Stoppen met roken !

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Stoppen met roken !

Bericht door Mike S. » 02 sep 2008, 09:16

Hey,

Ik ben dus van plan om te stoppen met roken , rook nu zo ongeveer dik anderhalf pakje per dag weg :bag: dus dat zal nog best een hele klus worden haha.
De reden is puur geld, niet om dat ik het niet kan betalen maar gewoon omdat dit me zo een 200 euro in de maand kost en als je dat over langere tijd doorrekend dit toch wel een flink pak geld is.
En het zal alleen nog maar meer geld gaan kosten, en het bedrag wat ik normaal aan roken zou besteden word ook extra op de spaarrekening gegooid zodat we er nog wat aan hebben op termijn.

Maar mijn vraag is zitten hier ex-rokers of rokers die het geprobeerd hebben en evt ervaringen met hulpmiddelen of andere mogelijkheden waardaar ik het mezelf makkelijker kan maken ?

Alle info is welkom :mrgreen:

In principe wou ik zelf van de ene op de andere dag stoppen en het proberen zonder hulpmiddel te redden , maar word er niet vrolijker op denk ik en mocht er iets zijn waardoor ik me wel beter kan voelen dan is dat best een optie en dat is voor de mensen in mijn omgeving misschien ook beter haha.

Nou groeten,

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Stoppen met roken !

Bericht door RVV » 02 sep 2008, 09:18

succes.. 1,5 pakje per dag 200 euro per maand.. phfff wist niet dat het zo duur was.. das wel serieus geld zeg. Wat kost een pakje eigenlijk ?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Tristan » 02 sep 2008, 09:18

Ben 2 jaar geleden ineens gestopt zonder enige hulpmiddelen. Zit gewoon tussen je oren. Je wilt het of je wilt het niet.

Steek heel af en toe nog een sigaartje op na het eten (uit eten) of bij de borrel. Verder geen neiging ook om maar weer te beginnen.

Suc6. :wink:

Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Mike S. » 02 sep 2008, 09:22

@ rico een pakje marlboro kost 4 euro en dat word alleen maar meer, en dat is zeker serieus geld . kijk voor de gein eens over 10 jaar genomen.

@ tristan het zit idd ook tussen de oren dat klopt en je moet gewoon doorzettingsvermogen hebben dan lukt het.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stoppen met roken !

Bericht door romo » 02 sep 2008, 09:40

Dat geld is 1 ding.................................de gezondheid ( en de winst die je haalt door te stoppen) is onbetaalbaar.......................

Thrust me, I know what I`m talking about........................................( ik zal je de praktijk voorbeelden besparen)


Ik vind je motivatie om vanwege het geld te stoppen niet de juiste, maar ieg stop je.....................
Laatst gewijzigd door romo op 02 sep 2008, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Mike S. » 02 sep 2008, 09:49

romo schreef:Dat geld is 1 ding.................................de gezondheid ( en de winst die je haalt door te stoppen) is onbetaalbaar.......................

Thust me, I know what I`m talking about........................................( ik zal je de praktijk voorbeelden besparen)


Ik vind je motivatie om vanwege het geld te stoppen niet de juiste, maar ieg stop je.....................
Ik heb nog wel meer voorbeelden die aan de motivatie meewerken, zoals een kinderwens die steeds dichterbij komt en een vriendin die zelf nooit gerookt heeft.
en tuurlijk is gezondheid ook een punt die er aan bijdraagt.
Maar wou hier niet de hele lijst opsommen :lol:

Tom
Berichten: 21738
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Tom » 02 sep 2008, 09:54

Nooit gerookt en ook nooit van plan geweest hier...
Vorig jaar een paar dagen op de longafdeling in het ziekenhuis gelegen.... wat daar allemaal ligt... ik zal nooit gaan roken, dat weet ik wel ;)
Sterkte en succes in ieder geval!
romo schreef: Thust me, I know what I`m talking about........................................( ik zal je de praktijk voorbeelden besparen)
Wat doe je dan eigenlijk in de medische wereld?

zegmaarboris
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Re: Stoppen met roken !

Bericht door zegmaarboris » 02 sep 2008, 10:23

[quote="Mike Spanjersbergh"]In principe wou ik zelf van de ene op de andere dag stoppen en het proberen zonder hulpmiddel te redden , maar word er niet vrolijker op denk ik en mocht er iets zijn waardoor ik me wel beter kan voelen dan is dat best een optie en dat is voor de mensen in mijn omgeving misschien ook beter haha./quote]

Derde poging ook 'cold turkey' gedaan en gelukt, nu twee jaar geleden. Het is de enige manier. En je gaat je echt maar heel kort (halve dag ofzo) lichamelijk rot voelen, de rest is afkicken van de gewoonte en dus 'tussen de oren'. De heimwee naar roken wordt steeds minder maar kan de eerste weken absoluut overheersen. Ik heb dat af en toe nog steeds. Durf dan zelfs niet naar een sigaar te kijken want denk dat ik binnen notime weer roker ben.
Na een week of twee ga je trouwens echt de 'beloning' krijgen in de vorm van meer geur en smaak, lucht in je longen, een fris huis en kleding, etc. Probeer in elk geval tot dat stukje vol te houden, vanaf dan gaat je er echt de lol van inzien.

Wat trouwens bij mij hielp was te stoppen op het moment dat ik snotterig (griep-ig) was. Dan voel je je toch rot en is roken minder lekker.

Succes!

Gebruikersavatar
ibrahim demirhan
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 apr 2007, 13:40

Re: Stoppen met roken !

Bericht door ibrahim demirhan » 02 sep 2008, 10:37

Vorig jaar ben ik, na 12 jaar roken, gestopt met roken. Ik had keelpijn en voelde me de laatste tijd nie echt lekker. Voor mij is het wel een veldslag geweest. Nooit geweten dat ik zo afhankelijk was en dat het zo´n onderdeel van mijn leven was. Lichamelijk viel het me eigenlijk best mee maar om van de gewoonte af te komen was een stuk lastiger. Als je even niets te doen hebt steek je er een op en na het eten een lekkere sigaret, HEERLIJK!!.
Ik telde echt de dagen en de weken dat ik niet meer rookte en zag mezelf op deze manier steeds verder afstand nemen.

De financiële gevolgen zijn er natuurlijk maar zoals eerder genoemd zijn de lichamelijk gevolgen veel belangrijker. Als je je wilt motiveren zoek dan eens via google op wat een sigaret met je lichaam doet. Ik ben wel wat kilo´s aangekomen het afgelopen jaar maar die zijn er nu bijna allemaal weer vanaf.

Ik wens je in iedere geval veel sterkte!

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Bort » 02 sep 2008, 12:14

Begin alvast met een half pakje per dag te roken... of leg zelf op niet meer dan 5 sigaretten per dag te roken. Zo heb je altijd iets achter dan hand als het allemaal ff te veel wordt :)

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Eric H » 02 sep 2008, 12:55

Mike,

Ik heb best lange tijd gerookt, en ben nu van de één op de andere dag gestopt....
( 31 december rond een uurtje of 15:00 mijn laatste opgestoken, en nee, dit had niets te maken met goede voornemens )

Mijn eerste motivatie om te stoppen was mijn dochtertje, die wil ik namelijk wel zien opgroeien.
Plus dat ik het haar niet kan en wil aandoen dat ik er vanwege die stomme sigarettten niet meer ben als zij me nodig mocht hebben....

Verder is het simpeler dan je denkt.......gewoon niet meer opsteken.
Ik weet dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is, maar hier komt het in weze gewoon op neer....

Wat ook helpt is om jezelf te vragen waarom je rookt....
Stress ??, dan heeft iemand die niet rookt zeker nooit stress !!
Ontspanning ?? yeah sure.....
Omdat je het lekker vindt, geloof me nou, probeer nou eens echt te proeven waar een sigaret naar smaakt......

Andere motivaties :
Je houd niet alleen veel geld over, maar ook veel vrije tijd.....geloof me.....
Je smaak wordt opeens veel beter !!

Als je wilt stoppen moet dit ten alle tijden uit jezelf komen.
Als je echt wilt stoppen hoef je ook niet af te bouwen, das de grootst mogelijke onzin....
Stop gewoon van de één op de andere dag.

De eerste twee weken zijn echt het zwaarste, vooral met slapen !!
Daarna wordt het alleen maar makkelijker.
Zeker als je andere mensen een sigaret ziet opsteken.
De eersate gedachte die je dan zal hebben zal zijn : "ik ben blij dat ik daar van af ben."
Iedere dag dat je niet gerookt hebt, sterkt je ook in je gevoel dat je de juiste beslissing hebt genomen......

Ik wens je veel succes en sterkte........
Geloof me, na twee weken heb je het zwaarste gehad.....

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Stefan R » 02 sep 2008, 13:06

Ik ben 8 jaar geleden gestopt, en ik ben van mening dat accuut stoppen echt het beste en het makkelijkste is.
De tabak verslaving ben je redelijk vlot vanaf, het is de "gewoonte" waar je het meeste last van hebt. Maar als je een goede stok achter de deur hebt is het echt p.o.c. **






** Piece of cake :mrgreen:

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2218
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Miesjel » 02 sep 2008, 13:19

Ik ben op m'n 15e begonnen met roken en vorig jaar Januari, toen ik 26 was, gewoon gestopt. Ik ben thuis gekomen van de nachtdienst, heb alles weggegooid (zware van Nelle) en heb het nooit meer aangeraakt. Geen enkele sigaret. Dat zit gewoon tussen de oren. Als je een beetje karakter hebt dan kan jij dat ook, dat kan iedereen. Gewoon weggooien en niet meer omkijken. Als je nu al excuusjes begint de verzinnen om dat niet te hoeven doen, mja dan hou maar op want dan wil je niet stoppen.

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Re: Stoppen met roken !

Bericht door m@rco » 02 sep 2008, 17:47

Zou gister ook stoppen met roken, maar toen kwamen mijn ouders terug van vakantie met 2 sloffies Marlboro.. dus rook nog even 40 dagen verder! :wink: :D

Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Mike S. » 02 sep 2008, 18:29

m@rco schreef:Zou gister ook stoppen met roken, maar toen kwamen mijn ouders terug van vakantie met 2 sloffies Marlboro.. dus rook nog even 40 dagen verder! :wink: :D
Die kan je ook gewoon verkopen :whistle:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Eric H » 02 sep 2008, 19:48

Inderdaad....

Dan was je volgens mij ook niet echt van plan om te stoppen :roll:

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Re: Stoppen met roken !

Bericht door m@rco » 03 sep 2008, 13:21

Nee, dat was ik ook niet zie :arrow: :arrow: :wink:

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Jelmer850i » 04 sep 2008, 12:57

Gewoon niet aan beginnen, hoef je ook niet te stoppen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6238
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Opa » 04 sep 2008, 15:50

Had je dat niet 33 jaar eerder kunnen zeggen?! Afbeelding

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Jelmer850i » 04 sep 2008, 18:09

Sorry, toen was ik er nog niet :shithappens:

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Henk Jan » 08 sep 2008, 12:58

Ben vandaag gestopt na 20jr roken, gemiddeld 30 peuken per dag.

Toch wel afzien.... :twisted:

HSR
Berichten: 5289
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Stoppen met roken !

Bericht door HSR » 08 sep 2008, 14:33

20 jaar lang 30 peuken per dag. De tering man, heb je voor meer dan 20.000 euro opgerookt. :D

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Henk Jan » 08 sep 2008, 14:44

Ach, als ik ze niet had opgerookt had mn vrouwtje er wel kleding van gekocht. :lol:

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Stoppen met roken !

Bericht door Niels v D » 08 sep 2008, 18:55

hugo schreef:20 jaar lang 30 peuken per dag. De tering man, heb je voor meer dan 20.000 euro opgerookt. :D
Vroeger waren ze nog niet zo duur hugo..

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stoppen met roken !

Bericht door romo » 08 sep 2008, 19:15

Ik heb ook van die verstokte rokers gekend, die hebben nu op hun grafsteen staan;

In rook opgegaan............................................

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], CRZ, Gert-jan en 17 gasten