Piloten vallen in slaap, vliegtuig mist vliegveld

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 jun 2008, 12:30

Gepubliceerd op donderdag 26 juni 2008

MUMBAI (ANP) - In de verkeerstoren van de luchthaven van de Indiase hoofdstad Mumbai heerste onlangs flinke paniek: een vliegtuig dat daar had moeten landen, vloog over het vliegveld heen zonder ook maar een meter te dalen.

De twee piloten van het vliegtuig, dat meer dan honderd mensen vervoerde, bleken in slaap te zijn gevallen. Het vliegtuig stond op de automatische piloot, schrijft de Indiase krant The Times of India donderdag. Pas vijftien mijl verder lukte het de piloten te wekken.

De medewerkers van de verkeerstoren namen via een speciale procedure contact op met het vliegtuig, omdat ze vreesden voor een kaping. Pas toen in het vliegtuig een noodalarm afging, dat door de verkeerstoren was aangezet, ontwaakten de piloten uit hun dutje.

:shock:

Knot

Bericht door Knot » 26 jun 2008, 12:35

This is your captain.. have a pleasant flight.... groahhh tsuuuuuhhhh....

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 26 jun 2008, 12:44

Zie je wel dat vliegen veiliger is dan autorijden :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 jun 2008, 12:47

Mijn vriendin moest vorig jaar mogelijk een paar keer naar India voor een opdracht bij een pharmaceut. Ik was heel blij toen die reizen niet gemaakt hoefde te worden. Met een grote maatschappij naar India vliegen is misschien nog niet zo erg maar binnenlandse vluchten lijkt mij helemaal niets (zoals in Afrika).

M@rcel

Bericht door M@rcel » 26 jun 2008, 13:46

RutgerK schreef:Mijn vriendin moest vorig jaar mogelijk een paar keer naar India voor een opdracht bij een pharmaceut. Ik was heel blij toen die reizen niet gemaakt hoefde te worden. Met een grote maatschappij naar India vliegen is misschien nog niet zo erg maar binnenlandse vluchten lijkt mij helemaal niets (zoals in Afrika).
Valt allemaal wel mee, mijn vriendin heeft er handelsdelegatie's ondersteunt ,dat was voor haar niets anders dan het hele India continue doorkruisen met het vliegtuig. Toen ik zelf in Thailand woonde deed ik ook veel meer met het vliegtuig. Is relatief goedkoop en natuurlijk snel. Heb er nog nooit een nare ervaring aan overgehouden. Tja, laatst ging er eentje naast de baan in Phuket...kan overal gebeuren.

In 1996 nog aan de dood ontsnapt op de Filippijnen. Ik kon goedkoper vliegen als ik op een later tijdstip in de week zou vertrekken ipv de dag die ik in gedachten had. Het scheelde aardig wat geld, dus heb die aanbieding toen maar genomen.
Vroeg in de ochtend belt m'n moeder helemaal in paniek richting mijn Sony Pop-up :wink:
Toestel van die bewuste dag was dus neergestort...via cnn kwam dat nieuws eerder aan in NL, dan bij mij in Manilla :)

Roman

Bericht door Roman » 26 jun 2008, 13:48

Heb vele leuke verhalen gehoord over binnenlandse vluchten in afrika, dan heb ik nog liever een piloot die een tukje doet met de automatische piloot aan.

Wel erg debiel natuurlijk :roll:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 jun 2008, 13:49

Marcel, het zal inderdaad wel deels tussen de oren zitten.

Xave30

Bericht door Xave30 » 26 jun 2008, 14:06

Gelukkig geen botsing tegen wat dan ook over die 15 mijl.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 jun 2008, 14:09

Waar heb je het over.......15 mijl.
Hoelang doe je daar over met een vliegtuig? :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 jun 2008, 14:19

HANZ06 schreef:Waar heb je het over.......15 mijl.

Waar we het over hebben.............................over slapen natuurlijk tijdens je werk.................................. :wink:

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 26 jun 2008, 14:19

Toch wel appart dat ze pas nadat het vliegtuig was gepasseerd ze geprobeerd hebben die luitjes te wekken. Ik neem aan dat ze toch al ruim voor de landing bepaald koersen binnen krijgen enzo om niet te botsen.

Ik vlieg zelf best veel (vorig jaar 42 vluchten). Je maakt de gekste dingen mee. :)

Xave30

Bericht door Xave30 » 26 jun 2008, 14:21

HANZ06 schreef:Waar heb je het over.......15 mijl.
Het snelheid zou rond de 140 knots zijn geweest bij het landen.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 27 jun 2008, 00:33

RutgerK schreef:Mijn vriendin moest vorig jaar mogelijk een paar keer naar India voor een opdracht bij een pharmaceut. Ik was heel blij toen die reizen niet gemaakt hoefde te worden. Met een grote maatschappij naar India vliegen is misschien nog niet zo erg maar binnenlandse vluchten lijkt mij helemaal niets (zoals in Afrika).
Verkeer op straat in India is zó chaotisch; als het idee daar te vliegen je al afschrikt, ga dan vooral niet naar India :wink:

Overigens meerdere binnenlandse vluchten daar gedaan; geen centje pijn, prima, tamelijk nieuwe kisten, aardig personeel. Op basis van verhalen van een kennis die in donker Afrika vlieguren opdoet, zou ik denken dat het daar stukken gevaarlijker is. Low-passes met passagiers er in etc, men draait er z'n hand niet voor om. Onderhoud? Neen, dat is teveel moeite.
Je moet wat, om met voldoende uren in aanmerking te komen voor een baan bij een 'fatsoenlijke' luchtvaartmaatschappij. :wink:

Plaats reactie