Pagina 1 van 1

LOL!

Geplaatst: 26 apr 2006, 11:43
door Peter Tunissen
Of eigenlijk juist helemaal geen lol. :(
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=1362&n=2
De Alfa Brera is een bloedmooie auto, daar is iedereen het wel over eens, maar een sportwagen? Niet echt. Boosdoener is het hoge gewicht van de auto, hetgeen de prestaties drukt en waardoor bij de Alfa Brera de voor een échte sportwagen essentiële lichtvoetigheid ontbreekt. Alfa Romeo zal daarom vanaf eind dit jaar een lichtere variant van het 3.2 V6 topmodel op de markt brengen. De gewichtsreductie wordt bereikt door het Q4 (permanente) vierwielaandrijving systeem uit de auto te halen en te verplaatsen naar de lijst met opties.
:cry: :cry: :cry:

Geplaatst: 26 apr 2006, 11:52
door Michel P
Vertel eens wat nieuws Peter, overgewicht hebben alle moderne Alfa's meer dan gemiddeld.

Michel

Geplaatst: 26 apr 2006, 11:56
door Peter Tunissen
Ja, maar het ging even over dit stukje:
"De Alfa Brera is een bloedmooie auto, daar is iedereen het wel over eens, maar een sportwagen? Niet echt."

Het is dus geen sportwagen.
Wat doen ze dan?
Het (best) mooie Torsen systeem eruit halen en er weer een FWD'tje van maken; nee, daar zal het wel een sportwagen van worden! :lol:

Geplaatst: 26 apr 2006, 12:06
door Tomaz
Laten we wel wezen, een autofabrikant die een sportauto wil bouwen en het 4wd systeem eruit sloopt om het ding lichter te maken is niet erg serieus te nemen. :roll:

Geplaatst: 26 apr 2006, 12:07
door Tom
Als je een sportieve auto zoekt hoef je niet de Alfa showroom in te stappen.

Geplaatst: 26 apr 2006, 12:46
door Hielke
Alfa is met deze Brera slecht bezig. Totaalgewicht van de AWD 6 cylinder moet boven de 1800 kilo liggen. Die 1500 schoon aan de haak voor de FWD halen ze dan ook beslist niet. 1650 kilo op z'n best.

Qua acceleratietijden en wegligging kansloos tegen de veel goedkopere 130i en VDV Leon TFSI en qua funfactor niet eens te vergelijken met de even dure 350Z.

En dan is het hart, de echte Alfa V6, er ook nog uitgenomen. Treurnis alom. Jammer.

Geplaatst: 26 apr 2006, 13:04
door Michel P
Ze zijn het spoor meer dan bijster. Jammer dat het zo ver is gekomen. Binnenkort zal Lacia wel geschiedenis worden, en ook Alfa heeft niet echt een positieve toekomst. Nu de opel V6 ook als zijn ingevoerd, zijn idd de laatste authentieke elementen geelimineert. :cry:

Michel

Geplaatst: 26 apr 2006, 14:07
door Dennis Cavallino
Toch hoorde ik dat ze bij Alfa weer een échte sportieveling gaan bouwen. Niet omdat het commercieel interessant is, maar om Alfa weer terug op de kaart te zetten. Of eigenlijk om hun eigen geweten op te poetsen denk ik? :)

Geplaatst: 26 apr 2006, 14:19
door Tom
Wat komt er dan een maserati coupé in een ander jasje?

Er kwam ook een model onder de 147 op het grande punto platform.. dat is wel geinig opzich. Maar die Brera die had gewoon 1300kg met ~300pk en rwd moeten hebben voor rond de 50-55k.

Geplaatst: 26 apr 2006, 14:37
door Lionheart
Veel te zwaar inderdaad de huidige Alfa's. Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind de achterkant van de Brera echt enorm lelijk. Ziet de achterkant van de nieuwe BMW 3 serie er nog leuker uit... en dat is geen compliment.

Geplaatst: 28 apr 2006, 07:02
door woka
Hielke schreef: Qua acceleratietijden en wegligging kansloos tegen de veel goedkopere 130i en VDV Leon TFSI en qua funfactor niet eens te vergelijken met de even dure 350Z.
Ja zo ken ik er nog wel een paar: Impreza uit 98 is ook sneller. Is ook geen vergelijk, de Brera is namelijk wel een mooie auto.

Neemt niet weg dat de Brera veel te zwaar is (en de 159 ook), ik had liever een EuroNcap ster minder gehad en dan 150 kg lichter.

Geplaatst: 28 apr 2006, 08:25
door RVV
Vind het met een 3 deurs hatch back en zeker geen coupe.

Geplaatst: 28 apr 2006, 09:22
door M@rcel
Je snapt ook niet wie ertoe besloten heeft om deze auto in zijn huidige gedaante op de markt te brengen. Die techneuten daar zien toch ook wel in dat 1800+ aan kg gewoon absurd veel is? Die merken toch ook wel dat de stoelen niet ver genoeg omlaag kunnen? Blijkbaar niet dus...en dan mogen ze zichzelf toch echt afvragen.....waar zijn wij nu helemaal mee bezig?

Die Italianen...raar volk hoor. Ze hebben alle know-how in huis om leuke vlotte rwd's op de markt te zetten. Toch beginnen ze daar niet aan, en kiezen voor functie volgt de vorm.
Alfa heeft duidelijk voor het grote geld gekozen, brengt auto's op de markt die het alleen onder leaserijders goed doen. Die noemen zich nog Alfisten ook :roll:

Fiat. Ze doen nu eindelijk goed zaken met de nieuwe Panda/Punto. Maar er ligt al een paar jaar een nieuwe Fiat 500 op de plank, die de harten van miljoenen liefhebbers zou kunnen stelen...maar nee....Fiat 500 staat in de ijskast.
Dan die Barchetta.....fwd...hoe verzinnen ze het? Mazda snapte met de MX-5 in iedergeval wel hoe zo'n kleine roadster geconfigureerd dient te worden.

Lancia.....waar blijft verdomme die echte Integrale en de opvolger van de Fulvia? Zou me niets verbazen dat die wonderschone Fulvia-concept gewoon voorzien zou zijn van aandrijving op de voorwielen.....
:?

Geplaatst: 28 apr 2006, 09:22
door Dennis Cavallino
Inderdaad, een mooi gelijnde auto was het alleen in het prototype stadium. Hoe ze het daarna zo ontzettend vern*ukt hebben is mij een groot raadsel.

RWD moet rap terugkomen bij Alfa, anders kunnen ze de deuren wel sluiten. Fiat maakt van de Grande Punto een mooiere auto dan iedere Alfa die nu op de markt is. Dat moet ze toch aan het denken zetten??

Geplaatst: 28 apr 2006, 09:30
door Lionheart
Marcel van Meerbeek schreef:Je snapt ook niet ...

Lancia..... Zou me niets verbazen dat die wonderschone Fulvia-concept gewoon voorzien zou zijn van aandrijving op de voorwielen.....
:?
Volgens mij snap jij het nu even niet meer helemaal, want de Fulvia was destijds zeer suc6vol in de rallly kampioenschappen (overall winnaar 1972 bijvoorbeeld): met voorwiel aandrijving ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Fulvia

Geplaatst: 28 apr 2006, 09:33
door Lionheart
Leuke andere Fulvia site voor Marcel 8)

http://www.fulviacoupe.com/

Geplaatst: 28 apr 2006, 09:47
door M@rcel
Lionheart schreef:
Marcel van Meerbeek schreef:Je snapt ook niet ...

Lancia..... Zou me niets verbazen dat die wonderschone Fulvia-concept gewoon voorzien zou zijn van aandrijving op de voorwielen.....
:?
Volgens mij snap jij het nu even niet meer helemaal, want de Fulvia was destijds zeer suc6vol in de rallly kampioenschappen (overall winnaar 1972 bijvoorbeeld): met voorwiel aandrijving ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Fulvia
Ok, ondanks die overwinning....(zal meer aan de tegenstanders gelegen hebben :wink: , snapte ze het toen al niet.
Zo'n soort auto hoort gewoon rwd te hebben. Mooie link trouwens

Geplaatst: 28 apr 2006, 09:56
door Lionheart
Marcel van Meerbeek schreef:....
Zo'n soort auto hoort gewoon rwd te hebben. Mooie link trouwens
Want ? In de autosport gaat het er volgens mij om dat je de snelste bent ;)

Elk concept heeft voor en nadelen: awd, fwd en rwd. Het is maar net waar je je happy mee voelt dan wel (in een competitie) wat de beste tijden neerzet.
Als een fabrikant een soort 'reincarnatie' op de markt brengt van een auto uit het verleden, lijkt het mij niet vreemd om het qua concept hetzelfde te laten :roll:

Enkel vanwege gebrekkige discipline (en dat is een understatement) van de heren Alfa fabrieks team rijders, heeft BMW het wtcc gewonnen... ;)
Paul N. zijn 155STW draait rondjes om de IMSA 75 (die wel meer power hebben ;) van Bob vd S.)...
Maw: rijden wat je leuk/fijn vindt, en niet van die dooddoeners graag :wink: 8)

Geplaatst: 28 apr 2006, 10:16
door M@rcel
Ben met je eens dat een ieder moeten rijden waar hij zich fijn in voelt.
In de racerij is idd maar één criterium die telt...de snelste tijd.
Er was toch ook een Mini die de Monte Carlo Rallye op zijn naam schreef?

Maar om op die Fulvia terug te komen...
Het zou juist getuigen van lef als Lancia deze nieuwe Fulvia (als ze hem al op de markt brengen) wel van rwd zou voorzien.
Ik vind fwd saai en vervelend. Ook op een circuit, al rijden ze met een snelle fwd hot hatch rondjes om mij in de 323ti.
Ik zou serieus een Alfa GT willen hebben als er rwd onder zou zitten.


maar dit gaat een fwd vs rwd discussie worden die al jaren op andere fora is uitgevochten..

Geplaatst: 28 apr 2006, 10:23
door Lionheart
@Marcel: klopt; je moet inderdaad gewoon rijden met wat je lekker vind. Discussie tussen wel of geen fwd/rwd heeft inderdaad geen zin; omdat je er namelijk nooit uit gaat komen (en misschien is dat nu wel zo leuk/goed).

Het leuke aan auto's is wel dat er veel over te discussieren valt :mrgreen:

Ik hoop dat de Fulvia uberhaupt gewoon op de markt komt; erg fraaie auto en daar zien we er veel te weinig van (helaas) uit Italie de laatste jaren...
Verandering van concept zou ik niet toejuichen omdat ik dat persoonlijk niet gepast vind, daarmee haal je de charme ervan af in mijn ogen.

Geplaatst: 29 apr 2006, 13:03
door M@rcel

Geplaatst: 29 apr 2006, 13:10
door Lionheart
Platform van de Brera, dus awd, rwd en fwd mogelijk ;)
(en veel te zwaar dus vermoedelijk ook...)