Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Elise » 13 okt 2019, 23:12

SlowCo schreef: 13 okt 2019, 21:10 Gewiekste handelaar die Luco :clap:

Ik heb in april dit jaar mijn Z3 verkocht via MP en ben al sinds die tijd aan het kijken naar een opvolger. Ik heb inmiddels een aardige "verlanglijst" op MP staan met mogelijke kandidaten. Wat me echter op- en meteen tegenvalt, is dat 95% daarvan al maanden te koop staat/blijft staan. Iedereen denkt goud in handen te hebben blijkbaar of er zijn vrijwel geen kopers misschien? Dat geeft mij weer weinig vertrouwen dat ik, hetgeen ik ga kopen, met weinig afschrijving ook weer kwijt kan over een (paar) jaar.
Hoe is jullie ervaring? Zit iedereen op z'n centen met een eventueel aanstaande recessie in het achterhoofd? Of zijn de meeste kopers ineens zeer milieubewust geworden en zoeken ze alleen nog elektrische auto's...? :dood:
Mijn Elise heeft ook "lang" te koop gestaan en is uiteindelijk naar Frankrijk gegaan.
Velen die je tijd verdoen. Zo was er ook een DF lid dat interesse toonde, mag ik een foto van dit, mag ik een foto van dat, oh ik zie dit op de foto, oh ik zie dat op de foto. Maar ondanks dat meneer minder dan 60km bij mij vandaan woont had hij er weinig plezier aan om even mijn kant op te rijden. Achteraf gezien heb ik het idee dat meneer ook helemaal niet op zoek was, maar dat hij het leuker vond om een ander zijn tijd te verdoen. (Ik denk niet dat hij zich bewust was dat ik ook op DF zit en ik precies wist wie hij was :swinging: )
En ja, met dat soort "kopers" blijven auto's lang te koop staan.

Maar eigenlijk beschrijf je het probleem zelf al :
Dat geeft mij weer weinig vertrouwen dat ik, hetgeen ik ga kopen, met weinig afschrijving ook weer kwijt kan over een (paar) jaar
Naar mijn menig betaal je voor een liefhebbers auto een liefhebbers prijs. Zodra je je op voorhand al zorgen maakt over eventuele afschrijving gaat het nooit wat worden.

Mooi voorbeeld is deze speedster.
Voor de juiste koper het koopje van het jaar.

Online
Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Djessey » 13 okt 2019, 23:23

Luco schreef: 13 okt 2019, 21:40 ligt eraan wat ekris jouw aan korting geeft, als hij dat niet weet.
Gewoon de bruto prijzen op internet, krijg helaas geen korting bij Ekris.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door smiley » 13 okt 2019, 23:25

Een halve ton voor een auto die geen speedster en geen gt3 is, is nogal een commitment voor een hobbyauto.

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Elise » 13 okt 2019, 23:33

smiley schreef: 13 okt 2019, 23:25 Een halve ton voor een auto die geen speedster en geen gt3 is, is nogal een commitment voor een hobbyauto.
Jij bent wel een van de laatsten waarvan ik zo'n opmerking zou verwachten, gezien ook jij wel een aardig idee hebt hoeveel geld er in die auto gepompt is.

Zoals ik al schreef : Voor de juiste koper het koopje van het jaar.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door SlowCo » 14 okt 2019, 00:20

Dat is ook gelijk het probleem met dat soort auto's: vind maar eens die ene juiste koper...
Want zo'n wagen is wel zo specifiek dat er maar heel weinig mensen zoiets aandurven. En die moeten dan ook nog even zoveel geld uit willen geven aan een wagen waarvan enkel de bouwer weet welke onderdelen precies gebruikt zijn en hoe e.e.a. echt in elkaar zit. Want die auto is misschien voor nog maar een derde origineel. En bij zulke bijzondere projecten weet je op voorhand al dat je maar een klein percentage aan geld wat je er in gestoken hebt, ook weer er uit te halen is bij verkoop.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luco » 14 okt 2019, 05:22

vester86 schreef: 13 okt 2019, 22:54 er is maar 1 manier van gelijk oversteken en dat is face to face.
dat marktplaats gelijk
oversteken is sowieso tot €1000 als ik het me goed herinner.
als mensen ter plekke willen overschrijven ipv cash (bij auto of motor) vind ik dat prima zolang ik het op m’n eigen telefoon in m’n eigen bank-app kan controleren. gaat tegenwoordig direct tussen de grote nederlandse banken dus dat hoeft geen obstakel meer te zijn.
klopt ik schreef het over via mijn telefoon en stond er gelijk bij hem op

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door ErikS » 14 okt 2019, 07:52

SlowCo schreef: 13 okt 2019, 21:10 Gewiekste handelaar die Luco :clap:

Ik heb in april dit jaar mijn Z3 verkocht via MP en ben al sinds die tijd aan het kijken naar een opvolger. Ik heb inmiddels een aardige "verlanglijst" op MP staan met mogelijke kandidaten. Wat me echter op- en meteen tegenvalt, is dat 95% daarvan al maanden te koop staat/blijft staan. Iedereen denkt goud in handen te hebben blijkbaar of er zijn vrijwel geen kopers misschien? Dat geeft mij weer weinig vertrouwen dat ik, hetgeen ik ga kopen, met weinig afschrijving ook weer kwijt kan over een (paar) jaar.
Hoe is jullie ervaring? Zit iedereen op z'n centen met een eventueel aanstaande recessie in het achterhoofd? Of zijn de meeste kopers ineens zeer milieubewust geworden en zoeken ze alleen nog elektrische auto's...? :dood:
Alle kopers zijn Eriks. :tooth:

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Elise » 14 okt 2019, 08:42

SlowCo schreef: 14 okt 2019, 00:20 Dat is ook gelijk het probleem met dat soort auto's: vind maar eens die ene juiste koper...
Want zo'n wagen is wel zo specifiek dat er maar heel weinig mensen zoiets aandurven. En die moeten dan ook nog even zoveel geld uit willen geven aan een wagen waarvan enkel de bouwer weet welke onderdelen precies gebruikt zijn en hoe e.e.a. echt in elkaar zit. Want die auto is misschien voor nog maar een derde origineel. En bij zulke bijzondere projecten weet je op voorhand al dat je maar een klein percentage aan geld wat je er in gestoken hebt, ook weer er uit te halen is bij verkoop.
Daar heb jij dan weer gelijk in dat die auto verre van origineel is, wat dat betreft misschien toch niet zo'n goed voorbeeld.
Maar ik bedoelde meer aan te geven dat ook vele kopers gewoon echte ras zeikerds zijn.

24 emails verzonden over mijn Elise met dat DF lid zie ik net.
Waarin ik in de laatste 2 emails letterlijk aangeef dat mijn Elise niet aan zijn eisen voldoet en hij op zoek moet gaan naar een andere Elise.
Maar nog bleef meneer zeiken en zeuren en aan het "mijn auto" topic te zien heeft hij ook nooit een Elise gekocht :duck:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door ///Joost » 14 okt 2019, 09:28

Elise schreef: 13 okt 2019, 22:48 Daar doe ik dan weer niet aan en al helemaal niet aan dat "gelijk oversteken".
Bij "gelijk oversteken" ben jij als verkoper "verantwoordelijk" voor het pakket tot het goed ontvangen is. Helaas heb ik door ervaring geleerd dat pakketjes niet altijd netjes worden aangeboden (kwijt dus) en daar heb ik al helemaal geen zin in.
Dus het is bij mij wel voor eigen risico verzenden en anders net als Luco zegt ophalen. Ophalen heeft altijd de voorkeur, kunnen ze zien wat ze kopen en gewoon geen gezeik.
Betaalverzoek is iets anders dan gelijk over steken. Dat laatste doe ik namelijk ook niet, gezien het risico. Een betaalverzoek is echter gewoon een link via ideal, waarbij de koper nooit (zelfs niet op afschrift) je bankgegevens te zien krijgt. Kost hem EUR 0,40 extra, maar het is gewoon veilig. Je krijgt ook direct van MP een bevestiging, al duurt het wel een dagje voordat je daadwerkelijk je geld hebt, gezien de tussenrekening. Maar het werkt echt bijzonder goed.
Ik heb best vaak wat verzonden, en eigenlijk nooit gezeik gehad.

