Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%
 
Totaal aantal stemmen: 207

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39759
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Arthur » 08 sep 2008, 15:34

Wat zeuren jullie nu?
Als straks dat kastje in je auto moet dan doe je dat.
En krijg je een boete dan betaal je die gewoon.
Je houdt je gewoon netjes aan de snelheid en bent een brave burger.
Grote mond allemaal maar jullie doen er niets tegen.
:angel:

Enigszins is dit wel serieus.
Schreeuwen van "zo'n kastje komt niet in mijn auto" gaat niet op lijkt me.
Volgens mij is het straks gewoon moeten als ze dit erdoor drukken.
Dan kom je er niet onderuit, ben ik bang :wink:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Andre » 08 sep 2008, 18:37

Klopt arthur.

Maar wees eerlijk wat is er nog aan auto rijden als alles gevolgd wordt. Dan wordt het gewoon een vervoersmiddel. En kan je dit hele forum wel op slot zetten.

Meeste dealers kunnen de tent sluiten.
Waarschijnlijk nog meer zaken in de auto branche.

Wat ook zo mooi is.

Bmw maakt x5m en x6m de hele emissie eisen intresseert niks. Want dit soort auto s gaan naar rusland china etc. Wat verliest europa juist ja banen en de economie zal achteruit lopen. Want de fabrieken gaan naar landen waar ze geld kunnen verdienen. En das logisch toch.

Er zitten mensen in de overheid die hebben het verstand van een garnaal. Kijken niet verder dan hun neus lang is. De autofabrieken willen geld verdienen. Als europa eisen gaat stellen gaan we toch even een deurtje verder.

alleen zullen wij als auto liefhebbers ook moet uitwijken naar andere landen.

En misschien moet je het anders bekijken. Als het rijden not done meer is. Kan ik zeggen dat ik in mega veel fun auto s gereden hebt. Ik ben vandaag 36 geworden. Hoop nog heel wat benzine er door te jagen met de m3. Stel dat ik nog 3 jaar in de hoedanigheid te rijden zoals het nu is op de wegen.

Als de overheid alles doorzet en dat je compleet gecheckt wordt dat het tijd word om geld te sparen vroeg te stoppen met werken en in de 2e helft van je leven lekker de wereld gaat bekijken en de reis wel boeken via duitsland natuurlijk.

Misschien moet je zeggen het is mooi geweest dan.

Het is natuulijk oer dom om dan nog geld aan fun / snelle auto s uit te geven op het moment dat de overheid er voor kiest om alles en iedereen permanent te controleren.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door romo » 08 sep 2008, 19:11

En misschien moet je het anders bekijken. Als het rijden not done meer is. Kan ik zeggen dat ik in mega veel fun auto s gereden hebt. Ik ben vandaag 36 geworden. Hoop nog heel wat benzine er door te jagen met de m3. Stel dat ik nog 3 jaar in de hoedanigheid te rijden zoals het nu is op de wegen
Andre; van harte gefeliciteerd, dat je nog lang mag genieten............................

De woorden zijn me uit het hart gegrepen, Nog 2 nachtjes slapen..................................... :df:

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Wouter81 » 08 sep 2008, 20:16

Zakelijk misschien wel goed voor je André, men wil toch scheuren dus wellicht extra klandizie op de kartbaan als het niet meer op de weg kan. :wink: Congrats btw.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Peric » 08 sep 2008, 21:36

Gefeliciteerd met je verjaardag André!! Nog vele jaren! :)

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Andre » 08 sep 2008, 21:54

Als de nederlandse bevolking dit gewoon als zoete koek neemt dan hebben ze straks een chip in hun nek.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door G Kolkman » 08 sep 2008, 22:01

1 Boete met dank aan dit kastje en ik emigreer :shock: . Aangezien ik dan een paar maanden later toch failliet ben. Wahnsin. -1 hogeropgeleide hier dan, ik heb m'n ontspanning/vrijheid op z'n tijd nodig :popcorn: .
Laatst gewijzigd door G Kolkman op 08 sep 2008, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door romo » 08 sep 2008, 22:06

Andre schreef:Als de nederlandse bevolking dit gewoon als zoete koek neemt dan hebben ze straks een chip in hun nek.
Het getatoeëerde nummer in je onderarm ontbreekt er nog aan............................................maar das gewoon een kwestie van tijd, bij gebrek aan enig historsich besef (lees; onze overheid) kun er op wachten............................. :bag: :goodnight:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Andre » 09 sep 2008, 00:15

Nou romo als die tijd komt ben ik hier wel weg.


Als je je verveeld

wetsvoorstel

http://media.rtl.nl/web/components/actu ... rprijs.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Geelhoed » 09 sep 2008, 07:16

Hans schreef:Wacht even op Geelhoed, die zal het allemaal wel even uitleggen aan het domme onwetende volk.
Ik heb met stijgende verbazing dit topic gelezen. Van Hitlergroet via pedofielen tot emigreren, dit niveau is ver beneden mij.

Daarom Tabee.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Shakes » 09 sep 2008, 08:09

JasperB aka Geelhoed.

De groeten!

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Wouter81 » 09 sep 2008, 08:43

Geelhoed schreef:
Hans schreef:Wacht even op Geelhoed, die zal het allemaal wel even uitleggen aan het domme onwetende volk.
Ik heb met stijgende verbazing dit topic gelezen. Van Hitlergroet via pedofielen tot emigreren, dit niveau is ver beneden mij.

Daarom Tabee.
Had je geen grafiekjes bij de hand? Adiosssss. :shakeit:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39759
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Arthur » 09 sep 2008, 09:59

Het is idd ff afwachten en wellicht handig om de komende jaren in je snelle auto te blijven rijden.
Drukken ze dit erdoor dan dat hok inruilen op een "normale".
Alleen wil niemand die snelle meer hebben.
Nu maar alvast wegdoen dan?
Weg plezier.
Maar daar gaat het overheid toch niet om.
En dan dat buitenland.
Tja, daar is het ook niet allemaal hosanna en daarmee doel ik niet op de verkeerssituatie.
Ik heb ook wel eens gedacht om ergens anders te gaan wonen, alleen aan gedacht overigens.
Niets uitgezocht, doe ik toch niet :wink:
Ik zit in een branche waar ook wel werk te vinden is in het buitenland of eventueel offshore.
Kun je in principe wonen waar je wilt.
Ik ben er nog niet aan toe.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Macboy » 09 sep 2008, 12:45

Veel onzinnige opmerkingen in dit draadje, maar ook veel zinnige. Met name de post van Wouter vind ik zeer treffend, over het feit dat de burgers constant in de gaten gehouden worden en niet inzien dat privacy (aka vrijheid) het hoogste goed is, wat je je pas realiseert als je het kwijt bent.

Iedereen weet wel hoe fijn het is om door je neus te kunnen ademenen als je verkouden bent: dan denk je, verdomd, dit voelt niet lekker zo. En als je niet verkouden bent is er geen hond die denkt: wat fijn dat ik door mijn neus kan ademen :)

Zo is het ook met vrijheid en privacy. Vrijwel niemand heeft in de gaten hoe belangrijk de vrijheid voor de mens is en dat hele samenlevingen naar de klote gaan als de vrijheid onder druk komt te staan. Er is niets onbehaaglijker dan het gevoel constant in de gaten te worden gehouden. Denk er maar eens aan als je op straat loopt en je weet dat constant en overal iedereen meekijkt en meeluistert, ook al doe je niets strafbaars. brrr

Totalitaire communistische regimes zijn niet wat we willen hiero, dat is uit het verleden wel gebleken. En toch gaat het op veel vlakken die kant op, geruisloos, zonder dat mensen het in de gaten hebben. Echelon om maar eens iets te noemen etc.

Het begint met registratie van gegevens tegen terrorisme (ja tuurlijk) en een stad vol met camera's onder het mom van: veiligheid mensen, veiligheid ! Uiteindelijk komen de parkeerboetes binnen omdat je verkeerd geparkeerd stond en van daaruit gaat het via het Bonus-pasje van de Albert Heijn helemaal mis. Je zit opeens in de bak, omdat je hebt gepoept buiten de tijden die voor het poepen zijn bestemd ...


(Deze post is weliswaar gechargeerd, maar gebaseerd op de waarheid en bedoeld om de lezer wakker te schudden)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39759
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Arthur » 09 sep 2008, 13:31

Stuur eens een brief naar de krant (ingezonden stukken).
:P

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Shakes » 09 sep 2008, 17:15

Dat was mijn idee ook!

Vind het een sterk betoog!

N.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door RVV » 09 sep 2008, 17:46

Oja nog een nieuwtje... de organisatie die in Nederland straks de kilometeradminstratie gaat bijhouden is het CJIB te Leeuwarden..

Diezelfde club die ook over de boetes gaat :(

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Andre » 09 sep 2008, 18:28

Yep dit is geen leugen. Vanmiddag een kennis gesproken die zijn vrouw werkt bij het CJIB. En dit is bevestigd.

Dus dan wordt het niet een zwaar raadsel waar die kmheffing op uit gaat lopen. Juist je privacy gaat naar een nul punt. Snelheids controle permanent. Stel je rijdt langs een plaats delict je bent meteen verdachte etc etc. Dit wil je niet .

Onder het motto km heffing het wordt beter etc etc. etc. worden we voorgelogen het is de uiteindelijke bedoeling om alles iedereen te controleren.

STOP km heffing NU. Het is noodzaak.

Km heffing is alleen maar een begin.

Circuit dagen met personen auto s is dus ook gewoon km heffing betalen.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door wjn » 09 sep 2008, 19:16

Is er hier op het forum niemand die kan zeggen of deze methode van km-heffing niet indruist tegen de diverse privacy wetten (Macboy??) ??

Oh ja, kastjes saboteren werkt ook niet, want daarvoor hebben we de nationale autopas en dergelijke zaken ;)


Trouwens keuze voor CJIB is toch logisch, die hebben al een perfect systeem om autobezitters aan te slaan. Wat is het probleem om hiermee geld te besparen ??

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door romo » 09 sep 2008, 21:51

Ik voel er echt voor om actie te ondernemen, maar daar bij is hulp nodig...............................Macboy kom er maar in...................

Gebruikersavatar
Rambler
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
Locatie: Schoten

Re: KM heffing ontduiken, 67K boete en 4 jaar cel

Bericht door Rambler » 09 sep 2008, 23:06

Zeer leerrijk voor diegenen die de moeite willen nemen door te lezen wat Naomi Klein over totale controle door de overheid schrijft. Best mogelijk dat dit soort maatschappij de toekomst wordt, totale controle zoals dit zeer grondig beexpirementeerd wordt in Shenzhen, ze schrijft niet voor niets, ready for export.

http://www.rollingstone.com/politics/st ... _eye/print" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.naomiklein.org/articles/2008 ... -state-2-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor diegenen voor wie het allemaal te lang is, hier een zeer cruciale zin uit het artikel :

Like many other security executives I interviewed in China, Yao denies that a primary use of the technology he is selling is to hunt down political activists. "Ninety-five percent," he insists, "is just for regular safety."

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Stop de KM heffing NU! Wat is anders onze privacy nog waard?

Bericht door RVV » 09 sep 2008, 23:14

Ik lees met stijgende verbazing het voorlopig wetsvoorstel.. o Nederland! let op uw saeck! (Waarschuwing tegen het Spaanse bedrog in het jaar 1576)

Mensen de overheid gaat gewoon straks alles 5 :!: jaar lang bewaren, elke kilometer die je zult rijden..kan op de een of andere manier tegen je gebruikt worden, en zal ook tegen je gebruikt worden als het nodig is. Deze privacy aantasting kunnen we toch niet accepteren danwel tolereren. Niet alleen onze geliefde autoliefhebberij/hobby word vakkundig de nek omgedraaid, veel erger is dat onze individuele vrijheid word aangetast. Ja maar ik heb toch niks te verbergen, zullen somigen denken.. kastje komt er wel wat is het probleem.. Nou het probleem is dat de overheid alle ijzers in handen heeft om te gebruiken tegen je. Word je auto onrechtmatig gebruikt. Jij bent de bok, jij als kentekenhouder zal tot in lengte van jaren verantwoordelijk worden gehouden voor alles wat er met je auto gebeurd. Is de techniek niet meer goed werkend ? Jij als kentekenhouder zal tot in lengte van jaren daar verantwoordelijk worden gehouden. De goed geoliëde bonnenmachine, het CJIB krijgt straks totaalcontrole over elke snelheidsovetreding die we zullen maken. DF liefhebbers van snelle, dikke, maar ook flink Co2 uitstotende auto's zullen veel meer moeten betalen voor hun kilometer dan de kleine grijze muis rijder. Deze financiele ongelijkheid zal ons DF'ers straks heel hard treffen in de beurs.

ALS we dit toestaan als een stel makke schapen in dit land dan geven we alle rechten die we als individu hebben opgebouwd sinds de 2e wereldoorlog in 1 klap op. De overheid weet als geen ander dat de volwassen Nederlander voor 98% afhankelijk is van zijn auto.. 100% controle over alles wat met de auto gebeurt is 98% controle over alles wat we als Nederlander doen.

Gooien we onze rechten zo ten grabbel, zijn we bereid om zoveel vrijheid op te geven om wazige vervoersproblemen op te lossen die ook op vele andere manieren veel beter op te lossen zijn ? (bv meer asfalt op knelpunten, flexibel werken, telewerk etc.)

Of hebben we nog een beetje eigenwaarde in dit land en proberen we op de een of andere democratische manier, deze onrechtmatige daden van de overheid jegens onze individuele vrijheid te beteugelen ?

LET OP UW SAECK !


Uit het voorlopig wetsvoorstel:

Artikel 4.19
1. Onze Minister bewaart de persoonsgegevens met betrekking tot de
verschuldigde kilometerprijs tot vijf jaren na het einde van het kalenderjaar
waarin die verschuldigd is geworden.

2. Onze Minister bewaart de gegevens met betrekking tot betaling van
verschuldigde kilometerprijs en van de invordering daarvan tot en met het
tijdstip waarop geen te betalen bedrag resteert.

3. Onze Minister bewaart de persoonsgegevens van het toezicht op de
naleving van het bepaalde bij of krachtens deze wet of van de handhaving van
deze wet gedurende ten hoogste vijf jaren.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Andre » 09 sep 2008, 23:51

Het is nu geen tijd om achterover in de stoel te zitten te wachten wat er gaat gebeuren.

De meeste nederlanders zeg 90 procent boeit het helemaal niet als er km heffing komt. Zij met hun berlingo gaan er allemaal op voorruit.

Maar de mensen moeten gewaarschuwd worden dat km heffing een aanzet is om onze privacy af te pakken in de toekomst. Hier moet ruchtbaarheid aan worden gegeven middels kranten en TV. Het volk moet ingelicht worden.

Tom
Berichten: 21737
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is anders onze privacy nog waard?

Bericht door Tom » 09 sep 2008, 23:54

Er zijn mensen waarbij privacy echt ontzettend belangrijk is. Voor mij is dat niet zo het geval, hecht er wel waarde aan maar ben geen hippie. Ik bel gewoon mobiel (maar dat zijn gegevens die bij een bedrijf terecht komen, dat is nog geen overheid) en gebruik veel de pinpas (maar daar kan/heeft de overheid weinig aan, alleen de belastingdienst, maar aan de belastingplicht voldoe ik gewoon maw vind ik de voordelen van giraal betalen doorslag geven). Maar ik ben mij graag bewust van m'n privacy, nu heb je vaak zelf de keuze of je eraan meewerkt. Het zal hooguit onhandig zijn als je erg veel waarde aan privacy hecht.

Dat de overheid weet waar je bent op bepaald tijdstip kunnen ze nu in veel gevallen nu ook al te weten komen. Maar dat is een stuk lastiger en (ik neem aan) alleen mogelijk middels een rechterlijk bevel tot inzage bij je telefoonmaatschappij, creditcardmaatschappij of bank. Die middelen grijpen ze alleen aan als je verdacht bent van het begaan van een misdaad. Op het moment dat ze een grote fout begaan (valse beschuldiging) kun je een schadevergoeding eisen en komt het in de media terecht, maw ze springen daar voorzichtig mee om.

Het is dus iets heel anders dan een dergelijk kastje. Dat idee vind ik gewoon eng. Je hebt geen keuze want het kastje komt er toch in. Net als de legitimatieplicht, ook slinks ingevoerd om de staat meer controle te geven. Ik vind de overheid geen betrouwbare partner. Bij een bedrijf zoals je GSM-provider moeten ze geld verdienen en gaat het om klanten, bij de staat moet je het accepteren.
Al je gegevens staan gelijk in een centraal systeem waarbij het erg gemakkelijk is om in te zoeken ('geef mij alle personen die om die tijd daar in de buurt waren'; dat zou nu onmogelijk zijn, hooguit via gsm-providers). Voor Koos Spee is het ook ideaal, want hij kan de boel volledig automatiseren en alle flitsers weghalen.

Ik vind het te vroeg om conclusies te trekken, wil wel wat meer details weten maar het is duidelijk dat dit systeem niet is om je puur te laten betalen voor de kilometers die je maakt. En zelfs daar ben ik geen fan van, want de overige kosten zullen niet lager worden, behalve in wat uitzonderlijke gevallen (mensen die zeer weinig rijden gaan er uiteindelijk iets op vooruit).
Je complete privacy is gewoon weg. Ik vind het een eng idee, vooral als ik zie welke mogelijkheden er ineens zijn als ze zo'n database aanleggen. De overheid kennende gaan ze die mogelijkheden ook benutten binnen een paar jaar tijd.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door M@rcel » 10 sep 2008, 00:03

Die 4 jaar gevangenisstraf is de maximale straf die voor deze categorie opgelegd kan worden. Het gaat hier echt niet om iemand die zijn kastje onbruikbaar maak oid. Die 4 jaar celstraf zou bv opgelegd kunnen worden als iemand het gehele systeem uit de lucht zou halen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, BMWDennis, erwin20vt, Ferdi, Kasteel, wjt en 128 gasten