Maar dat is een stuk hypocrisie waar links vaker last van heeft, meten met twee maten.Robin schreef: 26 jan 2021, 10:00 Ja die rellen /plunderingen/looting*/in de fik steken van winkels enzo in Mineapolis en Portland, Oregon werden door sommige politici in NL en ook 'volksstammen' Nederlanders 'goedgekeurd' (iig niet zozeer afgekeurd).
Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
-
Je moet er denk ik niet teveel achter zoeken. Dit zijn enkele tientallen (honderden kan je het amper noemen) die uit zijn op vernielingen en het heeft helemaal niks te maken met de demonstraties. In Eindhoven zijn de meeste mensen die voor de demonstratie kwamen vertrokken toen de politie aankondigde op te treden. Het tuig blijft achter en hun vriendjes komen uit wat hoekjes en gaatjes gekropen gaan een beetje rellen. Dat volk is dus totaal geen "weerspiegeling van de gemoedstoestand van de samenleving".
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat is het ook niet, maar ze zorgen wel voor tonnen schade waar winkeliers lekker zelf voor op mogen draaien.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Je wordt goed in voorspellen Alt.alt schreef: 25 jan 2021, 22:40 Binnenkort blijkt dat Poetin achter de rellen zit.
Poetin heeft Baudet & Wilders aangezet om hun aanhang om te gaan rellen.
Dit zou zo best kunnen zijn volgens de media.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/26/de ... t-a4029154
- Bram
Er staat geen woord Russisch in dat stukje 

- Martijn_bmw
Hier ook helemaal mee eens, dat voel ik exact zo.Tom schreef: 26 jan 2021, 09:56 Gister bij Jinek ging het er ook over.
Het zouden inderdaad gemengde groepen zijn. Dat bleek (vond ik) ook wel uit de beelden uit Eindhoven. Het begon met de 'koffie drinken' viruswappies. Stel wereldvreemde figuren en een bont gezelschap die wel tegen de politie in gaan (om wat tegen het systeem te schoppen), maar niet de echte relschoppers. Dat ging over in een stel hooligans die zich simpelweg vervelen, zwart gekleed en gewelddadig. En in de ontstane chaos komen de Ali's en Mohammeds als een stel aasgieren om te plunderen.
Die eerste twee groepen zit wel een stuk opgekropte frustratie vanwege overheidsbeleid. Ik vind rellen/plunderen (groep 2 en 3) nooit een excuus, ongeacht reden, dus terecht en hard aanpakken en handhaven wat mij betreft. ME er vol op of met scherp schieten na een waarschuwing.
Maar die onderliggende frustratie is ook terecht. Peter R. de Vries ging er gister hard tegenin terwijl de rest van de tafel wel consensus had. Ik vind het tegenwoordig een flapdrol maar toegeven; gister had hij wel een punt. Het beleid van de overheid, zeker nu rondom de avondklok (flinke beperking voor het volk) in combinatie van het niet op gang komen van vaccineren (eigen falen overheid) is natuurlijk een lastig punt.
Bij mij zit diezelfde frustratie er inmiddels ook. Alleen ga ik de straat niet op omdat ik wel het fatsoen heb. Maar voor domme en kansloze tokkies die niks te verliezen hebben ligt dat anders. Ze verdedigen zal ik absoluut niet doen, want ik vind rellen niet de oplossing. Wel is de overheid aan zet om snel te gaan vaccineren zodat we van die ellende af zijn.
-
Hot item ook in de klas. Alle kids die ik tot op heden heb gesproken zijn anti slopen en de rellen van de afgelopen dagen. Er is hoop.
- daNpy
Dit!Enrico schreef: 26 jan 2021, 09:11 9 Feb lijkt ineens heel ver weg....pfff
Door de wappierellers kan de regering de avond klok ook niet terugdraaien anders komen er plunderingen bij elke besluit. Dus met dank aan rellen kan NL niets anders dan de avondklok in stand houden.... de plunderaars hebben de democratie gegijzeld.
Mensen die oprecht willen protesteren kunnen niet meer wat je weet nooit of een groep rellwappies tussen komt die de boel verziekt.
- Enrico
Shakes schreef: 26 jan 2021, 10:38 Hot item ook in de klas. Alle kids die ik tot op heden heb gesproken zijn anti slopen en de rellen van de afgelopen dagen. Er is hoop.

- JP
Links en rechts zie je al diverse screenshots voorbij komen van rel-groepapp’s. Dat belooft niet veel goeds....
- WJ
Hoelang zitten die gasten vast die afgelopen drie dagen opgepakt zijn?
- Enrico
WJ schreef: 26 jan 2021, 11:06 Hoelang zitten die gasten vast die afgelopen drie dagen opgepakt zijn?

Te triest! Straks steken ze de icu in brandt en wij mogen tot December in lockdown.
- daNpy
En ze zullen nooit begrijpen dat het aan henzelf ligt. Dat is nog het trieste.
- RS-Ron
Het zijn over het algemeen gevoelsmensen die plunderaars. Dus geef ze wat om te voelen.
Gr Ron
Gr Ron
-
Exact wat Ron zegt. Enige ''taal'' die deze lui begrijpen.
Echt te doen met alle getroffen ondernemers. Zie die vrouw van de Primera.
Echt te doen met alle getroffen ondernemers. Zie die vrouw van de Primera.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Pijn in m'n pens van inderdaad. Gvd.
- Knot
Ze moeten die avondklok helaas wel doorzetten nu idd.
Enige wat ze kunnen doen is de ME al eerder op de been brengen en zsm de grondwet aanpassen dat die reschoppers geen recht meer hebben op uitkering, zorg of welke vorm van steun dan ook in hun verdere leven.
ME en politie ook wat meer vrijheid geven, niet zo terughoudend. Die paarden moeten we enkel inzetten bij modeshows voor prinsjesdag etc. Wat je hier nodig hebt is politie op motorscooters of die 3wiel Piaggio dingen, een sturen en degene achterop met een knuppel die tokkies neermeppen, ik ga sturen of achterop, beiden prima als ik maar vrij spel krijg. Ook niet ophalen daarna met de ambulance, gewoon dood laten bloeden op straat, uitvaart ook niet nodig, kan prima op zo een zelf aangericht vuurtje gegooid worden, zaak afgehandeld.
Enige wat ze kunnen doen is de ME al eerder op de been brengen en zsm de grondwet aanpassen dat die reschoppers geen recht meer hebben op uitkering, zorg of welke vorm van steun dan ook in hun verdere leven.
ME en politie ook wat meer vrijheid geven, niet zo terughoudend. Die paarden moeten we enkel inzetten bij modeshows voor prinsjesdag etc. Wat je hier nodig hebt is politie op motorscooters of die 3wiel Piaggio dingen, een sturen en degene achterop met een knuppel die tokkies neermeppen, ik ga sturen of achterop, beiden prima als ik maar vrij spel krijg. Ook niet ophalen daarna met de ambulance, gewoon dood laten bloeden op straat, uitvaart ook niet nodig, kan prima op zo een zelf aangericht vuurtje gegooid worden, zaak afgehandeld.
-
Twee woorden: Well Done:)Knot schreef: 26 jan 2021, 12:17 uitvaart ook niet nodig, kan prima op zo een zelf aangericht vuurtje gegooid worden, zaak afgehandeld.
- Enrico
Wat betekend een onvoorwaardelijk gevangenisstraf? Dat ze echt de bak in gaan? Of juist niet?
- Bram
Onvoorwaardelijk is ook echt zitten, voorwaardelijk de bekende stok achter deur. Het levert in beide gevallen sowieso een strafblad op, maar die zullen we meesten al wel hebben schat ik zo in 

- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Knot schreef: 26 jan 2021, 12:17 Ze moeten die avondklok helaas wel doorzetten nu idd.

- JP
Niet zo generaliseren Bram. Het zal de msm wel zijn die doen voorkomen of dat het alleen maar getinte bontkraagjes zijn, maar ondertussen zie je geen beelden van Henk en Ingrid die ook hun steentje* bijdragen aan de rellen.
- Bram
Geen idee waar ik generaliseer, maakt me ook weinig uit wat voor kleur die figuren hebben. Op tv zie ik in ieder geval blank en getint met stenen gooien.
-
Getting stoned. M.O volk heeft daar vaak een andere beleving bij....
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Daar is een verslaggever/fotograaf gisteren ook achter gekomen.Robin schreef: 26 jan 2021, 13:06 Getting stoned. M.O volk heeft daar vaak een andere beleving bij....