Als je het toch over geld wil hebben, dan over het bedrag wat Ferrari meer krijgt dan de rest en ook verstookt. En de verwachtingen, ook van rijders die erheen gaan. Alonso dacht er zijn carrière te eindigen en vertrok zwaar gedesillusioneerd (naar McLaren, komt ook ooit misschien wel weer goed

). Vettel en Raikkonen balen natuurlijk ook dat Red Bull ze nu verslaat ipv. dat ze Mercedes naar de kroon steken. En niet alleen de rijders, het hele team en de hogere bazen en vooral de fans, pers en Italianen in het algemeen willen/eisen meer. Ik denk niet dat het heel gezellig is daar, en juist die druk(die er eigenlijk jaar in jaar uit is) zorgt er volgens mij voor dat er fouten gemaakt worden die niet nodig zijn voor een fabrieksteam met een buidel om U tegen te zeggen. Mercedes is er nog maar een paar jaar, en Red Bull is niet eens fabrieksteam(= op zijn minst mindere integratie van motor en chassis) en heeft een motor die nog niet eens bij is.
Ik vind ook dat ze moeten blijven, niet vanwege de historie, dat is toch verleden. Maar ik kan veel plezier beleven aan het gestuntel. De vijf vette jaren met team Byrne-Brawn-Todt-Schumi schrijf ik dan ook meer toe aan die mensen dan het zwarte peerd. Ik vind het wel zonde van Vettel, maar daar heb ik me ook maar bij neergelegd. Ik hoor Vettel in Canada nog zeggen(in het interview met die dame waar hij weer over de meeuwen begint): "Everbody loves Ferrari" (untrue

), zou hij dat ook denken als hij weer eens achter Daniel of nieuwkomer Max eindigt?