Pagina 1 van 1

Ferrari verkocht voor recordbedrag

Geplaatst: 19 mei 2008, 14:59
door Mark Nauta
[img:450:200]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... er%201.jpg[/img]
Gister is in Maranello een Ferrari 250 GT SWB California Spyder verkocht voor een recordprijs van maar liefst $10.894.900.

http://www.classicdriver.com/uk/magazin ... p?id=13781

Geplaatst: 19 mei 2008, 15:06
door indobesar
Het is ook wel een beauty, maar ruim $10mln. :shock:

Geplaatst: 19 mei 2008, 15:16
door Aram
Even kijken hoor, de SWB versie, plexiglas koplamp covers, uit 1961 dus schijfremmen......ja, de mooiste Ferrari ooit, samen met de 330P4.

Man...was ik maar rijk... :? :wink:

Geplaatst: 19 mei 2008, 15:29
door Tom V
Mooi hoor. RM Auctions was ook de organisator van de auction toen ik in Monterey was. Er ging toen ook een Ferrari voor een paar miljoen geloof ik, wat een bedragen...

Geplaatst: 19 mei 2008, 22:10
door MarcH
In het verleden heeft een 250 GTO ruim 30 miljoen gulden (ja, ja, is al weer een tijdje terug) opgebracht op een veiling . Dat is (heel grof) omgerekend $20.000.000. Waarom is dit geen record meer? Inflatie?

Marc

Geplaatst: 19 mei 2008, 22:30
door Mark Nauta
MarcH schreef:In het verleden heeft een 250 GTO ruim 30 miljoen gulden (ja, ja, is al weer een tijdje terug) opgebracht op een veiling . Dat is (heel grof) omgerekend $20.000.000. Waarom is dit geen record meer? Inflatie?

Marc
Dat was ook het eerste wat bij mij op kwam. Was inderdaad iets van 30 miljoen gulden ja. Diezelfde man die toen die 250GTO kocht had toen ook een bod van 34 miljoen gulden gedaan aan Frits Kroymans voor zijn 250 GTO.

Geplaatst: 19 mei 2008, 22:34
door Tom
Poeh wat een bedrag!!!

Leuk als je geld zat hebt als belegging, verder hoef ik zoiets niet. Zou nooit in zoiets durven te rijden eigenlijk, 't is nooit meer te vervangen.

Geplaatst: 19 mei 2008, 22:42
door Xave30
Magnifico. Écht inspirerend disegno Italiano .

Een concours "gullwing" Mercedes Benz 300SL zou ook een waanzinnig begrag moet opleveren bij een veiling. Sommigen noemen die Benz's al priceless.

Geplaatst: 19 mei 2008, 22:51
door Mark Nauta
Mtechnik schreef:Magnifico. Écht inspirerend disegno Italiano .

Een concours "gullwing" Mercedes Benz 300SL zou ook een waanzinnig begrag moet opleveren bij een veiling. Sommigen noemen die Benz's al priceless.
Een concours Gullwing komt niet boven het miljoen uit hoor. Nog steeds veel geld en een minstens zo mooie auto trouwens.

Geplaatst: 19 mei 2008, 23:00
door Xave30
Mark Nauta schreef:
Mtechnik schreef:Magnifico. Écht inspirerend disegno Italiano .

Een concours "gullwing" Mercedes Benz 300SL zou ook een waanzinnig begrag moet opleveren bij een veiling. Sommigen noemen die Benz's al priceless.
Een concours Gullwing komt niet boven het miljoen uit hoor. Nog steeds veel geld en een minstens zo mooie auto trouwens.
Hm..

Geplaatst: 19 mei 2008, 23:26
door Dennis Cavallino
Een "Gullwing" SLR Uhlenhaut gaat denk ik wel boven 't miljoen.

Die open 250 GTB swb California Spyder doet mij echt helemaal niets. Zwart staat wel ok, maar er moet een dak op, vind ik, dan is 'ie af.

Geplaatst: 20 mei 2008, 00:01
door Jurriaan
Zal 'ie eerst een proefrit gemaakt hebben die man? ;)

Geplaatst: 20 mei 2008, 01:14
door Tom V
Jurriaan schreef:Zal 'ie eerst een proefrit gemaakt hebben die man? ;)
Het zou me letterlijk verbazen als de beste man er uberhaupt meer dan 5 kilometer in rijdt.

Geplaatst: 20 mei 2008, 09:52
door Joep
Dennis Cavallino schreef:Een "Gullwing" SLR Uhlenhaut gaat denk ik wel boven 't miljoen.

Die open 250 GTB swb California Spyder doet mij echt helemaal niets. Zwart staat wel ok, maar er moet een dak op, vind ik, dan is 'ie af.
De SLR Uhlenhaut coupé is denk ik de meest waardevolle (straat!!) auto ooit...2 van gemaakt nog 1 van over en die staat in het Mercedes-Benz museum in Stuttgart...

De meest waardevolle auto ooit? Of course de SLR ''722'' waar Moss en ''Jenks'' de Mille Miglia mee hebben gewonnen.

Ze zullen nooit en te nimmer verkocht worden, maar het maakt niet uit wat voor prijzen andere auto's op veilingen opbrengen, deze 2 zijn meer waard...

Ohjah, huidige record van hoogste veilingbedrag staat volgens mij nog steeds op naam van de Bugatti Royale, die begin jaren negentig (of eind jaren tachtig...) voor circa 18 miljoen US Dollars naar Japan ging.

Van zo'n Royale zijn er trouwens 6 gemaakt...waarvan er 2 gebroederlijk naast elkaar staan in de Schlumpf collectie in Mulhouse. Auto's hebben een motor van 14 liter meen ik :shock: en zijn Groot met hoofdletter G :wink:

Joep

Re: Ferrari verkocht voor recordbedrag

Geplaatst: 20 mei 2008, 12:08
door MartijnGizmo
Mark Nauta schreef:[...]voor een recordprijs van maar liefst $10.894.900.
Dat is toch €14,78 oid?

Geplaatst: 20 mei 2008, 15:10
door Aram
Joep schreef: De SLR Uhlenhaut coupé is denk ik de meest waardevolle (straat!!) auto ooit...2 van gemaakt nog 1 van over en die staat in het Mercedes-Benz museum in Stuttgart...

De meest waardevolle auto ooit? Of course de SLR ''722'' waar Moss en ''Jenks'' de Mille Miglia mee hebben gewonnen.
Dat zijn waardevolle auto's no doubt, maar ik vraag me af waar je vandaan haalt dat precies deze 2 Mercedessen de meest waardevolle ooit zijn?
Ik heb daar namelijk twijfels bij.


Joep schreef: Ohjah, huidige record van hoogste veilingbedrag staat volgens mij nog steeds op naam van de Bugatti Royale, die begin jaren negentig (of eind jaren tachtig...) voor circa 18 miljoen US Dollars naar Japan ging.
De 250GTO is toen voor meer verkocht dan dat.

Voor de GTO van Kroymans was trouwens 24 miljoen geboden, geen 34, dat vertelde hij me in ieder geval, bizzarre bedragen man. :shock:

Geplaatst: 20 mei 2008, 17:51
door Joep
Aram schreef:
Joep schreef: De SLR Uhlenhaut coupé is denk ik de meest waardevolle (straat!!) auto ooit...2 van gemaakt nog 1 van over en die staat in het Mercedes-Benz museum in Stuttgart...

De meest waardevolle auto ooit? Of course de SLR ''722'' waar Moss en ''Jenks'' de Mille Miglia mee hebben gewonnen.
Dat zijn waardevolle auto's no doubt, maar ik vraag me af waar je vandaan haalt dat precies deze 2 Mercedessen de meest waardevolle ooit zijn?
Ik heb daar namelijk twijfels bij.


Joep schreef: Ohjah, huidige record van hoogste veilingbedrag staat volgens mij nog steeds op naam van de Bugatti Royale, die begin jaren negentig (of eind jaren tachtig...) voor circa 18 miljoen US Dollars naar Japan ging.
De 250GTO is toen voor meer verkocht dan dat.

Voor de GTO van Kroymans was trouwens 24 miljoen geboden, geen 34, dat vertelde hij me in ieder geval, bizzarre bedragen man. :shock:
Ja ik weet niet waar MarcH de info vandaan haalt dat een GTO voor 30 miljoen gulden verkocht is (20 miljoen dollar) want het record staat op 15 miljoen dollar, in 1990...deze GTO is toen ook naar Japan gegaan. Hierna ''burste the bubble'' en zijn de prijzen van GTO's (en toen ook andere klassiekers) flink gedaald.

Heb pas een leuk artikeltje gelezen op het internet over de prijsontwikkeling van de GTO, kan het nu helaas niet meer terug vinden, was via een link op pistonheads meen ik.

En dat die twee Mercedessen de 2 meest waardevolle auto's zijn? Ze zullen nooit verkocht worden, en hard bewijs is er niet voor...

Maar het is meer een optelsom. Zoals Classic cars die ook gemaakt heeft:
In the October 2004 edition of "Classic Cars" they ran a feature on the "24 Most Valuable Cars in the World", on he basis that many of the rarest cars will never be auctioned.

The highest valued car was the 1955 Mercedes 300 SLR #722 - the Mille Miglia winner driven by Stirling Moss. Described by a variety of experts as "The Ultimate", the car was valued at GBP 15 million - about A$ 40 million but it is the showcase of the Mercedes museum in Germany and isn't for sale.

Runners up were the 1955 Mercedes 300 SLR "Uhlenhaut" for GBP 13.5 million, the 1930 Bugatti Type 41 Royale for GBP 9 million, the 1938 Alfa Romeo 8C for GBP 8.5 million and the 1954 Mercees W196 F1 car of Fangio for GBP 8 million.

A few other surprises - GBP 2.5 m for an Aston Martin Zagato, the 1959 Aston Martin DBR1 LeMans winner for GBP 3 million, GBP 3 million for the 1965 Shelby Cobra Daytona, GBP 6 million for a 1967 Ferrari 330 P4 (only 3 made).

The closest to a modern classic is Michael Schumacher's F1 cars which are changing hands for GBP 2 million.
Nothing comes even close to the Mercs, beide one-offs, beide minstens zo mooi als een klassieker Ferrariet, beide een (race-) historie waar je U tegen zegt...dus dat maakt ze het ultieme op klassiekergebied.
Joep

Geplaatst: 20 mei 2008, 20:52
door MarcH
Joep schreef:Ja ik weet niet waar MarcH de info vandaan haalt dat een GTO voor 30 miljoen gulden verkocht is (20 miljoen dollar) want het record staat op 15 miljoen dollar, in 1990...deze GTO is toen ook naar Japan gegaan. Hierna ''burste the bubble'' en zijn de prijzen van GTO's (en toen ook andere klassiekers) flink gedaald.
Gewoon uit de krant Joep. Ik heb het artikel destijds uitgeknipt en bewaard en zoeven op zolder opgezocht:

"LONDON - Een Japanse autoverzamelaar heeft het recordbedrag van 31 miljoen gulden betaald voor een rode Ferrari 250 GTO, een type waarvan er maar 36 zijn gemaakt. De auto is hiermee de duurste ter wereld, zo hebben Britse kranten vanmorgen gemeld. Tot nu toe was de titel voorbehouden aan de Bugatti Royale die twee jaar geleden voor 17 miljoen gulden van eigenaar verwisselde. De Ferrari uit 1962 werd aangekocht door een anoniem gebleven miljonair uit Tokyo, wiens verzameling Italiaanse sportwagens zonder de nieuwe aanwinst al op zo'n 120 miljoen gulden werd geschat. De - ook anonieme - Britse verkoper kocht de auto in 1971 voor 16.000 gulden."

Enige tijd later verscheen in dezelfde krant (het Vrije Volk) een artikel dat er een recordbedrag was betaald (22 miljoen gulden) voor een 250 GTO door de Zweed Hans Thulin in opdracht van de organisatie Consolidator (beschikt over een museum in Zweden).

Ik heb destijds nav dat tweede artikel een briefje naar de krant gescheven dat het record al iets hoger stond, maar wel voor een zelfde type auto. Kreeg toen als aardigheidje een persfoto van een Ferrari 315S ('57) die voor 10 miljoen dollar is geveild.

Heeft zich allemaal in 1990 afgespeeld.

Marc