Neem aan dat je dat niet serieus bedoeld of wel? Hij heet dan wel Cup, maar daarmee is het nog geen track-daytool. Daarvoor is de Clio Cup zoals je hem bij de dealer haalt natuurlijk veel te veel standaard en comfortabel. Wat moet je met bv met een achterbank, centrale vergrendeling en el. ramen in een trackdaytool? Eruit met al die kilo's Onderstaande valt mij bij onder de trackday-tools:BrianV schreef:Op een CUP auto heb je geen airco nodig
Deze auto is puur gemaakt voor Trackdays.
Renault Clio RS Cup
- Paskal
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Renault Clio RS Cup
-
- Berichten: 1467
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16
Re: Renault Clio RS Cup
@Paskal Morriën
dont know what to say,
Deze is inderdaad meer "Track tool"
maar der is altijd baas boven baas en beide kan je goed lol mee hebben.
dont know what to say,
Deze is inderdaad meer "Track tool"
maar der is altijd baas boven baas en beide kan je goed lol mee hebben.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Renault Clio RS Cup
Paskal, dat is gewoon de Sportmaxx Cup wagen. Dat heeft bijna niets meer met trackdays te maken.
- Paskal
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Renault Clio RS Cup
Da's ook wel weer waar, maar wel extreem gaaf dat je zoiets gewoon op kenteken kunt rijden...Steven Nauta schreef:Paskal, dat is gewoon de Sportmaxx Cup wagen. Dat heeft bijna niets meer met trackdays te maken.
Ideaal is dus een combi van beiden want met de laatste kom je bv de Ring al niet op vanwege de herrie die eruit komt
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS Cup
No way dat je die in Nederland op kenteken krijgt.Paskal Morriën schreef:Da's ook wel weer waar, maar wel extreem gaaf dat je zoiets gewoon op kenteken kunt rijden...Steven Nauta schreef:Paskal, dat is gewoon de Sportmaxx Cup wagen. Dat heeft bijna niets meer met trackdays te maken.
Ideaal is dus een combi van beiden want met de laatste kom je bv de Ring al niet op vanwege de herrie die eruit komt
- Arco
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 08:25
- Locatie: 5 GT Turbo + Clio 16V
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS Cup
Why not ?? Maybe dat je een probleem krijgt met de CO-uitstoot, maar verder is het enigszins APK correct wat er op en aan zit.
Re: Renault Clio RS Cup
Er zit geen chassisnummer op een cupauto.
En jij werkt bij renault????
En jij werkt bij renault????
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS Cup
Ik heb eerder geroepen: de Clio RS Cup moet een behandeling krijgen zoals de R26-R. Gewoon achterbank eruit en kooitje erin. Dan zelf nog wat dingen weggooien van voorin en klaar
- Arco
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 08:25
- Locatie: 5 GT Turbo + Clio 16V
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS Cup
Is een "CUP" voor het circuit niet gewoon een totaal gestripte en aangepaste RS en dus wel met chassisnummer ??
Laatst gewijzigd door Arco op 14 okt 2008, 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.
- Arco
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 08:25
- Locatie: 5 GT Turbo + Clio 16V
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS Cup
Arco schreef:Ja, ik werk daar. Wil gelukkig nog niet zeggen dat ik alles weet van het merk en mogelijkheden. Gelukkig niet.luco hornsveld schreef:Er zit geen chassisnummer op een cupauto.
En jij werkt bij renault????
Toch raar dat Jan de Winkel op zijn Clio RS R3 dan wel een kenteken heeft.......
En niet zeiken over dat er op het kentekenbewijs staat dat het een "Clio" is met maar en "1.2"-motor.
Dat is gedaan om de invoer zo goedkoop mogelijk te houden. Het is een echte R3.
Zijn vorige auto. een Clio Super 1600 stond/staat ook op kenteken.
Re: Renault Clio RS Cup
Ja rallyauto's worden om een koets gebouwd met chassisnummer en dan opnieuw ter keuring aangeboden.
