Eriks 530i Touring & VW Golf GTI
- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: De Alpina B3S van Erik
Ik ken mensen voor wie 3 ergernissen uit is maar 3 x storing karakter....
- JP
- Berichten: 34264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De Alpina B3S van Erik
Die zullen dan Engelse auto’s rijden.....
- Arthur
- Berichten: 43066
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Alpina B3S van Erik
Engelse auto zeker?
- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: De Alpina B3S van Erik
Pffff jullie lijken wel helderziend!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28556
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De Alpina B3S van Erik
Absoluut!Audi6 schreef: 24 jun 2018, 15:29 Wel goed om te horen dat de Autostudio betrouwbaar is en de garantie volledig waarmaakt.
Ik zit er elke keer te kijken wat de volgende wordt.


Die 550 is wel heul dik.

- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: De Alpina B3S van Erik
Ik zou de alpina heeeeeel snel vergeten zijn in den 550 

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28556
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: De Alpina B3S van Erik
Die 550 is idd heel gaaf zeg!
- JP
- Berichten: 34264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De Alpina B3S van Erik
Leuk prijsje laten maken en dan kunnen zij op hun gemak de Alpina nakijken.....
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: De Alpina B3S van Erik
Flinke boot die 550i, wel cool zo'n 8cilinder. Zijn die dingen beetje probleem vrij?
Een olie verbruik overzicht uit de US dat ik hier laatst plaatste kwamen die dingen volgensmij ook naar voren als aardige olieboten
edit, hier de v8 bovenaan...

Een quart is een liter.
https://www.consumerreports.org/cro/mag ... /index.htm
Een olie verbruik overzicht uit de US dat ik hier laatst plaatste kwamen die dingen volgensmij ook naar voren als aardige olieboten
edit, hier de v8 bovenaan...
Een quart is een liter.
https://www.consumerreports.org/cro/mag ... /index.htm
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: De Alpina B3S van Erik
Die 550 is zeker dik. Alpina inruilen was het eerste wat bij mij naar boven kwam maar je hebt 0 zekerheid dat de 550 probleemloos is ongeacht de nieuwere motor.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: De Alpina B3S van Erik
+1
Zeker aangezien dat type motor absoluut niet bekend staat als een betrouwbaar blok. Ik weet niet of bij het ruilblok de zwaktes zijn aangepakt, maar anders zou het nieuwe blok natuurlijk hetzelfde kunnen eindigen.
Zeker aangezien dat type motor absoluut niet bekend staat als een betrouwbaar blok. Ik weet niet of bij het ruilblok de zwaktes zijn aangepakt, maar anders zou het nieuwe blok natuurlijk hetzelfde kunnen eindigen.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: De Alpina B3S van Erik
Of je gaat voor nog 2 cilinders extra
https://www.deautostudio.nl/occasion/bmw-m5-v10-kopie/
Van een longarts geweest dus ongetwijfeld niet in gerookt.
https://www.deautostudio.nl/occasion/bmw-m5-v10-kopie/
Van een longarts geweest dus ongetwijfeld niet in gerookt.

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: De Alpina B3S van Erik
Boot.


-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De Alpina B3S van Erik
Eikels!
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: De Alpina B3S van Erik
550i en E60 M5 lijken mij allebei meer van hetzelfde risico. 

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De Alpina B3S van Erik
Gaan het ook beide niet worden.
Ik blijf toch nog steeds bij mijn plan;
Dit euvel moet verholpen worden & dan rij ik hem voorlopig nog door. het voelt toch als nog steeds gerelateerd aan de voorgaande problemen. En als het de bak niet is, wat ik nu eigenlijk wel zeker weet omdat de storing erger is geworden & het nu duidelijker voelt als inhouden van de motor, valt het me eigenlijk wel mee. Ik kreeg even de zenuwen & dacht dat zo'n wagen wel wat beter gebouwd zou zijn.
Gameplan;
Dubbele flush
Euvel verhelpen (zal de benzinepomp wel zijn als ik het zo lees.)
vakantie (even lekker veel km's draaien)
Voor de bak een retourtje duitsland, want dat kan gewoon geen kwaad.
Dan eerst maar eens blijven genieten van de Ultieme E91. (Hoe meer wagens ik bekijk, hoe meer ik me dat realiseer.)
Ik blijf toch nog steeds bij mijn plan;
Dit euvel moet verholpen worden & dan rij ik hem voorlopig nog door. het voelt toch als nog steeds gerelateerd aan de voorgaande problemen. En als het de bak niet is, wat ik nu eigenlijk wel zeker weet omdat de storing erger is geworden & het nu duidelijker voelt als inhouden van de motor, valt het me eigenlijk wel mee. Ik kreeg even de zenuwen & dacht dat zo'n wagen wel wat beter gebouwd zou zijn.
Gameplan;
Dubbele flush
Euvel verhelpen (zal de benzinepomp wel zijn als ik het zo lees.)
vakantie (even lekker veel km's draaien)
Voor de bak een retourtje duitsland, want dat kan gewoon geen kwaad.
Dan eerst maar eens blijven genieten van de Ultieme E91. (Hoe meer wagens ik bekijk, hoe meer ik me dat realiseer.)
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: De Alpina B3S van Erik
Wanneer je straks stil komt te staan op de heenweg dan veranderd het gameplan wel hoorvakantie (even lekker veel km's draaien)

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: De Alpina B3S van Erik
Lijkt me een perfect stappenplan Erik! Soms kom je dingen tegen die je liever niet had tegen willen komen, maar zolang het niets motorgerelateerd is, en dan bedoel ik koppakking, lagerschalen, nokkenassen, versleten bak, IMS lagers (nvt) en dat soort ongein kan het nogal eens meevallen. Het hoort een beetje bij onderhoud. Al kan ik me voorstellen dat het uitermate frustrerend is als je blijft zoeken naar de oorzaak.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28556
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: De Alpina B3S van Erik
dvh schreef: 25 jun 2018, 08:16Wanneer je straks stil komt te staan op de heenweg dan veranderd het gameplan wel hoorvakantie (even lekker veel km's draaien)![]()



-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De Alpina B3S van Erik
Ik kom toch niet ver dit jaar.
Dus met mijn ANWB kom ik er wel! 
Moet een aantal keren 'even' heen & weer naar de winkel.
Omdat de ik de zaak volledig heb overgenomen heb ik dit even als 'overbruggings-' jaar in het leren van een aantal dingen naar de nieuwe bedrijfsleider die er bij komt. Dus ik moet een keer of wat heen & weer naar putten. Het kan ook maar zo zijn dat ik de cabrio een keer heen & weer knal, ik zie het wel. Maar als je wat zilvergrijs ziet laagvliegen richting het zuiden ergens na de spitstijden dan ben ik het.


Moet een aantal keren 'even' heen & weer naar de winkel.
Omdat de ik de zaak volledig heb overgenomen heb ik dit even als 'overbruggings-' jaar in het leren van een aantal dingen naar de nieuwe bedrijfsleider die er bij komt. Dus ik moet een keer of wat heen & weer naar putten. Het kan ook maar zo zijn dat ik de cabrio een keer heen & weer knal, ik zie het wel. Maar als je wat zilvergrijs ziet laagvliegen richting het zuiden ergens na de spitstijden dan ben ik het.

- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: De Alpina B3S van Erik

We krijgen een hittegolf dus moet kunnen.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: De Alpina B3S van Erik
Ben benieuwd of 't de HPFP is (lijkt mij niet), omdat het alleen bij koude motor is. Dat de pomp bij koude motor "meer zal moeten leveren" is ook onzin, zo werkt dat met een HPFP en retour leiding niet. 

Laatst gewijzigd door Auke M535i op 25 jun 2018, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: De Alpina B3S van Erik
Balen Erik. Smetje op jouw autodroom. Hopelijk is het probleem snel opgelost.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: De Alpina B3S van Erik
Zit wel wat in.Auke M535i schreef: 25 jun 2018, 11:46 Ben benieuwd of 't de HPFP is (lijkt mij niet), omdat het alleen hij kouder motor is. Dat de pomp bij koude motor "meer zal moeten leveren" is ook onzin, zo werkt dat met een HPFP en retour leiding niet.![]()
Zijn er problemen bekend met het secundaire luchtcircuit van zo'n E90? Die pomp draait natuurlijk ook maar heel even in de eerste km(s). Lekkende of niet (goed) sluitende secundaire luchtklep?
Mogelijk draait de pomp niet en krijgt de motor een te rijk mensel voor z'n kiezen bij de koude start, resulterend in horten en stoten. Met een computer moet je het circuit kunnen testen en de pomp handmatig kunnen aanzetten om te zien of deze, of het aansturende relais, niet stuk is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Erminio, Godspeed, Google [Bot], Google Adsense [Bot], Martijn_bmw, Peter-Paul, Str8Six, Ti-Tourist (Erik) en 5 gasten