Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Tim N » 10 feb 2015, 19:13

Andere et bedoel je steek is bij BMW 5x120

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2255
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Will F. » 10 feb 2015, 21:11

tomgtr schreef:No way, andere steek
Steek is hetzelfde. Misschien op de M4 anders dan op een 428. Zijn ze zwart?

bm-dub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door bm-dub » 10 feb 2015, 23:13

tomgtr schreef:Ik heb nog 4 zgan nieuwe zomer wielen + banden exm'n F11. Zie er nou al tegenop om dit sort onzin aan te horen. Pfff
ik had een paar weken een ongebruikte E9x M3 winterset + banden aangeboden op mp.

ik kreeg een mailtje met "voor 1150 kom ik ze morgen halen"

ik gaf aan "de uiterste prijs is 1.400, de velgen kunnen bekeken en afgehaald worden in Alkmaar"

daar heb ik niks meer op gehoord. de dag erna toch even een belletje gewaagd aan de geïnteresseerde.

hij wist even niet meer over welke winterset ik het had, hij namelijk op meerdere gereageerd. of ik even wat foto's wilde appen.

zo gezegd zo gedaan. krijg ik de volgende reactie's:

"oh ja die"

"ben al onderweg"

de beste man was dus vertrokken zonder dat hij een afspraak had gemaakt, danwel akkoord was gegaan met de prijs. het mooiste was nog dat hij niet eens een adres had!

het adres doorgegeven en bleek dat de beste meneer helemaal uit Almelo kwam.

na een uur werd ik gebeld door de bandenzaak waar ze lagen opgeslagen en hun vertelden me dat er een geïnteresseerde was voor de velgen. hij had ook de 1.400 bij zich.

dus hij heeft betaald en de velgen meegenomen, zonder dat ik hem heb gezien/gesproken.

ik vond dat best apart.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Metchu » 11 feb 2015, 12:28

haha goed verhaal! mooie mensen heb je ook :D

ik vermaak me echt kostelijk hoor om mp! niet te druk maken om de mongolen en af en toe trollen :D maar je kan er ook gewoon echt je troep kwijt waar je niets meer mee doet. Tjah, het heeft z'n voordelen en nadelen

Ik heb vorige week m'n brommer verkocht, de classic :D Ik ben een week lang gestalkt door die vent, maar uiteindelijk heeft ie een goed bedrag achter gelaten plus nog een scootertje die die over had. Samen naar Kees gegaan en hartelijk gelachen (om die man dan). Doet uiteindelijk geen vlieg kwaad, maar vreemd is het soms wel de mensen ja...

waar ik me af en toe wel aan stoor zijn mensen die totaal geen verstand van de zaken hebben die ze verkopen en denken goud in handen te hebben! Dat er bijvoorbeeld vraagprijzen boven nieuwprijs internet is :D

Jotwoo
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 jul 2010, 12:51
Locatie: Haarlem

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Jotwoo » 11 feb 2015, 16:34

Metchu schreef:haha goed verhaal! mooie mensen heb je ook :D

....

waar ik me af en toe wel aan stoor zijn mensen die totaal geen verstand van de zaken hebben die ze verkopen en denken goud in handen te hebben! Dat er bijvoorbeeld vraagprijzen boven nieuwprijs internet is :D
Een linkje mailen van de shop waar hij nieuw t goedkoopste is met mijn bod voor zijn artikel doet dan vaak wonderen :tooth:

ErikS
Berichten: 18536
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door ErikS » 11 feb 2015, 17:05

Ik heb de splinternieuwe zomerset van mijn Golf op MP.nl staan.

Iedereen wil ze wel hebben voor 200 of 300 euro!
Ja, dat begrijp ik wel ja...... Die set heeft nog geen km gereden..... :bag:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Tim N » 12 feb 2015, 08:28

Ok ok, ik bied je 350,- (*als er een oplader bij zit)

Online
Richardt.
Berichten: 6506
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Richardt. » 14 feb 2015, 17:30

Ik stel mijn mening een beetje bij.

Vanmiddag een iPhone 5 op marktplaats gezet. Binnen een kwartier mail en 1,5 na het plaatsen van de advertentie opgehaald voor 15eu minder dan de vraagprijs :thumbup:

Is er iemand nog een Brodit actieve houder voor een iPhone 5/5S nodig? Dat loopt iets minder storm namelijk :D

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door witje » 14 feb 2015, 20:21

Afgelopen december een set Conti TS850 winterbanden op staal gekocht via Marktplaats voor 150 euro.

Alles wat gloednieuw, de vrouw had er slechts 500km mee gereden maar vond het toch wat eng om met een MX-5 in de winter te rijden.

Ze vroeg eigenlijk 125, vond het echter zo sneu dat ik maar wat meer betaald heb.
Goedkoopste webshop: 560 euro!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26815
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Martijn_bmw » 15 feb 2015, 10:07

witje schreef:Afgelopen december een set Conti TS850 winterbanden op staal gekocht via Marktplaats voor 150 euro.

Alles wat gloednieuw, de vrouw had er slechts 500km mee gereden maar vond het toch wat eng om met een MX-5 in de winter te rijden.

Ze vroeg eigenlijk 125, vond het echter zo sneu dat ik maar wat meer betaald heb.
Goedkoopste webshop: 560 euro!
Das idd wel heel bizar goedkoop haha soms heb je zo'n mazzeltje dar iemand echt niet de waarde door heeft.

Wel top van je dat je wat meer hebt betaalt :thumbup:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39844
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 15 feb 2015, 10:13

Tuurlijk, dat doe je...

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Erik dB » 15 feb 2015, 10:55

Richardt. schreef:Ik stel mijn mening een beetje bij.

Vanmiddag een iPhone 5 op marktplaats gezet. Binnen een kwartier mail en 1,5 na het plaatsen van de advertentie opgehaald voor 15eu minder dan de vraagprijs :thumbup:

Is er iemand nog een Brodit actieve houder voor een iPhone 5/5S nodig? Dat loopt iets minder storm namelijk :D
Hoe bevestig je zo'n unit?

Online
Richardt.
Berichten: 6506
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Richardt. » 15 feb 2015, 11:39

Erik dB schreef:
Richardt. schreef:Ik stel mijn mening een beetje bij.

Vanmiddag een iPhone 5 op marktplaats gezet. Binnen een kwartier mail en 1,5 na het plaatsen van de advertentie opgehaald voor 15eu minder dan de vraagprijs :thumbup:

Is er iemand nog een Brodit actieve houder voor een iPhone 5/5S nodig? Dat loopt iets minder storm namelijk :D
Hoe bevestig je zo'n unit?
Behoorlijk makkelijk. Je moet even een "clip" aanschaffen specifiek voor jouw type auto (ook van Brodit, +/-15eu) en daarom monteer je de Brodit houder zelf. De clip klem je meestal of aan de rand van je dashboard of aan een luchtrooster (ik heb voor de eerste gekozen.
Stroom kun je op tig plekken aftappen. Ik heb dat gedaan middels een bypass zekering (zie onderaan).

Even een zekering opgezocht die stroom krijgt zodra de auto gestart wordt, waarna de houder dus ook stroom krijgt.

Al met al kost het opzoeken van de zekering en het wegwerken van de kabel de meeste tijd. Verder is het zonder sporen weer te verwijderen.

Als je wilt kan ik ook nog een foto maken hoe de houder (de nieuwe dus, maar principe is hetzelfde) in mijn auto zit.

Zo'n soort zekering dus:

Afbeelding

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Walter » 23 feb 2015, 13:45

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Tim N » 26 feb 2015, 20:03

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

hahaha

Beschrijving

Te Koop BMW 128 Cabrio, onze wegen scheiden

Ik ben nog steeds verliefd.
Steeds als ik hem zie staan, gaat mijn hart sneller kloppen.
Hij is als een warme deken.
Hij is zo mooi
Hij is super stoer
Ik verdrink in zijn mooie ogen die schitteren in de nacht.
Zijn rode leren jasje staat hem goed. Maakt hem bijzonder. En rood is mijn lievelingskleur.
Als ik op zijn schoot zit, dan heb ik de hele tijd een brede grijns op m'n gezicht.
Hij omarmt mij met al zijn kracht.
Hij heeft mij in de ban.

Het is net alsof je je pantoffels aantrekt, alsof je thuiskomt. Zo vertrouwd voelt hij aan.
Niet alleen zijn uiterlijk is mooi, maar van binnen is hij ook een pracht van een jongen. Heel krachtig.
Hij hoort echt bij mij.

Als ik 's ochtends wakker wordt kan ik niet wachten om hem te zien. Als ik dan uit mijn raam kijk, staat hij al voor mijn deur. Geduldig te wachten tot ik klaar ben om met hem op pad te gaan.
Enig min puntje is dat hij best wel wat drinkt. Maar hij heeft zeker geen kwaaie dronk. Hij verleidt mij dan wel om het verkeerde pad op te gaan, samen overtreden we dan regels en wetten. Hij is namelijk een nogal pittige jongen en dan kan ik de verleiding niet weerstaan. Maar hij kan zich gelukkig pijlsnel uit de voeten maken.

Hij is ook totaal niet lui of traag.
Hij is niet heel groot. Maar wel breed van postuur.
Hij is heel attent. Als ik autorijd schakelt hij zelfs voor mij, precies op het juiste moment. Hij doet de deur voor me open als ik aan kom lopen. Mijn sleutels kunnen dan gewoon in mijn tas blijven. Dit is echt uniek, dit doen maar heel weinig heren nog in Nederland.
Hij zet ook zelf de lichten aan als het donker wordt, zodat ik alles goed kan zien. Zet een gezellig muziekje op, alles wat ik maar horen wil. Hij zorgt dat ik het altijd lekker warm heb. Ik heb nooit meer koude billen.
Bij hem voel ik mij veilig.
Hij kan alleen geen kaart lezen, als ik dan vraag waar ik heen moet, doet ie net of hij mij niet hoort, hij schaamt zich misschien een beetje, ik zeg, geeft niet hoor! We nemen Tom gewoon mee om ons de weg te wijzen, die kent ook alle sluiproutes.

Mijn schatje is nog vrij jong, veel jonger dan ik, maar heeft al wel heel wat wegen bereden. Hij is geen "donkere" jongen, waar ik normaal wel op val, maar deze vlam met zijn gebronsde huid mag er zeker zijn.
En zijn diepe zwoele stem....zucht...
Hij ronkt, maar dat is juist sexy.
Hij klinkt dan als een echte tijger.
Bij hem voel ik mij vrij, zoals de wind door je haren waait. Hij houdt net als ik van mooi weer. Zomers gaan we samen naar het strand, lekker uitwaaien en paraderen langs de boulevard. Een bekijks dat we dan hebben.
Maar ook als het regent neemt hij mij overal mee naar toe. Waar ik maar heen wil, hij staat altijd voor mij klaar.
Hij heeft mij nog nooit iets geweigerd. In al die jaren!
Soms pikt iemand anders hem even in, want hij is niet erg trouw. Laat iedereen maar op zijn schoot zitten. En geniet van alle aandacht die hij krijgt. Zet zich daarmee wel een beetje te koop.

Toch hebben we veel plezier gehad samen.
Eigenlijk wil ik hem nooit meer kwijt.
Hij was een droom die uitkwam.
Maar ja , helaas is hij nu niet meer genoeg voor mij.
Ik heb teveel bagage en dat kan hij niet verdragen. Past niet bij hem, zegt hij dan. Hoe lief ik hem ook aankijk, het is teveel. Hij staart mij dan aan met zijn klep open.

Het doet pijn om afscheid van hem te moeten nemen. Hij is mijn eerste liefde en ik zal hem nooit vergeten.
Maar het is tijd, onze wegen scheiden.
Ik wil zeker weten dat hij goed terecht komt en dat niemand hem zal misbruiken. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe partner voor mijn schatje. Die net zoveel van hem zal houden als ik heb gedaan.

Doe een serieus bod, en deze mooie, unieke, krachtige jongen kan ook jouw leven een stuk leuker maken.

Hele volle auto. M-Aerodynamica pakket, Pdc voor en achter, Xenon, Keyless entry, 18 inch breedset, incl. winterset.