Zonder chassisnummer gaat dat niet
Zonder chassisnummer gaat dat niet
Re: Renault Clio RS Cup
Nope koetsen worden speciaal gemaakt en zijn zonder nummer.Arco schreef:Is een "CUP" voor het circuit niet gewoon een totaal gestripte en aangepaste RS en dus wel met chassisnummer ??
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Renault Clio RS Cup
Wij begrijpen elkaar, helemaal met je eens. Misschien dat hij nog een ander onderstel kan gebruiken en wat betere remmen, maar dan is het mij wel helemaal naar wens. Een RS Cup schijnt 1240kg te wegen, daar moet vast nog iets vanaf kunnen al komt de kooi er weer bij.Macboy schreef:Ik heb eerder geroepen: de Clio RS Cup moet een behandeling krijgen zoals de R26-R. Gewoon achterbank eruit en kooitje erin. Dan zelf nog wat dingen weggooien van voorin en klaar
- Lex
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 03 aug 2008, 21:55
- Locatie: Nieuwegein / 5 GT Turbo
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS Cup
Ieder Renault heeft een VIN Nummer....zijn geen uitzonderingen in.luco hornsveld schreef:Nope koetsen worden speciaal gemaakt en zijn zonder nummer.Arco schreef:Is een "CUP" voor het circuit niet gewoon een totaal gestripte en aangepaste RS en dus wel met chassisnummer ??
Zoals alle auto's die er ter wereld geproduceert worden een VIN nummer moeten hebben.
Verder zal ik me er niet mee bemoeien Wikipedia verteld genoeg.
Of wel een Cup Clio kan gewoon een Nederlands kenteken krijgen mits hij aan de APK eisen voldoet. En de RDW kan het inslaan van het VIN nummer regelen. Dit is alleen een eis voor de Nederlandse APK.
Laatst gewijzigd door Lex op 14 okt 2008, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Renault Clio RS Cup
Vandaar dat alle cupclios geen chassisnummer hebben.
Heb er zelf 10 zien staan bij raepers en herman, allemaal zonder VIN nummer en dat kan dus volgens jullie niet?
lever mij dan ff een megane trophy met chassisnummer is toch een megane
Heb er zelf 10 zien staan bij raepers en herman, allemaal zonder VIN nummer en dat kan dus volgens jullie niet?
lever mij dan ff een megane trophy met chassisnummer is toch een megane
- Lex
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 03 aug 2008, 21:55
- Locatie: Nieuwegein / 5 GT Turbo
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS Cup
De onderste regels zeker gemist.
Het kan dus wel
En nou hou ik op anders heb ik het gedaan
Het kan dus wel
En nou hou ik op anders heb ik het gedaan
Re: Renault Clio RS Cup
probeer het maar, zonder chassisnummer zal die aan de keuringseisen van een clio moeten voldoen en dat ga je niet redden met een cupauto, anders zouden er veel mensen zijn die dat zo zouden doen.
officieel heeft een cupclio geen typegoedkeuring omdat die anders is dan een gewone clio, je zou dat weten als je je erin zou verdiepen.
officieel heeft een cupclio geen typegoedkeuring omdat die anders is dan een gewone clio, je zou dat weten als je je erin zou verdiepen.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 dec 2007, 23:58
Re: Renault Clio RS Cup
Arco,
een cupwagen heeft inderdaad geen chassisnummer. Is ook totaal verschillend met de koets van een straatversie. Wat jij denkelijk bedoeld, en zoals de fotos hierboven getoond ,worden de geregistreerde wagens op kenteken geleverd als zijnde GrN en rallywagens. De onderdelen hebben ook allemaal andere nummers (cup vs GrN). Bij de RS2 werd deze straatversie de Ragnotti gedoopt. 100 kg lichter dan de gewone RS en een iets scherpere bak eraan JC5-130 ipv een JC5-128 (ph1) en -129(ph2) oftewel de 172 en 182.
Kan nog wel een half uurtje verschillen aangeven maar daar schieten we hier niks mee op en is ook buiten de kwestie. Ik ben meermaals meegeweest naar Dieppe met Minderhout, Raepers om cupkoetsen op te halen voor diverse nederlandse raceteams.
een cupwagen heeft inderdaad geen chassisnummer. Is ook totaal verschillend met de koets van een straatversie. Wat jij denkelijk bedoeld, en zoals de fotos hierboven getoond ,worden de geregistreerde wagens op kenteken geleverd als zijnde GrN en rallywagens. De onderdelen hebben ook allemaal andere nummers (cup vs GrN). Bij de RS2 werd deze straatversie de Ragnotti gedoopt. 100 kg lichter dan de gewone RS en een iets scherpere bak eraan JC5-130 ipv een JC5-128 (ph1) en -129(ph2) oftewel de 172 en 182.
Kan nog wel een half uurtje verschillen aangeven maar daar schieten we hier niks mee op en is ook buiten de kwestie. Ik ben meermaals meegeweest naar Dieppe met Minderhout, Raepers om cupkoetsen op te halen voor diverse nederlandse raceteams.
- Lex
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 03 aug 2008, 21:55
- Locatie: Nieuwegein / 5 GT Turbo
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS Cup
http://iks.rdw.nl/nl/nederlandse_iks_si ... oedkeurin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou hou ik echt op, anders wordt het echt een eindeloze discussie.
Der gaat toch nooit iemand zo'n ding in Nederland op kenteken zetten
Nou hou ik echt op, anders wordt het echt een eindeloze discussie.
Der gaat toch nooit iemand zo'n ding in Nederland op kenteken zetten
Re: Renault Clio RS Cup
Toelatingsprocedure
Wanneer u een aanvraag wilt indienen voor deze speciale toelating, moet u het volgende aan leveren:
1) Een zo volledig mogelijk ingevuld en ondertekend
aanvraagformulier. Deze wordt tevens
als opdracht beschouwd. (Let op: lees ook de
voorwaarden)
2) Foto’s of een folder van het voertuig
3) Eventuele (EG) deelcertificaten van onderdelen van het
voertuig *)
4) Eventueel (buitenlands) kentekenbewijs, verklaring van
fabrikant of importeur of Certificate of origine van het
voertuig *)
5) Eventuele andere voertuigdocumentatie (Internet)
*) Bij de aanvraag mogen dit kopieën zijn. Bij de keuring moet u de originele documenten overleggen. Om vertraging te voorkomen moet u het formulier zo compleet mogelijk invullen.
2) folder is er niet van een kale koets
3) deelcertificaten krijg je niet
4) certificate de origine krijg je van renault niet zonder chassisnummer
dus krijg je hem er nooit door
anders had herman die 10 rsen zonder nummer zo kunnen laten keuren en dat kon dus niet en heeft die ze in onderdelen moeten verkopen
Wanneer u een aanvraag wilt indienen voor deze speciale toelating, moet u het volgende aan leveren:
1) Een zo volledig mogelijk ingevuld en ondertekend
aanvraagformulier. Deze wordt tevens
als opdracht beschouwd. (Let op: lees ook de
voorwaarden)
2) Foto’s of een folder van het voertuig
3) Eventuele (EG) deelcertificaten van onderdelen van het
voertuig *)
4) Eventueel (buitenlands) kentekenbewijs, verklaring van
fabrikant of importeur of Certificate of origine van het
voertuig *)
5) Eventuele andere voertuigdocumentatie (Internet)
*) Bij de aanvraag mogen dit kopieën zijn. Bij de keuring moet u de originele documenten overleggen. Om vertraging te voorkomen moet u het formulier zo compleet mogelijk invullen.
2) folder is er niet van een kale koets
3) deelcertificaten krijg je niet
4) certificate de origine krijg je van renault niet zonder chassisnummer
dus krijg je hem er nooit door
anders had herman die 10 rsen zonder nummer zo kunnen laten keuren en dat kon dus niet en heeft die ze in onderdelen moeten verkopen
Re: Renault Clio RS Cup
kijk maar eens naar dit bestelnummer of dat voorkomt in de database van de straatclio
7711160222
7711160222
- Arco
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 08:25
- Locatie: 5 GT Turbo + Clio 16V
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS Cup
7711160222
Omschrijving CARROSSERIE
Brut.ex 5 481,20 EUR
Omschrijving CARROSSERIE
Brut.ex 5 481,20 EUR
- Arco
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 08:25
- Locatie: 5 GT Turbo + Clio 16V
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS Cup
Mijn idee was/is dat er koetsen van de lijn werden geplukt en dat ze werden aangepast als X85 of C85 (rally of circuit). Dit omdat er diverse rally / circuit Clio´s op kenteken staan. (Nederland en het buitenland).
Een nieuwe lege koets die je zo besteld zonder iets en die NIET op de productielijn is geweest krijgt sowieso geen VIN,
Een nieuwe lege koets die je zo besteld zonder iets en die NIET op de productielijn is geweest krijgt sowieso geen VIN,
Laatst gewijzigd door Arco op 15 okt 2008, 17:45, 2 keer totaal gewijzigd.
- Lex
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 03 aug 2008, 21:55
- Locatie: Nieuwegein / 5 GT Turbo
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS Cup
Een complete Dunlop Sportmaxx Clio Cup auto die je kant en klaar kan kopen via de Nederlandse importeur heeft een VIN nummer....
De benodigde documenten zijn te verkrijgen via Renault. Folders zijn er zeker heb ze zelf met mijn eigen ogen gezien toen ik daar voor een training was. Lagen naast de Logan Cup folder.
Nog even over de keuring:
Een VIN nummer, wordt tijdens de kentekenkeuring bij de RDW omgezet naar een ingeslagen chassisnummer. Verder wordt de auto gekontroleerd voor de APK eisen.
Zo werkt voor alle `import` auto´s. En alle auto´s die voor het eerst in Nederland worden ingevoerd.
Hoe verklaar je anders de Toyota Tourer Mark II die door Prophecy Imports hier in NL is. Of de Toyota Odessy van DBM. Of de diverse Nissan Sil80 die hier rond rijden. Allemaal stuk voor stuk auto´s die nooit hier geleverd zijn en die geen ingslagen chassisnummer hebben.
.
Kijk dat zo´n Cup Clio nooit door de APK komt daar kunnen we ons allebei wel in vinden denk ik. Tenzij je de auto helemaal gaat ombouwen om hem APK klaar te maken.
Jij zegt onmogelijk, ik zeg moeilijk maar niet onmogelijk...
Maar goed ik heb er toch geen geld voor dus ik zal er nooit 1 proberen te importeren.
De benodigde documenten zijn te verkrijgen via Renault. Folders zijn er zeker heb ze zelf met mijn eigen ogen gezien toen ik daar voor een training was. Lagen naast de Logan Cup folder.
Nog even over de keuring:
Een VIN nummer, wordt tijdens de kentekenkeuring bij de RDW omgezet naar een ingeslagen chassisnummer. Verder wordt de auto gekontroleerd voor de APK eisen.
Zo werkt voor alle `import` auto´s. En alle auto´s die voor het eerst in Nederland worden ingevoerd.
Hoe verklaar je anders de Toyota Tourer Mark II die door Prophecy Imports hier in NL is. Of de Toyota Odessy van DBM. Of de diverse Nissan Sil80 die hier rond rijden. Allemaal stuk voor stuk auto´s die nooit hier geleverd zijn en die geen ingslagen chassisnummer hebben.
.
Kijk dat zo´n Cup Clio nooit door de APK komt daar kunnen we ons allebei wel in vinden denk ik. Tenzij je de auto helemaal gaat ombouwen om hem APK klaar te maken.
Jij zegt onmogelijk, ik zeg moeilijk maar niet onmogelijk...
Maar goed ik heb er toch geen geld voor dus ik zal er nooit 1 proberen te importeren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten