Boten

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 mei 2006, 14:12

Afgelopen vrijdag even bij andre geweest en mee en gereden in een 318D touring vol met opties. Nonderjuu dit gaat toch ook nergens meer over. Dit 45000 + euro en dat ding rijd als een een stadsbus. Hoe iemand zoveel geld kan stuk slaan op zo'n slome olieboot :? En dat heef ff niks met de de M3 of de 130i te maken en verwend met power zijn.

Een 5 serie met 2 liter diesel geloof ik wel, niet dus. Een 120d prima maar een 5 serie :roll: Ooit nog een keer een 520i overwogen (e60) nou ben blij dat ik dat weer vergeten was.
Zonde van het geld. Als dit dan autorijden moet zijn pak dan inderdaad maar een mooie renault ofzo.

Dickh.
Berichten: 1704
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Bericht door Dickh. » 06 mei 2006, 14:13

Vooral in dat laatste kan ik me vinden.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mei 2006, 14:24

@Rico: sommige mensen rijden dag in dag uit in de file (hier in de Randstad wel althans). Dan maakt het niet uit hoe snel je auto is, maar of ie lekker file rijdt. Mijn 535 rijdt K*T in de file. Koppeling vind het niet fijn, motor loopt niet soepel bij zulke lage toeren, veel schakelen... gewoon erg beroerd allemaal. Zodra men boven de 70 km/u gemiddeld uitkomt, dan begint ie lekkerder te rijden. Vanaf 140 is 'ie pas in zijn element.

Het is dat ik nu ga verhuizen en geen woon-werk verkeer meer hoef te rijden, maar anders had ik hem verkocht. Dan had een oude 318d me wel wat geleken. Maar dan wel full options, want ik wil wel die luxe behouden.

Gelukkig hoef ik me daar dus geen zorgen over te maken en blijft de 535 tot ik genoeg zekerheid heb om hem te reviseren, of in te ruilen op een non-BMW.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 mei 2006, 14:54

@Rico: sommige mensen rijden dag in dag uit in de file (hier in de Randstad wel althans). Dan maakt het niet uit hoe snel je auto is, maar of ie lekker file rijdt
Ja snap ik maar dan heb je toch ook niet een veel te dure 520d nodig ? dan kun je met de helft wel uit voor een renault ofzo.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mei 2006, 15:10

Een Renault gaat vaak stuk, kwaliteitsindruk is ook veel lager. Rijbeleving vind ik minder, qua ruimte kom je dan uit bij busjes a la Vel Satis ofzo. Niet mijn ding. Je hebt dan ook altijd FWD. Veel mensen die niets met driften of hard rijden te maken hebben, vinden RWD veel relaxter rijden, al is het alleen maar omdat de motor in lengterichting voorin ligt en je een grotere stuuruitslag hebt (ideaal in binnenstad, of tijdens inparkeren).

Daarnaast is een 520d niet bepaalt traag. Veel Renaults zijn dat wel, zelfs als ze een V6 aan boord hebben :)

Ik vind een E60 een superfijne rij- en reisauto, alleen vind ik het interieur niet mooi met die 2 bulten op het dashboard en de aansluitingen die nergens goed lijken te passen (esthetisch en functioneel).

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mei 2006, 15:13

Rico v Velzen schreef:
@Rico: sommige mensen rijden dag in dag uit in de file (hier in de Randstad wel althans). Dan maakt het niet uit hoe snel je auto is, maar of ie lekker file rijdt
Ja snap ik maar dan heb je toch ook niet een veel te dure 520d nodig ? dan kun je met de helft wel uit voor een renault ofzo.

Veel mensen doen dat ook trouwens. Kijk naar mijn ouders. Die konden een E39 530d full options kopen, maar kozen voor hetzelfde geld voor een jongere Peugeot 307 HDI met slechts 90 pk. Die beoordelen auto's heel anders dan ik. En ik vind een 307 voor hun een hele goeie keuze (zelf ook een 307 gehad). Rijdt goed, zit goed. Niets meer, niets minder. Een 5 serie zou voor hun vol zitten met opties die ze toch nooit gebruiken/nodig hebben.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 mei 2006, 15:19

renault is niet het punt, een goeie ford mondeo of passat kan ook, daar hoef je geen 5 serie voor te kopen. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat je bij de "niet"sportieve modellen je er gewoon niks tot weinig voor terugkrijgt. behalve heel veel status, tenminste dat hopen die kopers maar, want voor mij blijven de instappers de triestheid zelf. Overigens overweeg ik ook een instapper een 116i. Voor zakelijk. Rij nu de M3 prive en de 325i touring Prive Maar ik moet eigenlijk 1 auto zakelijk rijden. Ben ook helemaal klaar de bijtelling op die dure bakken Fuck Zalm. Gewoon zakelijk een 116i waar de vrouw in kan rijden en de M3 voor mij.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 06 mei 2006, 15:21

Had een 118d niet hetzelfde blok als een 120d, maar dan terug getuned?
Dan zou je die toch naar 120d specs en vervolgens doorgetuned naar tegen de 200pk moeten krijgen?
Bijtelling van een 118d en prestaties op 125i niveau, lijkt me leuker dan een 116i dan. 8)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mei 2006, 15:46

Rico, waarom zou je dan per sé een 1 serie nemen? Ik zou dan gaan voor een Ford Fiesta of Focus ST ofzo.


Maar jij beredeneert alles vanuit je eigen logica. Veel mensen hebben echt totaal andere motivaties waarom ze voor iets kiezen. :)

Ik ken mensen die per sé jaguar rijden omdat een BMW lelijk is en een Bentley te duur (serieus).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39833
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 mei 2006, 18:42

Dennis Cavallino schreef:Rico, waarom zou je dan per sé een 1 serie nemen?
Sterker nog, als het om de bijtelling gaat en het is voor de vrouw, voor ruimte voor de kids enzo?
Zet er lekker een Skoda Octavia Combi neer.
Neem de meest luxe versie (bv 2.0-16V FSI Elegance) en je blijft onder de 30k.
Wil je toch nog iets power, neem je de RS. 35k, en klaar.
Die M3 is je stuurmansauto toch, dus die andere kan wel een onderstuurd VAG hok zijn :mrgreen:
Dat zou ik doen denk...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 07 mei 2006, 00:43

Diesel sowizo niet, nooit weer. Arthur ik krijg Miranda echt niet in een skoda en eerlijk gezegd voel ik er ook niks voor om overtuigende argumenten te bedenken waarom wel :-) heeft ook verder geen haast maar de touring naar de zaak is een no go met een nieuw prijs van 55k en dikke bijtelling.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39833
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 07 mei 2006, 12:26

Okay.
Een Subaru Legacy 2.0R touring dan maar, alle extra's (...) uit de lijst en voor 33k klaar.
Gelikt, tikje agressief uiterlijk, leuke 17", mooie L+R uitlaat, AWD.
Nahja, vul maar in.
Ik geef gewoon tips hè, ik weet dat er toch weer een BMW komt bij jou :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mei 2006, 18:31

Of een Golf GTI, of een Subaru WRX.

Wat doet een 116i met 3 nuttige opties tegenwoordig? 30k?

Andre
Berichten: 11236
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 07 mei 2006, 19:27

bmw is alleen leuk in het sportive segment. Rest is veel te duur voor wat je krijgt voor je geld.

Voor 32k heb je een super vw gti. Wat koop je bij bmw voor 32k. Een sleutelhanger met een brommer motor.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 07 mei 2006, 21:18

Allemaal gelijk maar met een M3 voor de deur hoef ik er verder geen sportieve auto meer naast. Het enige wat me boeit is een lage bijtelling.

Andre
Berichten: 11236
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 08 mei 2006, 01:15

ja rico voor jou is dat het beste.

Maar stel dat je dus niet een m3 had. En je ging 45k stukslaan op een 318d touring dan ben je toch echt van god los of niet dan.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 08 mei 2006, 01:21

best wel ja... :roll:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 08 mei 2006, 09:36

Andre schreef:ja rico voor jou is dat het beste.

Maar stel dat je dus niet een m3 had. En je ging 45k stukslaan op een 318d touring dan ben je toch echt van god los of niet dan.
Ja maar de prijs voor status is hoog Adre :wink: :lol:

Michel

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 08 mei 2006, 09:51

Ik doe met Cav mee wat betreft lekker rijden, lange wielbasis en veel blik rijdt lekker en is veilig op de autobahn (95% van mijn kilometers), gaat een hoop troep in mee, en als je het ding 2e hands koopt heb je nog voldoende pk's voor je geld.

Andre
Berichten: 11236
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 08 mei 2006, 10:25

ja 2e hands is ok.

Maar even dikke bedragen op een nieuwe stukslaan. Of een dure lease bak voor je non fun file/snelweg km.

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 08 mei 2006, 10:48

Och, zolang je niet hoeft te versnellen heb je aan een 318d ook een prima auto toch? :) Als het dan toch een 4-cylincer moet zijn, doe dan maar BMW, dan voel je die brommermotor iig niet in het stuur. :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast