[29-04-2010]DF @ CPZ deel X
- Peter Tunissen
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Nou, dan even de inbreng van de organisatie.
Zoals ik het zie hebben alle aanwezige rijders, bijrijders en toeschouwers een hartstikke leuke dag gehad en werd er op de baan over het algemeen uiterst netjes gereden.
Ik heb op de dag zelf nul (0) klachten van mensen over andere rijders, drukte op de baan of minder handige acties ontvangen. We hebben gedurende de dag ook continue in contact gestaan met de marshalls en Kees in de videotoren met de afspraak om over en weer feedback te geven als dat nodig zou zijn, zowel over rijgedrag als over geluidseisen en ook andere organisatorische punten en ook van daaruit is er geen enkel probleem met het rijgedrag van welke rijder dan ook gemeld.
Het filmpje met het ongeval van de KTM heb ik ook gezien en zoals het er op film uitziet is dat inderdaad een vermijdbaar ongeluk. Dat neemt niet weg dat net zoals op de openbare weg ook op een trackdays inschattingsfouten erbij horen en zoiets altijd een keer kan gebeuren. Zelfs als je overal je marge houdt en op toertempo over Zandvoort boemelt, kun je altijd een keer in een onvoorziene situatie komen dat je je rempunt mist of uitglijdt over olie of koelvloeistof of wat dan ook.
Er zit dan ook niet voor niks ruim twee jaar tijd in het uitzoeken en opzetten van DF Insurance, zodat iedereen met een gerust hart deel kan nemen, wetend dat zo'n ongelukkige samenloop van omstandigheden niet ook nog eens grote financiële consequenties heeft.
Uiteindelijk denk ik dat de KTM rijder er zelf nog wel het meeste van baalt, want uiteindelijk zit niemand te wachten op een pak schade en de bijbehorende afhandeling en eigen risico wat zoiets met zich mee brengt.....
Zoals ik het zie hebben alle aanwezige rijders, bijrijders en toeschouwers een hartstikke leuke dag gehad en werd er op de baan over het algemeen uiterst netjes gereden.
Ik heb op de dag zelf nul (0) klachten van mensen over andere rijders, drukte op de baan of minder handige acties ontvangen. We hebben gedurende de dag ook continue in contact gestaan met de marshalls en Kees in de videotoren met de afspraak om over en weer feedback te geven als dat nodig zou zijn, zowel over rijgedrag als over geluidseisen en ook andere organisatorische punten en ook van daaruit is er geen enkel probleem met het rijgedrag van welke rijder dan ook gemeld.
Het filmpje met het ongeval van de KTM heb ik ook gezien en zoals het er op film uitziet is dat inderdaad een vermijdbaar ongeluk. Dat neemt niet weg dat net zoals op de openbare weg ook op een trackdays inschattingsfouten erbij horen en zoiets altijd een keer kan gebeuren. Zelfs als je overal je marge houdt en op toertempo over Zandvoort boemelt, kun je altijd een keer in een onvoorziene situatie komen dat je je rempunt mist of uitglijdt over olie of koelvloeistof of wat dan ook.
Er zit dan ook niet voor niks ruim twee jaar tijd in het uitzoeken en opzetten van DF Insurance, zodat iedereen met een gerust hart deel kan nemen, wetend dat zo'n ongelukkige samenloop van omstandigheden niet ook nog eens grote financiële consequenties heeft.
Uiteindelijk denk ik dat de KTM rijder er zelf nog wel het meeste van baalt, want uiteindelijk zit niemand te wachten op een pak schade en de bijbehorende afhandeling en eigen risico wat zoiets met zich mee brengt.....
Voor de bmw rijder is het lulliger, die deed niks fout en heeft ook schade.
-
+1Luco schreef:Voor de bmw rijder is het lulliger, die deed niks fout en heeft ook schade.
En hij maakt ook nog eens netjes ruimte voor sneller verkeer!
- Tom V
Leuk filmpje inderdaad, ik reed in de witte BMW E30 op dat moment. Ik haal de filmende auto in de vodafone en zit vrij dicht achter Hans bij Bos uit en je hebt ook gelijk dat ik 'm daar bij je binnendoor had kunnen steken. Ik besloot dit bewust niet te doen omdat er niet denderend veel ruimte was en ik geen zin had om kans te lopen tegen je aan te gaan, dan blijf ik er liever even achter en haal je ergens anders wel in, je geeft later ook ruimte na t Scheivlak.Downforce Hans schreef:Ik zag al een tijdje wat mensen aandringen en liet ook af en toe een gaatje vallen..............Tristan schreef:Kwam even storen tussen de camera-auto en Hanz.
Vaak neem ik de bocht dan wat wijder zodat de mensen op slicks wat scherper in kunnen sturen en er voorbij kunnen.
Tja het is dan wel weer grappig dat je het op vermogen een beetje bij kan trekken al zat ik dan met remmen wel weer op de grens van de straatbanden.
Je ziet dan iedereen ineens weer groot worden in je spiegel......
Die kamera auto zat ook aardig te duwen.
Beetje jammer van zijn commentaar op het filmpje dat die schijt corvette in de weg reed.
Met die lichte bmw met slick`s moet je me makkelijk er uit kunnen remmen of buitenom voorbij kunnen.
Kennelijk kan deze jongen beter commentaar leveren en filmen dan rijden.
Misschien dat hij een paar keer met Emario mee moet rijden, die doet het hem wel even voor.
Filmpje was in iedergeval wel leuk om te zien.
Overigens heb ik op geen moment gedacht aan schijt corvette, ik weet prima dat iedereen lekker zijn rondjes aan het rijden is en als je wil hotlappen je ergens anders moet gaan rijden.
Die filmende E36 reed wel "sportief". Op het rechte stuk haalt hij me weer in toen ik wat momentum verloor achter Hans en hij met z'n M3 motor wat meer pit heeft daar, ik rem 'm wel weer uit alleen had hij de binnenlijn en bij het uitkomen van Tarzan mocht ik wel even vol in de ankers omdat hij 'm gewoon naar buiten liet lopen. Op zich was het wel leuk.

- RVV
Die heeft zich niet gemeld bij mij of Peter.Luco schreef:Voor de bmw rijder is het lulliger, die deed niks fout en heeft ook schade.
- Tom V
ik mag er vanuit gaan dat de KTM rijder wel even langs de BMW E30 rijder is gegaan?Rico schreef:Die heeft zich niet gemeld bij mij of Peter.Luco schreef:Voor de bmw rijder is het lulliger, die deed niks fout en heeft ook schade.
Ja die zal niet boven zijn eigen risico uitkomenRico schreef:Die heeft zich niet gemeld bij mij of Peter.Luco schreef:Voor de bmw rijder is het lulliger, die deed niks fout en heeft ook schade.
- RJay
Weet 't niet, heb d'r effe onder gekeken bij die auto maar daar zat toch ook e.e.a. niet helemaal lekker.....Luco schreef:Ja die zal niet boven zijn eigen risico uitkomenRico schreef:Die heeft zich niet gemeld bij mij of Peter.Luco schreef:Voor de bmw rijder is het lulliger, die deed niks fout en heeft ook schade.
Enfin, zullen we deze discussie sluiten?
-
Ik wil hier niet olie op het vuur gaan gooien maar slechts een wijze les uit trekken; zou iemand mij per pb de link naar de desbetreffende video kunnen sturen? Alvast bedankt.
- Tom V
Ik probeer even mijn eigen filmpje er naast te zetten dus zal het wel zo zien.Luco schreef:
versneld?????????????
Edit - Nee niet versneld, gewoon zwaar vervormde lens.
Laatst gewijzigd door Tom V op 06 mei 2010, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
@ Tom
Ach, ik vond het een beetje een rare opmerking van de gene in de camera auto.
Er zullen best vaker mensen zoiets denken, maar dat maakt me niet uit.
Ik let altijd erg op wie er achterop komt rijden en wat hij doet.
Soms kunnen ze net bij blijven en lopen ze langzaam in.
Als dat langzaam gaat ga ik niet zomaar opzij want na de bocht pak ik ze toch weer terug.
Lopen ze snel in dan laat ik ze al snel voorbij..........
Als ik zo af en toe het commentaar hoor dan denkt de camera man echt dat hij shumi is.
Als hij 1 mm van zijn talent had gehad dan was hij me allang voorbij geweest.
Het laatste filmpje bleef ik in de buurt van Steven een beetje om te kijken hoe hij reed en waar hij remde.
Met een paar man oprijden is vaak veel leuker dan alleen maar je rondjes te rijden en daarbij was ik ook gewoon weer de taxi die dag waardoor je ook niet heel veel risico`s neemt.
Ach, ik vond het een beetje een rare opmerking van de gene in de camera auto.
Er zullen best vaker mensen zoiets denken, maar dat maakt me niet uit.
Ik let altijd erg op wie er achterop komt rijden en wat hij doet.
Soms kunnen ze net bij blijven en lopen ze langzaam in.
Als dat langzaam gaat ga ik niet zomaar opzij want na de bocht pak ik ze toch weer terug.
Lopen ze snel in dan laat ik ze al snel voorbij..........
Als ik zo af en toe het commentaar hoor dan denkt de camera man echt dat hij shumi is.
Als hij 1 mm van zijn talent had gehad dan was hij me allang voorbij geweest.

Het laatste filmpje bleef ik in de buurt van Steven een beetje om te kijken hoe hij reed en waar hij remde.
Met een paar man oprijden is vaak veel leuker dan alleen maar je rondjes te rijden en daarbij was ik ook gewoon weer de taxi die dag waardoor je ook niet heel veel risico`s neemt.
-
groothoek effect is ook erg aanwezig, zoals ik al eerder aangaf 

- necrosis
Als beginneling en een tammere wagen ben ik een aantal keren ingehaald door de KTM. De man had een aggresieve rijstijl. Als de KTM me voorbij ging dan sneedt ie vlak voor je langs om zijn lijn terug te pakken. Ik had er zelf niet zo een last van maar had wel het idee van "is dat nu echt nodig?". Misschien dat het concept track-day niet duidelijk was overgekomen?
Laatst gewijzigd door necrosis op 07 mei 2010, 04:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- Tom V
Ik heb zijn en mijn filmpje even bij elkaar gevoegd met mijn geluid. Zie je wel duidelijk hoe zijn camera vertekent. Op de datalogger gezien dat er veel tijd verloren werd achter de E36.Downforce Hans schreef: Filmpje was in iedergeval wel leuk om te zien.
[vimeo]http://www.vimeo.com/11538377[/vimeo]
- bjmax

- Downforce Hans
Tom, gaaf gedaan 

Nu zie ik dat het die engelse M3 is.
Ik moet zeggen dat die ook gewoon de deur dichtgooide en drie keer heeft ingestuurd terwijl ik er duidelijk aan de binnenkant naast zat, dus die heeft naar mijn mening niet al teveel rechten om commentaar op een ander te hebben.

Ik moet zeggen dat die ook gewoon de deur dichtgooide en drie keer heeft ingestuurd terwijl ik er duidelijk aan de binnenkant naast zat, dus die heeft naar mijn mening niet al teveel rechten om commentaar op een ander te hebben.
- Erik dB
Roman S. schreef:Ik wil hier niet olie op het vuur gaan gooien maar slechts een wijze les uit trekken; zou iemand mij per pb de link naar de desbetreffende video kunnen sturen? Alvast bedankt.

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Hetzelfde meegemaakt inderdaad. Ook van de gele race (huur?) Ibiza die mij letterlijk geen één keer in de spiegel heeft gezien en ik er op een gegeven moment ook bijna niet meer voorbij durfdeLuco schreef:Nu zie ik dat het die engelse M3 is.![]()

Ik maak er niet zo'n groot probleem van, maar kan zijn dat mensen zich hieraan storen. Zeker de snellere mannen, al zullen die ook versterkt rekening moeten houden met de "kenteken" rijders.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Hmm.. nog klachten over mij nu we toch bezig zijn! 

Hans R schreef:Hmm.. nog klachten over mij nu we toch bezig zijn!
Ja je moet eens gas geven slome

- Hans R
ga lekker paella eten jij

- Hans R
Ik ben je niet eens tegen gekomen.. de mijne heeft geen zwarte strepen over de auto, misschien ben je in de war met een andere hanz, die heeft ook al moeite met gasgeven..