Boten
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Afgelopen vrijdag even bij andre geweest en mee en gereden in een 318D touring vol met opties. Nonderjuu dit gaat toch ook nergens meer over. Dit 45000 + euro en dat ding rijd als een een stadsbus. Hoe iemand zoveel geld kan stuk slaan op zo'n slome olieboot En dat heef ff niks met de de M3 of de 130i te maken en verwend met power zijn.
Een 5 serie met 2 liter diesel geloof ik wel, niet dus. Een 120d prima maar een 5 serie Ooit nog een keer een 520i overwogen (e60) nou ben blij dat ik dat weer vergeten was.
Zonde van het geld. Als dit dan autorijden moet zijn pak dan inderdaad maar een mooie renault ofzo.
Een 5 serie met 2 liter diesel geloof ik wel, niet dus. Een 120d prima maar een 5 serie Ooit nog een keer een 520i overwogen (e60) nou ben blij dat ik dat weer vergeten was.
Zonde van het geld. Als dit dan autorijden moet zijn pak dan inderdaad maar een mooie renault ofzo.
-
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
@Rico: sommige mensen rijden dag in dag uit in de file (hier in de Randstad wel althans). Dan maakt het niet uit hoe snel je auto is, maar of ie lekker file rijdt. Mijn 535 rijdt K*T in de file. Koppeling vind het niet fijn, motor loopt niet soepel bij zulke lage toeren, veel schakelen... gewoon erg beroerd allemaal. Zodra men boven de 70 km/u gemiddeld uitkomt, dan begint ie lekkerder te rijden. Vanaf 140 is 'ie pas in zijn element.
Het is dat ik nu ga verhuizen en geen woon-werk verkeer meer hoef te rijden, maar anders had ik hem verkocht. Dan had een oude 318d me wel wat geleken. Maar dan wel full options, want ik wil wel die luxe behouden.
Gelukkig hoef ik me daar dus geen zorgen over te maken en blijft de 535 tot ik genoeg zekerheid heb om hem te reviseren, of in te ruilen op een non-BMW.
Het is dat ik nu ga verhuizen en geen woon-werk verkeer meer hoef te rijden, maar anders had ik hem verkocht. Dan had een oude 318d me wel wat geleken. Maar dan wel full options, want ik wil wel die luxe behouden.
Gelukkig hoef ik me daar dus geen zorgen over te maken en blijft de 535 tot ik genoeg zekerheid heb om hem te reviseren, of in te ruilen op een non-BMW.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Een Renault gaat vaak stuk, kwaliteitsindruk is ook veel lager. Rijbeleving vind ik minder, qua ruimte kom je dan uit bij busjes a la Vel Satis ofzo. Niet mijn ding. Je hebt dan ook altijd FWD. Veel mensen die niets met driften of hard rijden te maken hebben, vinden RWD veel relaxter rijden, al is het alleen maar omdat de motor in lengterichting voorin ligt en je een grotere stuuruitslag hebt (ideaal in binnenstad, of tijdens inparkeren).
Daarnaast is een 520d niet bepaalt traag. Veel Renaults zijn dat wel, zelfs als ze een V6 aan boord hebben
Ik vind een E60 een superfijne rij- en reisauto, alleen vind ik het interieur niet mooi met die 2 bulten op het dashboard en de aansluitingen die nergens goed lijken te passen (esthetisch en functioneel).
Daarnaast is een 520d niet bepaalt traag. Veel Renaults zijn dat wel, zelfs als ze een V6 aan boord hebben
Ik vind een E60 een superfijne rij- en reisauto, alleen vind ik het interieur niet mooi met die 2 bulten op het dashboard en de aansluitingen die nergens goed lijken te passen (esthetisch en functioneel).
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Rico v Velzen schreef:Ja snap ik maar dan heb je toch ook niet een veel te dure 520d nodig ? dan kun je met de helft wel uit voor een renault ofzo.@Rico: sommige mensen rijden dag in dag uit in de file (hier in de Randstad wel althans). Dan maakt het niet uit hoe snel je auto is, maar of ie lekker file rijdt
Veel mensen doen dat ook trouwens. Kijk naar mijn ouders. Die konden een E39 530d full options kopen, maar kozen voor hetzelfde geld voor een jongere Peugeot 307 HDI met slechts 90 pk. Die beoordelen auto's heel anders dan ik. En ik vind een 307 voor hun een hele goeie keuze (zelf ook een 307 gehad). Rijdt goed, zit goed. Niets meer, niets minder. Een 5 serie zou voor hun vol zitten met opties die ze toch nooit gebruiken/nodig hebben.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
renault is niet het punt, een goeie ford mondeo of passat kan ook, daar hoef je geen 5 serie voor te kopen. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat je bij de "niet"sportieve modellen je er gewoon niks tot weinig voor terugkrijgt. behalve heel veel status, tenminste dat hopen die kopers maar, want voor mij blijven de instappers de triestheid zelf. Overigens overweeg ik ook een instapper een 116i. Voor zakelijk. Rij nu de M3 prive en de 325i touring Prive Maar ik moet eigenlijk 1 auto zakelijk rijden. Ben ook helemaal klaar de bijtelling op die dure bakken Fuck Zalm. Gewoon zakelijk een 116i waar de vrouw in kan rijden en de M3 voor mij.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Rico, waarom zou je dan per sé een 1 serie nemen? Ik zou dan gaan voor een Ford Fiesta of Focus ST ofzo.
Maar jij beredeneert alles vanuit je eigen logica. Veel mensen hebben echt totaal andere motivaties waarom ze voor iets kiezen.
Ik ken mensen die per sé jaguar rijden omdat een BMW lelijk is en een Bentley te duur (serieus).
Maar jij beredeneert alles vanuit je eigen logica. Veel mensen hebben echt totaal andere motivaties waarom ze voor iets kiezen.
Ik ken mensen die per sé jaguar rijden omdat een BMW lelijk is en een Bentley te duur (serieus).
- Arthur
- Berichten: 39833
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Sterker nog, als het om de bijtelling gaat en het is voor de vrouw, voor ruimte voor de kids enzo?Dennis Cavallino schreef:Rico, waarom zou je dan per sé een 1 serie nemen?
Zet er lekker een Skoda Octavia Combi neer.
Neem de meest luxe versie (bv 2.0-16V FSI Elegance) en je blijft onder de 30k.
Wil je toch nog iets power, neem je de RS. 35k, en klaar.
Die M3 is je stuurmansauto toch, dus die andere kan wel een onderstuurd VAG hok zijn
Dat zou ik doen denk...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Arthur
- Berichten: 39833
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast