Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 23 apr 2007, 20:13

Met die 170pk van mij vermaak ik me ook prima (wil in de volgende er toch wel minstens 60 pk bij), houdt niet in dat de PK honger daar ophoudt. Als je eenmaal een M gewend ben wil je alleen maar meer. Een M smaakt naar Meer zeg maar.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 23 apr 2007, 20:18

Als het over rechtuit branden en PK's gaat dan gaat alles uiteindelijk vervelen. Of dat nu een 325i is, of een 420 PK sterke M3.

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 23 apr 2007, 20:22

klopt, zondag ook. na 4 keer heen en weer is het wel weer genoeg.

wat heerlijk is het dan toch dat je naar huis kan wanneer je wil

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 23 apr 2007, 20:23

Bert///M3 schreef:Als het over rechtuit branden en PK's gaat dan gaat alles uiteindelijk vervelen. Of dat nu een 325i is, of een 420 PK sterke M3.
Daarom zie je mij zo min mogelijk op de snelweg.


Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 apr 2007, 15:53

De lichtere kleuren doen het in mijn ogen erg goed:

Silverstone / Spacegray / TiAg. Ook Le Mans Blue is erg goed op de M3.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 apr 2007, 21:28

Joop schreef:De lichtere kleuren doen het in mijn ogen erg goed:

Silverstone / Spacegray / TiAg. Ook Le Mans Blue is erg goed op de M3.
TiAg is niet leverbaar, daarvoor Silverstone 2.......................

Jerez Schwarz of rood..............................dat zijn ze, de rest net niet

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 apr 2007, 21:47

romo schreef:
Joop schreef:De lichtere kleuren doen het in mijn ogen erg goed:

Silverstone / Spacegray / TiAg. Ook Le Mans Blue is erg goed op de M3.
TiAg is niet leverbaar, daarvoor Silverstone 2.......................

Jerez Schwarz of rood..............................dat zijn ze, de rest net niet
Je heb gelijk ja... de witte voor TiAg aangezien :oops:
Oh ja en Le Mans blau moet Interlagos blau zijn...

Opmerking naar me zelf: "Wel scherp blijven!"

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 apr 2007, 22:23

E90 M3 op de Nürburging gespot, let vooral op de uitgeklopte wielkasten en de neus: E92 koplampen.
Maar geen CF-dak zo te zien: er zit namelijk zo'n enorme lichtstraat in :wink:

[img:1024:680]http://www.75v6.nl/Ring200407/slides/DSC_4357.JPG[/img]
[img:1024:680]http://www.75v6.nl/Ring200407/slides/DSC_4372.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Joop op 26 apr 2007, 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 25 apr 2007, 22:24

Hmmmmm ..

Aber daB is nicht schlecht Männer 8)

Tom
Berichten: 22284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 25 apr 2007, 22:58

Ik vraag me af of de E90 ook qua rijden/sportiviteit anders zal zijn, of dat ze echt op hetzelfde niveau zitten. De M5 en M6 schijnen ook een iets ander karakter te hebben.

Andre
Berichten: 11408
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 25 apr 2007, 23:39

Die 4 deurs is een dik ding oogt veel sportiever dan de e92 m3

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 apr 2007, 07:29

Andre schreef:Die 4 deurs is een dik ding oogt veel sportiever dan de e92 m3
Nou...................dan ben je der toch uit of :wink: niet dan



IMO niet waar, een sedan kan per definitie al nooit sportiever ogen dan een coupe................................anders werd een 911 ook wel met 4 deuren gemaakt...................of een AM........................... :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 apr 2007, 09:52

Lees net dat de stuurratio van de nieuwe M3 12,5 : 1 is

De CSL en M coupe 14,5 : 1

De E46 M3 15,4 : 1


Dat gaat HEEEEEEEEEEl scherp sturen.......................... :shock:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 26 apr 2007, 09:53

Ligt er aan hoe ondersturend hij is.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 apr 2007, 09:59

Bert ///M3 schreef:Ligt er aan hoe ondersturend hij is.
Leg eens uit, zodat ik het ook kan snappen..................... :wink:

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23

Bericht door Jorrit » 26 apr 2007, 10:10

Hier: http://www.75v6.nl/Ring200407/index.html staan de foto's van hier boven zonder irri logo's

K wist trouwens niet dat er een 4deurs zou komen.

Robin
Berichten: 55201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 26 apr 2007, 10:13

Waa, wat een geil ding die E90 M3!!! Daar verbleekt de E92 3x bij, zelfs nu ie nog niet af is. Vooral die kont:Stoer.

En ja sedans zijn idd niet sportiever dan coupe's :P
[IMG:3504:2336]http://i.eurosport.com/2006/09/03/305882.jpg[/img]

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 apr 2007, 10:18

Robin schreef:Waa, wat een geil ding die E90 M3!!! Daar verbleekt de E92 3x bij, zelfs nu ie nog niet af is. Vooral die kont:Stoer.

En ja sedans zijn idd niet sportiever dan coupe's :P
[IMG:3504:2336]http://i.eurosport.com/2006/09/03/305882.jpg[/img]
LOL, maar verklaarbaar uiteraard, de sedan was er natuurlijk eerder dan de coupe, dus ook in het racen natuurlijk..........................heeft ook niets met vermeende sportiviteit van doen. IMO is een coupe in looks altijd sportiever, rondetijden kunnen uiteraard het tegenovergestelde laten zien....................

Andre
Berichten: 11408
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 26 apr 2007, 10:21

Nee romo maar ik ben er inmiddels wel uit.

wordt geen nieuwe m3

is mij

A te duur
B te veel afschrijving
C te groot
D te zwaar

Het wachten is op de M1.

Robin
Berichten: 55201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 26 apr 2007, 10:21

Romo dat vond ik met de E36/46 idd het geval, maar met de E90/92 heb ik meer met de E90(als ik echt totaal gek was geweest op de E92 had ik nu natuurlijk een E92 335i voor de deur gehad ipv een E90 335i, het verschil in $$$ is natuurlijk relatief gewoon te overzien)

Dus hier spreekt een 3 serie klant die weloverwogen zonder spijt de E90 ALTIJD verkiest boven de E92. Waarvan akte. :P

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 26 apr 2007, 10:26

romo schreef:
Bert ///M3 schreef:Ligt er aan hoe ondersturend hij is.
Leg eens uit, zodat ik het ook kan snappen..................... :wink:
Precies zoals het er staat. Als je een auto pakt die zwaar onderstuurd door gewicht op de neus zal je de steering ratio sneller moeten zetten.

1:12,5 betekend dat voor elke 12,5 graad die je het stuurwiel draait je wiel 1 graad draait. Terwijl daar bij een CSL 14,5 voor nodig is.

Maar je auto volgt niet de weg die de wielen op willen, maar glijd iets door bij onderstuur. Heb je dus veel onderstuur dan moet je hem sneller zetten om nog steeds een aardige turn in te houden. Bij sommigen zit er ook nog voor een deel bump steer in, maar je mag redelijk aannemen dat BMW deze met het ontwerp zo veel mogelijk 0 gehouden heeft.

Dan heb je nog het andere nadeel van een snellere stuurhuis overbrenging, als je in 1 keer een ruk aan het stuur geeft dan krijg je ook weer onderstuur omdat de band geen tijd heeft om zich te zetten, vooral bij wegbanden. En inputs op hele hoge snelheid bijvoorbeeld 250+ zijn veel heftiger.

Hierom zegt de steering ratio an sich nog niet veel over hoe de auto reageert. Beter is dus om dat gewicht in de eerste plaats niet op de vooras te hebben maarja what can you do.

Als voorbeeld, van de E30 M3 word gezegd dat die beter sturen als een E36 M3. Dat terwijl de E30 M3 ongeveer 1:19,8 heeft en de E36 M3 1:17,8

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 apr 2007, 10:57

Kijk daar hebben we weer wat aan, c.q. ik leer er weer wat van, waarvoor dank..................................

Met de V8 dicht tegen het schutbord, en minder massa dan de n 6 in lijn, dat moet dan toch redelijk meevallen met dat onderstuur??

Tom
Berichten: 22284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 26 apr 2007, 10:59

En het 1000e bericht 8)

Wanneer staat ie eigenlijk in de showroom, zag dat ze in BMW Magazine al wel een artikeltje erover hadden?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 apr 2007, 11:06

Robin schreef:Romo dat vond ik met de E36/46 idd het geval, maar met de E90/92 heb ik meer met de E90(als ik echt totaal gek was geweest op de E92 had ik nu natuurlijk een E92 335i voor de deur gehad ipv een E90 335i, het verschil in $$$ is natuurlijk relatief gewoon te overzien)

Dus hier spreekt een 3 serie klant die weloverwogen zonder spijt de E90 ALTIJD verkiest boven de E92. Waarvan akte. :P
Ook vanochtend nog eens goed de e90 en e92 in me opgenomen bij de beier, verschillende uitvoeringen en kleuren, Welke variant je ook neemt de e90 is altijd de beter geproportioneerde auto.

overigens vind ik de coupe/cabrio een draak van een auto.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EvdP, Fedmas, MarcH, Will F. en 1 gast