movie roadtrip Nurburgring - 31-05-2008

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Gesloten
Gebruikersavatar
turboo
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 09:44

movie roadtrip Nurburgring - 31-05-2008

Bericht door turboo » 16 jun 2008, 11:24

FILM = ready! Desondanks het slecht verwachtte weer zijn de DIE hards toch komen opdagen en hebben we echt een knal dag gehad! Slecht weer gehad?! .....nope...

http://videos.streetfire.net/video/Midl ... 166149.htm

TIP, laat 'm helemaal laden om de film goed te zien...veel 'special effects'

Enjoy breakhorsepowers :D

p.s. zeurpiet(en); jij mag ook je verhaal kwijt 8)
Laatst gewijzigd door turboo op 17 jun 2008, 11:06, 3 keer totaal gewijzigd.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 16 jun 2008, 11:27

Grappig.. alleen die burnouts met camera uit het dak hoeven van mij niet zo....

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Hunter » 16 jun 2008, 11:55

We hebben toch een aparte Nurburgring foto / film topic??? :wink:

Blij dat ik niet mee was, hier pas ik niet echt tussen :roll:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door MartijnGizmo » 16 jun 2008, 13:06

Sorry, maar dat vond ik toch wel redelijk aso op de snelweg, bij 130 half uit het raam hangen, inhalen over de vluchtstrook, etc. :roll:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl
Contacteer:

Bericht door René130i » 16 jun 2008, 13:13

Vanaf aankomst leuke vid :wink:

Gebruikersavatar
turboo
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 09:44

Bericht door turboo » 16 jun 2008, 14:26

Martijn Koevoets schreef:Sorry, maar dat vond ik toch wel redelijk aso op de snelweg, bij 130 half uit het raam hangen, inhalen over de vluchtstrook, etc. :roll:
correctie dat was bij ca. 220 km/h :lol:....hij werd vastgehouden én vluchtstrook moest wel want ik was navigator en we moesten binnen
500m de afslag hebben...

Elke dag zo rijden dat is aso..bedankt voor je reactie 8)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door MartijnGizmo » 16 jun 2008, 16:11

Ok, dan is het de montage van de video die een andere suggestie wekt. ;)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 16 jun 2008, 16:32

Imho doet de video het niet anders overkomen dan dat het is. Voor mij persoonlijk aardig asociaal. Niet alleen het stukje vluchtstrook. Maar voor andere mensen ben ik ook alweer een aso. Ieder heeft zo z'n eigen grenzen. Filmpje laat overigens goed zien waarom ik zelf liever niet met een grote groep 'onbekenden' op stap wil. Je weet niet hoe de anderen rijden en bij deze groep had ik absoluut bij de eerste afslag vriendelijk afscheid genomen.

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 16 jun 2008, 17:07

vluchtstrook: -1000
raam hangers: -1000
Snoop hond: +100
Burnout's : -500
Filmpje op circuit: +2401
--------
+1 8) (nu maar hopen dat ik goed heb gerekend :lol: )


Ding gaat aardig zeg op the track....... 8) heerlijk autootje(das de S3 toch?)

Maar dat gedoe op de snelweg gaat me allemaal te ver.....beetje VmBeau..... :roll: verder wel cool ge-edit.... 8)

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Bericht door RutgerK » 16 jun 2008, 17:55

turboo schreef:
Martijn Koevoets schreef:Sorry, maar dat vond ik toch wel redelijk aso op de snelweg, bij 130 half uit het raam hangen, inhalen over de vluchtstrook, etc. :roll:
én vluchtstrook moest wel want ik was navigator en we moesten binnen
500m de afslag hebben...
Mijn RNS-E begint al drie kilometer vantevoren te waarschuwen voor de afrit en er is ook altijd volgende afrit. :(

Ik vind de eerste minuten van het filmpje ook wel tenenkrommend. Hoe klein de kans ook is , als je bij 130 (of laat staan 220) plots even op de rem moet hou je 70 kilo echt niet vast. Of een laag vliegende vogel koppen bij die snelheid.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Bericht door StefanW » 16 jun 2008, 19:53

allen schreef:Imho doet de video het niet anders overkomen dan dat het is. Voor mij persoonlijk aardig asociaal. Niet alleen het stukje vluchtstrook. Maar voor andere mensen ben ik ook alweer een aso. Ieder heeft zo z'n eigen grenzen. Filmpje laat overigens goed zien waarom ik zelf liever niet met een grote groep 'onbekenden' op stap wil. Je weet niet hoe de anderen rijden en bij deze groep had ik absoluut bij de eerste afslag vriendelijk afscheid genomen.
+1

Gebruikersavatar
turboo
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 09:44

Bericht door turboo » 16 jun 2008, 19:56

Martijn Koevoets schreef:Ok, dan is het de montage van de video die een andere suggestie wekt. ;)
Wie wilt nou een saaie video zien? Zelfs gumballers doen dat niet :lol:
allen schreef:Imho doet de video het niet anders overkomen dan dat het is. Voor mij persoonlijk aardig asociaal. Niet alleen het stukje vluchtstrook. Maar voor andere mensen ben ik ook alweer een aso. Ieder heeft zo z'n eigen grenzen. Filmpje laat overigens goed zien waarom ik zelf liever niet met een grote groep 'onbekenden' op stap wil. Je weet niet hoe de anderen rijden en bij deze groep had ik absoluut bij de eerste afslag vriendelijk afscheid genomen.
Mee eens, echter als echte chauffeur weet je dat dit continu onmogelijk is (300 kilometer) en weet je ook dat dit highlights zijn 8). Al met al, het viel reuze mee....Denk niet dat we niets geven om onze wagentjes...:)
Heb zelf met zoveel stoets meegereden, van broekjes die nét voor eerst meerijden tot heavy die hards. Met de broekjes moet je voorzichtigst zijn..
atomchris schreef:vluchtstrook: -1000
raam hangers: -1000
Snoop hond: +100
Burnout's : -500
Filmpje op circuit: +2401
--------
+1 8) (nu maar hopen dat ik goed heb gerekend :lol: )


Ding gaat aardig zeg op the track....... 8) heerlijk autootje(das de S3 toch?)

Maar dat gedoe op de snelweg gaat me allemaal te ver.....beetje VmBeau..... :roll: verder wel cool ge-edit.... 8)
Jaja, S3 8P met kuurtje 8). Maarja 100% ga ik niet rijden, dat wil zeggen vliegen over stone´s en continu op ´t randje etc etc. Dat moet met een circuit ´raggertje´ 8)

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 16 jun 2008, 20:12

ik heb het 2m15s volgehouden

-1, niet mijn ding en onverantwoordelijk tov andere weggebruikers

ga vooral zo door als je wilt dat duitsland zijn snelheidslimieten afschaft en ze de ring sluiten voor touristenfahrten

frank

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 16 jun 2008, 20:21

Bij het stukje film op De Ring kwam ik weer helemaal tot rust :lol:

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Bericht door stefan740 » 16 jun 2008, 20:21

Je weet dat ze van die camera mounts van bv chasecam hebben zodat je niet uit je raam hoeft te hangen he?

Verder gaat het allemaal maar net of net niet door de beugel :lol:

Wel lekkere kwaliteit en dikke wagens :!:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 16 jun 2008, 20:22

frankv schreef:ik heb het 2m15s volgehouden

-1, niet mijn ding en onverantwoordelijk tov andere weggebruikers

ga vooral zo door als je wilt dat duitsland zijn snelheidslimieten afschaft en ze de ring sluiten voor touristenfahrten

frank
+1!

Michel

Gebruikersavatar
turboo
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 09:44

Bericht door turboo » 16 jun 2008, 20:59

frankv schreef:ik heb het 2m15s volgehouden

-1, niet mijn ding en onverantwoordelijk tov andere weggebruikers

ga vooral zo door als je wilt dat duitsland zijn snelheidslimieten afschaft en ze de ring sluiten voor touristenfahrten

frank
Ja want wij zijn de enige die in heeeeel duitsland op de autobahn rijden met snelle wagens...

En ons rijgedrag richting de ring zegt of ze de toeristfahrten moeten afschaffen, natuurlijk....heel logisch toch...?

oja én we zijn er ook verantwoordelijk voor de autobahn want, herr 'Deutschland' heeft ons toegewezen als verantwoordelijke...

......omg, jij bent zo'n 49-rijder waar je 50 mag...? Omdat anders iemand boos wordt die de schoenen aan heeft? :lol:

stefan740 schreef:Je weet dat ze van die camera mounts van bv chasecam hebben zodat je niet uit je raam hoeft te hangen he?

Verder gaat het allemaal maar net of net niet door de beugel :lol:

Wel lekkere kwaliteit en dikke wagens :!:
abba natürlich echter: a d r e n a l i n e enzo :wink:

Hielke schreef:Bij het stukje film op De Ring kwam ik weer helemaal tot rust :lol:

Ik ook toen k thuis kwam :wink:

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 16 jun 2008, 22:03

cameraman met een deathwish ?


Inhalen over de vluchtstrook is natuurlijk wel kansloos ten top.
Laatst gewijzigd door HSR op 16 jun 2008, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 16 jun 2008, 22:06

hugo schreef:cameraman met een deathwish ?

tsss, niets mis mee :lol:


Maar ik zou dit zelf ook niet doen eiglijk, daar hebben we zuignappen e.d. voor, levert ook veel mooiere en rustigere beelden op dan dat heen en weer gejekker. Het filmpje was het "net niet" voor mij zeg maar, niet vanwege de montage of iets dergelijks (nou eigenlijk ook misschien een beetje wel), maar het kwam bij mij erg als wannabee over :mrgreen: (wannabee gumball bijvoorbeeld :P )

maar goed, LOL hebben jullie zeker gehad... Hou in het achterhoofd dat er mensen zijn die hier absoluut geen rekening mee houden (en dus erg verrast worden) bovendien is het niet goed voor je roze papiertje :roll:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 16 jun 2008, 22:09

Het gaat me echt niet om de auto's hoor. Rag dat gerust af mocht je dat willen. Dat zijn maar gebruiksvoorwerpen. Had het puur om het gedrag. Burnouts in de file, een idiote raceactie van de 1 serie waar alles en iedereen zo ongeveer stilstaat en het uit de auto hangen. Voor mij persoonlijk een reden om direct af te haken. Al was het maar omdat ik geen trek heb straks iemand z'n ouders te moeten uitleggen dat ik er overheen stuiterde toen hij met 160 km/u voor me uit het raam van een auto viel. :idea:

---

edit: ik hoop overigens van harte dat iemand Metchu bij de eerstvolgende dag op cpz even met een hondenriempje om z'n nek aan de achterbank vastknoopt. Want ook daar ga ik liever niet overheen! Wil de auto graag nog een keer af krijgen. :wink:

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Bericht door Wouter81 » 16 jun 2008, 22:57

Ik moest gelijk denken aan van die pubertjes die, als ze alleen zijn, heel netjes en normaal doen maar in groepsverband tegen elkaar moeten bewijzen hoe stoer of gek ze wel niet zijn. Het spijt me wel :) en iedereen heeft z'n eigen grenzen (en ook ik ben geen lieverdje in het verkeer) maar inhalen over de vluchtstrook en wat andere dingen uit dit filmpje vind ik redelijk (of zeg maar totaal) kansleaus.

Over een paar jaar janken dat TF niet meer mogelijk is en dat de Autobahnen begrensd zijn op 130 km/u... tjaaaa hoe zou dat nou komen.

Maar jullie hebben je vast vermaakt. :) Ik was afgehaakt na 2 km als ik mee was gereden.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 17 jun 2008, 08:10

allen schreef:Het gaat me echt niet om de auto's hoor. Rag dat gerust af mocht je dat willen. Dat zijn maar gebruiksvoorwerpen. Had het puur om het gedrag. Burnouts in de file, een idiote raceactie van de 1 serie waar alles en iedereen zo ongeveer stilstaat en het uit de auto hangen. Voor mij persoonlijk een reden om direct af te haken. Al was het maar omdat ik geen trek heb straks iemand z'n ouders te moeten uitleggen dat ik er overheen stuiterde toen hij met 160 km/u voor me uit het raam van een auto viel. :idea:
Jammer van de reacties hier. De meesten zijn er blijkbaar bij geweest en kunnen de situatie beoordelen. Knap wat dat betreft ook dat je mijn burnout actie kan beoordelen. Was niks aan het handje en volledig onder controle. Snelheid was ook minimaal.

Ik zou een ieder die hier zo reageert toch willen vragen eens kritisch naar zijn eigen beoordelingen te kijken. In mijn ogen worden vergelijkbare besproken situaties hier op het forum niet als asociaal bestempeld.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Bericht door Wouter81 » 17 jun 2008, 08:50

Ruben schreef:
allen schreef:Het gaat me echt niet om de auto's hoor. Rag dat gerust af mocht je dat willen. Dat zijn maar gebruiksvoorwerpen. Had het puur om het gedrag. Burnouts in de file, een idiote raceactie van de 1 serie waar alles en iedereen zo ongeveer stilstaat en het uit de auto hangen. Voor mij persoonlijk een reden om direct af te haken. Al was het maar omdat ik geen trek heb straks iemand z'n ouders te moeten uitleggen dat ik er overheen stuiterde toen hij met 160 km/u voor me uit het raam van een auto viel. :idea:
Jammer van de reacties hier. De meesten zijn er blijkbaar bij geweest en kunnen de situatie beoordelen. Knap wat dat betreft ook dat je mijn burnout actie kan beoordelen. Was niks aan het handje en volledig onder controle. Snelheid was ook minimaal.

Ik zou een ieder die hier zo reageert toch willen vragen eens kritisch naar zijn eigen beoordelingen te kijken. In mijn ogen worden vergelijkbare besproken situaties hier op het forum niet als asociaal bestempeld.
LOL :)

Eerst wordt er een filmpje gepost die een aaneenschakeling is van aso momenten (ik hang tenminste niet met 220 uit m'n raam, haal niet over de vluchtstrook in en doe geen burnouts in de file). Als je zo'n filmpje bewust post, dan wil je blijkbaar reacties daarop horen. Helaas is niet iedereen in een juichstemming over deze beelden en dan gaat men verongelijkt zitten doen dat het wel meeviel en dat het merendeel (wat we niet zien) wel meeviel. Tja, dan moet je het filmpje niet zo monteren en/of posten lijkt me. :) Gewoon totaal kansloos dit filmpje en dit gedrag.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 17 jun 2008, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 17 jun 2008, 09:04

Ruben schreef:
allen schreef:Het gaat me echt niet om de auto's hoor. Rag dat gerust af mocht je dat willen. Dat zijn maar gebruiksvoorwerpen. Had het puur om het gedrag. Burnouts in de file, een idiote raceactie van de 1 serie waar alles en iedereen zo ongeveer stilstaat en het uit de auto hangen. Voor mij persoonlijk een reden om direct af te haken. Al was het maar omdat ik geen trek heb straks iemand z'n ouders te moeten uitleggen dat ik er overheen stuiterde toen hij met 160 km/u voor me uit het raam van een auto viel. :idea:
Jammer van de reacties hier. De meesten zijn er blijkbaar bij geweest en kunnen de situatie beoordelen. Knap wat dat betreft ook dat je mijn burnout actie kan beoordelen. Was niks aan het handje en volledig onder controle. Snelheid was ook minimaal.

Ik zou een ieder die hier zo reageert toch willen vragen eens kritisch naar zijn eigen beoordelingen te kijken. In mijn ogen worden vergelijkbare besproken situaties hier op het forum niet als asociaal bestempeld.
Sorry hoor Ruben, maar dit is bij voorbaat al het meest kansloze filmpje van D-F'ers in 2008. Met Allen volledig eens...hier had ik het nog geen 5 minuten volgehouden, maar jullie waarschijnlijk ook niet met mij, ben liever zo'n 49 km/u rijder...

Je bent toch niet goed bij je plaat dat je het inhalen over een vluchtstrook probeert goed te praten? Burnouts in een file, voor de mooie shots elkaar linksom, rechtsom inhalen...uit het raam hangen voor de leuke camerabeelden...ga toch weg...dit gaat echt helemaal nergens over.

En dan nog een Ringsticker hebben formaat keukentafel....Lijnen op de Autobahn en Nordschleife leken helemaal nergens op. Jullie zijn met je NL ketekens en ringstickers echt een visitekaartje voor onze oosterburen

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 17 jun 2008, 09:10

Ik heb het hele filmpje bekeken en heb uiteraard (opbouwend) commentaar..... :wink:

Het deel op de Autobahn is duidelijk: Jullie zijn jong, ongeduldig (de Ring is altijd te ver weg) enthousiast, zitten daarom vol testosteron en adrenaline en willen dat kwijt.
En als je dan steeds in de file komt te staan vanwege wegwerkzaamheden of er zijn veel sleurhutten en zondagsrijders onderweg dan is het heel moeilijk om gewoon met de stroom mee te gaan. En dus doe je af en toe eens gek.
Ikzelf heb dat vroeger ook vaak zat gedaan en weet inmiddels wel dat het t.o.v andere doorsnee weggebruikers niet fijn is als je dat soort dingen doet.
Maar voor jezelf is er eigenlijk niks aan de hand en dus valt het allemaal best wel mee.
Het is maar net vanaf welke kant je het bekijkt.

M.b.t het camerawerk: Persoonlijk zie ik liever meer van die snelle flyby's en minder van dat heen en weer geschuif in druk verkeer wat langzaam rijdt of vrijwel stilstaat. Burnouts zijn leuk als er genoeg ruimte is.
Maakt natuurlijk wel dat je gezien wordt als a-sociaal en als er een Duitser zo gek of bijdehand is om mobiel de Autobahnpolizei te verwittigen kun je verderop ook nog eens opgewacht worden.
Want niet alleen Nederlanders klikken hoor!
Voor wat betreft het uit de auto hangen om te filmen: Dat is goed te doen maar je kan dat het beste doen bij wat lagere snelheden. (100 tot 120 km/h)
Bij hoge snelheden gaan je ogen enorm tranen en zie je gewoon niet meer wat je filmt.
Buiten dat is het mooier om een (aan de cameracar) passerende auto met een groter snelheidsverschil te filmen.
Dat vereist dan wél een stukje zelfopoffering van de bestuurder van de cameracar. :roll: :wink:
Wil je toch hogere snelheden blaffen film dan vanuit een open zijraampje.

Het stuk op de Ring laat zien en ook horen (:D) dat jullie ontzag hebben voor wat daar allemaal geparkeerd staat en rondrijdt.
Daar vallen jullie eigen auto's ineens helemaal niet meer op en worden deel van een hele grote groep auto's waarvan er zoveel rondrijden.
Het camerawerk is niet verkeerd alleen is het misschien niet zo handig om sterk in te zoomen om vervolgens met de camera heen en weer te zwaaien.
Met een grote beeldhoek valt dat veel minder op met een kleine beeldhoek ziet dat er niet uit.
En een M6 badge is niet zo bijzonder dat je het zo close-up moet zien toch? (Cameraman is stiekem helemaal verliefd op de M6 denk ik dan :wink: )

Shots op de baan zijn goed, alhoewel ik zie dat er sneller gereden gaat worden wanneer er snellere auto's voorbij gekomen zijn.
Gelukkig niet zo snel dat je kost wat kost bij wil houden en dat is prima.
Ik ga het niet over je lijnen hebben want dat doet met weinig Ringervaring en een camera aan boord niet echt ter zake.
Jammer vind ik wel dat je op het laatste rechte stuk die 911 nog voorbij wil, terwijl het daar vanaf de gantry een uitloopzone is waar je juist snelheid dient te minderen.
En dan op het laatste moment in de remmen om vervolgens je auto ertussen te proppen is dan weer typisch Nederlands.... :twisted:

Ik ben in ieder geval benieuwd naar jullie volgende filmpje!

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marcel H. en 68 gasten