en heiko waren ineens passagier:) haha.

Dre kijkt terug op weer een super daggie.

Dick bedankt en natuurlijk ook je vrouw voor de goeie adminstratie.

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door HSR » 24 nov 2008, 12:59

Mathieu schreef:"Nothing else Matters"


's Middags ben ik bij Pescatore ingestapt in een 2.0 Sierra met gele Koni's, 100% sper en geen stuurbekrachtiging. In één woord geweldig.
Dit is nog eens een fun auto :popcorn: Helemaal goed.
En super vorderingen waargenomen bij Pescatore en zijn kameraad, echt super gedaan.

:
25% rally sper en quickrack stuurhuis :wink:

:popcorn:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl
Contacteer:

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door René130i » 24 nov 2008, 13:01

Super om te lezen :D LOL @ zogenaamde snickerresten tussen m'n stoel :lol: Was het maar snicker...

Vergeten te bedanken : Knot, fabian en andere orga's

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1198
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Leen » 24 nov 2008, 15:18

Super dag gehad gisteren !

Zaterdag eind van de middag vertrokken naar een hotelletje 12 km van ATP samen 2 andere equipe's , echt hondeweer gehad op de heen weg . Zondag morgen een hoop ijzel en witte wegen voorspelde niet veel goeds .

Gelukkig klaarde het op en waren het eigenlijk perfekte omstandigheden .

Heb heerlijk gedrift , en het ging naarmate de dag vorderde steeds lekkerder .De m3 heeft zich goed gehouden de hele dag. Alleen leek het inderdaad of de sachscurve als enige bocht te droog werd waardoor je later op de middag halverwege de bocht opeens te veel grip kreeg . (waarschijnlijk droger door de hoge banking)

Verder een leuke enthousiaste groep en goede organisatie

Kijk weer uit naar de volgende keer!

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door indobesar » 24 nov 2008, 15:46

Klinkt als een super dag!

Ooit maar eens deelnemen, om dat driften eens wat beter onder de knie te krijgen.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door Mathieu » 24 nov 2008, 15:51

@Indobesar
Ik wil dat meisje van jouw avatar wel leren driften, hoor :wink:

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Extra driftdag Papenburg 23 november 2008

Bericht door indobesar » 24 nov 2008, 16:50

Een malloot als zwager, no thanks! :nana:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten