Of misschien wat meer concurentie in hetzelfde land... In plaats van 1 importeur.FreudeamFahren schreef:Dus het moet en makkelijk en goedkoper...
BMW 1 Serie M Coupé
- WJ
Re: BMW 1 Serie M Coupé
- dvh
Voor wie zouden ze dat doen ?
Die paar gekke Friezen die zelf bijna Duitser zijn en hun auto uit ' t buitenland halen ?
Die kan BMW missen als kiespijn.
Zolang het gros gewoon zijn BMW'tjes in NL haalt is er geen reden om meer dan 1 importeur aan te stellen in Nederland. Zo haalt de importeur zijn marge. En BMW haalt zijn aantallen in NL. Waarom meer gezeik zoals onderlingen concurrentie in de hand gaan werken ?
Daarbij wil (de marketing van) BMW een bepaald beleid in Nederland betreft de showrooms , de uitvoeringen van hun auto's afgestemd op (jawel) de Nederlander.
Blijkbaar vinden wij het fijn om in grote glazen paleizen onze auto's te halen. 6 bakken koffie van pakmeneer en dure full-option auto's af te nemen. Zou dat niet zo zijn en de getallen gingen tegen spreken. Dan wordt er onherroepelijk actie ondernomen om de verkoopgetallen te waarborgen.
BMW heeft er niks aan een ' goedkopere importeur ' aan te stellen in Nederland. Je koopt gewoon een BMW zoals ie voorgeschoteld wordt. En de keuze is een reuze. Is dat nog niet genoeg.. Dan zoek je het zelf maar uit in de grijze markt
Die paar gekke Friezen die zelf bijna Duitser zijn en hun auto uit ' t buitenland halen ?
Die kan BMW missen als kiespijn.
Zolang het gros gewoon zijn BMW'tjes in NL haalt is er geen reden om meer dan 1 importeur aan te stellen in Nederland. Zo haalt de importeur zijn marge. En BMW haalt zijn aantallen in NL. Waarom meer gezeik zoals onderlingen concurrentie in de hand gaan werken ?
Daarbij wil (de marketing van) BMW een bepaald beleid in Nederland betreft de showrooms , de uitvoeringen van hun auto's afgestemd op (jawel) de Nederlander.
Blijkbaar vinden wij het fijn om in grote glazen paleizen onze auto's te halen. 6 bakken koffie van pakmeneer en dure full-option auto's af te nemen. Zou dat niet zo zijn en de getallen gingen tegen spreken. Dan wordt er onherroepelijk actie ondernomen om de verkoopgetallen te waarborgen.
BMW heeft er niks aan een ' goedkopere importeur ' aan te stellen in Nederland. Je koopt gewoon een BMW zoals ie voorgeschoteld wordt. En de keuze is een reuze. Is dat nog niet genoeg.. Dan zoek je het zelf maar uit in de grijze markt

- WJ
Vinden wij dat fijn (die paleizen) of vind de importeur dat interessant? Je hebt namelijk geen keus, de dealer zelf ook niet...
Alleen recht is altijd fijn in je branche, en voor de fabrikant maakt het inderdaad weinig uit... Maar word ik er als consument ook zo vrolijk van? Zou het niet fijn zijn als bijvoorbeeld PON een concurent zou hebben en ze ineens wel service zouden moeten gaan verlenen omdat anders mensen naar die garages gaan die bij een andere importeur zit aangesloten waar ze wel serieus worden genomen?
Alleen recht is altijd fijn in je branche, en voor de fabrikant maakt het inderdaad weinig uit... Maar word ik er als consument ook zo vrolijk van? Zou het niet fijn zijn als bijvoorbeeld PON een concurent zou hebben en ze ineens wel service zouden moeten gaan verlenen omdat anders mensen naar die garages gaan die bij een andere importeur zit aangesloten waar ze wel serieus worden genomen?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja willen we dit allemaal zelf, of wordt ons dit opgedrongen.
En aan de andere kant, als je/men op 't punt staat om zelf een leukere sportieve kar aan te schaffen, in dit geval/draadje de 1M en je ziet 't prijsverschil NL/D waar hier al ellenlange discussies over zijn geweest, denk je wél even na voordat je tot de uiteindelijke echte feitelijke aankoop over gaat.
Het langs de kantlijn staan in het feitelijk koopverhaal van 'n 1M of GT3/GT4/cayman/M3/C63/Audi Rs weetikveel is geen probleem, dat maakt 'n forum 'n forum. Maar het wordt wel 'in 't eggie' wanneer je zelf in de markt bent en het ding aan wil schaffen. Dan kan iemand anders verhalen typen wat hij wil en waar 't dan wel of niet aan ligt, maar degene die aanschaft/betaalt, die betaalt dus en die 'bepaalt'. En niet degene die dingen makkelijk wegwuift van 'das toch niet belangrijk'...
Het is iedereen z'n goed recht om ideeen en dingen hier neer te typen. Daar is 'n forum voor.
Dus ook mijn tekst hierboven:)
@ WJ inderdaad.
En aan de andere kant, als je/men op 't punt staat om zelf een leukere sportieve kar aan te schaffen, in dit geval/draadje de 1M en je ziet 't prijsverschil NL/D waar hier al ellenlange discussies over zijn geweest, denk je wél even na voordat je tot de uiteindelijke echte feitelijke aankoop over gaat.
Het langs de kantlijn staan in het feitelijk koopverhaal van 'n 1M of GT3/GT4/cayman/M3/C63/Audi Rs weetikveel is geen probleem, dat maakt 'n forum 'n forum. Maar het wordt wel 'in 't eggie' wanneer je zelf in de markt bent en het ding aan wil schaffen. Dan kan iemand anders verhalen typen wat hij wil en waar 't dan wel of niet aan ligt, maar degene die aanschaft/betaalt, die betaalt dus en die 'bepaalt'. En niet degene die dingen makkelijk wegwuift van 'das toch niet belangrijk'...
Het is iedereen z'n goed recht om ideeen en dingen hier neer te typen. Daar is 'n forum voor.
Dus ook mijn tekst hierboven:)
@ WJ inderdaad.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Bij BMW word je ook serieus genomen, maar dan ligt de klemtoon net even andersWJ schreef: Zou het niet fijn zijn als bijvoorbeeld PON een concurent zou hebben en ze ineens wel service zouden moeten gaan verlenen omdat anders mensen naar die garages gaan die bij een andere importeur zit aangesloten waar ze wel serieus worden genomen?

- MParallel
- Auto: BMW
Heeft dat niet met de markt (plek verkoop) te maken? Ik weet van een Amerikaans forum dat dezelfde auto met dezelfde specs binnen zelfs dezelfde staat bij de ene dealer duurder is dan de anders. Dit staat op het prijskaartje letterlijk als "market adjustment". (en geldt niet alleen voor BMW's)Andre schreef:Klopt en daarnaast naait BMW NL je nog even 7500 euro aan.
Als je een 1m in Duitsland bestelde met exact dezelfde optie als NL versie was je incl bpm en btw in Nederland nog steeds 7500 duurder uit.
Dit verhaal is precies hetzelfde op een m3/m4 daar is het verschil 9000 euro. In Duitsland dus 9k goedkoper met dezelfde opties incl bpm en btw.
- Robin Hartog
Precies. En die market adjustments gaan vaak wel verder dan 9k op zulke auto's.. Wees blij dat we dat niet hebben in Nederland.MParallel schreef:Heeft dat niet met de markt (plek verkoop) te maken? Ik weet van een Amerikaans forum dat dezelfde auto met dezelfde specs binnen zelfs dezelfde staat bij de ene dealer duurder is dan de anders. Dit staat op het prijskaartje letterlijk als "market adjustment". (en geldt niet alleen voor BMW's)Andre schreef:Klopt en daarnaast naait BMW NL je nog even 7500 euro aan.
Als je een 1m in Duitsland bestelde met exact dezelfde optie als NL versie was je incl bpm en btw in Nederland nog steeds 7500 duurder uit.
Dit verhaal is precies hetzelfde op een m3/m4 daar is het verschil 9000 euro. In Duitsland dus 9k goedkoper met dezelfde opties incl bpm en btw.
Verder ben ik het wel eens met David; als wij het echt allemaal niet meer zouden pikken dan verdwijnen die glazen paleizen wel en verdwijnen die verschillen wel. Maar blijkbaar wordt er toch nog genoeg verkocht om die prijzen en paleizen te rechtvaardigen.
-
Ik heb 't idee dat die glazen paleizen er staan betaald door de importeur die weer dochter/onderdeel is van de fabriek. Wereldwijd zulke grote spelers en corporate identity uitdragen/uitstralen.
Ik denk dat dat dus minder ligt aan de aantallen auto's die wel dan niet verkocht worden in NL , maar gewoon 'opgedrongen' vanuit de fabriek. Wereldwijd.
Maar de klant moet er wel voor dokken natuurlijk indirect.
Ik denk dat dat dus minder ligt aan de aantallen auto's die wel dan niet verkocht worden in NL , maar gewoon 'opgedrongen' vanuit de fabriek. Wereldwijd.
Maar de klant moet er wel voor dokken natuurlijk indirect.
- dvh
Dat denk ik ook.
Ondanks mijn verhaal.. Koop ik mijn auto liever in een schuurtje van een goede bekende. Bakje koffie in een plastic bekertje. Als hij en ik er op die manier wijzer van worden.
Wilde alleen maar aangeven dat ik de andere kant van het verhaal ook wel begrijp.. Als BMW zijnde zie ik geen reden toe om een dergelijk iets ( goedkopere importeurs ) toe te staan.
Ondanks mijn verhaal.. Koop ik mijn auto liever in een schuurtje van een goede bekende. Bakje koffie in een plastic bekertje. Als hij en ik er op die manier wijzer van worden.
Wilde alleen maar aangeven dat ik de andere kant van het verhaal ook wel begrijp.. Als BMW zijnde zie ik geen reden toe om een dergelijk iets ( goedkopere importeurs ) toe te staan.
-
Kijk, jij haalt de AMG/RS ed nu weer aan. Maar de prijsklasse waar je in shopt maakt geen flikker uit. Toen ik m'n 'golfie' ging bestellen riep JP ook dat ie in Duitsland veel goedkoper is/was. Maar ik betaal liever wat meer, en haal hem hier gewoon 10km verderop op. Wat voor auto maakt niet uit, het gaat om de verhouding van een bedrag. Als het 10% scheelt, is voor mij €3500,- in verhouding net zo veel geld.En aan de andere kant, als je/men op 't punt staat om zelf een leukere sportieve kar aan te schaffen, in dit geval/draadje de 1M en je ziet 't prijsverschil NL/D waar hier al ellenlange discussies over zijn geweest, denk je wél even na voordat je tot de uiteindelijke echte feitelijke aankoop over gaat.
Ik ben van mening, dat als die €3500,- in de zak van PON verdwijnt, dat er dan concurrentie op de markt mag komen. De service van PON is dermate slecht dat concurrentie geen kwaad kan. Dealermarge is een ander verhaal, maar volgens mij kan een dealer van z'n winst alleen die glazen paleizen allang niet meer betalen.
Ander feit is, dat er ook gewoon geld moet worden verdiend. En als alles maar uitgemolken word, waar is dan het einde?!
- Milka
Bij mijn weten zou je een ieder een principe nieuwe BMW uit munchen kunnen betrekken en ze importeren.
Dat is volgens bij vanuit Brussel zo geregeld.
Alleen betaal je dan een bruto prijs.
Vanuit Munchen erkende dealers krijgen een korting.
Die korting kan verder oplopen.
BMW heeft een huisstijl tot in detail beschreven en hieraan een punten systeem gekoppeld.
Vanuit BMW wordt vervolgens je locatie gewaardeerd, op basis van deze score kun je extra korting verdienen.
Zo worden organisaties gestimuleerd om 'glazen paleizen' te bouwen en kan het interessant zijn om een verbouwing door te voeren omdat die terug wordt verdiend met kortingen op verkochte auto's.
Dat is volgens bij vanuit Brussel zo geregeld.
Alleen betaal je dan een bruto prijs.
Vanuit Munchen erkende dealers krijgen een korting.
Die korting kan verder oplopen.
BMW heeft een huisstijl tot in detail beschreven en hieraan een punten systeem gekoppeld.
Vanuit BMW wordt vervolgens je locatie gewaardeerd, op basis van deze score kun je extra korting verdienen.
Zo worden organisaties gestimuleerd om 'glazen paleizen' te bouwen en kan het interessant zijn om een verbouwing door te voeren omdat die terug wordt verdiend met kortingen op verkochte auto's.
-
Mee eens Erik S, maar als ik 'n Peugeot of 'n UP 'haal' en in Duitsland is ie net zo duur of 1000-500 goedkoper is dat de moeite niet. Maar als het in de 5k-10k-15-k-20k verschil gaat lopen zijn er mensen met hun volle verstand die naar de Oosterburen gaan en daar proberen te shoppen, wat ik 100% begrijp. Dat de kachel ook bij de dealer en hier in NL moet branden, vertel míj wat, en dus ook mee eens. Maar als 't verschil te groot is, tja. Ik geef de dealer of zelfs BMW NL niet 'de schuld' hoor, meer Den Haag.
Ik ben ook ééntje die zoveel mogelijk binnen mijn gemeenschap winkelt voor zover dat kan.
Ik ben ook ééntje die zoveel mogelijk binnen mijn gemeenschap winkelt voor zover dat kan.
-
Waarom geef je Den Haag de schuld? Het verschil is toch inclusief btw/bpm en gewoon op kenteken.. dus dan gaat dat verschil ook rechtstreeks naar de importeur. Staat los van de overheid.
Had die mening niet verwacht. Want als mensen horloges op internet kopen (als het verschil te groot is...) om vervolgens bij jou te komen om het bandje is de wereld te klein.
Had die mening niet verwacht. Want als mensen horloges op internet kopen (als het verschil te groot is...) om vervolgens bij jou te komen om het bandje is de wereld te klein.
-
Tom schreef:Waarom geef je Den Haag de schuld? Het verschil is toch inclusief btw/bpm en gewoon op kenteken.. dus dan gaat dat verschil ook rechtstreeks naar de importeur. Staat los van de overheid.
Dus?
Ik zeg toch dat ik liever in mijn omgeving winkel en ja op internet gekocht spul en bij mij op maat laten maken inderdaad. Den Haag is schuldig. Of ik begrijp je punt niet?
- Riceaux
Auto = horloge
Duitsland = het internet
Nederland = jouw winkel
Onderhoud = Op maat laten maken
Duitsland = het internet
Nederland = jouw winkel
Onderhoud = Op maat laten maken
-
Oh, weer een analogie die ik niet deel.
Dealers 'leven' van onderhoud. Wij geven service omdat dat moet/hoort en we verafschuwen het in de basis. Het op internet gekocht spul is 20-200 euro.
Ik heb 't over een Up die 500 scheelt in Duitsland en 'n1M die 9k ofzo scheelt met Duitsland.
Verkeerde analogie alweer. Geeft niet hoor:)
Ik heb ook nog nooit een kar in D gekocht.
En ik verkoop 'goed' op 't internet, maar dan het hogere segment....
Dealers 'leven' van onderhoud. Wij geven service omdat dat moet/hoort en we verafschuwen het in de basis. Het op internet gekocht spul is 20-200 euro.
Ik heb 't over een Up die 500 scheelt in Duitsland en 'n1M die 9k ofzo scheelt met Duitsland.
Verkeerde analogie alweer. Geeft niet hoor:)
Ik heb ook nog nooit een kar in D gekocht.
En ik verkoop 'goed' op 't internet, maar dan het hogere segment....
-
Waarom vind je het de schuld van Den Haag?
Dit scheef Andre:
(met een kleine sidenote; bij een hogere prijs betaal je natuurlijk procentueel wat meer belasting.. in dit geval over het prijsverschil tussen een BMW NL en BMW DE auto..)
En dealers leven van onderhoud. Maar ik dacht dat jij nooit zat te wachten op klanten die hun via internet gekochte klok bij jou brachten om er een schakeltje tussenuit te laten halen. Ook niet als ze ervoor willen betalen. Of bedoelde je dat men dat als service verwacht zonder ooit een cent bij je uitgegeven te hebben? In dat geval geef ik je gelijk.
Dit scheef Andre:
Als dat inclusief bpm en btw is (dus op Nederlands kenteken) dan steekt BMW Nederland die centen in de zak.Andre schreef: Als je een 1m in Duitsland bestelde met exact dezelfde optie als NL versie was je incl bpm en btw in Nederland nog steeds 7500 duurder uit.
(met een kleine sidenote; bij een hogere prijs betaal je natuurlijk procentueel wat meer belasting.. in dit geval over het prijsverschil tussen een BMW NL en BMW DE auto..)
En dealers leven van onderhoud. Maar ik dacht dat jij nooit zat te wachten op klanten die hun via internet gekochte klok bij jou brachten om er een schakeltje tussenuit te laten halen. Ook niet als ze ervoor willen betalen. Of bedoelde je dat men dat als service verwacht zonder ooit een cent bij je uitgegeven te hebben? In dat geval geef ik je gelijk.
- Bert ///M3
Speelt bij auto's natuurlijk ook nog wat anders.
Auto's van 100K worden doorgaans niet cash betaald maar voor een groot deel geleased of met financiëring gekocht. Daar wringt hem ook vaak de schoen. Een financieringsmaatschappij of BMW financial services in Duitsland zal echt niet akkoord gaan op een financiering op een auto welke geexporteert word, in dit geval naar Nederland.
Als iemand met 100K cash een auto gaat kopen, en het verschil is na import uit Duitsland zo'n 10K dan zou die wel een grote dief van zijn eigen portemonee zijn als hij dat liet liggen. Kenteken aanvragen enz is allemaal niet zo ingewikkeld.
Onderhoud bij een lokale dealer kan altijd nog, daar betaal je gewoon voor. Of als je in het oosten van het land woont, laat je je auto gewoon bij dezelfde Duitse dealer onderhouden.
Auto's van 100K worden doorgaans niet cash betaald maar voor een groot deel geleased of met financiëring gekocht. Daar wringt hem ook vaak de schoen. Een financieringsmaatschappij of BMW financial services in Duitsland zal echt niet akkoord gaan op een financiering op een auto welke geexporteert word, in dit geval naar Nederland.
Als iemand met 100K cash een auto gaat kopen, en het verschil is na import uit Duitsland zo'n 10K dan zou die wel een grote dief van zijn eigen portemonee zijn als hij dat liet liggen. Kenteken aanvragen enz is allemaal niet zo ingewikkeld.
Onderhoud bij een lokale dealer kan altijd nog, daar betaal je gewoon voor. Of als je in het oosten van het land woont, laat je je auto gewoon bij dezelfde Duitse dealer onderhouden.
- Macboy
Toch leuk om te lezen dat er hier mensen op DF zitten (FaF) die het prima vinden dat ze genaaid worden ?
Vrije marktwerking wordt beoogd maar in de praktijk bestaat het niet. Dat weten we allemaal. Maar om dat dan te accepteren omdat een bakker ook winst moet maken ??
Vrije marktwerking wordt beoogd maar in de praktijk bestaat het niet. Dat weten we allemaal. Maar om dat dan te accepteren omdat een bakker ook winst moet maken ??
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
GT4 importeren, is dat wat?
Even de draad vervuilen, sorry;
http://ww3.autoscout24.de/classified/27 ... erlayer=st" onclick="window.open(this.href);return false;
Even de draad vervuilen, sorry;
http://ww3.autoscout24.de/classified/27 ... erlayer=st" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
denk dat die dan hier net zo 'duur' uitkomt met bpm e.d.?
op een kale versie komt er nog zo meer dan 30k bij...dus bij de club versie/uitrusting nog meer denk?
edit, valt mee heb het bedrag aangevuld met extra's van bijna 9k , kwam er maar 400,-eu oid bij
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator?id ... 5&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;
deze NL lijkt ook met clubsport pakket e.d.
http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... 00&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;
op een kale versie komt er nog zo meer dan 30k bij...dus bij de club versie/uitrusting nog meer denk?
edit, valt mee heb het bedrag aangevuld met extra's van bijna 9k , kwam er maar 400,-eu oid bij

http://www.autoweek.nl/bpmcalculator?id ... 5&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;
deze NL lijkt ook met clubsport pakket e.d.
http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... 00&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomgtr

FreudeamFahren schreef:De hele kapitalistische wereld is hel en verdoemenis. Begreep laatst dat de bakker verdient op een brood dat hij je verkoopt en dat de slager marge pakt als je een gehaktbal bij hem koopt. Ver. Schrik. Ke. Lijk.
- tomgtr
Ga toch weg Ilja. Genaaid worden. Omdat ze een paar centen verdienen op een niche modelletje met een hoog wat de gek ervoor geeft gehalte? In Rotterdam is volgens mij 1 (1!!!!) BMW dealer. En wat ik links en rechts hoor gaat het daar alles behalve geweldig. Wees blij dat die gasten hier en daar nog een modelletje hebben waar ze een paar knaken aan verdienen. Van de uitgeknepen 116i lease tarieven hoeven ze het echt niet te hebben. Als ze echt op basis van vrije europesche marktwerking geen cent meer mogen verdienen, waar ga jij dan fappen en drooggeilen als je weer eens op zoek bent naar een nieuwe leasert?Macboy schreef:Toch leuk om te lezen dat er hier mensen op DF zitten (FaF) die het prima vinden dat ze genaaid worden ?
- WJ
Volgensmij heb je wat stukken gemist in de discussie.tomgtr schreef:Ga toch weg Ilja. Genaaid worden. Omdat ze een paar centen verdienen op een niche modelletje met een hoog wat de gek ervoor geeft gehalte? In Rotterdam is volgens mij 1 (1!!!!) BMW dealer. En wat ik links en rechts hoor gaat het daar alles behalve geweldig. Wees blij dat die gasten hier en daar nog een modelletje hebben waar ze een paar knaken aan verdienen. Van de uitgeknepen 116i lease tarieven hoeven ze het echt niet te hebben. Als ze echt op basis van vrije europesche marktwerking geen cent meer mogen verdienen, waar ga jij dan fappen en drooggeilen als je weer eens op zoek bent naar een nieuwe leasert?Macboy schreef:Toch leuk om te lezen dat er hier mensen op DF zitten (FaF) die het prima vinden dat ze genaaid worden ?

Kalfsbeek en Breeman heb je volgensmij in Rdam. Ik zou trouwens naar de Fonkert gaan, fwiw.
Also, Breeman's paleis:
Holy Moly
...
- tomgtr
Kafsbeek zit in Schiedam. 1 keer geweest toen ik X3 voor vrouw kocht. Inruil op Smax lag iets van 7000 Euro lager dan Breeman. Nog een keer gebeld of dat echt wel klopte en hij hier niks aan kon doen. Nee hoor dat was het maximale. Ok, weg gegaan en nooit meer terug gekomen. Nu X5 en M4 in Amsterdam gekocht. Ja glazen paleis. Maar prima behandelt, prima inruil en makelijk zaken doen. Is net als Den Haag geen dealer overigens maar gewoon onderdeel van BMW Duitsland volgens mij.
Maar welk stuk heb ik gemist dan. Of hebben jij en Ilja een ander stuk van de discussie gemist?
Maar welk stuk heb ik gemist dan. Of hebben jij en Ilja een ander stuk van de discussie gemist?