Porsche 911 -> motor in de kont topic

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 19 mei 2006, 02:09

alleen die grote achterspoiler mag er wat mij betreft af

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 19 mei 2006, 07:33

Macboy schreef:alleen die grote achterspoiler mag er wat mij betreft af
Die wil je ruilen voor leuke interieur goodies zeker :wink: Alles op die auto zit er op omdat het een funktie heeft! Maar voor cruisen idd niet nodig 8) Waarom geen cabrio GT3, voor de e46 M3 cabrio eigenaren leuk :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 mei 2006, 15:42

Nero Serpente schreef:Tja wat valt er eigenlijk te vertellen?
Heb er te kort in gereden om er echt een goed oordeel over te kunnen vellen...

Rijdt wel strak, en bij volle pijp voelt ie erg licht aan de voorkant. Bochten zijn leuk met wat nattigheid... 2x rotonde en 1x een recht stuk gereden en toen heb ik hem weer terug gebracht... (was een auto van een goede klant van ons vandaar)
Uit een ander draadje gekaapt, maar de opmerking "bij volle pijp voelt ie erg licht aan de voorkant" heeft me getriggerd om het naar dit draadje te halen.

Is dit een kenmerkende eigenschap van een 911 in het algemeen ? Ik heb nog nooit in een 911 gereden, maar dit lijkt me wel een beetje spannend, volgens mij doet het niet echt vertrouwd aan ?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 23 mei 2006, 19:14

Het is Porsche eigen dat de voorkant wat licht aanvoelt, zeker met een lege benzinetank. Voor diegene die voor 't eerst in een 911 rijden, voelt dat heel onnatuurlijk aan. Dat komt gewoon door de motor 'in de kont'. Maar de voorkant is zeker wel stabiel in de bochten en onderstuur is er bijna niet.

Ander eigenschap van een 911 is dat de voorkant ook een beetje op en neer danst bij heuvels/bulten. Maar kan je garanderen als je een tijd in een 911 heb gereden, alles vertrouwd aan gaat voelen. Niets rijdt hetzelfde als een 911.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 mei 2006, 14:47

Oke goed punt, dit is dan ook gelijk 1 van de charmes van het 911 rijden ?

Tom
Berichten: 21737
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 24 mei 2006, 14:51

Je zou zeggen dat zo'n auto bij stevig accelereren minder druk op de voorwielen heeft en daarom sneller last heeft van onderstuur. Waarom is dat dan niet?
Beetje zoals een snelle FWD z'n vermogen niet goed wegkrijgt (bij accelereren gaat neus omhoog -> minder druk op voorwielen -> moeilijker wegkomen).

Of is het gewoon een kwestie van een knap onderstel?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 24 mei 2006, 16:24

Onderstel heeft een dusdanige ontwikkeling gemaakt in de jaren, dat het nu 1 van de best sturende auto's op dit moment is. Heb wel eens onder toenmalige 996 gekeken en het onderstel ziet er anders uit dan de meeste auto's. Nog een voorbeeld van de 'motor in kont' is de hoeveelheid tractie bij accelereren vanuit stilstand en bochten. Een GT3 kan je makkelijk tot 4000 rpm een clutch dump uitvoeren, zonder dat je overdanig veel wielspin hebt.

@Rico: Tis dat we onze 996 C4S hebben verkocht, anders had ik je graag het "Porsche" gevoel willen laten ervaren. :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Mark en 14 gasten