Pagina 1 van 1
HEAD2HEAD VIPER vs Z06 ROADTEST
Geplaatst: 02 mei 2008, 23:22
door Paul
Geplaatst: 02 mei 2008, 23:57
door GTRene
wow gaaf filmpje 8) super
en lol, aan het eind zegt ie, de Z06 is wat meer bruikbaar dagelijks, but who cares of zoiets, als je iets dagelijks wil koop dan een toyota Yaris, moest meteen aan Jacco denken
Geplaatst: 03 mei 2008, 00:02
door Xave30
" Who give's a rat's ass" zei ie

8)
Geplaatst: 03 mei 2008, 01:03
door Downforce Hans
GTRene schreef:wow gaaf filmpje 8) super
en lol, aan het eind zegt ie, de Z06 is wat meer bruikbaar dagelijks, but who cares of zoiets, als je iets dagelijks wil koop dan een toyota Yaris, moest meteen aan Jacco denken
Nou dip-stick, dat maakt wel degelijk uit als je zoals ik er dagelijks mee rijd.
Wat een domme opmerking zeg.....
Grtz, hanz06

Geplaatst: 03 mei 2008, 01:53
door Opa
Laatste weken heb je 'm anders echt niet iedere dag gebruikt Hans.

Geplaatst: 03 mei 2008, 10:01
door Downforce Hans
Dat is mijn bijdrage aan het milieu.
1x per jaar rij ik er een maand niet mee om mijn geweten te sussen.
Dat heb jij vorig jaar toch ook een paar weken gedaan?

Geplaatst: 04 mei 2008, 01:03
door Erik K.
Nieuwe Viper toch erg snel zeg

Geplaatst: 04 mei 2008, 07:43
door Corvette
Er wordt alsmaar gesproken over de nieuwe Viper, maar waarom nemen ze dan niet de nieuwe Corvette ( ZR 1 ) en laten ze dan die vergelijking een keer zien, want dan zie je pas echt verschillen.
Ik vind ze alle 2 bruut, maar de getoonde verschillen gaan echt nergens over. De Viper is daarbij 15k duurder en als je maar de helft van dat bedrag aan de Corvette besteedt is tie al sneller dan de NIEUWE Viper.
Gr.
Corvette
Geplaatst: 04 mei 2008, 09:37
door Erik K.
Waarschijnlijk zelfs sneller dan de ZR-1

Geplaatst: 04 mei 2008, 09:46
door Xave30
Of nog beter moeten ze een CALLAWAY Corvette nemen en die ook beetje tunen

:twisted: :twisted: :twisted:

Geplaatst: 04 mei 2008, 21:05
door Nutkees
als men de Zr-1 neemt en vergelijkt moet men dat ook doen tegenover een SRT-10 met een compressor erop van Roe Engineering of soortgelijk... Moet je dan eens kijken....

Geplaatst: 04 mei 2008, 22:40
door Opa
HANZ06 schreef:Dat is mijn bijdrage aan het milieu.
1x per jaar rij ik er een maand niet mee om mijn geweten te sussen.
Dat heb jij vorig jaar toch ook een paar weken gedaan?

Jij bent wel fanatiek, ik doe dat maar 2 x 1 week in de 5 jaar.

Geplaatst: 04 mei 2008, 23:42
door Downforce Hans
Ik ben dan ook erg begaan met het milieu.....zou jij ook eens moeten zijn 8)
Geplaatst: 04 mei 2008, 23:44
door Downforce Hans
Flatline schreef:als men de Zr-1 neemt en vergelijkt moet men dat ook doen tegenover een SRT-10 met een compressor erop van Roe Engineering of soortgelijk... Moet je dan eens kijken....

Waarom dan...... die Viper heeft 2 cilinders en 2 liter meer inhoud....
Geplaatst: 05 mei 2008, 09:15
door Nutkees
gaat toch om het totaalpakket? Had chevrolet er ook maar een V10 in moeten lepelen.. 8)
Geplaatst: 05 mei 2008, 10:34
door Downforce Hans
Flatline schreef:gaat toch om het totaalpakket? Had chevrolet er ook maar een V10 in moeten lepelen.. 8)
Ik had van jou toch wel een zinniger antwoord verwacht........

Geplaatst: 05 mei 2008, 19:07
door Elmar
Wat een filmpje, wordt er aangekondigd: "no favoratisme..."
En dan klimt Hubinette achter het stuur, zwaar gesponsord door Mopar....LOL.
Geplaatst: 05 mei 2008, 19:17
door Nutkees
HANZ06 schreef:Flatline schreef:gaat toch om het totaalpakket? Had chevrolet er ook maar een V10 in moeten lepelen.. 8)
Ik had van jou toch wel een zinniger antwoord verwacht........

Dank je!!!!
Enige wat mij echter opvalt is dat er altijd wel een reden is om toch een Z06 in deze weer op te hemelen, terwijl een viper misschien inderdaad de betere is. Zonder dat iemand ervaring heeft met die wagen is er altijd wel weer iets waardoor de conclusie dat de andere partij beter is dat een Z06 weer op losse schroeven komt te staan.
Ik denk zelf ook dat de corvette misschien de betere allrounder is, maar het valt mij gewoon op. 8)
Geplaatst: 05 mei 2008, 23:22
door Downforce Hans
Zie de post van Elmar.
Maar inderdaad, de viper is ook een super ding

.
Geplaatst: 07 mei 2008, 15:08
door vipernl
het is maar goed dat we de viper en de corvette hebben, zonder de ene zou de ander (fabrikant) er lang niet zo veel moeite voor doen om steeds weer een stukje verder te gaan want verder is toch weinig competitie voor deze auto's (in de USA).
Zelf vind ik het wat jammer dat GM voor de makkelijke weg heeft gekozen en er een kompressor op heeft geschroefd bij de corvette,
een groot gedeelte van de aantrekkingskracht van de amerikaanse auto
heeft altijd in het ruige pure motorkracht gelegen zonder turbos/kompressors, die je er evt. later zelf altijd nog op kon schroeven.
De roadtest waar we op wachten is natuurlijk de zr1 vergeleken met de viper acr (met de fabrieks competitionpackage).
Re: .
Geplaatst: 07 mei 2008, 18:40
door Downforce Hans
vipernl schreef:het is maar goed dat we de viper en de corvette hebben, zonder de ene zou de ander (fabrikant) er lang niet zo veel moeite voor doen om steeds weer een stukje verder te gaan want verder is toch weinig competitie voor deze auto's (in de USA).
Zelf vind ik het wat jammer dat GM voor de makkelijke weg heeft gekozen en er een kompressor op heeft geschroefd bij de corvette,
een groot gedeelte van de aantrekkingskracht van de amerikaanse auto
heeft altijd in het ruige pure motorkracht gelegen zonder turbos/kompressors, die je er evt. later zelf altijd nog op kon schroeven.
De roadtest waar we op wachten is natuurlijk de zr1 vergeleken met de viper acr (met de fabrieks competitionpackage).
Ik kan me hier wel in vinden.
Vind het wel een bruut geluid die compressor maar had hem denk ik toch ook liever zonder gezien.
Ben erg benieuwd naar de testen van de zr1 maar mijn verwachtingen zijn niet zo hoog gegrepen als toen de z06 uitkwam.
Grtz,Hanz06

Re: .
Geplaatst: 08 mei 2008, 21:18
door InjectTheVenom
In de One Lap of America serie neemt een nieuwe ACR het onder andere tegen een Z06 op en wat ik uit de berichtgeving op maak is dat de ACR het complete veld naar huis aan het sturen is

Inderdaad jammer dat GM een compressor als enigste uitweg zag om te proberen boven de Viper uit te komen, maar het verschil zal aardig klein zijn vanwege heat soak bij de Corvette tenzij de heren bij Chevrolet daar iets op gevonden hebben.. vliegwiel PK's schijnen nagenoeg gelijk te zijn, koppel heb ik nog geen feitelijke data over gezien en gewicht is me even ontschoten.
Geplaatst: 09 mei 2008, 11:51
door Macboy
Je hebt altijd gevoel bij een auto. Ik denk dat veel mensen voor de Corvette kiezen, op basis van de prijs/sportwagen verhouding die gewoon uitmuntend is.
Maar de Viper ziet er wat logger uit. Als ik niet bij Elmar over de Ring was meegereden in zijn Viper had ik nooit geweten hoe lichtvoetig en strak dat ding op de weg ligt.
fahren ist erfahren

Geplaatst: 25 mei 2008, 12:38
door Peric
Waarom is het jammer dat GM naar een compresor grijpt?
De Viper heeft zoals eerder opgemerkt 2 cilinders meer en 2-liter meer inhoud.
De een lost het zo op, de ander weer anders..
Vind het allebei geweldige auto's, zou niet zo 1-2-3 kunnen kiezen.