BMW S 1000 RR

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Asief
Berichten: 282
Lid geworden op: 15 jun 2007, 10:51
Locatie: Den Haag

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Asief » 02 mar 2009, 09:54

8e plaats in de eerste race is volgens mij geen slecht resultaat :thumbup:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 09 mei 2009, 22:48

Vanaf 5 december bij de dealers voor € 17.650,-
• Enige supersportmotor met Race ABS en DTC
• Beste pk-gewichtverhouding (1,05 kg/pk) in segment
• Hoog maximaal toerental van 14.200 t/min dankzij F1-klepbediening

Monza / Rijswijk. BMW lanceert zijn eerste supersportmotor: de S 1000 RR. Een bijzonder lichte en krachtige machine die rechtstreeks is afgeleid van de racemotor waarmee de coureurs Ruben Xaus en Troy Corser dit jaar deelnemen aan het WK Superbike. De straatversie van de BMW S 1000 RR blinkt uit door zijn superieure pk-gewichtverhouding en hoogtoerige motorkarakter in combinatie met de hoge mate van stabiliteit en controle voor de berijder - onder meer dankzij quickshift, Race ABS en Dynamic Traction Control (DTC).

Met de S 1000 RR mengt BMW zich in een nieuw strijdperk: dat van de supersportmotoren. In dit segment domineren motoren met een aluminium brugframe en veelal een dwarsgeplaatste viercilinder-in-lijn krachtbron – een beproefde opzet voor optimale rijdynamiek en duurzaamheid. BMW heeft veel energie gestoken in de perfectionering van dit concept. Resultaat is een motorfiets die – inclusief alle vloeistoffen en een volle aluminium brandstoftank – slechts 204 kg weegt (drooggewicht 183 kg). De pk-gewichtverhouding van 1,05 kg/pk (1,06 kg/pk met ABS) is de beste waarde onder de 1.000 cm3 supersporters; cijfers waarmee de S 1000 RR de concurrentie in de schaduw zet.

Unieke klepbediening uit Formule 1
Het hart van de BMW S 1000 RR is een viercilinder-in-lijn met een inhoud van 999 cm3. De motor levert een maximumvermogen van 142 kW (193 pk) bij 13.000 t/min en een maximumkoppel van 112 Nm bij 9.750 t/min. Het motorblok is 463 mm smal, 59,8 kg licht en is onder een hoek van 32 graden naar voren gekanteld, wat bijdraagt aan een laag zwaartepunt. Het zwaartepunt komt daarmee ook meer richting het voorwiel te liggen, wat gunstig is voor de stabiliteit en de controleerbaarheid van de motor bij hard accelereren. Net zoals bij de BMW Formule 1-motoren zijn de kleppen van deze krachtbron vervaardigd van lichtgewicht titanium en worden ze bediend door zeer korte, enkele tuimelaars. Dit maakt extreem hoge toerentallen mogelijk van boven de 14.000 t/min.

Race ABS en Dynamic Traction Control
Toonaangevend en uniek in deze klasse is de voor BMW zo kenmerkende combinatie van rijdynamiek, stabiliteit en veiligheid. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door het optionele Race ABS en de elektronisch geregelde Dynamic Traction Control (DTC); een combinatie die uniek is in deze klasse. Het ABS weegt slechts 2,5 kg terwijl vergelijkbare systemen tot wel het viervoudige in de schaal brengen. Sterker nog: op dit moment is de BMW S 1000 RR de lichtste supersportmotor met ABS in de 1.000 cc-klasse. Race ABS en DTC maken het mogelijk het potentieel van de motor optimaal en vooral veilig te benutten. De berijder kan met een druk op de knop bovendien Race ABS, DTC en motormanagement afstemmen op diverse omstandigheden. De stand ‘Rain’ is voor het rijden op natte wegen, ‘Sport’ voor sportief rijden op droge wegen, ‘Race’ voor het circuit met supersportbanden en de meest extreme stand ‘Slick’ is bedoeld voor circuitgebruik met profielloze banden. Een eigenschap die eens te meer aangeeft hoe dicht de motor staat bij de raceversie.

Quickshift
Nog een knipoog naar de racerij is het instrumentarium met diverse racefuncties, zoals een laptimer en een schakelindicator. Een optionele quickshifter maakt bij het opschakelen ontkoppelen overbodig. Deze elektronische schakelhulp onderbreekt tijdens het schakelen kort de aandrijving. Gas terugnemen is daarbij niet nodig. De bediening van het gas verloopt bovendien uiterst precies doordat voor het openen en voor het sluiten van de elektronische gasregelklep (E-Gas) afzonderlijke kabels worden gebruikt. Bij hard afremmen en tegelijk terugschakelen dempt de ingebouwde vrijloop (een slipfunctie in de meervoudige natteplatenkoppeling) het motorremeffect op het achterwiel. Wegglijden van de band wordt zodoende ondervangen en dat bevordert de controle over de motor en de stabiliteit bij hard remmen.



Variabel inlaatkanaal
Bijzonder bij de S 1000 RR en in de motorfietswereld is het variabele inlaatkanaal. Afhankelijk van het toerental wordt een klep in de airbox omgezet, wat een lang dan wel een kort aanzuigtraject oplevert. Over een breed toerenbereik is er zodoende een hoog koppel voorhanden. Al even bijzonder is de variabele brandstofdrukregeling (3 tot 5 bar) voor een optimaal brandstofmengsel.

Het uitlaatsysteem (4-2-1-principe) is zeer innovatief. Een belangrijk deel van de prestaties en de kracht bij het optrekken komt door twee kleppen die afhankelijk van het motortoerental en de stand van de gasklepverbindingen tussen de buitenste en binnenste uitlaattrajecten openen. Het zorgt voor een pompend effect in het uitlaatgassysteem en een betere aanzuiging van brandstofmengsel in de verbrandingsruimte.
De BMW S 1000 RR is tevens voorzien van twee geregelde katalysatoren, waardoor de motor al aan de toekomstige emissie-eisen voldoet.

Met de S 1000 RR betreedt BMW voor het eerst het segment van de supersportmotoren. De meer dan 250 km/h snelle S 1000 RR roept mooie herinneringen op aan het verleden van BMW. Zo vestigde motorfietslegende Ernst Henne in de jaren ‘20 en ’30 meerdere records met BMW motoren. In 1929 behaalde Henne op een 750 cc BMW R 37 een snelheid van 216 km/u en in 1935 wist hij een snelheid van maar liefst 279,5 km/u te behalen; een record dat 14 jaar stand zou houden. Een prachtig voorland voor de huidige superbike activiteiten van BMW. De nieuwe BMW S 1000 RR staat vanaf 5 december a.s. in de showrooms voor prijzen vanaf € 17.650,-.

Links het volledige Engelstalige persbericht.
09.05.2009


http://www.bmw-motorrad.nl/nl/nl/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Man, ik krijg zwaar het hebbe hebbe gevoel..................................5 december...................zal eens even overleggen met Sinterklaas..............................

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 09 mei 2009, 22:49

Oeps dubbel.....................................anyway; wat een apparaat............................. :shock:


Ai ai, ik zie op de foto`s een asymetrische koplampen partij..............................niet helemaal goed te beoordelen, maar das minder, spijtig............................

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Niels » 09 mei 2009, 23:01

Zeer indrukwekkend apparaat inderdaad!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 09 mei 2009, 23:18

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door frank de jonge » 09 mei 2009, 23:54

193PK :love:
14.200rpm, dat voor BMW :D

Is toch mooi man :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 10 mei 2009, 17:13





idd; koplampen verschrikkelijk..................................afknapper 1e klas, GVD kan het nu niet een keer normaal :bag:

Net of het ding scheel is en overhangt naar 1 kant......................OMG, echt niet om aan te zien, ik word er zelf nog duizelig van man :mrgreen:
Laatst gewijzigd door romo op 10 mei 2009, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door allen » 10 mei 2009, 17:14

Lol, klap op z'n snuit gehad? :mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 10 mei 2009, 17:20

http://www.s1000rr.nl/BMWs1000rr.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door frank de jonge » 10 mei 2009, 17:44

Vindt het wel smoelen. Is weer iets aparts :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 10 mei 2009, 17:55

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 10 mei 2009, 17:59

Zo had het natuurlijk gemoeten, met angel eyes........................

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 11 mei 2009, 14:21

Knipperlichten ook in de spielgel IMHO..............................zoals het nu is..................imponeert als de jaren 90.....................

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door wjn » 11 mei 2009, 14:51

Die voorkant is apart, maar die zie je in de praktijk toch niet.

De combi ABS & DTC vind ik zelf wel het interessantst, tot op heden hebben motoren alleen één van beide (dan reken ik BMW's huidige poging, heet ASR geloof ik, niet mee).

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 11 mei 2009, 15:43

wjn schreef:Die voorkant is apart, maar die zie je in de praktijk toch niet.

De combi ABS & DTC vind ik zelf wel het interessantst, tot op heden hebben motoren alleen één van beide (dan reken ik BMW's huidige poging, heet ASR geloof ik, niet mee).
Elke morgen als ik naar dat apparaat loop ( even speculatief :mrgreen: ) zie ik dat verschrikkelijke Quasimodo smoelwerk..................................dat trek ik echt niet.

Ik ben van het origineel, maar hier gaat een forse modificatie plaatsvinden.............

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Roy » 11 mei 2009, 16:05

Ziet er inderdaad niet uit die voorkant. Moet ook nog wennen aan de zijkanten die niet hetzelfde zijn.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door frank de jonge » 11 mei 2009, 16:19

http://www.motormeuk.nl/bekijken/2371/f ... eel-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 11 mei 2009, 21:15

Veel commentaren gelezen; algemene teneur.....................

1 Dijk van een fiets
2 Meer dan imposante technische specs
3 Zeer concurerend met de Jappen ( prijs en techniek)

4 WAT EEN VERSCHRIKKELIJK WALGELIJKE VOORKANT :mrgreen:



Ik ben dus niet een roepende in de woestijn.........................................

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door frank de jonge » 11 mei 2009, 22:40

Ik vin em PRACHTIG, echt zonder gekheid.
Thoeft niet altijd perfect symetrisch te smoelen aan de voorkant bij zo'n motor.
Het heeft wel wat zo :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 11 mei 2009, 22:46

frank de jonge schreef:Ik vin em PRACHTIG, echt zonder gekheid.
Thoeft niet altijd perfect symetrisch te smoelen aan de voorkant bij zo'n motor.
Het heeft wel wat zo :)
Symetrie bepaalt wat schoonheid is.....................................hoe meer symetrisch, des te meer mensen het als mooi kwalificeren..............................

Dat geld ook voor vrouwen, de meest mooie vrouwen van deze wereld ( althans door de meesten als zodanig benoemd) hebben de hoogste graat van symetrie bereikt...............

Voor motoren een analoog verhaal....................................

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door frank de jonge » 11 mei 2009, 23:02

Een vrouw is wat anders dan een motor ;)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 12 mei 2009, 07:27

frank de jonge schreef:Een vrouw is wat anders dan een motor ;)
Je kan op beide anders heerlijk rijden.......................
:mrgreen: :roflol:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door frank de jonge » 12 mei 2009, 08:20

Dat weer wel :D

En je ziet dan van beide de voorkant (soms) ook niet hehe :twisted:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door wjn » 12 mei 2009, 09:01

romo schreef:
wjn schreef:Die voorkant is apart, maar die zie je in de praktijk toch niet.

De combi ABS & DTC vind ik zelf wel het interessantst, tot op heden hebben motoren alleen één van beide (dan reken ik BMW's huidige poging, heet ASR geloof ik, niet mee).
Elke morgen als ik naar dat apparaat loop ( even speculatief :mrgreen: ) zie ik dat verschrikkelijke Quasimodo smoelwerk..................................dat trek ik echt niet.

Ik ben van het origineel, maar hier gaat een forse modificatie plaatsvinden.............
Zet je 'm toch vooruit weg, dan zie je alleen maar de achterkant :mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 12 mei 2009, 20:34

Ja, een lekkere kont is ook niet verkeerd, maar ik prefereer toch the whole package :mrgreen:

Dus modificeren dat ding................................

Verder word ik alleen maar gekker van dat ding, man December, das nog lang wachten, wat een fuck timing weer................................

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 23 gasten