Overige opties:
ABS
Airbags
Airconditioning
Alarm
Boordcomputer
Buitenspiegels in carrosseriekleur
Buitenspiegels verwarmbaar
Bumpers in carrosseriekleur
Centrale deurvergrendeling
Climate Control
Cruise Control
Elek. bedienbare ramen
ESP
Getint glas
Hoofdsteunen achter
In hoogte verstelbaar stuur
Lederen bekleding
Lichtmetalen velgen
Mistlampen
Parkeersensor
Radio/CD-speler
Regensensor
Stoelverwarming
Stuurbekrachtiging
Traction Control
Xenon verlichting
Elek. bedienbare ramen
Elek. verstelbare spiegels
Elek. verstelbare stoelen
Armsteun achter
Armsteun voor
Automaat
Bandenspanning controle syst.
Buitentemperatuur meter
Cabriokap elektrisch
Elek. verstelbare voorstoelen
Gordelspanners
Incl boekjes
In hoogte verstelb. stoel(en)
Koplampsproeiers
Lichtsensor
Middenarmsteun
Signaal vergeten verlichting
Softtop
Elek. bedienbare ramen

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6170
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door EvdP » 02 mar 2015, 21:08

Ik heb een E39 sloper staan. Iemand wil de motorkap. Dat kan, kom maar halen. Anders gaat ie naar de ijzerboer. Of ik hem ook kan bezorgen... Hmm, als het in de buurt is kan ik hem wel brengen met de kar. Maar het is 200 kilometer verder op. Dus nee, ik ga hem niet brengen. Of ik hem kan verzenden? Euh, PostNL accepteert het formaat niet (goh)... Of ik misschien zakelijke klant kan worden. Wil de bieder ook wel de helft van tevoren de helft van de kosten van de motorkap en het verzenden betalen... Ben ik nou gek? Ik verzend pas als ik geld heb, en nee ik wordt niet een zakelijke gebruiker van PostNL voor een motorkap van 25 euro.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11745
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door WJ » 02 mar 2015, 22:05

Ik snap nog steeds niet waarom Marktplaats geen rating-system heeft..
Iemand die weet hoe wat waarom?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10789
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Joy » 02 mar 2015, 22:07

Ebay.nl heeft dit wel maar kreeg in Nederland nooit voeten aan de grond in tegenstelling tot bijv. Ebay.de in Duitsland. Marktplaats stak/steekt met kop en schouders boven Ebay uit. Ebay heeft Marktplaats dan ook ingelijfd en dacht wellicht hier moeten we niet teveel aan veranderen.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6170
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door EvdP » 03 mar 2015, 08:56

Van mij mag het. Dan heb ik het nog niet eens over de vele onnozele biedingen die je krijgt als je een telefoon te koop zet.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Tim N » 03 mar 2015, 12:35

Wat versta jij onder een onnozele bieding?
Je kunt bieden uitzetten, of bieden vanaf x bedrag aanzetten.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Eric H » 03 mar 2015, 12:49

Telefoons en andere elektronica gerelateerde zaken bied ik al lang niet meer op Marktplaats aan :kotsen:

Tweakers werkt hierin veel en veel beter.
Tevens kunnen zowel verkopers als ook kopers ge-reviewed worden.

Ook als ik zelf op zoek ben is Tweakers hierdoor en hiervoor het eerste adres waar ik kijk.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11745
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door WJ » 03 mar 2015, 13:01

Yup, ik gebruik Tweakers ook eigenlijk alleen maar. Maar daar kan je ook niet alles kwijt. :(

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6170
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door EvdP » 03 mar 2015, 13:09

Tim N schreef:Wat versta jij onder een onnozele bieding?
Je kunt bieden uitzetten, of bieden vanaf x bedrag aanzetten.
Telefoon voor 60 euro aanbieden, bieden uitzetten en geen telefoonnummer. Vervolgens mailtjes krijgen met "Voor 30 euro haal ik hem nu op". En dat was nog eentje die tekst in zijn mail gebruikte. "30" en "40" heb ik ook voorbij zien komen. 30 wat, knikkers? Porsches?

Bieden heb ik voor sommige dingen uit staan, telefoonnummer zet ik er ook al niet meer bij.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Tim N » 03 mar 2015, 14:22

Misschien beter om dan bieden vanaf aan te zetten, dat werkt in mijn ogen een stuk beter dan bieden geheel uit.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6170
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door EvdP » 03 mar 2015, 18:24

Als ik bieden uitzet is er voor mij geen noodzaak om te onderhandelen. Maar hoe dan ook, de reacties zijn soms om te janken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Bombadil, Eric Z, frank de jonge, Gert-jan, Jaws, MarcF, Sabberjoch, SlowCo, Spinazie en 13 gasten