BMW S 1000 RR

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Niels » 16 okt 2012, 21:28

Niels schreef:Gefeliciteerd man! Ik hoop dat je toch verschil/verbetering merkt. Volgens de tests is die toch al goede machine toch weer wat beter geworden :df: Hoeveel kilometers staan er op jouw oude?
Nou nu dan :wink:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Robin Hartog » 16 okt 2012, 21:32

Gefeliciteerd Romo! Heel gaaf ding :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 16 okt 2012, 21:41

Zit ik me net te bedenken...........komen we december 2012 wel door? :tooth:

GVD, heb ik weer................... :kikker:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Rupie » 16 okt 2012, 22:03

romo schreef:Zit ik me net te bedenken...........komen we december 2012 wel door? :tooth:

GVD, heb ik weer................... :kikker:
Thailand? :tooth:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 16 okt 2012, 22:15

Ruben schreef:
romo schreef:Zit ik me net te bedenken...........komen we december 2012 wel door? :tooth:

GVD, heb ik weer................... :kikker:
Thailand? :tooth:
:lol: Daar hoef ik niet zo`n eind voor weg......... :kikker:

Nou neh, meer Maja prophecy

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 17 okt 2012, 16:28

Zo snif, :'( :'( net is de fiets opgehaald...............adieu...........het ga je goed, ik heb er van genoten............

Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Richardt. » 17 okt 2012, 16:35

Oeh, das wel een heel snel afscheid zeg!

Succes met aftellen ;)

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Ruud » 17 okt 2012, 19:21

Ben je er nog uitgekomen met de particulier of is hij richting dealer?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 17 okt 2012, 19:40

Ruud schreef:Ben je er nog uitgekomen met de particulier of is hij richting dealer?

Beetje apart verhaal, beetje sneu ook;

Ik had middels het Motor-Forum een kandidaat voor mijn motor, paar keer wat heen en weer geboden, maar ook aangegeven dat ik snel wilde handelen, immers des te langer wachten, des temeer afschrijving mijnerzijds.
Dit weekend gemeld dat ik voor dinsdag zeker wilde weten dat ie voor mijn eindvraag ging, geen bericht slecht bericht, dan dinsdagmiddag bezoek dealer, want ik had inmiddels offerte dealer ( gegevens heb ik reeds hierboven gepost), met moeite heb ik een paar dagen bedenktijd gevraagd om de particulier een kans te geven ( had ik ook beloofd)
Ik kreeg pas dinsdag middag laat een bericht dat hij graag een afspraak wilde maken. Maar zoals ik reeds had aangegeven was dat buiten de termijn die ik gesteld had. Tja, dan ben ik nogal rechtlijnig, dus ik had maar 1 mededeling; het koopcontract is hedenmiddag bij de dealer getekend, erg spijtig voor je, maar het is zoals het is.
Jammer voor mij, jammer voor de particulier ( want koopt ie hem middels de dealer dan is ie €2-3 K duurder uit) het had me nog een klein voordeeltje kunnen opleveren, maar goed, het is geschied, ik ben er klaar mee, de dealer handelt de zaken verder af, en ik heb er ook geen omkijken meer naar.

ps; de dealer deed me een bod dat ruim boven de geboden prijs van de particulier lag, ik moest hem er wel op wijzen dat een particulier nooit minder biedt dan een dealer, dat is altijd omgekeerd.
Tussen mijn vraagprijs en zijn bod zat €2K.........nu wordt het gat minimaal €4K voor hem, das een dure les IMHO...........

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Ruud » 17 okt 2012, 20:13

romo schreef:
Ruud schreef:Ben je er nog uitgekomen met de particulier of is hij richting dealer?

Beetje apart verhaal, beetje sneu ook;

Ik had middels het Motor-Forum een kandidaat voor mijn motor, paar keer wat heen en weer geboden, maar ook aangegeven dat ik snel wilde handelen, immers des te langer wachten, des temeer afschrijving mijnerzijds.
Dit weekend gemeld dat ik voor dinsdag zeker wilde weten dat ie voor mijn eindvraag ging, geen bericht slecht bericht, dan dinsdagmiddag bezoek dealer, want ik had inmiddels offerte dealer ( gegevens heb ik reeds hierboven gepost), met moeite heb ik een paar dagen bedenktijd gevraagd om de particulier een kans te geven ( had ik ook beloofd)
Ik kreeg pas dinsdag middag laat een bericht dat hij graag een afspraak wilde maken. Maar zoals ik reeds had aangegeven was dat buiten de termijn die ik gesteld had. Tja, dan ben ik nogal rechtlijnig, dus ik had maar 1 mededeling; het koopcontract is hedenmiddag bij de dealer getekend, erg spijtig voor je, maar het is zoals het is.
Jammer voor mij, jammer voor de particulier ( want koopt ie hem middels de dealer dan is ie €2-3 K duurder uit) het had me nog een klein voordeeltje kunnen opleveren, maar goed, het is geschied, ik ben er klaar mee, de dealer handelt de zaken verder af, en ik heb er ook geen omkijken meer naar.

ps; de dealer deed me een bod dat ruim boven de geboden prijs van de particulier lag, ik moest hem er wel op wijzen dat een particulier nooit minder biedt dan een dealer, dat is altijd omgekeerd.
Tussen mijn vraagprijs en zijn bod zat €2K.........nu wordt het gat minimaal €4K voor hem, das een dure les IMHO...........
Ach, ik zou hetzelfde handelen! Termijn is termijn en als je er met de dealer uit kunt komen geniet dat mijn voorkeur. Dan moet het prijsvoordeel van particulier verkopen toch al flink worden wil ik voor de particulier kiezen. En zo te lezen was dat niet zo dus dan is het voor jou alleen maar beter!

Bedankt voor je aanbod trouwens, maar ikzelf heb lichamelijk geen last van een ongeluk met de motor. Een goede vriend van mij des te meer en dat heeft mij aan het denken gezet :)

Rutger
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 feb 2006, 09:35

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Rutger » 18 okt 2012, 09:49

romo schreef:Zit ik me net te bedenken...........komen we december 2012 wel door? :tooth:

GVD, heb ik weer................... :kikker:
Bezit van de zaak is 't einde van 't vermaak ...

Heerlijk man, wachten op iets dat je graag wilt hebben. Des te groter het moment dat je 'm de showroom bij de dealer uitrijdt.

Weet dat nog als de dag van gisteren. 9 maanden op mijn E46 M3 wachten. En dan de dag dat ik 'm kon ophalen. Wauw. Krijg er nog kippenvel van!

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Robertdj » 18 okt 2012, 09:55

Als een particulier minder biedt dan de dealer is het toch klaar? Een vriend/vriendin ok, maar een wildvreemde geef je niet even 2k toch?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Macboy » 18 okt 2012, 10:47

Rutger schreef:Weet dat nog als de dag van gisteren. 9 maanden op mijn E46 M3 wachten. En dan de dag dat ik 'm kon ophalen. Krijg er nog kippenvel van!
Stond je al die tijd buiten te wachten of zo

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 18 okt 2012, 21:16

Tegen einde middag nog even naar de dealer...............daar stond ie reeds gepoetst en al, ........maar der stond ook een Panigale Tricolore. Ding had echt geen 2 rondjes om de kerk gereden.................ingeruild op een HP4 competition

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Niels » 18 okt 2012, 23:21

Oef, die vind ik wel veul mooier (maar ik ben ook geen twee cilinder fan en verbaas me niet over eventuele kinderziektes bij de Italiaan) :wink:

Rutger
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 feb 2006, 09:35

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Rutger » 19 okt 2012, 09:01

Macboy schreef:
Rutger schreef:Weet dat nog als de dag van gisteren. 9 maanden op mijn E46 M3 wachten. En dan de dag dat ik 'm kon ophalen. Krijg er nog kippenvel van!
Stond je al die tijd buiten te wachten of zo
Lol.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Macboy » 19 okt 2012, 10:01

Romo geen foto's gemaakt ?

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Roy » 19 okt 2012, 15:48


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 19 okt 2012, 17:06



"In nieuwstaat verkerende"............daar is ook geen woord aan gelogen, in dit geval ook altijd bereden door een oude r.kker........... :D :roflol:

Serieus, wie deze motor overneemt heeft het koopje van de eeuw.........

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 19 okt 2012, 18:21

Ik lees net op een Duits motor forum, FWIW..........dat er maar 2500 HP4 Competitions werelwijd geleverd gaan worden, en deze reeds uitverkocht zijn............. :shock: :duh: met een hele grote FWIW........

De "normale" blijkt niet gelimiteerd .........

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 28 okt 2012, 21:01

Commentaar van een Duitser die de mazzel heeft gehad om reeds 50km met een HP4 over `s Heerenwegen te kunnen rijden (LS=Landstrasse);


Ich hatte das Glück mit der HP4 ca. 50km. über die LS ballern zu dürfen wiege ca.95kg all inclusive und habe noch nie so was abartiges unterm Ar...gechabt
Eifelbiker hat geschrieben:
Also die HP4 ist schon auch ein schickes Motorrad und wenn das DDC auf der Landstraße gut funktioniert umsobesser Mag sein das diejenigen die hier behaupten/schreiben das ihre Öhlins Fahrwerke auch sehr gut funktionieren auf der immergleichen Renne recht gaben, aber auf LS nie und nimmer.... wo alle Nase lang der Belag von grottenschlecht (wo man viel Dämpfung braucht) uber norma...bis eben gut und eben reicht. Grundsätzlich halte ich die elektronischen Fahrwerke (auch schon das ESA) für die beste und bahnbrechenste Erfindung im Motorradbau seit Jahren...weil man damit eben fix auf wechselnde Fahrbahnbeschaffenheiten reagieren kann..
Da gebe ich Dir absolut Recht...

Eifelbiker hat geschrieben:
Zur Leistung.

Ich persönlich habe das massive Gefühl das man die RR seit Anfang 2012 etwas "kastriert" hat...im Gegensatz zu den vorher immer doch sehr stark gemessenen RR.

4 Stunden Probefahrt auf einer 2012 (2500KM auf der Uhr ergo sollte die "frei" sein unterstreichen meine Theorie. Meine 2011er geht echt spürbar besser...also vermute ich das man da ein wenig nach unten korrigiert hat. (belegen auch die Messwerte im Vergleich zu den 2010er + 2011er)
Die HP4 geht wie von Tarantel gestochen :D ich habe selber eine 2010 (die nicht von schlächten Eltern ist) aber was die HP4 für Power (linear) entwickelt ist schon beeindruckend
Eifelbiker hat geschrieben:
Das mit dem pumpenden Heck und der Bremse liest sich zunächst einmal eher "rückschrittlich"...... macht das doch die aktuelle RR eigentlich nicht.
Lass Dich nicht verunsichern - Es ist als zwei Magneten aufeinander kleben (Asphalt-Räder), so was habe ich noch nicht erlebt auf der LS :mrgreen:

Eifelbiker hat geschrieben:
Alles in allem bin ich da ein wenig verunsichert ob es einen Wechsel sinnvoll macht.
Ooohhh jjjjjjjaaaaaaaaaa...Wer die Scheinchen über hat der muss zugreifen
Eifelbiker hat geschrieben:
Das Angebot ist sicher gut inkl. des kompl. Akra`s den leichteren Felgen und vor allem dem DDC...wenns denn auf LS (wo doch sicher die meisten RR bewegt werden) spürbare Vorteile bringt. Ich würde mir davon erhoffen, dass es auf schlechten Strecken mehr "wegbügelT denn auf guten Straßen klappen ansich sozusagen alle Fahrwerke erstmal in Mittelstellung. Bedenkt man den Hype um die HP weiß ich garnicht wie ich das so deuten soll...... denn eine normale kann man easy Probe fahren..testen usw

Das wird wohl bei der HP nicht der Fall sein und man würde quasi die Katze im Sack kaufen
Mach es :D :D :D :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 30 okt 2012, 20:13


Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door wjn » 30 okt 2012, 21:15

romo schreef:Ik lees net op een Duits motor forum, FWIW..........dat er maar 2500 HP4 Competitions werelwijd geleverd gaan worden, en deze reeds uitverkocht zijn............. :shock: :duh: met een hele grote FWIW........

De "normale" blijkt niet gelimiteerd .........
Romo, gefeliciteerd.

Als je een aantal maanden niet op DF komt (zoals ik), kom je wel aardig leuk nieuws tegen :)

Hopelijk halen ze deze ook naar de Race Academy, lijkt me leuk !

Edit: Die handvatverwarming is best nuttig, standje 2 is wel te warm ;)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 30 okt 2012, 22:10

Met dank.........


Daar moeten we dan maar eens een kop koffie op drinken.............. :tooth: :wink:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door wjn » 30 okt 2012, 22:49

romo schreef:Met dank.........


Daar moeten we dan maar eens een kop koffie op drinken.............. :tooth: :wink:
Serieus echt een doen ja, volgend jaar mei is het vast mooi weer en je moet dan toch je motor inrijden :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten