Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
SlowCo

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door SlowCo » 15 aug 2024, 12:41

Voor de planeet aarde maakt het weinig uit.
En de meeste DF-ers hebben kinderen en hobbyvoertuigen. Dus of je nu wel of niet overtuigd bent of en hoeveel de mens van invloed is op de totale opwarming van de aarde, we gaan gewoon door met uitstoten :df:

WJ

Bericht door WJ » 15 aug 2024, 12:54

Ja die extremen gaat de media lekker mee aan de haal, helemaal mee eens. De wetenschap zelf zegt daarover dat het vaker kan voorkomen maar gaat niet gelijk in paniek modus zoals een fucking nu.nl ofzo.
Droogte en bosbranden zijn er bijvoorbeeld altijd al geweest. Maar met een hogere gemiddelde temperatuur en meer droogte komt dat over een jaar of 30 misschien veel en veelste vaak voor. Het is nu bv alweer erger dan 20 jaar geleden. (Een verdubbeling aan branden)

De wetenschap zelf heeft het vooral over die kleine stapjes van 0.1 graad enzo. Dat is over lange termijn desastreus. Voor ons kleine nietszeggende getalletjes, maar voor onze aardbol en z’n bewoners in dit tempo groot.

WJ

Bericht door WJ » 15 aug 2024, 13:19

Maar een van de redenen dat ik de hele energie transitie niet serieus kan nemen is omdat we gewoon keihard genaaid worden door corporate greed en een graaiende overheid.

Beste voorbeeld is de energie prijzen tijdens dat oekraine gezeik… we gingen het wel samen doen en opvangen. Nou mega winsten voor de energie maatschappijen en een overheid die dikke belasting cashed..
En mega winsten is gelijk het nieuwe normaal, want anders denkt de beurs dat je failliet gaat. Dus uitmelken maar de consument. :)

Dat irriteert mij vooral in het hele verhaal.

TLRS

Bericht door TLRS » 15 aug 2024, 14:48

Winst, belasting en dividend zijn heilig, soort van ultieme graadmeter waarvan gesuggereerd wordt dat iedereen er baat bij heeft. Is niet de eerste keer in de geschiedenis en zal ook niet de laatste keer zijn. Vorm is alleen net iets anders waardoor het niet zo opvalt.

Gelukkig staat het iedereen vrij zelf een inschatting te maken van hun eigen hebzucht. En te prakkedenken of het werkelijk essentieel is voor meer levensgeluk.

HSR

Bericht door HSR » 15 aug 2024, 15:46

Je merkt dat het 'ouderwetse kapitalistische' model onder druk staat en de meest luide mensen zijn toch vaak de hoogopgeleide HENRY's (High Earners Not Rich Yet) uit een veilige afgeschermde bubbel. Het aparte vind ik dat de overheid gezien wordt als de nieuwe kerk door deze groep. Ook in de discussie over erfbelasting. Laat de overheid dat maar regelen, zeggen ze dan. Ja, dat is makkelijk praten als HENRY van midden 30 zonder iets opgebouwd te hebben.

Overigens ken ik ook zat van bovenstaande profielen die op een moment de kans kregen om hun startup te verkopen of in ieder geval een deel daarvan. Op LinkedIn doorgaan met de profetische teksten maar ondertussen na de fiscale aflaat wel bezig om vermogen maar ook bezit buiten Nederland veilig te stellen. Of zodra een sharefunding campagne lekker loopt een Audi Q8 leasen op de zaak en binnen 18 maanden naar prive. Jaja, maar investeer aub in mijn startup waarmee ik de wereld ga redden van de ondergang :)

Dat er goede guard rails moeten zijn om kapitalisme en vooral de slechte kanten daarvan te beteugelen kan geen verrassing zijn. Om, vaak gemotiveerd door pure intellectuele luiheid, maar te stellen dat de overheid dat voor je moet regelen is volstrekt achterlijk.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 aug 2024, 15:57

@WJ laatste post ook erg mee eens hoor. Een na laatste ook:)
TLRS brengt het als vanouds mooi filosofisch. :thumbup:

En @HSR, heel goed verhaal ook. Nog niet van de afk HENRY gehoord.

Als men een redelijk eigen vermogen heeft is het redelijkerwijs zo dat je wat afkeer hebt van overheidsmaatregelen.

HSR

Bericht door HSR » 15 aug 2024, 16:23

Nederland moet je gewoon zien als een fabriek. Je kan hier in redelijke veiligheid met keihard werken altijd nog serieus kapitaal opbouwen. En zelfs met niet zo hard werken bij een corporate kan je prima kapitaal opbouwen. Volgens mij moet je gewoon slim zijn en duidelijke doelstellingen bepalen en accepteren dat je tijdig de fabriek moet verlaten. Daar zijn dan zat alternatieven voor in continent Europa.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 15 aug 2024, 16:24

HENRY's zitten ook niet op DF, iedereen is hier rijk.

Is 't niet in geld, dan wel in fantasie.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 15 aug 2024, 16:37

HSR schreef: 15 aug 2024, 15:46 Je merkt dat het 'ouderwetse kapitalistische' model onder druk staat en de meest luide mensen zijn toch vaak de hoogopgeleide HENRY's (High Earners Not Rich Yet) uit een veilige afgeschermde bubbel. Het aparte vind ik dat de overheid gezien wordt als de nieuwe kerk door deze groep. Ook in de discussie over erfbelasting. Laat de overheid dat maar regelen, zeggen ze dan. Ja, dat is makkelijk praten als HENRY van midden 30 zonder iets opgebouwd te hebben.

Overigens ken ik ook zat van bovenstaande profielen die op een moment de kans kregen om hun startup te verkopen of in ieder geval een deel daarvan. Op LinkedIn doorgaan met de profetische teksten maar ondertussen na de fiscale aflaat wel bezig om vermogen maar ook bezit buiten Nederland veilig te stellen. Of zodra een sharefunding campagne lekker loopt een Audi Q8 leasen op de zaak en binnen 18 maanden naar prive. Jaja, maar investeer aub in mijn startup waarmee ik de wereld ga redden van de ondergang :)

Dat er goede guard rails moeten zijn om kapitalisme en vooral de slechte kanten daarvan te beteugelen kan geen verrassing zijn. Om, vaak gemotiveerd door pure intellectuele luiheid, maar te stellen dat de overheid dat voor je moet regelen is volstrekt achterlijk.
Tenenkrommend die mensen. Niks tegen goed geld verdienen maar… tegelijkertijd bij het sustainability klima groen parochie preken. Houd je bek dan gewoon en voeg de daad bij het woord.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 aug 2024, 17:35

Martijn M schreef: 15 aug 2024, 16:24 HENRY's zitten ook niet op DF, iedereen is hier rijk.

:mrgreen:

HSR

Bericht door HSR » 15 aug 2024, 18:09

Martijn M schreef: 15 aug 2024, 16:24 HENRY's zitten ook niet op DF, iedereen is hier rijk.

Raik in't Hart! Maar ik snap je wel. Als je het bestedingspatroon soms ziet op DF. Waren we maar rijk en niet zo knap zeg ik dan tegen mijn commerciele jongens :-D

TLRS

Bericht door TLRS » 15 aug 2024, 23:19

Robin schreef: 15 aug 2024, 15:57 @WJ laatste post ook erg mee eens hoor. Een na laatste ook:)
TLRS brengt het als vanouds mooi filosofisch. :thumbup:

En @HSR, heel goed verhaal ook. Nog niet van de afk HENRY gehoord.

Als men een redelijk eigen vermogen heeft is het redelijkerwijs zo dat je wat afkeer hebt van overheidsmaatregelen.
:kikker:

Als je wil filosoferen over de hebzucht iets dichterbij 'huis'.. I'm in. Uiteindelijk is de autohobby ook niet vrij van hebzucht. Als je ziet wat een hatchback met een dik blok te bieden heeft op zo ontzettend veel verschillende vlakken.. vergelijken met bijvoorbeeld een porsche of ferrari uit onze jeugd. En is het werkelijk meer of is het een soort stamppot met 11 verschillende ingrediënten waarvan er niet 1 meer te onderscheiden is.

Robin

Bericht door Robin » 16 aug 2024, 06:55

Een hatchback met dik blok ben ik wat ontgroeid ben ik bang. Porsches en Ferrari's uit 'mijn jeugd' genieten de voorkeur.

Maar bijv een Golf1/2 GTI(16v) , 205 GTI 1.9 , Clio Williams wil ik nu nog wel eens een keer proberen. Denk dat dat niet meteen meevalt....

Tom

Bericht door Tom » 17 aug 2024, 11:44

Duitsland stopt met geld naar Oekraïne?

Afbeelding

https://www.faz.net/aktuell/politik/ukr ... 24590.html

Robin

Bericht door Robin » 17 aug 2024, 11:51

Tja, wie had dat verwacht?:)
Nordstream, joint venture tussen Rusland en Duitsland, Biden met z'n domme kop al suggererend dat dictatortje Putin achter die aanslagen zat. huh? Hun miljardenproject zelf naar de Filistijnen helpen, hoe onlogisch klinkt dat? En inderdaad.
False Flag had gekund, maar niet dus.
Wel mooi dat door het Nordstream verhaal 'wij' hier de (energie)prijs voor betaalden....maarja Zelenski, zo'n aardige vent en Ukraine zo'n correct land...

Hoe zit 't eigenlijk met MH17?

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 21 aug 2024, 15:30

Maandagochtend jl zonk voor de kust van Sicilië ivm storm een luxejacht met aan boord een Brits miljardair en wat VIP zakenpartners. Er zijn een aantal opvarenden gered(mede door een schipper uit Friesland die met 'zn jacht in de buurt was).
Een aantal van hun waaronder die miljardair zijn nog vermist en waarschijnlijk dus verdronken...
Dan dit verhaal:
https://www.ad.nl/buitenland/overwinnin ... ~a4cbf07b/

Overwinningsfeest eindigt in drama: ‘Britse Bill Gates’ zijn compagnons komen om voor kust Sicilië
Het had een glorieus overwinningsfeest moeten worden aan boord van het zeiljacht Bayesian voor de kust bij Sicilië. Maar het liep uit op een drama, waarbij alle winnaars de dood vonden, zo melden verschillende media.

Ze waren allemaal aan boord van het 56 meter lange jacht: techmiljardair Mike Lynch, zijn advocaat en Jonathan Bloomer, een topbankier bij zakenbank Morgan Stanley die als getuige voor Lynch had opgetreden in de rechtszaal. Samen met hun echtgenotes en andere betrokkenen vierden ze de overwinning van Lynch in een rechtszaak die negen jaar had gelopen en hem zijn miljardenfortuin en vrijheid hadden kunnen kosten. Alleen Stephen Chamberlain, voormalig medebestuurder bij het bedrijf van Lynch, was er niet bij.

Zes mensen worden nog altijd vermist. Volgens Vincenzo Zagarola van de Italiaanse kustwacht bevinden zij zich mogelijk nog in het wrak. Vijftien opvarenden konden worden gered. Tot dusver is één lichaam geborgen.

Bill Gates
De Bill Gates of Steve Jobs van Groot-Brittannië werd hij genoemd. Lynch bouwde in enkele jaren een miljardenbedrijf op, softwareproducent Autonomy. Met een agressieve overnamestrategie liet hij het bedrijf groeien als kool. En dat succes trok de aandacht van nog grotere techbedrijven.

In 2011 verkocht Lynch zijn bedrijf voor zo’n tien miljard euro aan de Amerikaanse computermaker Hewlett-Packard (HP). De computerproducent wilde zich omvormen tot softwareproducent en met de aankoop van Autonomy werd een reuzenstap richting dat doel gezet. Lynch incasseerde miljarden, maar kon niet lang van zijn status als succesvolle techondernemer genieten.

Fraude
Twee jaar na de deal bleek HP een enorme kat in de zak te hebben gekocht en moest het meer dan acht miljard euro van de overnamesom afboeken. Daarvan was meer dan de helft het gevolg van frauduleus boekhouden bij Autonomy, beweerde HP. Omzet en winst waren volgens de computerbouwer enorm opgeblazen. Zo verkocht Autonomy hardware met verlies aan klanten. Maar in de boeken stond dat vermeld als de verkoop van een licentie op software van Autonomy. En volgens de boeken was dat een winstgevende transactie voor Autonomy.

Lynch weigerde voor de schade op te draaien. Dat leidde tot een rechtszaak waarin HP compensatie eiste. Maar Lynch hield zijn poot stijf. HP had in zijn optiek alle ruimte gekregen een gedegen boekenonderzoek te doen. Maar HP wilde zo graag dat er voor een goed onderzoek geen tijd werd genomen. Dat de financiële mensen bij HP dachten dat ze met zes uur online kletsen een goed beeld hadden van de financiën kon je Autonomy niet kwalijk nemen, stelde Lynch.

Boze beleggers
Ondertussen kreeg HP ook een rechtszaak aan zijn broek van boze aandeelhouders, die hun aandelen in HP hadden zien kelderen toen het bedrijf die 8 miljard euro moest afboeken. Onder andere de Nederlandse pensioenbelegger PGGM klaagde HP aan. De computermaker kwam uiteindelijk met 100 miljoen dollar over de brug als compensatie voor de gedaalde aandelenkoers.

Maar de Britse rechter had een andere visie op de zaak en veroordeelde Lynch en zijn zakenpartner Chamberlain voor fraude. De rechter oordeelde dat Autonomy voorafgaand aan de verkoop willens en wetens de omzet en winst van het bedrijf had opgeblazen. De beide ondernemers werden in 2023 uitgeleverd aan de VS, waar voor hen een gevangenisstraf van tientallen jaren dreigde.

Drama
In de VS liep het voor HP echter uit op een drama. Lynch en Chamberlain wisten zich succesvol te verdedigen en een Amerikaanse rechter sprak hen eerder dit jaar vrij. Ook in Engeland moest HP het een en ander slikken. Zo liet de rechter weten dat de geëiste schadeclaim van vijf miljard euro buiten alle proporties was.

Voor Lynch, zijn advocaat en de bankier die in zijn voordeel had gepleit in de rechtszaak was het tijd voor een feestelijke afsluiting van de turbulente jaren. Maar lang hebben Lynch en Chamberlain niet kunnen genieten van hun herwonnen vrijheid. Lynch, de bankier en zijn advocaat verdronken toen de boot voor de kust van Sicilië omsloeg. Chamberlain was niet aan boord. Hij was in Engeland aan het joggen in de buurt van Cambridgeshire toen hij werd doodgereden door een auto. Zo eindigde het overwinningsfeestje in een tragedie voor alle betrokkenen.
Vooral die laatste alinea.... :shock:

Ik geloof niet echt in karma....maar dit?

:coffee:

https://www.ad.nl/buitenland/italiaanse ... ~a58f3d12/

Arthur

Bericht door Arthur » 21 aug 2024, 17:13

De laatste alinea suggereert wat anders dan karma of toeval?

Robin

Bericht door Robin » 22 aug 2024, 10:16

Arthur schreef: 21 aug 2024, 17:13 De laatste alinea suggereert wat anders dan karma of toeval?
De definitie van karma is wel anders natuurlijk, maar (en ik gun hun zo'n dood niet natuurlijk ) het waren wel 'n stelletje mooipratende boefjes blijkbaar. Iets met rook en vuur.

Dat er 'vrijspraak' is betekent niet één op één dat er recht is gesproken zeker niet voor de tegenpartij(en) en aanverwante....

Arthur

Bericht door Arthur » 22 aug 2024, 11:14

Klopt. Maar is het dan toeval dat de er een aantal verzuipen en dat een ander, heel ergens anders, dood gereden wordt? Zoals ik het lees op dezelfde dag.

Robin

Bericht door Robin » 22 aug 2024, 11:23

Daar heb ik ook mijn twijfels over:)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 22 aug 2024, 11:26

Misschien heeft HP goed opgelet hoe de zaken bij Boeing worden afgerekend, en is dit een nieuwe trend in het bedrijfsleven.

Luco

Bericht door Luco » 22 aug 2024, 12:01

ik dacht ook gelijk aan opzet.

Robin

Bericht door Robin » 22 aug 2024, 12:40

Ha, nou kijk ik veel en veel teveel films, I know, maar ik had een 'scenariootje' bedacht:
De benadeelden(HP en consorten, zijn er een heleboel) 'weten' dat de scheepskok( is meteen al verdronken en gevonden/geborgen) leed aan een agressieve vorm van kanker met nog maar een jaartje te leven. Dat wetende hebben ze contact met nabestaanden kok(geen vetpot) en wordt er na ' bewezen diensten' een vermogen op de nabestaandenrekening gestort ergens op Jersey/Guernsey/CH/Lux of waar ook nog maar bankgeheim is. De kok heeft niets te verliezen en sabotteert 't schip( verzwakt mast/maakt lekkage sneller mogelijk) . Maar die speciale storm is moeilijk uit te rekenen...gewoon goed gegokt? Kortom geen idee:)

Dan het ongeluk in Engeland--->geen idee hoe je dit wél opzettelijk moet kunnen doen zonder gesnapt te worden?

Luco

Bericht door Luco » 22 aug 2024, 13:50

die laatste is niet zo moeilijk, landweggetje, doodrijden, hij stak onverwachts over, hij kan toch niks meer zeggen :-)

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2024, 07:13

Die Robby Starbuck lijkt mij een nogal eng mannetje. En ik weet niet of zijn anti-woke strijd het onderstaande verhaal grotendeels heeft bewerkstelligd, dit artikel doet dit wel suggereren.

Ik denk dat men(irl en op social media) er flauw van is geworden dat diversiteit boven de kwaliteit van 'een medewerker' staat, kortweg.

En voordat men mij hier weer boomer noemt :P , ik ben pro gay. Altijd al geweest, vele andere letters, het zal wel, ik word er een beetje moe van. Maarja ik word meer moe van islam in de Westerse samenleving. En niet zo'n beetje ook. Je ziet ook in dit artikel dat het gristendom weer lekker belachelijk wordt gemaakt(doen die gristenen zelf ook natuurlijk) , maar het gaat nooit over de totale stupiditeit van de islam en hun indoctrinatie van 'miljarden op de wereld'...

Anyway, ik als blanke neem een zwarte kop koffie. Hulde aan Harley Davidson en Jack Daniels. :tooth:

https://www.ad.nl/buitenland/kruisvaard ... ~a8f06424/
‘Kruisvaarder tegen wokisme’ claimt nieuw succes: ook macho-merk Jack Daniel's past doelen rond diversiteit aan

Amerikaanse ‘macho-merken’ als Harley-Davidson en Jack Daniel’s komen onder druk van sociale media opeens terug op hun diversiteitsprogramma’s. Robby Starbuck (35), een zelfverklaarde kruisvaarder tegen ‘wokisme’, claimt het als een persoonlijk succes. Is woke op z’n retour?

‘We hebben sinds april 2024 geen DEI-beleid meer’, bevestigde Harley-Davidson onlangs in een verklaring online. Het betekende dat alle bedrijfsactiviteiten ter bevordering van diversiteit, gelijkheid en inclusie (in het Engels afgekort DEI) in de ijskast zijn gezet. De motorenfabrikant voegde eraan toe ook geen wervingsbeleid meer te hebben dat rekening houdt met etniciteit, gender, ras, religie, beperkingen of seksuele geaardheid. ‘We nemen de beste mensen aan en iedereen is welkom', aldus het bedrijf in een verklaring op X, waar het nieuwe beleid publiekelijk werd toegelicht.

Een soortgelijk verhaal bij whiskykoning Jack Daniel’s, die meldt dat bonussen voor leidinggevenden en werknemers zijn gekoppeld aan bedrijfsresultaten, ‘niet aan DEI'. Ook hier stoppen alle DEI-cursussen en wordt er - net als bij Harley-Davidson - nadrukkelijk niet meer gestreefd naar ‘kwantitatieve doelstellingen voor diversiteit in het personeelsbestand’. Anders gezegd: minderheden zullen geen streepje voor hebben bij sollicitaties.

Een heel verschil met vier jaar geleden, toen de Black Lives Matter-beweging spraakmakend was en veel bedrijven DEI juist omarmden als een strategie die nieuwe klanten kon trekken en de verkoop zou aanjagen. Volgens een overzicht uit 2023 van de app Veebs - waarmee consumenten het DEI-gehalte van een producent kunnen toetsen - stond het Britse concern Unilever op 1, gevolgd door het Amerikaanse E.l.f Cosmetics, Mars (M&M), Pernod Ricard (onder meer gin en whisky), Campbell’s (soep) en Pepsi. Hun betrokkenheid bij diversiteit, gelijkheid en inclusie zou klanten aanspreken.

Harley-Davidson heeft alle bedrijfsactiviteiten ter bevordering van diversiteit, gelijkheid en inclusie stopgezet.
Maar volgens tegenstanders van woke is dat uit den boze en moet het bedrijfsleven worden bevrijd van ‘linkse terreur’. Hoewel DEI goed kan zijn voor de onderneming, is het hebben van ontevreden klanten dat niet, meent een commentator over het bakzeil halen van Harley-Davidson, Jack Daniel’s en nog een handvol bedrijven.

Campagnes van conservatieve Amerikanen
Volgens persbureau Bloomberg ‘staken bedrijven hun DEI-activiteiten hoofdzakelijk onder druk van sociale media’. Harley-Davidson laat in een verklaring op X weten dat het tegemoetkomt aan de kennelijke verwachtingen van zijn klanten. De ommezwaai van de motorenfabrikant en ook van Jack Daniel’s wordt daarbij als een persoonlijk succes geclaimd door Robby Starbuck. Hij is een zelfverklaarde kruisvaarder tegen ‘wokisme’, de beweging die volgens zijn aanhangers alertheid en ook actie aanmoedigt tegen raciale of sociale discriminatie en onrechtvaardigheid in het algemeen.

Robby Starbuck
Actievoerder Starbuck heeft de wind in de zeilen, want in achttien Amerikaanse staten waar Donald Trumps Republikeinen aan de macht zijn, waren al wetsvoorstellen aangenomen of voorgesteld waarin DEI-programma’s worden begrensd of helemaal afgeschaft. De strijd tegen wokisme is een speerpunt in de campagne van presidentskandidaat Donald Trump. En dat ondanks peilingen die aantonen dat de meerderheid van de Amerikaanse bevolking diversiteit, gelijkheid en inclusie min of meer zou steunen. Maar, zoals voorstanders betreuren, ‘zijn het niet deze mensen die de meeste ophef maken over het terugdraaien van diversiteit op sociale media’.

·

Sinds begin juni is Starbuck bezig bedrijven te ‘ontmaskeren’ waarvan hij vindt dat hun geafficheerde inspanningen voor diversiteit en duurzaamheid haaks staan op de opvattingen van hun klanten. Die zouden allemaal niets van DEI moeten hebben, weet hij. Al jaren circuleert er in conservatieve kringen een leuze daarover: Go woke, go broke (vrij vertaald: doe woke en je gaat naar de knoppen). Starbuck publiceerde na zijn ‘triomf’ bij Jack Daniel's vorige week een tekening waarop hij vermomd als IJzeren Hein alweer aanklopt bij een volgend bedrijf.

Wie is Robby Starbuck?
Robby Starbuck wilde eerst de politiek in.

Robby Starbuck (35) is een christelijke activist uit Nashville, Tennessee, met ruim 560.000 volgers op X. De voormalige regisseur van muziekvideo's probeerde in 2022 vergeefs een zetel in het Huis van Afgevaardigden te winnen. Sindsdien wil hij naar eigen zeggen ‘neutraal denken en gezond verstand’ herstellen in het Amerikaanse bedrijfsleven.

Starbuck gaat er met gestrekt been in. Hij is behalve een kruisvader tegen woke ook actief met het verspreiden van complottheorieën, waaronder een bizarre en nergens op gebaseerde bewering dat blootstelling aan het pesticide Atrazine amfibieën ‘homoseksueel’ zou maken, waardoor mannelijke kikkers met elkaar zouden paren.

Hij beweert ook ten onrechte dat acteur Matthew Perry is gestorven aan het coronavaccin. In februari bracht hij zijn eerste documentaire uit, The war on children, op het socialemediaplatform X, waarbij Elon Musk een warme aanbeveling gaf. Starbuck behandelt daarin ‘de eindeloze strijd om controle over de volgende generatie en hun gedachten’. Alle woke-uitingen zijn mikpunt van zijn aanvallen.
https://twitter.com/robbystarbuck/statu ... 85/photo/1

https://archive.is/FqkdP#selection-1689.0-4888.23

Plaats reactie