Porsche 911 -> motor in de kont topic
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Uit een ander draadje gekaapt, maar de opmerking "bij volle pijp voelt ie erg licht aan de voorkant" heeft me getriggerd om het naar dit draadje te halen.Nero Serpente schreef:Tja wat valt er eigenlijk te vertellen?
Heb er te kort in gereden om er echt een goed oordeel over te kunnen vellen...
Rijdt wel strak, en bij volle pijp voelt ie erg licht aan de voorkant. Bochten zijn leuk met wat nattigheid... 2x rotonde en 1x een recht stuk gereden en toen heb ik hem weer terug gebracht... (was een auto van een goede klant van ons vandaar)
Is dit een kenmerkende eigenschap van een 911 in het algemeen ? Ik heb nog nooit in een 911 gereden, maar dit lijkt me wel een beetje spannend, volgens mij doet het niet echt vertrouwd aan ?
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Het is Porsche eigen dat de voorkant wat licht aanvoelt, zeker met een lege benzinetank. Voor diegene die voor 't eerst in een 911 rijden, voelt dat heel onnatuurlijk aan. Dat komt gewoon door de motor 'in de kont'. Maar de voorkant is zeker wel stabiel in de bochten en onderstuur is er bijna niet.
Ander eigenschap van een 911 is dat de voorkant ook een beetje op en neer danst bij heuvels/bulten. Maar kan je garanderen als je een tijd in een 911 heb gereden, alles vertrouwd aan gaat voelen. Niets rijdt hetzelfde als een 911.
Ander eigenschap van een 911 is dat de voorkant ook een beetje op en neer danst bij heuvels/bulten. Maar kan je garanderen als je een tijd in een 911 heb gereden, alles vertrouwd aan gaat voelen. Niets rijdt hetzelfde als een 911.
-
- Berichten: 21737
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Je zou zeggen dat zo'n auto bij stevig accelereren minder druk op de voorwielen heeft en daarom sneller last heeft van onderstuur. Waarom is dat dan niet?
Beetje zoals een snelle FWD z'n vermogen niet goed wegkrijgt (bij accelereren gaat neus omhoog -> minder druk op voorwielen -> moeilijker wegkomen).
Of is het gewoon een kwestie van een knap onderstel?
Beetje zoals een snelle FWD z'n vermogen niet goed wegkrijgt (bij accelereren gaat neus omhoog -> minder druk op voorwielen -> moeilijker wegkomen).
Of is het gewoon een kwestie van een knap onderstel?
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Onderstel heeft een dusdanige ontwikkeling gemaakt in de jaren, dat het nu 1 van de best sturende auto's op dit moment is. Heb wel eens onder toenmalige 996 gekeken en het onderstel ziet er anders uit dan de meeste auto's. Nog een voorbeeld van de 'motor in kont' is de hoeveelheid tractie bij accelereren vanuit stilstand en bochten. Een GT3 kan je makkelijk tot 4000 rpm een clutch dump uitvoeren, zonder dat je overdanig veel wielspin hebt.
@Rico: Tis dat we onze 996 C4S hebben verkocht, anders had ik je graag het "Porsche" gevoel willen laten ervaren.
@Rico: Tis dat we onze 996 C4S hebben verkocht, anders had ik je graag het "Porsche" gevoel willen laten ervaren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Mark en 14 gasten