BMW M2
-
- Berichten: 5157
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
318 weer een de-tuned B48 blok toch. Beter dan die 1.5 in de C200
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M2
Leuk dat vermogen van de M3 maar dagelijks gebruik je het toch niet, net als de C63s vanmiddag voor me, steeds 150 meter ruimte om even te laten horen dat hij power heeft, meer niet.
Doe mij dan maar een 318i evt met stage1 van 156 naar 286pk ook nog
Doe mij dan maar een 318i evt met stage1 van 156 naar 286pk ook nog
-
- Berichten: 5157
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Maar die M177 klinkt zo lekker zeker zonder OPF.
-
Online
- Berichten: 2516
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW M2
286 voor een daily is zat.. 4 cilinder klinkt naar niets maar dat is dan maar zo..
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
430 in een daily is overkill, maar maakt het niet minder leuk
En de momenten dat je het wel gebruikt zijn dan extra lekker.

-
- Berichten: 5157
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Heb mij jaren verplaatst met 70pk op 1000kg. Kan prima als je anticipeert 
Merk vooral op de snelweg dat mensen het vermogen gebruiken om in gaatjes een rijbaan op te schuiven waar al vaak geen ruimte was voor een extra auto.

Merk vooral op de snelweg dat mensen het vermogen gebruiken om in gaatjes een rijbaan op te schuiven waar al vaak geen ruimte was voor een extra auto.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW M2
Oh sorry.Martijn_bmw schreef: 31 aug 2023, 18:19Ach nooit… alsof een 318i ineens een Lada is
Toch gewoon een heel mooie nette gezinsauto waarvan 98% van NL alleen maar kan dromen dat ze die kunnen kopen.

Nee, dan liever een wat potentere focus oid. Geen idee wat, maar dan zou ik wat anders uitzoeken.
Al moet ik zeggen dat de 320E die ik als leenauto mee kreeg ook gewoon een hele fijne auto was.
-
- Berichten: 55144
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Ja, Openbaar Vervoer is het meest voordelig, ware het niet dat het bruto zonder korting nogal duur is en de logistiek in sommige contreien te wensen overlaat.
De vergelijkingen hier zijn weer fabuleus.
De vergelijkingen hier zijn weer fabuleus.

Dit:)Tristan schreef: 01 sep 2023, 09:27 430 in een daily is overkill, maar maakt het niet minder leukEn de momenten dat je het wel gebruikt zijn dan extra lekker.
-
Online
- Berichten: 2516
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW M2
Stiekem is 450pk het minimum voor een daily maar dat wil niemand horen 

-
- Berichten: 55144
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Wimo schreef: 01 sep 2023, 10:01 Stiekem is 450pk het minimum voor een daily maar dat wil niemand horen![]()

- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M2
Met 200pk kan je hem prima overal voor gooien ook hoor, met 400 ook, 600 nog beter.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28562
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW M2
zat mensen met 50pk die ook vinden dat ze hem overal voor kunnen gooienKnot schreef: 01 sep 2023, 10:33 Met 200pk kan je hem prima overal voor gooien ook hoor, met 400 ook, 600 nog beter.

-
- Berichten: 6760
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW M2
Zelfs nog vaker, bang om snelheid te verliezen en dan duurt het een eeuwigheid om weer op tempo te komen.Martijn_bmw schreef: 01 sep 2023, 10:38zat mensen met 50pk die ook vinden dat ze hem overal voor kunnen gooienKnot schreef: 01 sep 2023, 10:33 Met 200pk kan je hem prima overal voor gooien ook hoor, met 400 ook, 600 nog beter.![]()
Met 600pk kun je zo’n wegpiraat tenminste veilig inhalen

-
Online
- Berichten: 2516
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW M2
Jullie hebben gelijk, eigenlijk moet 600pk de norm zijn voor een daily!
-
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- JP
- Berichten: 34282
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW M2
Woka !
-
- Berichten: 4202
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: BMW M2
Sjezus, wat praat die veel en zegt eigenlijk helemaal niks.
Niet om naar te kijken.
De auto ook niet trouwens.
Niet om naar te kijken.
De auto ook niet trouwens.
-
- Berichten: 5157
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Omdat Wouter hem ook niet om aan te gluren vindt en belachelijk is dat die dik 240kg zwaarder is dan de orginele M2. Je kan het gewoonweg niet meer verkopen.Emiel schreef: 12 sep 2023, 13:25 Sjezus, wat praat die veel en zegt eigenlijk helemaal niks.
Niet om naar te kijken.
De auto ook niet trouwens.
- Daan
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: BMW M2
Vandaag een uurtje de nieuwe M2 meegekregen van de dealer. Ben er niet voor in de markt want begin dit jaar de Cayman GTS 4.0 in ontvangst mogen nemen. Maar was toch wel erg benieuwd, ook in vergelijking met de OG M2 LCI die ik drie jaar heb gehad.
Uiterlijk kan ik kort over zijn, niet echt mijn smaak. Achterlichten te klein en wat awkward vormgegeven. Verder komen de nieren te lomp en vierkant over. Kleur was Zandvoort Blau, wat wel lekker overkomt met zo’n Carbon kleur dakje. Stance is er zeker wel, alleen staan voor het mooie de voorwielen iets te ver in de wielkasten. Interieur en zit positie prima, grote dashdisplay natuurlijk verschrikkelijk, maar daar komen we bij BMW (en anderen) niet meer onderuit voorlopig.
Dan het rijden. Tja, qua motorvermogen kom je in ieder geval niets te kort. Is gewoon een beest. Lekker veel trekkracht onderin (is bij de atmo Porsche een stukje minder natuurlijk), en blijvend sterk bovenin. Klinkt ook goed. De voorkant is lekker snappy gebleven bij turn-in, maar je voelt de massa toch wel (duh). Hij roteert erg makkelijk om z’n as. Zelfs met de TC nog op een redelijk tamme stand. Trok één keer onverwacht wat aardige strepen op het wegdek, direct na het rechtsaf afslaan bij een stoplicht
Naast de massa voelt de auto ook ‘groot’ aan. Hoeft niet voor iedereen een probleem te zijn, maar zijn wel dingen die direct opvallen. De Cayman voelt bv zo lichtvoetig als een Lotus in vergelijking met de M2.
Grootste tegenvaller voor mij was toch wel de versnellingsbak. Dat ze die DCT eruit hebben gehaald is een schande. De ZF filtert zoveel DF weg, echt zonde. De schakelsnelheden zijn ok-ish bij full throttle in Sport Plus, maar de overgangen zelf zijn wat afgestompt ofzo. Je kunt het allemaal wel wat scherper zetten, maar voegde imho alleen maar extra lompheid toe voor het gevoel. Dikke misser dit. De rit daarna in de Cayman met PDK maakte het contrast nog groter.
Al met al een vermakelijke proefrit gehad in een bloedsnelle en speelse auto. Ik zou de Cayman 4.0 er echter never nooit op inruilen.
Daan…
Uiterlijk kan ik kort over zijn, niet echt mijn smaak. Achterlichten te klein en wat awkward vormgegeven. Verder komen de nieren te lomp en vierkant over. Kleur was Zandvoort Blau, wat wel lekker overkomt met zo’n Carbon kleur dakje. Stance is er zeker wel, alleen staan voor het mooie de voorwielen iets te ver in de wielkasten. Interieur en zit positie prima, grote dashdisplay natuurlijk verschrikkelijk, maar daar komen we bij BMW (en anderen) niet meer onderuit voorlopig.
Dan het rijden. Tja, qua motorvermogen kom je in ieder geval niets te kort. Is gewoon een beest. Lekker veel trekkracht onderin (is bij de atmo Porsche een stukje minder natuurlijk), en blijvend sterk bovenin. Klinkt ook goed. De voorkant is lekker snappy gebleven bij turn-in, maar je voelt de massa toch wel (duh). Hij roteert erg makkelijk om z’n as. Zelfs met de TC nog op een redelijk tamme stand. Trok één keer onverwacht wat aardige strepen op het wegdek, direct na het rechtsaf afslaan bij een stoplicht
Naast de massa voelt de auto ook ‘groot’ aan. Hoeft niet voor iedereen een probleem te zijn, maar zijn wel dingen die direct opvallen. De Cayman voelt bv zo lichtvoetig als een Lotus in vergelijking met de M2.
Grootste tegenvaller voor mij was toch wel de versnellingsbak. Dat ze die DCT eruit hebben gehaald is een schande. De ZF filtert zoveel DF weg, echt zonde. De schakelsnelheden zijn ok-ish bij full throttle in Sport Plus, maar de overgangen zelf zijn wat afgestompt ofzo. Je kunt het allemaal wel wat scherper zetten, maar voegde imho alleen maar extra lompheid toe voor het gevoel. Dikke misser dit. De rit daarna in de Cayman met PDK maakte het contrast nog groter.
Al met al een vermakelijke proefrit gehad in een bloedsnelle en speelse auto. Ik zou de Cayman 4.0 er echter never nooit op inruilen.
Daan…
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M2
Mooi vergelijk, het gaat allemaal teveel richting comfort helaas
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: BMW M2
Er is al heel veel over geschreven maar wat is leuker: OG lci M2 of de comp?
Vind de optionele stoelen in de comp echt mooier/specialer en het idee van de M motor maar geluid van de N55 spreekt weer meer aan natuurlijk.
Is het gewoon een kwestie van beide rijden en kiezen? Zijn er überhaupt mensen die liever de OG M2 hebben? Beide is vanuit 130 natuurlijk al een verbetering.
Vind de optionele stoelen in de comp echt mooier/specialer en het idee van de M motor maar geluid van de N55 spreekt weer meer aan natuurlijk.
Is het gewoon een kwestie van beide rijden en kiezen? Zijn er überhaupt mensen die liever de OG M2 hebben? Beide is vanuit 130 natuurlijk al een verbetering.
-
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
- Locatie: Vlaanderen
Re: BMW M2
In Belgïe zit er er op de 2dehands markt toch nog een 15k verschil tussen de OG en de comp. met vergelijkbare kilometers.
Voor deze 15k meer krijg je wel de M-motor maar met 15k kan je van de N55 ook een beest maken...
Andere uitlaat/downpipe/intercooler/mapping en je bent even snel als een comp.
Voor deze 15k meer krijg je wel de M-motor maar met 15k kan je van de N55 ook een beest maken...
Andere uitlaat/downpipe/intercooler/mapping en je bent even snel als een comp.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: BMW M2
En met een softwareaanpassing heeft een comp weer 500pk. Zo blijf je bezig. Alles went ook natuurlijk.
Ik vind dit wel een mooi exemplaar: https://www.rijdersauto.nl/aanbod/bmw-2 ... e-led-4712 maar wil geen zwarte auto meer. Blauw heeft de voorkeur. En dit is ook wel Comp geld natuurlijk. Stond een tijd een blauwe comp voor 60k bij BMW Den Haag. Die werd toen afgeprijsd naar 55 en was zo weg. Die had ik wel willen hebben.
Ik vind dit wel een mooi exemplaar: https://www.rijdersauto.nl/aanbod/bmw-2 ... e-led-4712 maar wil geen zwarte auto meer. Blauw heeft de voorkeur. En dit is ook wel Comp geld natuurlijk. Stond een tijd een blauwe comp voor 60k bij BMW Den Haag. Die werd toen afgeprijsd naar 55 en was zo weg. Die had ik wel willen hebben.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 21 mar 2020, 17:15
Re: BMW M2
Ik ben bewust voor de OG variant gegaan. Belangrijkste reden was toch wel het geluid. Dat vind ik bij de N55 vele malen mooier. Tevens hou ik van origineel en ben ik minder van de poespas van nieuwere modellen. Een Competition zou ongetwijfeld sneller zijn, maar daar hecht ik minder waarde aan.Obbe schreef: 25 sep 2023, 10:37 Er is al heel veel over geschreven maar wat is leuker: OG lci M2 of de comp?
Vind de optionele stoelen in de comp echt mooier/specialer en het idee van de M motor maar geluid van de N55 spreekt weer meer aan natuurlijk.
Is het gewoon een kwestie van beide rijden en kiezen? Zijn er überhaupt mensen die liever de OG M2 hebben? Beide is vanuit 130 natuurlijk al een verbetering.
Enige wat ik in de OG M2 liever had gezien, zijn inderdaad de stoelen van de Competition. Inmiddels iig al ruim 2,5 jaar onwijs blij met m’n auto!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Wimo en 2 gasten