Eerste officiële foto Lotus Evora
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
dan is Artega met de GT toch veel beter bezig, met slechts 1100kg en 300pk NA uit een compacte VR 3.6L dus nog mogelijkheden genoeg voor meer
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Rene, vlieg toch weg met die Artega. Dit is een Lotus draadje! :twisted:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Ach... dat weet ik wel maar kijk op de vorige bladzijde waar iemand vertelde hoe mooi de verhouding was van gewicht en vermogen e.d....en dat voor een Lotus, daarop dacht ik Lotus lightweight? waarom kunnen hun niet wat Artega GT wel kan...dus kijk ff terug...dit was een antwoordt/vergelijking op de Evora vandaar slimpieindobesar schreef:Rene, vlieg toch weg met die Artega. Dit is een Lotus draadje! :twisted:
en met die lichte Artega is het inderdaad makkelijker wegvliegen
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Kijk dat bedoel ik nu. zelfs binnen het Toyota gamma is er een HUGE verschil in karakter van deze 2 blokken. De 1 een ras toeren machientje die tot 8000rpm gaat en 100pk/l liter levert de anderer een smeuige V6 voor een camry. Beide goede blokken hoor.
hoorde vanmorgen op de radio 80K voor basisversie.
hoorde vanmorgen op de radio 80K voor basisversie.
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
dit zijn de specs van de standaart camry. bron toyota.com:
3.5-liter DOHC 24-valve dual VVT-i V6; 268 hp @ 6200 rpm/248 lb.-ft. @ 4700 rpm
en heeft lotus er aan 'veranderd' . bron lotus.com
3.5-litre DOHC V6 VVT-i, 280 ps @ 6,400 rpm, 350 Nm @ 4,700 rpm. dat is dan 200rpm en 12 pk winst....
Toyota kan hier minimaal 350 pk van maken en dat ding 8500 toeren laten draaien. En dan zeg ik, ja dank-u-wel. brilliant chassis, ok engine.
zelfs nissans V6 uit een renault maakt er nog meer van : 3.7-liter V6, 332 horsepower, 270 lb-ft of torque. .
3.5-liter DOHC 24-valve dual VVT-i V6; 268 hp @ 6200 rpm/248 lb.-ft. @ 4700 rpm
en heeft lotus er aan 'veranderd' . bron lotus.com
3.5-litre DOHC V6 VVT-i, 280 ps @ 6,400 rpm, 350 Nm @ 4,700 rpm. dat is dan 200rpm en 12 pk winst....
Toyota kan hier minimaal 350 pk van maken en dat ding 8500 toeren laten draaien. En dan zeg ik, ja dank-u-wel. brilliant chassis, ok engine.
zelfs nissans V6 uit een renault maakt er nog meer van : 3.7-liter V6, 332 horsepower, 270 lb-ft of torque. .
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Vreemd, want als je het blok uit de IS350 haalt, heb je deze specs:Francisco schreef:dit zijn de specs van de standaart camry. bron toyota.com:
3.5-liter DOHC 24-valve dual VVT-i V6; 268 hp @ 6200 rpm/248 lb.-ft. @ 4700 rpm
en heeft lotus er aan 'veranderd' . bron lotus.com
3.5-litre DOHC V6 VVT-i, 280 ps @ 6,400 rpm, 350 Nm @ 4,700 rpm. dat is dan 200rpm en 12 pk winst....
Toyota kan hier minimaal 350 pk van maken en dat ding 8500 toeren laten draaien. En dan zeg ik, ja dank-u-wel. brilliant chassis, ok engine.
zelfs nissans V6 uit een renault maakt er nog meer van : 3.7-liter V6, 332 horsepower, 270 lb-ft of torque. .
3.5 liters (VVT-i), Horsepower at RPM, 306 @ 6,400 Torque at RPM, 277 lb-ft @ 4,800
Lijkt me de 'betere' basis voor Lotus voor in de Evora.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Ik moet GTRene toch wel gelijk geven, de Artega is dan in mijn ogen de betere keus. De Lotus is dan wel erg veel zwaarder. Komt bij dat ik de Artega ook fraaier vind, echter mogen ze wel eens wat andere velg opties aanbieden, want de Artega velgen zien er zwaar aftermarket uit, wat afbreuk doet aan de auto. Pak dan een BBS wiel.
Michel
Michel
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
De Artega is wel een 2-zitter itt de Lotus Evora, welke plek heeft voor 4 inzittenden.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Het enige wat ik jammer vind is dat het blok geen 7000+ toeren draait. Verder is het wel af voor mij. Bij de Artega vind ik de opening aan de voorzijde te groot ogen. Interieur vind ik ook knudde in de Artega. Voor mij is met name dat erg belangrijk. Daar kijk je gewoon altijd tegenaan.
Sommige auto's laat je gewoon gelijk staan als je het interieur ziet, de Artega is er zo eentje,
.
.
.
.
.
.
die ik laat staan uit geldgebrek.
Zonder grappen, de Evora lijkt me erg leuk als werkwagen. Voor het rauwdauwen kun je beter een echte lightweight nemen. In mijn geval m'n sigaar en voor de mindere bikkels een Elise / Exige.
Sommige auto's laat je gewoon gelijk staan als je het interieur ziet, de Artega is er zo eentje,
.
.
.
.
.
.
die ik laat staan uit geldgebrek.
Zonder grappen, de Evora lijkt me erg leuk als werkwagen. Voor het rauwdauwen kun je beter een echte lightweight nemen. In mijn geval m'n sigaar en voor de mindere bikkels een Elise / Exige.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
allen heb je de Artega al eens in het echt gezien...ja het interieur dan? ik was er een tijdje geleden en op de foto's vond ik het ook euhm...aaaaaaaaaah niet veel aan netjes gezegd
maar dacht hey mooie stoelen en navi in de spiegel en gewicht toen kon ik er mee leven in z'n geheel...maar in het eggie is het interieur althans in die 2 auto's die daar stonden heel erg aanvaardbaar zelfs bijna mooi, ja in vergelijking met wat de foto's je vertellen, het klopt meer zeg maar.
In het eggie en je gaat erin zitten dacht ik yes...it fits het klopte gewoon ook al zouden er wat zaken mooier kunnen maar het is mooier dan gedacht.
misschien binnenkort op een Zondag naar Artega? is open van 10 tot 14u zondags
maar dacht hey mooie stoelen en navi in de spiegel en gewicht toen kon ik er mee leven in z'n geheel...maar in het eggie is het interieur althans in die 2 auto's die daar stonden heel erg aanvaardbaar zelfs bijna mooi, ja in vergelijking met wat de foto's je vertellen, het klopt meer zeg maar.
In het eggie en je gaat erin zitten dacht ik yes...it fits het klopte gewoon ook al zouden er wat zaken mooier kunnen maar het is mooier dan gedacht.
misschien binnenkort op een Zondag naar Artega? is open van 10 tot 14u zondags
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Toen ik de X1 voor het eerst zag op foto's was het irl nog lelijker. Toen ik de E60 voor het eerst op foto's zag was het in irl nog lelijker. Ik vertrouw ook nu wel op m'n ogen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
noem je me ook wat... toen ik de bv Atom op foto's zag dacht ik wow klein en raket en snel...ja snel wel maar best een joekel verschrikkelijk lelijk hok nope, niks voor mij...allen schreef:Toen ik de X1 voor het eerst zag op foto's was het irl nog lelijker. Toen ik de E60 voor het eerst op foto's zag was het in irl nog lelijker. Ik vertrouw ook nu wel op m'n ogen.
Net asl de X-bow KTM veels te groot op plaatjes denk je fraai apart...in het echt vind ik hemniet mooi...maar de Artega is een uitzondering haha is echt goed mee te leven en de zit en stuur en pedalen was echt perfect voor mij...toen was ik eigenlijk verkocht
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Kun je die Hartge niet inruilen op een Artega?
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Dat is inderdaad vreemd. Motorkarakteristiek zal ook wel beter zijn. Zal wel met geld te maken hebben, vrees ikindobesar schreef:Vreemd, want als je het blok uit de IS350 haalt, heb je deze specs:
3.5 liters (VVT-i), Horsepower at RPM, 306 @ 6,400 Torque at RPM, 277 lb-ft @ 4,800
Lijkt me de 'betere' basis voor Lotus voor in de Evora.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Nee, het is daar geen museum!indobesar schreef:Kun je die Hartge niet inruilen op een Artega?
Michel
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
We hebben nog geen Exige draadje he? Pol zorg jij daar eens voor! 8)
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Ja, laten we van alle modellen Lotussen een draadje maken. Beetje het BMW idee hier. De lightweights moeten toch een beetje tegengas geven?
Zal ik binnenkort even 50 verschillende Caterham draadjes aanmaken.
Ion, Rene wil een Exige, maar dat weet hij nog niet.
Zal ik binnenkort even 50 verschillende Caterham draadjes aanmaken.
Ion, Rene wil een Exige, maar dat weet hij nog niet.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Dat weet René al lang, maar dan moet er meteen weer 350 peekaa of meer inallen schreef:Ion, Rene wil een Exige, maar dat weet hij nog niet.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Met een Katana supercharger kom je al op 270pk daar zal die toch wel vrede mee hebben.SteV6 schreef:Dat weet René al lang, maar dan moet er meteen weer 350 peekaa of meer inallen schreef:Ion, Rene wil een Exige, maar dat weet hij nog niet.
Michel
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
lol,
Anders is er altijd nog NOS voor de bevrediging van zijn pk-behoefte...
Anders is er altijd nog NOS voor de bevrediging van zijn pk-behoefte...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
lol ik heb hier vele folders liggen, nog van de eerste Lotus Elise die groene die op de RAI stond en toen ie al in de bladen stond wilde ik er al 1 toen in tijde van ook de MR2 e.d. was de Lotus echt super en nog steeds, qua afmeting/gewicht/zuinig/snel/sportief/kunstof carros/alu/wegligging...dus ben daar al heeeeeeeeel veel jaren mee bezigallen schreef:Ja, laten we van alle modellen Lotussen een draadje maken. Beetje het BMW idee hier. De lightweights moeten toch een beetje tegengas geven?
Zal ik binnenkort even 50 verschillende Caterham draadjes aanmaken.
Ion, Rene wil een Exige, maar dat weet hij nog niet.
En heb in die tussentijd ook een paar gereden (korte testritjes)
--die 120pk versie S1...leuk heerlijk maar omdat ik toen al snel spul reed was het boven 120 in die versie al dood in verhouding tot de 280pk kar die ik toen had
--de 160pk S1 was al wat beter maar boven 160km/u ook dat "probleem"
--de 215pk S1 supercharger (TTS) was eindelijk dat wat me raakte ook nog bij hogere snelheden
--toen kwam de Elise 111R toyota...ja die reed echt fijn en mooier interieur/materialen/"comfort" en dacht das een mooie basis voor meer vermogen kon zeker 280<>300pk aan zo voelde dat.
--S2 2002 Elise Honda powerrr 215pk gereden...wat leuk was maar viel tegen...ik zou men Z3 M coupe van destijds er niet voor willen laten staan.
--S2 Exige zwart van Hessing...leuk..slecht zicht naar achter...zwaar sturen door semi's en de auto was nog te nieuw de Elise 111R reed wat soepeler/fijner maar de Exige is wat stoerder
--Opel Speedster Turbo zelf gehad, maar niet lang, baalde van het uit het midden halen met sturen... niet zo fijn als een Lotus en dat gas als je het losliet zakte die heel langzaam en het schakelen minder te veel klik-slag? (die van mij had nog maar 3.400km gelopen toen ik hem kocht) en in de garage zetten moest ik 2 x stueren ipv 1x met men Z3 modellen...ding heeft grote draaicirkel
--Opel speedster gereden met 400pk dat ging wel vooruit maar zelfde stuur rot punt vanuit het midden...en veels te groot turbo-gat.
Dus...Lotus Exige/Elise tussen de 260<>380pk lijkt me zeker leuk, helemaal met trackdays die ik vroeger nooit deed nice
edit: lol...zoals je ziet is men pk behoefte wat genuanceerder...wil geen turbogat...wel powerrr dat weer wel dus of kleine turbo's maar liever een goed merk e lichte SC zeg iets van Rotrex
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Jaaaaaaaa de Lotus Evora is op dieet :banaan:
http://www.autowereld.com/autonieuws/de ... tikel=8704" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autowereld.com/autonieuws/de ... tikel=8704" onclick="window.open(this.href);return false;
The Evora Type 124's Toyota V6 has been tweaked to put out 'around 400bhp' - approximately 120bhp mor ethan the standard car, while Lotus has managed to lop around 200kg from the car's kerb weight.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
De Evora doet mij weinig tot niets, de racer is al wat beter, maar lotus wil hier een totaal ander publiek mee aan zich binden. Of dat gaat lukken moet ik nog zien. Artega bied het zelfde maar dan veel beter in mijn ogen.
Michel
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Daar heb je ook gelijk in, de Artega GT weegt zelfs nog minder dan de met 200kg verlichte/gestripte EvoraMichel P schreef:De Evora doet mij weinig tot niets, de racer is al wat beter, maar lotus wil hier een totaal ander publiek mee aan zich binden. Of dat gaat lukken moet ik nog zien. Artega bied het zelfde maar dan veel beter in mijn ogen.
Michel
bovendien zat ik in de Artega GT meteen goed, als coming home, en dat had ik in de Evora niet, echter wel een leuke view vanuit de cockpit naar buiten door het dak wat oversteekt als het ware.
De Evora is niet verkeerd (en deze race versie kan hem iets leuker maken) en in het eggie vond ik hem in die antraciet? kleur mooier dan verwacht maar ook niet meer dan dat
de Artega heeft bovendien mooiere cijfers en geluid en voelt specialer, sportiever als je hem ziet en erin zit.
binnenkort maar ff weer een ritje plannen op een zondag ofzo eventueel met de navigatie op korte route dus binnendoor (wel langere reistijd)
- Joy
- Berichten: 10784
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Eerste officiële foto Lotus Evora
Eens. Ik heb er ook 0,0 gevoel bij. Beetje net niet auto imho.Michel P schreef:De Evora doet mij weinig tot niets, de racer is al wat beter, maar lotus wil hier een totaal ander publiek mee aan zich binden. Of dat gaat lukken moet ik nog zien. Artega bied het zelfde maar dan veel beter in mijn ogen.
Michel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten