Here’s a car mod that is sure to turn some heads. Called the Flat Out, it is a cut-down 1989 Fiat 126 that stands at under 22-inchs (56cm) tall. The car claims the title of the world’s lowest vehicle and amazingly, was created in just three days. The Flat Out is the work of car designer Andy Saunders who created the ultra-low vehicle genre back in 1985 with his awesome Mini Claustrophobia. He had since lost the “world’s lowest” title to competitors, but has finally claimed it back with his latest creation. Saunders, with the help of two hard-working sidekicks, built the Flat Out as part of the 40th Annual Autojumble celebrations at the National Motor Museum in Beaulieu, Hampshire. Looks like a fun ride…til you hit a speed hump.
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 17 sep 2012, 17:31
door Rutger
Ik zet net even te kijken bij die veiling van die 275 GTB:
Ferrari 275 GTB (alu long nose body) Datum eerste toelating: 28 februari 1965, datum eerste afgifte Nederland: 22 mei 1997, vervaldatum APK: 23 maart 2014, chassisnummer: FERRARI275GTB07463 afgelezen km stand: 20.828 km, kenteken: DR-07-24, kleur: rosso corsa, interieur: zwart leder, sleutels: 1 set, v.v. autoalarm. De aangeboden auto kreeg in februari 1965 een Italiaanse eerste eigenaar. Later verhuisde de auto naar Amerika waar hij zo'n twee decennia verbleef. In deze periode werd een "long nose" voorkant aangebracht. Begin jaren 90 werd de auto in Nederland geïmporteerd en werd een "ground off" restauratie uitgevoerd door ter zake gespecialiseerde restauratiehuizen in Nederland. Daarbij werd de auto voorzien van een geheel nieuwe aluminium "long nose" carrosserie. Deze carrosserie werd vervaardigd door specialist Ferrari-carrosseriebouwer Alwin Hietbrink. Van 2004 tot 2006 was de auto in Belgisch eigendom, De auto is in 2012 nog APK gekeurd door Ferrari dealer Munsterhuis in Hengelo. De auto is voorzien van een toolkit.Alwin Hietbrink is nog bezit van de originele stalen short nose carrosserie. De originele stalen short nose carrosserie is niet bij deze kavel inbegrepen. Documentatie: De Ferrari 275 GTB (serienummer 06003) werd geïntroduceerd op de autosalon van Parijs in 1964. Het ontwerp van de hand van Pininfarina wordt beschouwd als één van zijn meest geslaagde modellen. De auto's werden afgebouwd in de fabriek van Scaglietti. De V12 3285 cc motor produceert 280 PK bij 7500 toeren/min. In de twee jaar dat de 275 GTB werd geproduceerd werden 660 exemplaren gebouwd. Aanvankelijk bezat de 275 GTB een "short nose", echter vanwege instabiliteit aan de voorkant van de auto bij hoge snelheden werd vanaf chassisnummer 07707, na 237 “short nose" exemplaren, de "long nose" versie gebouwd. De opvolger in 1966 was de 275 GTB/4.
Dat maakt toch dat die auto gewoon geen klap waard is? Een originele GTB is geld waard. Maar dit is gewoon een verbouwd hok?
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 17 sep 2012, 17:51
door GTRene
kort door de bocht genomen ja...
doch via een omweg weer niet, kijk eens naar bv een goede replica van een Ferrari GTO en dan bedoel ik een echte copie zeg maar (dus niet een MR2 basis )
daar vragen ze en krijgen ze ook goed geld voor, doch idd meestal niet de bedragen van een helemaal originele.
toch wordt het soms gezien als een kunstwerk, deze is bv echt op een Ferrari gebouwd en heeft nu de meer carros van die bouwer...dat kan ook veel geld opleveren net als bv Bertone dat zou kunnen...
doch moet je dan wel een heel erkende carrosserier zijn...dus het kan wel.
Ferrari 275 GTB (alu long nose body) Datum eerste toelating: 28 februari 1965, datum eerste afgifte Nederland: 22 mei 1997, vervaldatum APK: 23 maart 2014, chassisnummer: FERRARI275GTB07463 afgelezen km stand: 20.828 km, kenteken: DR-07-24, kleur: rosso corsa, interieur: zwart leder, sleutels: 1 set, v.v. autoalarm. De aangeboden auto kreeg in februari 1965 een Italiaanse eerste eigenaar. Later verhuisde de auto naar Amerika waar hij zo'n twee decennia verbleef. In deze periode werd een "long nose" voorkant aangebracht. Begin jaren 90 werd de auto in Nederland geïmporteerd en werd een "ground off" restauratie uitgevoerd door ter zake gespecialiseerde restauratiehuizen in Nederland. Daarbij werd de auto voorzien van een geheel nieuwe aluminium "long nose" carrosserie. Deze carrosserie werd vervaardigd door specialist Ferrari-carrosseriebouwer Alwin Hietbrink. Van 2004 tot 2006 was de auto in Belgisch eigendom, De auto is in 2012 nog APK gekeurd door Ferrari dealer Munsterhuis in Hengelo. De auto is voorzien van een toolkit.Alwin Hietbrink is nog bezit van de originele stalen short nose carrosserie. De originele stalen short nose carrosserie is niet bij deze kavel inbegrepen. Documentatie: De Ferrari 275 GTB (serienummer 06003) werd geïntroduceerd op de autosalon van Parijs in 1964. Het ontwerp van de hand van Pininfarina wordt beschouwd als één van zijn meest geslaagde modellen. De auto's werden afgebouwd in de fabriek van Scaglietti. De V12 3285 cc motor produceert 280 PK bij 7500 toeren/min. In de twee jaar dat de 275 GTB werd geproduceerd werden 660 exemplaren gebouwd. Aanvankelijk bezat de 275 GTB een "short nose", echter vanwege instabiliteit aan de voorkant van de auto bij hoge snelheden werd vanaf chassisnummer 07707, na 237 “short nose" exemplaren, de "long nose" versie gebouwd. De opvolger in 1966 was de 275 GTB/4.
Dat maakt toch dat die auto gewoon geen klap waard is? Een originele GTB is geld waard. Maar dit is gewoon een verbouwd hok?
Deze auto heeft wel degelijk nog een flinke waarde ondanks dat hij niet over de originele carrosserie beschikt, vergeet niet dat het een rebody is op basis van een orginiele 275 en Hietbrink is gewoon DE man die je moet hebben wanneer het aankomt op body's van klassieke Ferrari's, hij heeft aan de meest bijzondere klassieke Ferrari's herstel werkzaamheden verricht. Ik de afgelopen jaren heb ik deze 275 diverse keren gezien, er in gezeten en uitgebreid bekeken en hij is zeer netjes. € 450.000,- is hij zeker waard in de handel, en er is dan vast wel iemand te vinden die er meer voor biedt. De originele koets staat natuurlijk nog bij Hietbrink maar het zal te duur worden om deze koets aan te pakken en terug te plaatsen.
Bijgaand wat foto's die ik in 2008 bij Hietbrink heb gemaakt:
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 06 okt 2012, 10:30
door Petrolhead Tom
Heitbrink of niet?
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 06 okt 2012, 10:38
door pterps
Petrolhead Tom schreef:Heitbrink of niet?
Inderdaad Tom, zie mijn reactie.
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 06 okt 2012, 12:09
door GTRene
gave platen en die man levert fraai werk.
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 06 okt 2012, 13:07
door Robin
Help me even, de naam Hietbrink 'ken' ik en ik weet van hun restauraties, maar zijn dit originele Daytona's en Testa Rossa's ofzo? Of hoe zit dat. Of erg goeie replica's net als die HUET retro karren?
?
Inderdaad prachtfoto's van prachtauto's. die groene 'Testa Rossa' is gewoon om te janken zo mooi.
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 06 okt 2012, 21:25
door pterps
Over het algemeen werkt hij aan originele auto's die bijvoorbeeld schade hebben gereden tijdens historische races of auto's die gerestaureerd moeten worden. Maar bij dit werk ontkom je er niet aan dat je ook af en toe aan auto's werkt waarvan wat minder duidelijk is of de auto origineel is...... Het bedrijf richt zich niet op het bouwen van replica's.
De 512 BB LM welke in de achtergrond zichtbaar is wordt in de vrije uurtjes opgebouwd met zoveel mogelijk originele onderdelen, Alwin Hietbrink heeft mij een grote zee container laten zien vol met bakken met onderdelen en ook een originele LM motor, je weet niet waar je moet kijken bij Hietbrink, zoveel moois!
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 16 okt 2012, 12:35
door GTRene
so far so good right?
en dan ineens dit plaatje
zo'n conversie zie je niet elke dag.
With less than 60,000 kilometres from new this car has recently undergone a complete restoration including:
A refit with the phenomenal BMW M88 286HP straight six engine matched to the Getrag 5-speed gearbox.
(The original V12 power-house is not available)
Custom-made Bilstein suspension all-round.
Complete front-to-back, top to bottom rewire.
Soundproofing inside and out.
And much, much more…
See the listing here (South African car listed on eBay Australia with two days remaining)
Haha, ik zat al te kijken bij die eerste foto's, wat zijn dat voor aftermarket E46 316i lookalike wielen....
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 16 okt 2012, 14:08
door jaydee
Wat een 'Mediterrane' stijl van bewaren
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 16 okt 2012, 14:28
door Niels v/d burgh
Mijn laatste project, bijna klaar
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 16 okt 2012, 14:38
door Petrolhead Tom
GTRene schreef:
so far so good right?
en dan ineens dit plaatje
zo'n conversie zie je niet elke dag.
With less than 60,000 kilometres from new this car has recently undergone a complete restoration including:
A refit with the phenomenal BMW M88 286HP straight six engine matched to the Getrag 5-speed gearbox.
(The original V12 power-house is not available)
Custom-made Bilstein suspension all-round.
Complete front-to-back, top to bottom rewire.
Soundproofing inside and out.
And much, much more…
See the listing here (South African car listed on eBay Australia with two days remaining)
Petrolhead Tom schreef:
Wat ben je dan een vreselijk stomme lul zeg.
Inderdaad, zo'n mooi blok leg je toch niet in een van de meest lelijke Ferrari's (IMHO) ooit?!
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 16 okt 2012, 14:49
door pterps
JWD schreef:
Inderdaad, zo'n mooi blok leg je toch niet in een van de meest lelijke Ferrari's (IMHO) ooit?!
LOL
Recente foto van een prachtige Nederlandse Challenge Stradale:
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 16 okt 2012, 15:06
door GTRene
JWD schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Wat ben je dan een vreselijk stomme lul zeg.
Inderdaad, zo'n mooi blok leg je toch niet in een van de meest lelijke Ferrari's (IMHO) ooit?!
whahah
ligt er aan wat de redenen er achter zijn Tom, het is idd een wat vreemde conversie voor een Ferrari, doch heeft ie wel een mooi geluidje nu en echte M powerrrrr
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 16 okt 2012, 16:08
door Petrolhead Tom
Dan ben je echt een afgrijselijk incompetente tering debiel. Beetje hetzelfde als een perfect glas wijn in een zompig papieren bekertje gieten of de beste biefstuk ooit frituren in vet van 6 jaar oud. Of de laatste liter benzine op aarde in een Dacia willen gooien en dan per ongeluk nog alles op de grond smeren.
Nouja jullie snappen mijn punt.
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 16 okt 2012, 17:45
door Downforce Hans
Het laat aan duidelijkheid niets te wensen over.........
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 16 okt 2012, 20:10
door Rupie
Frituren we biefstuk tegenwoordig? Damn die jeugd van nu! Hip and happening!
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 16 okt 2012, 20:12
door Rupie
Ps: Challenge Stradale Klassieker van de toekomst :bro:
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 16 okt 2012, 20:13
door Petrolhead Tom
Er zal toch ergens een passende doodstraf beschreven staan voor het delict: een zes-in-lijn in een klassieke Ferrari takelen?
Re: Italiaanse porno
Geplaatst: 16 okt 2012, 20:15
door Rupie
Hé, een beetje e30 doet tegenwoordig al meer dan zo'n paardje uit Maranello.