Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Betreffende GPS, je maakt een essentieel onderdeel van het rekeningrijden (positie, waar zit je) afhankelijk van een systeem waar je geen controle over hebt.
Ik weet niet of er achter de schermen overeenkomsten zijn met USA, betreffende gebruik van GPS, maar die kunnen GPS aan of uit zetten, wanneer ze willen.
(Geen gezeur over communicatie op GPS, want dat is tot op heden nog steeds een HULPMIDDEL. Ook een TomTom oid zit regelmatig ernaast, mbv. chart mapping wordt je positie gecorrigeerd.)
Ik denk dat, naast privacy, dat een sterk punt is tegen rekeningrijden op de manier zoals nu gepresenteerd is.
Ik weet niet of er achter de schermen overeenkomsten zijn met USA, betreffende gebruik van GPS, maar die kunnen GPS aan of uit zetten, wanneer ze willen.
(Geen gezeur over communicatie op GPS, want dat is tot op heden nog steeds een HULPMIDDEL. Ook een TomTom oid zit regelmatig ernaast, mbv. chart mapping wordt je positie gecorrigeerd.)
Ik denk dat, naast privacy, dat een sterk punt is tegen rekeningrijden op de manier zoals nu gepresenteerd is.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
''De gemiddelde automobilist, die jaarlijks 12.500 kilometer rijdt, betaalt in het nieuwe systeem 900 (in plaats van 800) euro per jaar''. Prijs per km is dus 0,072? (Edit: ow ik lees dat 't eerst 3 cent is en later 6,7 cent p/km)
Even een rekensommetje om te kijken of ik het goed begrijp:
Wij rijden 30.000 (waarvan 17.500 woon-werk) en +- 20.000 (vrijwel volledig woon-werk) km per jaar, daar betalen we nu zo'n 1700 euro per jaar voor aan houderschapsbelasting, dan dus 3600 euro (w-w 2700)? Mijn vriendin werkt in 't onderwijs, dus spelen met uren is geen optie, want dat is onbespreekbaar. Leuk, een paar maanden werken om de belasting te betalen die bedoeld is om op haar werk te kunnen komen. Ik woonde zelf vroeger naast kantoor, maar daar kreeg ik geen enkele beloning voor en daarnaast merk ik dat 't een stuk beter is voor je gezondheid om een buffer te hebben.
Maar goed, wij gaan dus 210% meer betalen als ik 't goed heb uitgerekend?
Nou, los van die privacy argumenten, denk ik dat ik ook wel tegen ben.
Edit rekensommetje klopte niet helemaal, ik had dit nog niet gelezen: http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... rijs.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Het totaal komt dan op 3350 euro aan belastingen in 2018 ipv 1700 euro nu. Toch bijna 200% en dan betalen wij nu vrij veel door 1 LPG auto.
Er komt ook een nieuwe provinciale belasting voor iedereen, ook mensen zonder auto. Dus in feite betalen we straks gewoon minimaal 3 keer zoveel als nu! "It's a bloody shame" zou Pim gezegd hebben.
In 2012 zouden we er een paar knaken op vooruit gaan, maar ik wil binnenkort weer oldtimer rijden omdat 't LPG belastingtarief sneller stijgt dan verwacht (van +- 90 euro naar +-115 per maand in 2 jaar tijd), dus dan wordt 't alsnog meer.
OV is geen optie: 90 minuten vs 30 minuten, 2 uur extra reistijd per dag, zware tassen/dossiers en goedkoop is 't ook niet.
Waarom is trouwens het hele verhaal van de spitsheffing nog niet duidelijk? Dus de korting die je krijgt als je buiten de spits om rijdt? Dat was 't enige zinnige argument wat ik ooit hoorde om de houderschapsbelasting was 't tijdstip waarop gereden werd 'reguleren' en mensen/bedrijven belonen die daar rekening mee zouden houden. Nu kunnen ze die 3 - 6,7 ct/km gewoon net als 't kwartje van Kok toevoegen aan de brandstofprijzen. Veel makkelijker, minder rompslomp en eerlijker voor iedereen die zuinig rijdt, of milieuvriendelijke brandstoffen tankt. Mensen die met een hybride in de file staan leveren amper uitstoot, mensen die carpoolen hebben direct winst, zonder nadelen van alsnog een spitsheffing, want dan word je op één of andere manier toch bestraft, ondanks je goede gedrag.
Kan iemand die lui in Den Haag wakker schudden met hun geneuzel?
Even een rekensommetje om te kijken of ik het goed begrijp:
Wij rijden 30.000 (waarvan 17.500 woon-werk) en +- 20.000 (vrijwel volledig woon-werk) km per jaar, daar betalen we nu zo'n 1700 euro per jaar voor aan houderschapsbelasting, dan dus 3600 euro (w-w 2700)? Mijn vriendin werkt in 't onderwijs, dus spelen met uren is geen optie, want dat is onbespreekbaar. Leuk, een paar maanden werken om de belasting te betalen die bedoeld is om op haar werk te kunnen komen. Ik woonde zelf vroeger naast kantoor, maar daar kreeg ik geen enkele beloning voor en daarnaast merk ik dat 't een stuk beter is voor je gezondheid om een buffer te hebben.
Maar goed, wij gaan dus 210% meer betalen als ik 't goed heb uitgerekend?
Nou, los van die privacy argumenten, denk ik dat ik ook wel tegen ben.

Edit rekensommetje klopte niet helemaal, ik had dit nog niet gelezen: http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... rijs.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Het totaal komt dan op 3350 euro aan belastingen in 2018 ipv 1700 euro nu. Toch bijna 200% en dan betalen wij nu vrij veel door 1 LPG auto.
Er komt ook een nieuwe provinciale belasting voor iedereen, ook mensen zonder auto. Dus in feite betalen we straks gewoon minimaal 3 keer zoveel als nu! "It's a bloody shame" zou Pim gezegd hebben.
In 2012 zouden we er een paar knaken op vooruit gaan, maar ik wil binnenkort weer oldtimer rijden omdat 't LPG belastingtarief sneller stijgt dan verwacht (van +- 90 euro naar +-115 per maand in 2 jaar tijd), dus dan wordt 't alsnog meer.

OV is geen optie: 90 minuten vs 30 minuten, 2 uur extra reistijd per dag, zware tassen/dossiers en goedkoop is 't ook niet.
Waarom is trouwens het hele verhaal van de spitsheffing nog niet duidelijk? Dus de korting die je krijgt als je buiten de spits om rijdt? Dat was 't enige zinnige argument wat ik ooit hoorde om de houderschapsbelasting was 't tijdstip waarop gereden werd 'reguleren' en mensen/bedrijven belonen die daar rekening mee zouden houden. Nu kunnen ze die 3 - 6,7 ct/km gewoon net als 't kwartje van Kok toevoegen aan de brandstofprijzen. Veel makkelijker, minder rompslomp en eerlijker voor iedereen die zuinig rijdt, of milieuvriendelijke brandstoffen tankt. Mensen die met een hybride in de file staan leveren amper uitstoot, mensen die carpoolen hebben direct winst, zonder nadelen van alsnog een spitsheffing, want dan word je op één of andere manier toch bestraft, ondanks je goede gedrag.
Kan iemand die lui in Den Haag wakker schudden met hun geneuzel?
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 16 nov 2009, 12:25, 2 keer totaal gewijzigd.
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Klassiekers en motoren zijn vrijgesteld van kilometerheffing. Ok als het toch allemaal door gaat gewoon op zoek naar een klassieker, simpel.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Ik heb echt onder een steen geleefd afgelopen dagen. Waar maak ik me druk om, lang leve de klassiekers!Joy schreef:Klassiekers en motoren zijn vrijgesteld van kilometerheffing. Ok als het toch allemaal door gaat gewoon op zoek naar een klassieker, simpel.

-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Als men massaal met klassiekers gaat rijden dan pakken ze die echt wel aan.
Is ook een makkelijke prooi, al die auto's die nog niet goed voor het milieu zijn... daar verzinnen ze wel een extra co2 belasting voor hoor.
Is ook een makkelijke prooi, al die auto's die nog niet goed voor het milieu zijn... daar verzinnen ze wel een extra co2 belasting voor hoor.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Precies, indertijd werden de particulieren die legitiem een grijs kenteken auto kochten ook hard genaaid.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/ ... eem-kastje" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Ik blijf het schrijven, ik snap niet helemaal dat er een nieuwe belasting moet komen. Er komt hetzelfde binnen, alleen straks dan alles in Den Haag. Dan geven ze toch gewoon wat geld aan de provincies? Denken ze dat we helemaal achterlijk zijn ofzo?
En ik weet zeker dat er voldoende bezuinigd kan worden. Kijk maar 's aan het eind van het jaar hoeveel onzinnige dingen er weer gedaan worden door gemeentes. Weet wel dat het met budgetten te maken heeft, maar waarom kan dat systeem dan niet 's aangepast worden? Is toch van de belachelijke dat er zoveel geld verspilt wordt omdat een gemeente hetzelfde budget wil hebben als vorig jaar?
Stiekem hoop ik toch dat de PVV 's een keer aan de macht komt, die heeft toegezegd dat soort dingen aan te willen pakken. Nu denk ik niet dat ze het zullen redden mochten ze aan de macht komen, maar het maakt wel even de gevestigde partijen duidelijk dat ze verkeerd bezig zijn.
En ik weet zeker dat er voldoende bezuinigd kan worden. Kijk maar 's aan het eind van het jaar hoeveel onzinnige dingen er weer gedaan worden door gemeentes. Weet wel dat het met budgetten te maken heeft, maar waarom kan dat systeem dan niet 's aangepast worden? Is toch van de belachelijke dat er zoveel geld verspilt wordt omdat een gemeente hetzelfde budget wil hebben als vorig jaar?
Stiekem hoop ik toch dat de PVV 's een keer aan de macht komt, die heeft toegezegd dat soort dingen aan te willen pakken. Nu denk ik niet dat ze het zullen redden mochten ze aan de macht komen, maar het maakt wel even de gevestigde partijen duidelijk dat ze verkeerd bezig zijn.
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Gaat de benzineprijs trouwens omlaag, want er zou toch één autobelasting komen? Accijns kan dan weg.
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Tom schreef:Gaat de benzineprijs trouwens omlaag, want er zou toch één autobelasting komen? Accijns kan dan weg.
hhahahahhahhahahha
ha.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Ohja waarom verwerken in de benzineprijs niet mogelijk is: gaat iedereen straks hybride/superzuinig rijden en krijgen ze de begroting niet meer sluitend. Dat zal ongetwijfeld meegewogen hebben in het besluit het niet te verwerken in de benzineprijs. Naar je werk blijf je toch wel gaan, dus de kilometers zullen niet veel minder worden.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Beetje offtopic stelde ik mezelf zojuist de vraag nav quote belastingdienst website:
Je betaalt dus minimaal 25% bijtelling, maar als je meer prive gebruikt moet je ook meer bijtellen. Waarom kan je dan niet ook minder bijtellen als je minder dan 25% prive gebruikt? Bijvoorbeeld in het geval van 2e hands auto's? Mijn inziens toch wel vrij duidelijk dat ze het alleen te doen is om zoveel mogelijk geld uit die auto te halen.De bijtelling is het voordeel dat u hebt van het privégebruik van de auto van de werkgever. Uw werkgever berekent het voordeel van het privégebruik over de catalogusprijs van de auto. Het voordeel is ten minste 25% van deze catalogusprijs. Als het voordeel van het privégebruik meer is dan 25% van de catalogusprijs, dan moet de werkgever uitgaan van het werkelijke voordeel.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
En zie je arbeidstijdspreiding al voor je?Maus335i schreef:Naar je werk blijf je toch wel gaan, dus de kilometers zullen niet veel minder worden.
Straks wordt iedereen gestrest omdat het meerendeel van het werk tussen 10:00 - 14:00 moet worden gedaan, want voorheen zijn de late beginners er niet, nadien de vroege beginners al naar huis.
Onderwijs is al genoemd.
Bouw?
Etc.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Moer erg lachen om onze Zij (Overheid, de graaiers) en Wij (de zielige autorijders..). Ik heb daar helemaal niets mee, van die kreten. Ik heb ook niets met de poll. Dat is dus het populisme, dat vervelend is vind ik.
Voor mijn gevoel is het grote nadeel van de kilometerheffing niet zo zeer de wijze van belastingheffen: nl. de vervuiler betaalt, maar het niet te voorspellen voordelige effect, waar alle rekenmodellen van uit gaan.
Want ik zou mij zo maar kunnen voorstellen dat ik beter ga overwegen: pak ik de auto of toch maar niet. Omdat de directe kilometers duur worden. Het is natuurlijk een kwestie van rekenen, ieder voor zich. Maar heus, ik zie mijzelf meer in de trein of bus zitten, of helemaal niet vervoeren, dan dat ik dure autokilometers zou moeten betalen. Maar waar ik veel meer mee zit is dat de Overheid denkt, hiermee het transport van mensen, te kunnen verspreiden over de alternatieven. Immers, als mensen de auto laten staan, moeten sommigen zichzelf wel verplaatsen en nemen een alternatief voor de auto. Maar zijn de alternatieven - zoals trein en bus - daarvoor wel toereikend genoeg?
En geloof me. De ambtenaren van VWS hebben daarvan honderden spreadsheets van volgerekend, zeggende allemaal - in theoretische modellen - dat het zou moeten lukken. Maar het zijn modellen. We weten allemaal dat de filestrook op de A1, toen nog met May Weggen, ook heel veel geld gekost heeft en niets heeft opgeleverd. Sommige 80 kilometerzones hebben ook tot meer files geleid, dan minder. Ik neem het de beleidsmakers niet kwalijk, want je kunt niet alles vorozien, daarvoor zijn problemen gewoonweg te complex. Kortom, ook voorbeelden die volgens de modellen precies zijn doorgerekend, maarin de praktijk totaal anders bleken uit te pakken.
Ik denk daarom dat de operatie veel te groot is, om de werkelijke consequenties te overzien van de voordelen. Maar het zou zo maar kunnen dat op de lange termijn, het voordelen biedt. Je gaat bijvoorbeeld ook anders nadenken over waar je gaat wonen ed. Dus een verspreiding van op elkaar klontende mensenmassa, over een groter deel van Nederland. Dat zou best wel eens goed zijn. Aan de andere kant, deze maatregelen volgen op een beleid en ik weet zeker dat er beroepsgroepen zijn die wel degelijk de oneveredig hoge nadelen gaan ervaren, en daar wordt dan weer een compensatiemaatregel voor afgesproken, en zo gaan we weer ....
Voor mijn gevoel is het grote nadeel van de kilometerheffing niet zo zeer de wijze van belastingheffen: nl. de vervuiler betaalt, maar het niet te voorspellen voordelige effect, waar alle rekenmodellen van uit gaan.
Want ik zou mij zo maar kunnen voorstellen dat ik beter ga overwegen: pak ik de auto of toch maar niet. Omdat de directe kilometers duur worden. Het is natuurlijk een kwestie van rekenen, ieder voor zich. Maar heus, ik zie mijzelf meer in de trein of bus zitten, of helemaal niet vervoeren, dan dat ik dure autokilometers zou moeten betalen. Maar waar ik veel meer mee zit is dat de Overheid denkt, hiermee het transport van mensen, te kunnen verspreiden over de alternatieven. Immers, als mensen de auto laten staan, moeten sommigen zichzelf wel verplaatsen en nemen een alternatief voor de auto. Maar zijn de alternatieven - zoals trein en bus - daarvoor wel toereikend genoeg?
En geloof me. De ambtenaren van VWS hebben daarvan honderden spreadsheets van volgerekend, zeggende allemaal - in theoretische modellen - dat het zou moeten lukken. Maar het zijn modellen. We weten allemaal dat de filestrook op de A1, toen nog met May Weggen, ook heel veel geld gekost heeft en niets heeft opgeleverd. Sommige 80 kilometerzones hebben ook tot meer files geleid, dan minder. Ik neem het de beleidsmakers niet kwalijk, want je kunt niet alles vorozien, daarvoor zijn problemen gewoonweg te complex. Kortom, ook voorbeelden die volgens de modellen precies zijn doorgerekend, maarin de praktijk totaal anders bleken uit te pakken.
Ik denk daarom dat de operatie veel te groot is, om de werkelijke consequenties te overzien van de voordelen. Maar het zou zo maar kunnen dat op de lange termijn, het voordelen biedt. Je gaat bijvoorbeeld ook anders nadenken over waar je gaat wonen ed. Dus een verspreiding van op elkaar klontende mensenmassa, over een groter deel van Nederland. Dat zou best wel eens goed zijn. Aan de andere kant, deze maatregelen volgen op een beleid en ik weet zeker dat er beroepsgroepen zijn die wel degelijk de oneveredig hoge nadelen gaan ervaren, en daar wordt dan weer een compensatiemaatregel voor afgesproken, en zo gaan we weer ....
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Voors en tegens is altijd leuk te lezen. Waardeloos is het wel, zeker als ze de snelheid gaan meten en daarna bekeuren. Heb je wel het voordeel van trajectcontrole ipv pieksnelheden, hoop ik
Dan even hardop gedacht voor m'n eigen situatie, woon dicht aan de grens:
- leaseauto zonder bijtelling (rittenadministratie) kastje (van de overheid) zit er dan toch al in dus hoef je niets meer bij te houden. Type Golf/Astra achtige
- voor de ritjes in de omgeving etc de huidige (2009) Panda of eventueel een iets groter trutteschuddertje, iig minimale kosten per km.
- voor de serieuze ritten, vakanties en meteen de grens over duiken voor "fun" ritten een fijne gebruikte 330i/335i touring (voorbeeldje) die veel slurpt en niemand meer wil hebben
Wordt het toch nog leuk?


Dan even hardop gedacht voor m'n eigen situatie, woon dicht aan de grens:
- leaseauto zonder bijtelling (rittenadministratie) kastje (van de overheid) zit er dan toch al in dus hoef je niets meer bij te houden. Type Golf/Astra achtige
- voor de ritjes in de omgeving etc de huidige (2009) Panda of eventueel een iets groter trutteschuddertje, iig minimale kosten per km.
- voor de serieuze ritten, vakanties en meteen de grens over duiken voor "fun" ritten een fijne gebruikte 330i/335i touring (voorbeeldje) die veel slurpt en niemand meer wil hebben
Wordt het toch nog leuk?

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Ha Arthur,
Eenbeetje in sfeer rijd ik nu al. Voor woon-werk gebruik ik heel vaak mijn Susuki 1.3GL uit 1996. Kost geen drol. Als ik eens fun wil en bereid daarvoor te betalen, stap ik in mijn ACS1. Kan mij voorstellen dat ik die Susuki helemaal niet meer zal rijden, en alles zo veel mogelijk met trein en bus ga doen.Mocht ik thuiskomen van een kouwe kermis met dat openbaar vervoer, dan weten we waar we staan. Want dan heb ik dat niet alleen, maar heeel veel mensen. En dan komt er wel druk te staan op de politiek: maatregel teursgdraaien, of bakken geld naar OV. Dit wordt nog wat denk ik zo..
Eenbeetje in sfeer rijd ik nu al. Voor woon-werk gebruik ik heel vaak mijn Susuki 1.3GL uit 1996. Kost geen drol. Als ik eens fun wil en bereid daarvoor te betalen, stap ik in mijn ACS1. Kan mij voorstellen dat ik die Susuki helemaal niet meer zal rijden, en alles zo veel mogelijk met trein en bus ga doen.Mocht ik thuiskomen van een kouwe kermis met dat openbaar vervoer, dan weten we waar we staan. Want dan heb ik dat niet alleen, maar heeel veel mensen. En dan komt er wel druk te staan op de politiek: maatregel teursgdraaien, of bakken geld naar OV. Dit wordt nog wat denk ik zo..
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
De discussie gaat nu weer erg richting de kilometerheffingkant. Dat is denk ik niet het grote probleem. Altijd klote als het duurder wordt maar dat is niet nieuw, autorijden wordt elk jaar duurder. Of we nu per kilometer moeten betalen of per liter benzine (accijns), dat is uiteindelijk 1 pot nat.
Het gaat om dat kastje, dat allesregistrerende Stasikastje. Dat precies kan zien dat je vrijdagavond om 19:30 bij de snackbar stond, dat je op zaterdagnacht om 0:30 137 km/u reed op de A2 en dat precies kan zien dat je maandagavond om 22:45 binnen een straal van 50 meter was van een plek waar toen net was ingebroken.
Dat ding moet er niet komen, dan is het einde zoek. De overheid is hierin NIET te vertrouwen, dat leert de geschiedenis ons wel.
Het gaat om dat kastje, dat allesregistrerende Stasikastje. Dat precies kan zien dat je vrijdagavond om 19:30 bij de snackbar stond, dat je op zaterdagnacht om 0:30 137 km/u reed op de A2 en dat precies kan zien dat je maandagavond om 22:45 binnen een straal van 50 meter was van een plek waar toen net was ingebroken.
Dat ding moet er niet komen, dan is het einde zoek. De overheid is hierin NIET te vertrouwen, dat leert de geschiedenis ons wel.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Wat heeft de gechiedenis ons dan geleerd in dit verband over de Overheid Wouter?Wouter81 schreef:De discussie gaat nu weer erg richting de kilometerheffingkant. Dat is denk ik niet het grote probleem. Altijd klote als het duurder wordt maar dat is niet nieuw, autorijden wordt elk jaar duurder. Of we nu per kilometer moeten betalen of per liter benzine (accijns), dat is uiteindelijk 1 pot nat.
Het gaat om dat kastje, dat allesregistrerende Stasikastje. Dat precies kan zien dat je vrijdagavond om 19:30 bij de snackbar stond, dat je op zaterdagnacht om 0:30 137 km/u reed op de A2 en dat precies kan zien dat je maandagavond om 22:45 binnen een straal van 50 meter was van een plek waar toen net was ingebroken.
Dat ding moet er niet komen, dan is het einde zoek. De overheid is hierin NIET te vertrouwen, dat leert de geschiedenis ons wel.
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Kwartje van kok of wat te denken van de BPM, die ooit als een 'milieumaatregel' is gepresenteerd.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Helemaal niks Ferdinand, want de Roverheid blijft dezelfde fouten keer op keer maken.
Ik heb niks tegen de kilometerheffing ansich. Belasten naar gebruik ipv aanschaf, prima concept. Maar verregaande privacyschending en burgercontrole, daar ben ik klaar mee. Nu heb je in Amerika al diverse groeperingen die tegen elke manier van overheidsbemoeienis zijn, en Nederlanders zijn over het algemeen sceptisch tegen Amerikaans beleid als het gaat om privacy. Maar zouden die mensen ook weten dat het in Nederland nog véle malen erger gesteld is? O.a. het aantal telefoontaps dat per hoofd vd bevolking het hoogst is ter wereld hier?
En het ligt toch enorm voor de hand dat je straks bekeurd gaat worden op snelheid via dat stinkkastje? De mensen die daar niet in geloven hebben óók weinig van de geschiedenis geleerd.
Ik heb niks tegen de kilometerheffing ansich. Belasten naar gebruik ipv aanschaf, prima concept. Maar verregaande privacyschending en burgercontrole, daar ben ik klaar mee. Nu heb je in Amerika al diverse groeperingen die tegen elke manier van overheidsbemoeienis zijn, en Nederlanders zijn over het algemeen sceptisch tegen Amerikaans beleid als het gaat om privacy. Maar zouden die mensen ook weten dat het in Nederland nog véle malen erger gesteld is? O.a. het aantal telefoontaps dat per hoofd vd bevolking het hoogst is ter wereld hier?
En het ligt toch enorm voor de hand dat je straks bekeurd gaat worden op snelheid via dat stinkkastje? De mensen die daar niet in geloven hebben óók weinig van de geschiedenis geleerd.
- frankie
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Als "schending" van de privacy zo'n issue is, moet iedereen z'n gsm, bonuscard, bibliotheekpas, airmiles, freebees etc. ook van de hand doen.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Enige wat je daarmee zegt is hoe erg het langzamerhand wel niet gesteld is. En het wordt maar erger en het gaat maar verderfrankie schreef:Als "schending" van de privacy zo'n issue is, moet iedereen z'n gsm, bonuscard, bibliotheekpas, airmiles, freebees etc. ook van de hand doen.

Net zon drogreden (sorry als het verkeerd overkomt, niet zo bedoelt) "ik heb toch niks te verbergen dus controleer alles maar".
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
frankie schreef:Als "schending" van de privacy zo'n issue is, moet iedereen z'n gsm, bonuscard, bibliotheekpas, airmiles, freebees etc. ook van de hand doen.
Nee slimpie, ....................even draadje lezen.............
Dat zijn allemaal vrijwillige keuzes....................zo`n kast is dus een verplichting....................en das echt de LAATSTE KEER DAT IK HET UITLEG........
LEER TOCH EENS NA TE DENKEN................
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Dat gegevens niet vertrouwd zijn, niet vertrouwd kunnen worden opgeslagen ( zie EPD discussie), dat Jan Politieman zijn USB stck c.q. labtop weer heeft laten slingeren en vervolgens bij geen stijl als gevonden voorwerp wordt gepresenteerd, met de hartelijke groeten van....................Ferdinand schreef:Wat heeft de gechiedenis ons dan geleerd in dit verband over de Overheid Wouter?Wouter81 schreef:De discussie gaat nu weer erg richting de kilometerheffingkant. Dat is denk ik niet het grote probleem. Altijd klote als het duurder wordt maar dat is niet nieuw, autorijden wordt elk jaar duurder. Of we nu per kilometer moeten betalen of per liter benzine (accijns), dat is uiteindelijk 1 pot nat.
Het gaat om dat kastje, dat allesregistrerende Stasikastje. Dat precies kan zien dat je vrijdagavond om 19:30 bij de snackbar stond, dat je op zaterdagnacht om 0:30 137 km/u reed op de A2 en dat precies kan zien dat je maandagavond om 22:45 binnen een straal van 50 meter was van een plek waar toen net was ingebroken.
Dat ding moet er niet komen, dan is het einde zoek. De overheid is hierin NIET te vertrouwen, dat leert de geschiedenis ons wel.
De overheid dient van nature te worden gewantrouwd..................
Laatst gewijzigd door romo op 16 nov 2009, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- frankie
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
@ Maus
Nee, daar bedoel ik mee dat er nu meelopers om het hardst aan't schreeuwen zijn privacy dit, privacy dat, principe zus, principe zo (overigens bedoel ik daar niemand specifiek hier aanwezig mee, maar gewoon in zijn algemeenheid), maar vervolgens wel airmiles, bonuspunten, freebees en wat allemaal niet meer sparen. Maar dan levert het wat op en is het "opeens" niet zo'n punt meer of wordt er niet over nagedacht.... 
@ romo, beetje minder mag ook wel.


@ romo, beetje minder mag ook wel.