Grote of zware spullen adverteer ik wel alleen via ophalen.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door smiley » 14 okt 2019, 10:07

Elise schreef: 14 okt 2019, 08:42 Maar ik bedoelde meer aan te geven dat ook vele lotus kopers gewoon echte ras zeikerds zijn.
Dat is een redelijk internationaal iets.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door smiley » 14 okt 2019, 10:44

Elise schreef: 13 okt 2019, 23:33
smiley schreef: 13 okt 2019, 23:25 Een halve ton voor een auto die geen speedster en geen gt3 is, is nogal een commitment voor een hobbyauto.
Jij bent wel een van de laatsten waarvan ik zo'n opmerking zou verwachten, gezien ook jij wel een aardig idee hebt hoeveel geld er in die auto gepompt is.
In 2009 heeft de auto ook even te koop gestaan, en kon je een indicatie krijgen van de modificaties:
motorische aanpassingen, uitlaat, waterinjectie >15k.
Onderstel, remmen, schokbrekers 10k.
Bodywork in carbon, inclusief passend maken >25k.
Rolkooi, stoelen, elektronica 10k.
Trailer, banden, velgen en losse meuk 10k.

Was dit in 2009 de heilige graal van performance, heeft de tijd niet stil gestaan.
Sinds de obdtuner software optie, is het erg hard gegaan met vooruitgang van tuning.
Wat mij opvalt is dat zwaar gemodificeerde speedsters zo tussen de 20 en 30 weggaan. Erboven is ambitieus, ongeacht wat erin gepompt is naar mijn mening.

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Elise » 14 okt 2019, 11:02

smiley schreef: 14 okt 2019, 10:07
Elise schreef: 14 okt 2019, 08:42 Maar ik bedoelde meer aan te geven dat ook vele lotus kopers gewoon echte ras zeikerds zijn.
Ondanks dat je mijn quote iets verdraaid hebt ben ik het er helemaal mee eens :thumbup:

Had er hier ook een koper die een "lotus kenner" had meegenomen om mijn Elise te bekijken. Ter plekke werd even een volledige aankoopkeuring uitgevoerd die ruim 2 uur in beslag nam. Hoogtepunt daarvan waren de zilveren stikkers die zich op de deuren bevinden waarvoor speciaal met de Belgische importeur contact werd opgenomen wat daar mee was, maar die bevestigde dat dat origineel was.
Conclusie was dat het een piekfijn karretje was wat ik te verkopen had.
Ondanks dat ik een nette markt conforme vraagprijs had, toch nog wat van de prijs afgedaan tijdens de onderhandeling en vervolgens laat die knakker het afweten op €500 :gek:

Uiteindelijk op basis van mijn verhaal en wat foto's voor de vraagprijs verkocht naar Frankrijk.

Het is een beetje zoals tomgtr elders schreef, velen lijken redenen te verzinnen om iets niet te doen.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door tomgtr » 14 okt 2019, 11:18

Hahahaha, is al 2e keer dat ik gequote wordt vandaag. Ik moet meer oppassen wat ik zeg. :dood:

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2062
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door frankie » 14 okt 2019, 11:25

Alles wat je zegt kan tegen je worden gebruikt :tooth:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door smiley » 14 okt 2019, 11:37

Als er op de speedsterclub website een te koop gevraagd geplaats wordt, komen er ook allerlei aanbieders die hun auto niet openlijk te koop hebben.
Blijkbaar liever aan jaartje langer in de garage, dan de flippoparade van een reguliere verkoop.
Dit soort speelgoed trekt veel dromers denk ik.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Jeffrey026 » 14 okt 2019, 12:32

Djessey schreef: 13 okt 2019, 23:23
Luco schreef: 13 okt 2019, 21:40 ligt eraan wat ekris jouw aan korting geeft, als hij dat niet weet.
Gewoon de bruto prijzen op internet, krijg helaas geen korting bij Ekris.
Er zijn dfers werkende bij de dealer

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Knot » 14 okt 2019, 12:52

Luco schreef: 14 okt 2019, 05:22 klopt ik schreef het over via mijn telefoon en stond er gelijk bij hem op
Dus jij was dat die gister bij mij die Gazelle damesfiets kwam ophalen :tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luco » 14 okt 2019, 13:32

Knot schreef: 14 okt 2019, 12:52
Luco schreef: 14 okt 2019, 05:22 klopt ik schreef het over via mijn telefoon en stond er gelijk bij hem op
Dus jij was dat die gister bij mij die Gazelle damesfiets kwam ophalen :tooth:
Ik vat hem niet hoor knot

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Knot » 14 okt 2019, 13:34

Toevallig gister iemand bij mij voor een fiets, inladen en ik dacht 50 contant maar wilde van ING naar ABN, wist wel dat rabo/abn direct ging maar ING geen idee maar werkte ook direct inderdaad.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luco » 14 okt 2019, 16:06

Had ik die zooi maar gehad voor 50 euro😂

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Barend » 15 okt 2019, 14:32

Knot schreef: 14 okt 2019, 13:34 Toevallig gister iemand bij mij voor een fiets, inladen en ik dacht 50 contant maar wilde van ING naar ABN, wist wel dat rabo/abn direct ging maar ING geen idee maar werkte ook direct inderdaad.
Sinds midden dit jaar ondersteunen alle grote Nederlandse banken 'Instant Payments':
https://www.betaalvereniging.nl/betalin ... -payments/

Binnen 5 seconde staat het geld van de ene op de andere rekening, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
ABN AMRO, ING, Rabobank, SNS, ASN Bank, RegioBank en Knab hebben dit reeds geimplementeerd.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Jeffrey026 » 15 okt 2019, 17:57

Waar blijven de linkjes van leuk spul tot 30 k :P

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luco » 15 okt 2019, 18:16

Jeffrey026 schreef: 15 okt 2019, 17:57 Waar blijven de linkjes van leuk spul tot 30 k :P
Komen binnenkort vast leuke trekkers te koop :tong:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Riceaux » 15 okt 2019, 18:18

Elise schreef: 13 okt 2019, 23:12
SlowCo schreef: 13 okt 2019, 21:10 Gewiekste handelaar die Luco :clap:

Ik heb in april dit jaar mijn Z3 verkocht via MP en ben al sinds die tijd aan het kijken naar een opvolger. Ik heb inmiddels een aardige "verlanglijst" op MP staan met mogelijke kandidaten. Wat me echter op- en meteen tegenvalt, is dat 95% daarvan al maanden te koop staat/blijft staan. Iedereen denkt goud in handen te hebben blijkbaar of er zijn vrijwel geen kopers misschien? Dat geeft mij weer weinig vertrouwen dat ik, hetgeen ik ga kopen, met weinig afschrijving ook weer kwijt kan over een (paar) jaar.
Hoe is jullie ervaring? Zit iedereen op z'n centen met een eventueel aanstaande recessie in het achterhoofd? Of zijn de meeste kopers ineens zeer milieubewust geworden en zoeken ze alleen nog elektrische auto's...? :dood:
Mijn Elise heeft ook "lang" te koop gestaan en is uiteindelijk naar Frankrijk gegaan.
Velen die je tijd verdoen. Zo was er ook een DF lid dat interesse toonde, mag ik een foto van dit, mag ik een foto van dat, oh ik zie dit op de foto, oh ik zie dat op de foto. Maar ondanks dat meneer minder dan 60km bij mij vandaan woont had hij er weinig plezier aan om even mijn kant op te rijden. Achteraf gezien heb ik het idee dat meneer ook helemaal niet op zoek was, maar dat hij het leuker vond om een ander zijn tijd te verdoen. (Ik denk niet dat hij zich bewust was dat ik ook op DF zit en ik precies wist wie hij was :swinging: )
En ja, met dat soort "kopers" blijven auto's lang te koop staan.

Maar eigenlijk beschrijf je het probleem zelf al :
Dat geeft mij weer weinig vertrouwen dat ik, hetgeen ik ga kopen, met weinig afschrijving ook weer kwijt kan over een (paar) jaar
Naar mijn menig betaal je voor een liefhebbers auto een liefhebbers prijs. Zodra je je op voorhand al zorgen maakt over eventuele afschrijving gaat het nooit wat worden.

Mooi voorbeeld is deze speedster.
Voor de juiste koper het koopje van het jaar.
Klinkt als Ilija of ErikS. :tooth:

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Elise » 15 okt 2019, 19:58

Riceaux schreef: 15 okt 2019, 18:18 Klinkt als Ilija of ErikS. :tooth:
Als je mijn post heel goed analyseert dan zou je eruit op kunnen maken wie het is, maar ik moet toegeven het is wel super cryptisch omschreven/beschreven. :tong:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Kocheler, Majestic-12 [Bot], MarcF, Sabberjoch, tomgtr, Wimo en 149 gasten