Audi eist betere service

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Audi eist betere service

Bericht door Starred » 01 jul 2008, 13:05

Audi heeft de aftersales contracten met al haar dealers in Europa opgezegd. De opzegtermijn is 2 jaar dus er verandert op korte termijn niks, maar het merk wil zo een stok achter de deur hebben bij het vergroten van de klanttevredenheid. Doel is de waardering te verhogen tot hetzelfde peil van concurrenten BMW en Mercedes-Benz, de belangrijkste concurrenten in het premiumsegment.
“Het is niet leuk, maar ik begrijp het wel”, zo laat de voorzitter van de dealervereniging tegenover vakblad Automotive weten. “Ze willen een inhaalslag maken. Ze hebben alle contracten in heel Europa opgezegd om het klanttevredenheid proces onder druk te zetten en te versnellen.”
Om in aanmerking voor een nieuw servicecontract te komen zullen de Audi dealers flink moeten investeren. De verwachting is dat de investering voor kleinere dealers, met een lage aftersales omzet, moeilijk terug te verdienen zal zijn. Gevolg: een (verdere) schaalvergroting in het dealerbestand.

http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=7290&n=0

Gebruikersavatar
wooter
Berichten: 519
Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
Locatie: Onder het canvas

Bericht door wooter » 01 jul 2008, 13:12

Ironie natuurlijk dat je bij de kleinere dealer net méér service krijgt.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 01 jul 2008, 14:42

helemaal terecht.

Ook ik vind de service niet 'premium segment' waardig dus het is prima zo!!

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Bericht door InjectTheVenom » 01 jul 2008, 17:27

Leuk voor de AutoArena vestiging in Venlo, die hebben begin dit jaar net een splinternieuw terrein met apart gebouwtje laten bouwen achter de bestaande showroom wat nu bomvol met occasions staat, was eerst een kaal onverhard pestveldje.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi eist betere service

Bericht door Niels » 01 jul 2008, 17:33

Starred schreef:Om in aanmerking voor een nieuw servicecontract te komen zullen de Audi dealers flink moeten investeren. De verwachting is dat de investering voor kleinere dealers, met een lage aftersales omzet, moeilijk terug te verdienen zal zijn. Gevolg: een (verdere) schaalvergroting in het dealerbestand.
Duidelijk verhaal :wink: Nog even en alle VAG dealers in NL zijn van Pon...

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 01 jul 2008, 18:02

Steeds meer Audi dealer maken zich los van VW.
De dealer in Voorschoten betrekt over enige tijd een 'Audi-world'-pand langs de A4 bij Leiderdorp. De dealer in Gouda heeft een optie op een nieuw te bouwen pand langs de A12 met een gevel die verplicht minimaal 9 meter hoog is.
Audi moet ook meer ruimte hebben in de showrooms en voor het onderhoud. Had je eerst nog een A3, A4, A6 en A8 en TT, binnen afzienbare tijd zijn daar de Q7, R8, Q5, Q3, A1, A5, A7 aan toegevoegd en toe te voegen.

Een Audi dealer zal een in de werkplaats een brug of 6 tot 8 moeten hebben staan en daarnaast nog een quickservice met 2 bruggen.

Als ik dan de het geklaag hoor over marges bij de dealer dan denk ik dat veel dealers naar de Volkswagenbank of PON-bank toe moeten om zo'n gebouw neer te gaan zetten.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 01 jul 2008, 18:18

wooter schreef:Ironie natuurlijk dat je bij de kleinere dealer net méér service krijgt.
Dat is vaak wel zo.

Wat mij ook verbaasd is: Vergelijken met BMW (als 'service kwaliteit' niveau) zou ik niet als maatstaf willen zetten als autoleverancier zijnde (ook Audi niet). Mijn ervaringen zij daar in elk geval niet bijster positief (als ik mij netjes uitdruk)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 01 jul 2008, 19:09

Ach, als de werkplaats op niveau komt, heb je ook geen after-sales nodig.

Audi moet eerst eens in de spiegel kijken met hun "kastjes-diagnose" systeem.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 01 jul 2008, 21:46

Eindelijk zal ik maar zeggen. De service van bijvoorbeeld Bourgignon in Leeuwarden is echt ver onder de maat, vaak genoeg dingen gehoord en meegemaakt. Ook de kleinere dealer hier in Franeker, Synyco, is ook duidelijk onder de maat.

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 01 jul 2008, 23:02

Audi moet met haar klanten mee, top gear zegt immers dat de BMW M3 weer cool is "because all the dicks went to Audi"! Het zijn gewoon statusmannetjes geworden die niet meer bij de VW dealer geserviced willen worden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jul 2008, 07:35

Audi eist betere Escort service.....................................das dan het eerste merk in de geschiedenis dat zich aktief met een ander merk bemoeit...................... :lol:

Of zouden ze op hun p.k getrapt zijn?.............................. :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bleu_dust en 30 gasten