AV Time Attack 8-6

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 28 jun 2008, 19:31

erg leuk om te zien, wat een power zit er in die Skyline zeg! Er zijn nog wel wat stukjes waar wat tijdswinst in zit.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 28 jun 2008, 19:57

Cor Dame schreef:
HANZ06 schreef:ja ja, je weet nu toch wel dat wanneer ze bij A.P.P. zeggen morgen klaar DAT JE ER DAN DRIE WEKEN bij moet rekenen :wink:

Bij mij is dat zelfs 3 MAANDEN...............
Gloeiende Gloeiende Gloeiende Gloeiende Gloeiende Gloeiende Gloeiende gvdrdthrjtudiksdnhdgdtryfhfbcfgrrrrrrrrrrr

Wordt maandagmiddag. :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:

En ik doe niet de groeten aan.................................APP
Ik begin te vrezen dat mijn auto dan ook niet op dinsdag aanstaande klaar is.
Ze zeggen wel een dag ,alleen niet van welke week,maand, of jaar.
Daar ben ik nu ook wel achter....... :?

Gebruikersavatar
wimprezawrx
Berichten: 885
Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
Locatie: Rijswijk Z-H

Bericht door wimprezawrx » 29 jun 2008, 21:11

FF een vraagje... wie was die hele grote fotograaf...zag er professioneel uit had een stuk of 6 camera's bij zich en een safari vest aan...

Zag hem ook altijd bij de rally´s....

Stond een hele foto sessie te maken van de `Time attack girls`
voor mij auto... :lol: :lol: :lol:

Kan ze alleen niet vinden....Hellup!!!

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6238
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 30 jun 2008, 01:45

Is dat niet de fotograaf van Automaxx?

gaskleppie
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2008, 12:19

Bericht door gaskleppie » 30 jun 2008, 12:28

of Henk vd Hurk (of zoiets) van Autovisie. Is ook best groot.
Het probleem met de skyline zit hem niet in het vermogen, te veel mensen denken met zulk vermogen moet je ook hard gaan.
Het is en blijft een auto van 1550kg. zonder mij erin en zonder benzine. En iedere coureur weet wat gewicht in een auto doet...
De remmen zijn van AP maar kunnen het gewicht/snelheid niet aan.. Verder is het onstel op een setje draagarmen en suspensie na standaard..
Nu ik ook een keer met een Skyline heb mogen rijden weet ik nu ook dondersgoed dat veel vermogen niet zaligmakend is. Het helpt zeker wel maar veel vermogen in een straat auto valt echt niet mee om dat om te zetten in snelle tijden.
Ik rij wel vaker op Zandvoort in mn Integra. Snelste tijd met semi's op (toen nog) standaard onderstel en een pk of 250 (NA) was 2.08. Na de eerste tijd training met de skyline stond die zelfde tijd op de klok! En het was echt moeilijker met de skyline dan met mn Integra om die tijd te rijden! Nou zat tijdens die rondjes de Hicas nog knap dwars en ging het later wel beter maar toch.....

Ik zou zeggen tegen iedereen die deze tijden "ouwe wijven rijgedrag" noemt dat ze dat dan maar even na doen.
In de Integra is heel sloten maker gewoon volgas, de Skyline is daar een handvol. Bos uit is met de integra gewoon volgas, met de Skyline bedenk je je wel even voor je je poot naar de vloer trapt, en ga zo nog maar even door.

oja, die 267km/h geloof ik ook wel. Ik had op de standaard teller al in de trainingen boven de 250 staan. Daarna heb ik er niet meer naar gekeken maar omdat mn tijden later nog 5 sec naar beneden gegaan zijn en ik minder vermogen had twijfel ik geen seconde.

Dus....... Nogmaals gefeliciteerd Kevin! Dat het sneller kan weet jij ook wel. Ik kon ook nog sneller, maar dat gaat met dit soort monsters niet zo maar even in 1 dag.
Komt goed....... 8)

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Bericht door RutgerK » 30 jun 2008, 12:50

wimprezawrx schreef:FF een vraagje... wie was die hele grote fotograaf...zag er professioneel uit had een stuk of 6 camera's bij zich en een safari vest aan...

Zag hem ook altijd bij de rally´s....

Stond een hele foto sessie te maken van de `Time attack girls`
voor mij auto... :lol: :lol: :lol:

Kan ze alleen niet vinden....Hellup!!!
Degene die bij de finales bij het begin van de Tarzan stond?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 30 jun 2008, 16:07

gaskleppie schreef:of Henk vd Hurk (of zoiets) van Autovisie. Is ook best groot.
Het probleem met de skyline zit hem niet in het vermogen, te veel mensen denken met zulk vermogen moet je ook hard gaan.
Het is en blijft een auto van 1550kg. zonder mij erin en zonder benzine. En iedere coureur weet wat gewicht in een auto doet...
De remmen zijn van AP maar kunnen het gewicht/snelheid niet aan.. Verder is het onstel op een setje draagarmen en suspensie na standaard..
Nu ik ook een keer met een Skyline heb mogen rijden weet ik nu ook dondersgoed dat veel vermogen niet zaligmakend is. Het helpt zeker wel maar veel vermogen in een straat auto valt echt niet mee om dat om te zetten in snelle tijden.
Ik rij wel vaker op Zandvoort in mn Integra. Snelste tijd met semi's op (toen nog) standaard onderstel en een pk of 250 (NA) was 2.08. Na de eerste tijd training met de skyline stond die zelfde tijd op de klok! En het was echt moeilijker met de skyline dan met mn Integra om die tijd te rijden! Nou zat tijdens die rondjes de Hicas nog knap dwars en ging het later wel beter maar toch.....

Ik zou zeggen tegen iedereen die deze tijden "ouwe wijven rijgedrag" noemt dat ze dat dan maar even na doen.
In de Integra is heel sloten maker gewoon volgas, de Skyline is daar een handvol. Bos uit is met de integra gewoon volgas, met de Skyline bedenk je je wel even voor je je poot naar de vloer trapt, en ga zo nog maar even door.

oja, die 267km/h geloof ik ook wel. Ik had op de standaard teller al in de trainingen boven de 250 staan. Daarna heb ik er niet meer naar gekeken maar omdat mn tijden later nog 5 sec naar beneden gegaan zijn en ik minder vermogen had twijfel ik geen seconde.

Dus....... Nogmaals gefeliciteerd Kevin! Dat het sneller kan weet jij ook wel. Ik kon ook nog sneller, maar dat gaat met dit soort monsters niet zo maar even in 1 dag.
Komt goed....... 8)
Kan je na gaan als je een viper zoals Elmar of corvette zoals Cor hebt met alleen maar achterwiel aandrijving :wink:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 30 jun 2008, 16:14

Dat is niet te doen Hans... :wink:

gaskleppie
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2008, 12:19

Bericht door gaskleppie » 30 jun 2008, 16:51

Het zal best wennen, maar als je net als Kevin pas voor de 2e keer op Zandvoort rijd, of als ik die voor het eerst met een Skyline rijd kan je niet gelijk verwachten dat we dik onder de 2 minuten duiken.

Het blijven straat auo's. Je kan ze wel gaan vergelijken met leeggehaalde, doorgelaste, uitgetunde, volledig geprepareerde cup auto's maar naar mijn idee zijn dat een beetje appel peren vergelijkingen....

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 30 jun 2008, 17:03

Nou, die Corvette van Cor valt toch in exact hetzelfde straatje als de Skyline van jullie? Gewoon wat doorgetuned. Die van Elmar heeft misschien iets aan het onderstel gehad? Motorisch heeft het alleen een stickerkuur ondergaan. Dat levert hooguit een pk of -/-30 op. :lol:

Als ik lees wat je met een fwd itr doet tov een skyline zie ik zelf overigens echt het nut niet meer in van zo'n dikke bak met hightech aandrijflijn / onderstel. Zinloze brandstofverspilling. :oops:

Gebruikersavatar
Jeroen van Emmerik
Berichten: 665
Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Contacteer:

Bericht door Jeroen van Emmerik » 30 jun 2008, 17:13

Power to Weight Ratio... That's the question! en 4-wiel aandrijving, ga je net iets harder mee de bocht door.
ik kan begrijpen dat elmar of cor gewoon minder hard een bocht door komen. heb meegereden in de zwaaaaaaaar opgefokte Nissan (beeR) skyline 33 van een vriend en de bocht snelheid van zo'n ding is fenominaal, daar win je echt seconden mee.
met wat meer ervaring voor en kevin en gaskleppie, gaan die zeker nog enkele seconden van de rondetijden afhalen.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 30 jun 2008, 17:13

Zinloos brandstof verspillen is " the name of the game" :wink:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 30 jun 2008, 17:18

It's a men's right to own a gas guzzler once in his life. (Al Bundy)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 30 jun 2008, 17:25

Volgens mij is het niet vanzelfsprekend dat een 4wd op een droge baan sneller de bochten rond dan een 2wd.

4wd op een natte baan dan weer wel.

Ik keek vroeger altijd naar de BTTC en daar reed de Audi A4 (4x4) mee en die was alleen sneller in de regen, in de bochten.

[img:400:221]http://www.timlaw.supanet.com/btcc9645.jpg[/img]

Gebruikersavatar
wimprezawrx
Berichten: 885
Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
Locatie: Rijswijk Z-H

Bericht door wimprezawrx » 30 jun 2008, 17:31

RutgerK schreef:
wimprezawrx schreef:FF een vraagje... wie was die hele grote fotograaf...zag er professioneel uit had een stuk of 6 camera's bij zich en een safari vest aan...

Zag hem ook altijd bij de rally´s....

Stond een hele foto sessie te maken van de `Time attack girls`
voor mij auto... :lol: :lol: :lol:

Kan ze alleen niet vinden....Hellup!!!
Degene die bij de finales bij het begin van de Tarzan stond?
Ja volgens mij wel... hij heeft ook een site.. maar weet het niet meer welke... :oops:

Gebruikersavatar
wimprezawrx
Berichten: 885
Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
Locatie: Rijswijk Z-H

Bericht door wimprezawrx » 30 jun 2008, 17:51

In mijn speurtocht kom ik wel eens wat tegen...

http://www.nospeedlimits.nl/index.php?o ... &Itemid=50

:wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 30 jun 2008, 17:56

Mathieu schreef:Volgens mij is het niet vanzelfsprekend dat een 4wd op een droge baan sneller de bochten rond dan een 2wd.

4wd op een natte baan dan weer wel.

Ik keek vroeger altijd naar de BTTC en daar reed de Audi A4 (4x4) mee en die was alleen sneller in de regen, in de bochten.

[img:400:221]http://www.timlaw.supanet.com/btcc9645.jpg[/img]
Correct.

Als je een voordeel van AWD zou zien dan is het met uitacceleren.

Bij insturen heb je niks aan je AWD, midcorner ook niet echt. Want als jij op de limit rijd glij je over 4 wielen weg en heb je dus nog steeds geen tractie over om gas te geven of dat nou met 2 of 4 wielen is.

Kom je op uitacceleren aan. Dan kan AWD je tegenwerken of meezitten.

Als de RWD auto met gelijk vermogen geen tractieproblemen heeft en meteen na de apex vol op het gas kan dan heeft een AWD variant geen voordeel. Kan zelfs een nadeel zijn als ze wat veel front bias hebben ivm onderstuur.

Heeft de auto nu heel veel vermogen of is het glad dan kan een AWD gewoon veel makkelijker zijn vermogen kwijt en zal je zien dat de AWD sneller is.

Luco

Bericht door Luco » 30 jun 2008, 17:59

Jeroen van Emmerik schreef:Power to Weight Ratio... That's the question! en 4-wiel aandrijving, ga je net iets harder mee de bocht door.
ik kan begrijpen dat elmar of cor gewoon minder hard een bocht door komen. heb meegereden in de zwaaaaaaaar opgefokte Nissan (beeR) skyline 33 van een vriend en de bocht snelheid van zo'n ding is fenominaal, daar win je echt seconden mee.
met wat meer ervaring voor en kevin en gaskleppie, gaan die zeker nog enkele seconden van de rondetijden afhalen.
Power to weight ratio
Bekijk dat nog eens goed met bv de auto van elmar en de skyline.
Dan zal je zien dat de skyline daar met een straatlengte voorsprong wint.
Vandaar mijn opmerking dat 2.00 nou echt geen bijzonder snelle tijd is in vergelijking tot de power to weight ratio.
Dat sommige mensen dan op hun pikkie getrapt zijn kan ik niks aan doen, het is nu eenmaal mijn mening :)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9723
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Bericht door frank de jonge » 30 jun 2008, 19:41

Ervaring telt ook zwaar mee Luco.

Ik heb 0,0 ervaring dus ik zal never een snelle tijd rijden.
Maar oefening baart kunst en met een goeie setup zal je dan nog meer bereiken lijkt me ;)

HSR
Berichten: 5289
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 30 jun 2008, 19:57

Ik ben overigens wel van mening dat je, als je inzicht en feeling voor autorijden hebt, binnen zeker 10 ronden wel de meest essentiele lijnen kunt pikken op een circuit. Nu heeft cpz wel een aantal erg lastige bochten maar daar laat je ook gaan hele secondes liggen.

Luco

Bericht door Luco » 30 jun 2008, 20:02

frank de jonge schreef:Ervaring telt ook zwaar mee Luco.

Ik heb 0,0 ervaring dus ik zal never een snelle tijd rijden.
Maar oefening baart kunst en met een goeie setup zal je dan nog meer bereiken lijkt me ;)
Helemaal mee eens
Maar als je zelf 900 pk opgeeft en een ervaren rijder achter het stuur zet (want kevin heeft vaker op cpz gereden) die vorig jaar al even iedereen zoek zou rijden maar er toen ineens niet was omdat zijn auto niet klaar was, moet je je niet zo uitsloven dat je gewonnen hebt, want als je met die auto en die rijder niet had gewonnen had je je moeten gaan schamen.
Ze doen nu net alsof het een hele prestatie is.
Natuurlijk is het leuk dat je wint, maar met deze combinatie was het met twee vingers in de neus.

Sterker nog (om maar even Niki Lauda aan te halen) zelfs een AAP had met deze auto TA gewonnen.

Maar schijnbaar mogen deze twee heren alles roepen en zijn ze bij het minste of geringste stukje kritiek over de pis en proberen dan de boel een beetje om te draaien, beetje kinderachtig.

Bekijk het filmpje maar eens en zeg dan eerlijk alsof dat iemand is die voor het eerst op cpz rijdt.
BULLSHIT

Online
Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2218
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Bericht door Miesjel » 30 jun 2008, 20:18

Nou, ik vind z'n bochtsnelheden wel tamelijk laag voor zo'n auto.

Tsja :lol:

Zonder gein, ik vind het moeilijk om hier een mening over te geven. Ik ben slechts jaloers op jullie lol. Ik hoop ook ooit een keer mee te kunnen doen aan TA en dan ben ik al blij als ik door de eliminatieronde kom.

Je zou kunnen zeggen dat de 1e plaats voor de Skyline niet bepaald uit de lucht komt vallen. Het is tenslotte een Skyline en indien goed geprepareerd is het een zeer competitieve auto, daar staan ze wereldwijd bekend om. In hoeverre de bestuurder van deze Skyline een invloed heeft gehad op de rondetijd ? Mwah lijkt me niet dat het een noob was zonder enige ervaring ?

Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontvouwen in Assen.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 30 jun 2008, 20:38

Laten we het maar op houden dat het mooi is voor het concept Time Attack dat de Skyline gewonnen heeft. Het is een auto die naar mijn mening grondig door Pro Imports is aangepakt. TA gaat over getunede auto's. Dus maar goed dat een zwaar getunede auto wint.
Was vorig jaar dus best wel lullig dat een standaard (motorisch) BMW de Semi Pro Street won. :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 30 jun 2008, 20:40

Elmar schreef:Laten we het maar op houden dat het mooi is voor het concept Time Attack dat de Skyline gewonnen heeft. Het is een auto die naar mijn mening grondig door Pro Imports is aangepakt. TA gaat over getunede auto's. Dus maar goed dat een zwaar getunede auto wint.
Was vorig jaar dus best wel lullig dat een standaard (motorisch) BMW de Semi Pro Street won. :mrgreen:
Die verrassingen vind ik juist leuker :D
Dat die wint prima hoor, maar jij snapt ook wel wat ik bedoel Elmar 8)

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 30 jun 2008, 21:07

Luco, ik snap wat je bedoelt, wat ik niet snap is:

Waar maak je je eigen druk om, Calimero!!! :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten