Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 15 jun 2014, 11:10

Wat mij de laatste maanden/jaren opvalt betr. politie, waar ik jammergenoeg veel te veel mee te maken heb de laatste tijd, is dat die politiemensen(die ik van 'n dikke handvol gewoon persoonlijk ken, je en jij, voornamen etc) wel ook heel graag willen en denken zoals ik/meedenken, maar dat ze in die kiem worden gesmoord door Den Haag en regels.

EN en dat spijt me om te zeggen, dat als 't er echt op aan komt ze nogal mildjes/tammetjes in hun acties en doen en laten zijn. Een beetje sullig/sloom...

Ik hoef hier geen Lethal Weapon, Die Hard of Miami Vice achtige toestanden, maar er zit jammergenoeg geen 'krieg', power weetikhet in hun, wanneer de nood 't hoogst is. Dat vind ik wel spijtig en zal mede aan Den Haag liggen(?)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 jun 2014, 12:30

Sjoerd MP BMW schreef:+1

Ik had iemand nodig om zo nu en dan bij te springen. Een volledige baan kan ik die persoon niet bieden, maar bijvoorbeeld een rolscherm in je eentje ophangen is niet handig. Liefst een handige student uit een dorp met een zekere arbeidsethos. Aantal gasten gesproken; het waren of mietjes of betweters die alleen nog maar in een kledingwinkel of audiozaak hadden gestaan en meteen begonnen over wat ze minimaal wilden verdienen.

Nu heb ik een 65+'er (oud timmerman) en een jongen bij me lopen van Marokkaanse afkomst. Prima jongen en leergierig, laatste jaar van z'n studie. Al het soort werk is nieuw voor hem en in begin nog onhandig met bijv. kruiwagen. Tuurlijk was ik sceptisch, maar toen hij zelf aangaf om in begin hem minder te laten verdienen en hoe handiger hij werd meer te laten verdienen gaf mij dit de doorslag. MENTALITEIT

Zo kan 't ook! Totaal onbekend in alles wat wij doen en beseft nu dat alles voor de ondernemer geld kost. Dat er eerst geld uitgegeven moet worden aan materiaal en gereedschap voordat er verdient wordt. Doch is hij zo enthousiast dat hij nu een flyer van onze klus werkzaamheden in 't Arabisch aan 't vertalen is om in buurthuis te hangen.

Een goede referentie voor de toekomst heeft hij iig in de pocket!
Dit is nou precies wat ik bedoel met onderaan de ladder beginnen. Gewoon aan het werk. Leren en je ontwikkelen. Dan komen die grote loonstroken en dikke leaseauto vanzelf.

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2014, 12:46

Nee joh,

Je klauw ophouden en zeiken over de maatschappij (die jouw in staat stelt om elke maand je klauw op te houden) is toch veel leuker en makkelijker.
Want dan hoef je namelijk niet naar jezelf te kijken.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jun 2014, 12:46

@Robin, wellicht worden die ook lam gestompt met regeltjes/papierwerk enz en of met/door praten lossen we zaken op? meeste wordt tegenwoordig gefilmd en of uit verband getrokken via de media e.d.
de criminelen lijken soms/vaak de rechten te krijgen/eisen terwijl de gedupeerden/slachtoffers maar moeten zien of ze nog recht kunnen halen vanwege dat wat de crimineel e.d. opeist aan 'rechten' (zoiets dan)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 jun 2014, 12:57

René ik ben niet van de 'slachtofferhulp' qua mentaliteit. Het is ons aangeboden, hele papierwinkel/bureaucratie. Daar word je bijna moedelozer van dan het voorval zelf:)

Maar omdat de klaagzang in vele lagen van de bevolking maar om EEN ding draait: Centen,(die er niet zijn terwijl een ander de centen wel heeft, buren en gras...) zou je smartengeld als 'uitkomst' moeten zien, maar wie betaalt dat? Juist...jijzelf indirect als korrel in deze maatschappij. Een uitkering is dus ook 'n vorm van smartengeld:) Subsidies zijn in mijn ogen bloedgeld. Als iets niet wil en kan, moet je er geen geld van een ander inpompen om het wél tot 'slagen'(...) te gaan brengen. daar heeft Nederland een handje van. Subsidie hier en daar en voor de dingen die er toe doen krijg je de(het?) deksel op de neus vaak.

Wie betaalt bepaalt opper ik hier wel vaker, het kan natuurlijk niet zo zwart wit in de praktijk, maar de kern is er.
Nu bepaalt 'n (grote) groep in mijn ogen kansloos wereldvreemd 'dom' volk met hun betutteling en kleinburgerlijkheid de tendens in Nederland en wij schapen sjouwen er achteraan. Dat kan toch niet?!

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 15 jun 2014, 18:18

Robin heeft in groot aantal punten gelijk en kan ook wel mee in zijn denkwijze. Het is alleen de manier van zijn schrijven dat het overkomt alsof hij enkel zwart-wit denkt (denk ik).

Zo'n jongen die nu met mij meegaat moet natuurlijk ook de kans krijgen, ik geef hem die kans. Overigens walgt hij ook van de jongens die gelijk uitkering aanvragen zodra ze 18 zijn. Het kan, het kan allemaal in Nederland.

Hij stapt 's morgens op de fiets terwijl anderen in z'n buurt hele ochtend op bed liggen om vervolgens 's middags rottigheid uit te halen. Hij moet minstens zes dagen in een maand werken wat die jongens voor niks doen van de gemeente krijgen.

Dat tokkie geklaag naar mensen die een groter huis wonen en een dikkere auto rijden wordt ik ook moe van. 'Ooit Wellens bedacht waarom hij/zij het beter dan jou heeft?' Die trekt waarschijnlijk niet iedere middag om stipt 17:00 z'n flesje bier los! :attentie:

Valt jullie ook op dat er meestal vanuit kleine autootjes getoeterd wordt?

En in welke wijken zijn trouwens de straten weer het meest oranje gekleurd?

dvh

Bericht door dvh » 15 jun 2014, 18:36

Marre ... Uitkering aanvragen ?
Volgens mij krijg je zonder arbeidsverleden niet zomaar een uitkering. En wanneer je een uitkering zou krijgen is dit maximaal 24 maanden. Daarna kom je in de bijstand.

Dat is 800,- per maand zonder gezin. En daarvoor moet je een behoorlijke papieren paperassen bijhouden.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 jun 2014, 18:39

Exact, als jongere krijg je vandaag de dag helemaal niet zomaar een (WW) uitkering. Je moet gewerkt hebben, hoe korter die periode geweest is, hoe korter de duur van je uitkering.

Bijstand krijg je ook niet zomaar:

Bent u jonger dan 27 jaar? Dan krijgt u niet meteen bijstand, als u deze aanvraagt. U moet binnen 4 weken na het aanvragen van de uitkering actief op zoek naar werk of een opleiding. Tijdens deze 4 weken (de verkenningsfase) krijgt u geen bijstand. Na die periode bepaalt de gemeente of u recht heeft op een bijstandsuitkering.

350 Z

Bericht door 350 Z » 15 jun 2014, 19:21

Bram heeft in deze gelijk dus ken uw feiten eerst voordat u ................

JP

Bericht door JP » 15 jun 2014, 19:32

Petrolhead Tom schreef:(...) onderaan de ladder beginnen. Gewoon aan het werk. Leren en je ontwikkelen. Dan komen die grote loonstroken en dikke leaseauto vanzelf.
Helaas zijnde bedrijven waar dit kan tegenwoordig steeds schaarser. De eisen aan werknemers worden steeds uitgebreider, en als je er aan voldoet, de verloning helaas niet. Nieuwe werknemers moeten begin 20 zijn, het liefst 10 jaar ervaring, en met €10,- bruto per uur genoeg nemen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 jun 2014, 19:50

Bram schreef:Exact, als jongere krijg je vandaag de dag helemaal niet zomaar een (WW) uitkering. Je moet gewerkt hebben, hoe korter die periode geweest is, hoe korter de duur van je uitkering.

Bijstand krijg je ook niet zomaar:

Bent u jonger dan 27 jaar? Dan krijgt u niet meteen bijstand, als u deze aanvraagt. U moet binnen 4 weken na het aanvragen van de uitkering actief op zoek naar werk of een opleiding. Tijdens deze 4 weken (de verkenningsfase) krijgt u geen bijstand. Na die periode bepaalt de gemeente of u recht heeft op een bijstandsuitkering.
Hoe kan het dan dat je die gasten vaak in dikke auto`s ziet rijden met mooie kleertjes etc.............hoe financieren ze dat dan........
Als ik om 6.15 naar de zaak gaat kom ik ze nooit tegen en wanneer ik thuis kom rond een uur of zes dan heb ik de indruk dat ze al een paar uur voor het portiek in de zon zitten..........

Bram

Bericht door Bram » 15 jun 2014, 19:55

Ja niet van een uitkering natuurlijk, wat denk jij dan :tooth: Eikels die de wet overtreden om er beter van te worden heb je overal.

Ik reed op m'n 23e in een nieuwe BMW met mooie kleertjes trouwens, gewoon eerlijk gekocht :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 15 jun 2014, 19:57

Ik ken dat soort gastjes wel.
Maar die zitten meestal in de plantenbusiness :tooth:

Werkt best goed. Alleen soms moet je ze even een paar jaar missen... :mrgreen:

Bram

Bericht door Bram » 15 jun 2014, 20:09

:mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2014, 20:16

En dan krijgen ze weer alles gratizzzzzz :tooth:

Bram

Bericht door Bram » 15 jun 2014, 20:31

Daarom, maak die softdrugs gewoon legaal, wordt er mooi BTW over betaald en haal je het uit de criminaliteit.

JP

Bericht door JP » 15 jun 2014, 20:48

Ja.....gaat de overheid het gecontroleerd verbouwen, maar de criminaliteit fabriceert toch goedkoper.

Bram

Bericht door Bram » 15 jun 2014, 20:51

Zolang coffeeshops dan overheid wiet af moeten nemen zou dat toch best kunnen werken?

350 Z

Bericht door 350 Z » 15 jun 2014, 20:57

dvh schreef:Ik ken dat soort gastjes wel.
Maar die zitten meestal in de plantenbusiness :tooth:

Werkt best goed. Alleen soms moet je ze even een paar jaar missen... :mrgreen:
Valt wel mee hier in de straat was een plantage voor de 2de keer in korte tijd in 1 huis opgerold met een mega inval (wel sensatie om te zien dat 'SWAT' team). Gast kreeg 3 jaar maar binnen een paar maandjes was hij al weer terug. En zijn strafblad besloeg echt ettelijke A4'tjes. Gevolg hij gaat vrolijk weer verder met waar hij op hield want de straf staat totaal niet in verhouding met de delicten. Ofwel de zogenaamde pro's die overal @#$ aan hebben want straffen en NL zijn 2 verschillende dingen en dat weten ze maar al te goed en dan hebben we het niet eens over de pakkans welke miniem is.

dvh

Bericht door dvh » 15 jun 2014, 21:06

Die 'pro's' blijven of buiten shot of ze worden naar het buitenland uitgeleverd. Gezien de echte verdienste in de export zit en niet in de teelt. En de straffen in het buitenland zijn wat hoger dan hier.. Nederland levert gewoon uit hoor.

Het regulieren van wiet in NL doet helemaal niks af aan de illegale export. Gezien de handel binnen Nederland totaal niet interessant is.

JP

Bericht door JP » 15 jun 2014, 21:20

Dat laatste zou ik niet te hard roepen. Binnen NL is de vraag (eigen consumptie) nog altijd groter dan het aanbod.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 jun 2014, 21:23

Export van wiet uit Nederland is sowieso maar heel minimaal. Dat kan je namelijk beter ergens anders telen waar je meer ruimte hebt en minder gedoe moet de overheid.

Export uit Nederland zijn met name synthetische drugs.

dvh

Bericht door dvh » 15 jun 2014, 21:26

Bert ///M3 schreef:Export van wiet uit Nederland is sowieso maar heel minimaal. Dat kan je namelijk beter ergens anders telen
Het is maar net wat je wiet uit Nederland noemt. Maar export door Nederland komt (heel) erg veel voor. De wiet zelf hoeft niet in Nederland geteeld te zijn.

Hielke

Bericht door Hielke » 16 jun 2014, 12:59

Hoor net op Radio 1 dat er een flitser van de politie in Noord-Holland gestolen is. Terwijl ie stond te flitsen!!!

Dame van de politie: "Tis diefstal, we willen 'm terug" (Ga gvd eerst maar eens die paar miljoen gestolen fietsen terughalen), en "Het zijn onze belastingcenten" (Ja doei, het zijn onze belastingcenten die je met die rotzooi ophaalt).

Schitterend :lol: Kleine diefstal niet oplossen maar wel als het verlengstuk van de staatskas functioneren. Dit is potdomme de oplossing! Door alle flitsers te stelen kan de hermandad gewoon weer z'n werk gaan doen.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 jun 2014, 13:05

:mrgreen:

Plaats reactie