Hier een kopie van mn verslagje op gummen van maandag 10 juli:
Had zondag een vrijgezellenfeest, dus einde van de avond nog snel een videotje gekeken in een half uurtje, niet echt veel voorbereiding maar volgende keer beter.
Gisterochtend vroeg op, nog even wat op internet rommelen, laatste dingen in mn tas gooien en langs de pomp, bandjes voor op 2,55 bar en richting de A12. Samen met Maik en Danny de file in. Na Bunnik nog een aantal speedster's opgepikt en de stoet kon richting Venlo. Even na 10 uur stonden we met zn allen in het zuiden, leuk om iedereen weer irl te zien en de hand te schudden. Zelf nog even de astra volgegooid op de tankpas (alleen NL) en de stoet de grens over om daar de rest af te tanken. Best vaag dat de diesel bij de buren duurder is :s...
Meteen even een walkietalkie van sjef in ontvangst genomen, best geinig met 4 man lullen als je verdeeld over een trein auto's zit. De 565 en de 257 gereden, lekker binnendoor om rond 12:30 op de parkeerplaats Nordschleife aan te komen, drukte viel nog mee (werd later op de dag wel drukker), het was alleen wel best warm.
Christoph en Sjeft hadden mazzel met de rondekaart van een Engelsman die van de weg geduwd was... hij kwam eerst naar mij toen maarja, ik vond het wel redelijk de heren die brandstof zelf moeten betalen dat voordeeltje te gunnen... en ik heb iets met bijgeloof, dus ringkaart en engelse vingerafdrukken...
Eerste rondje bij Christoph ingestapt als passagier, was zn eerste rondje dus heb een beetje rustig de lijnen en bochten aan proberen te geven... verbaasde me wel over het toerental, dacht soms wtf.. dit zijn M toeren als ie m doortrok en zich op de bochten concentreerde ipv over te schakelen
Daarna zelf maar eens begonnen, eerst even inkomen en steeds iets rapper. Eigenlijk steeds na 1 ronde eraf gegaan, blokje om en even afkoelen, wat was het warm in de auto zeg, en de aircon gaat natuurlijk niet aan, dan kom ik helemaal niet rond! Een paar rondjes verder zag ik dat ik toch iets eerder in moest sturen somminge stukken (aremberg, bergwerk, kallenhard etc) dan kwam ik pas echt helemaal buiten uit zonder m daar expres heen te laten lopen. Hoop dat de 2 ronden logging met Dennis wat geworden zijn, hij had echt een mooie tool op zn pda met de kaart van de Nordschleife als referentie, je ziet tijd, snelheid, hoogteverschillen enz, dus dan heb je een idee hoe je bepaalde bochten pakt.
De laatste paar rondjes ging het redelijk voluit en kwam ik toch tegen de grenzen van de 120pk 1305kg wegende diesel... vanaf hocheichen tot aremberg voluit met alleen een tik op de rem voor schwedenkreuz (kom daar met 210 teller aan). Stuk Hohe Acht, links, links/rechts ook voluit in 4, dat durfde ik eerst echt niet... Wippermann in 4 aanzetten, en echt tegen de randen uitkomen, de kick werd steeds groter.
Ben ook nog bij Maik ingestapt, hij vertelde me dat ie niet zoveel ervaring had maar ik vond het best knap gaan, beetje werken aan instuurpunten (later) en vloeiender remmen, maar GVD wat heeft die speedster een grip zeg, gewoon ECHT niet normaal in vergelijk met mijn astra! Vond m zelfs een stuk beter plakken dan de 205 van Paskal die nog lichter is en meer vermogen heeft!
Einde van de dag eindelijk Paskal de hand kunnen schudden en een rondje met hem mee kunnen rijden dus, het is een hoop sensatie in de auto, komt mede door het geluid, geen isolatie etc, ging redelijk hard en heb er zeker wat van kunnen leren, paar punten waar hij duidelijk andere lijnen pakte en dat werkte bij mij ook daarna. Zag wel dat ik met de astra best vaak een hogere snelheid op de teller had bij insturen en uitkomen maar volgens mij geeft de teller van de astra 10 teveel aan en die in de 205 10 te weinig zo lijkt het.
Laatste rondje alleen gereden, zonder passagier merk je dus echt wel, de auto kun je veel makkelijker van bocht naar bocht zetten, acceleratie heb je iets mee, aanremmen, je merkt het gewoon overduidelijk dat je 75/80kg minder aan boord hebt. Haalde op diverse stukken gewoon 20km/u meer op de teller en heb eindelijk Schwedenkreuz bijna voluit doorgetrapt met 200 op de teller bij uitkomen... dan moet je best knap in de ankers om niet bij aremberg het grint in te gaan.. en daar heb ik volgens mij mn remmen ook gesloopt, zit nu een bobbelend geluid in (tijdens rijden/remmen toen meteen al dus komt niet door het niet laten afkoelen ofzo), bij redelijk remmen is het net of de schijven krom zijn of er een hap uit de blokken is ofzo. Had stiekem op de klok gekeken maar het kan bijna niet dan ik in minder dan 9m30 rond was met nog een stukje rustig omdat er een motorfiets afgevoerd werd bij metzgesfeld.
Einde van de dag naar het zwijn, met 9 man lekker gegeten, de dag nog eens doorgesproken en natuurlijk de gebruikelijke grappen en leedvermaak.
Wat ik weer niet heb gedaan is een rondje met Sjeft mee, rondje met Wim ook nog nooit gevraagd en weer geen stukje met de 330i van Tom meegereden... zelfs niet langs de baan wezen kijken

Volgende keer maar gewoon overnachten ofzo en zondag kijken, maandag rijden ofzo.