Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
Dit is gewoon een labiel groepje mensen dat sowieso al niet goed functioneert in de maatschappij. Hier zie je geen hoogopgeleide artsen of advocaten tussen lopen. Wordt nu wel tijd dat dit even hard de kop ingedrukt gaan worden. Het zal je winkel maar zijn he!
Je kunt dit gedrag niet goed gaan praten, iedereen heeft met de advondklok te maken. Dat er een hoop (licht)getinte kansenpareltjes tussenlopen daar kijk ik al helemaal niet van op, die houden immers van chaos.
Je kunt dit gedrag niet goed gaan praten, iedereen heeft met de advondklok te maken. Dat er een hoop (licht)getinte kansenpareltjes tussenlopen daar kijk ik al helemaal niet van op, die houden immers van chaos.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Nu je 't zegt: Ik heb 55% minder omzet dan vorig jaar in deze eerste 25 dagen van het jaar. Gisteren even berekend.

Misschien was de avondklok de druppel die de emmer deed overlopen.535d schreef: 26 jan 2021, 07:48 Je kunt dit gedrag niet goed gaan praten, iedereen heeft met de advondklok te maken.
-
Bagger Robin. We kunnen het oneens zijn over dingen, maar da's gewoon zwaar ruk.
Ben wel benieuwd hoe de politiek vandaag gaat reageren. Het veroordelen zal weinig nut hebben, tijd voor harde aanpak.
Ben wel benieuwd hoe de politiek vandaag gaat reageren. Het veroordelen zal weinig nut hebben, tijd voor harde aanpak.
-
Tja. Een hardere aanpak?535d schreef: 26 jan 2021, 08:13 Bagger Robin. We kunnen het oneens zijn over dingen, maar da's gewoon zwaar ruk.
Ik weet dan wel waar dát weer op uit gaat lopen. Dat willen we niet.
-
Dat Nederland het laatste (en traagste vind ik) land in de EU is qua vaccinaties. (Zegt CNN)
Dat mede daardóór de regering deze toch wel zware maatregelen voor een 'vrij en open land' als Nederland heeft genomen.
De regering heeft zich 'n beetje vergist in tot hoever ze kunnen gaan bij (een deel van) het volk. Dit zeg ik niet alleen. Ook die psycholoog in dat AD artikel van mij van uurtje terug ofzo.
Avondklok vind ik totaal van de zotte in de praktijk. Studenten die doodleuk zeggen: Vóór 21h bij m'n maten en na 04.30h weer 'zat' naar huis.
Terwijl in de Albert Heijn Jumbo en Lidl hier het zaterdagmiddag smoordruk was, 1.5 meter totaal niet lukte en 'mijn winkeltje' niet open mag voor directe verkoop.
Ik keur ten zeerste plunderingen vernielingen en in de fik steken af!
Maar demonstraties gebeuren al eeuwen en overal.
Mijn vrouw(uit demonstratieland Colombia) zei al: Nederlanders zijn niks gewend qua demonstraties....
Niet dat ze dít(plunderingen etc) goedkeurt, maar ze snapt de frustratie. Ik ook. Want die heb ik ook....
Dat mede daardóór de regering deze toch wel zware maatregelen voor een 'vrij en open land' als Nederland heeft genomen.
De regering heeft zich 'n beetje vergist in tot hoever ze kunnen gaan bij (een deel van) het volk. Dit zeg ik niet alleen. Ook die psycholoog in dat AD artikel van mij van uurtje terug ofzo.
Avondklok vind ik totaal van de zotte in de praktijk. Studenten die doodleuk zeggen: Vóór 21h bij m'n maten en na 04.30h weer 'zat' naar huis.
Terwijl in de Albert Heijn Jumbo en Lidl hier het zaterdagmiddag smoordruk was, 1.5 meter totaal niet lukte en 'mijn winkeltje' niet open mag voor directe verkoop.
Ik keur ten zeerste plunderingen vernielingen en in de fik steken af!
Maar demonstraties gebeuren al eeuwen en overal.
Mijn vrouw(uit demonstratieland Colombia) zei al: Nederlanders zijn niks gewend qua demonstraties....
Niet dat ze dít(plunderingen etc) goedkeurt, maar ze snapt de frustratie. Ik ook. Want die heb ik ook....
-
Die lui hebben echt wel genoeg kansen gehad er mee te kappen. Gisteren werd er gedreigd met het spuiten van traangas. Laat ze maar eens proeven van dat fijne spul. Ze vragen erom nu hoor.
Wat ik hoop is dat nog meer harde kernen van supporters zich zullen verenigen teneide plunderingen tegen te gaan.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 26 jan 2021, 08:41, 2 keer totaal gewijzigd.
-
En weet je wat de grote grap is bij demonstraties en aanverwante? Demonstranten demonstreren voor een xxxxxxxxx thema en aandacht daarvoor en (dus) tegen.....en nu komt ie........uiteindelijk....een vorm van 'overheidsbeleid'. En ze willen verandering daarin.
Harde aanpak vs teugels laten vieren.....
Ik neem nog 'n koffie.
Harde aanpak vs teugels laten vieren.....
Ik neem nog 'n koffie.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Blij om ook!Mijn vrouw(uit demonstratieland Colombia) zei al: Nederlanders zijn niks gewend qua demonstraties....
Vind dit fenomeen nou niet echt een mooie aanwinst voor ons land en wil daar zeker niet gewend aan raken!
-
Ik ook niet.Richardt. schreef: 26 jan 2021, 08:40Blij om ook!Mijn vrouw(uit demonstratieland Colombia) zei al: Nederlanders zijn niks gewend qua demonstraties....
Vind dit fenomeen nou niet echt een mooie aanwinst voor ons land en wil daar zeker niet gewend aan raken!
Maar ik wil nog grager niet gewend raken aan fysieke winkels dicht, 1.5 meter, mondkapjesgeneuzel en nergens naar toe mogen/kunnen plus een avondklok.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Nee, daar ben ik ook wel klaar mee maar het komt in geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om maar plunderend door de stad te trekken. Ik zie daar geen enkel verband tussen.
Wat heeft demonstreren te maken met dit plunder gedrag?
Wat heeft demonstreren te maken met dit plunder gedrag?
- 328Ti
Eens!Richardt. schreef: 26 jan 2021, 08:40Blij om ook!Mijn vrouw(uit demonstratieland Colombia) zei al: Nederlanders zijn niks gewend qua demonstraties....
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat geloof ik ook, al kan het inderdaad zijn wat ook in dat AD artikel staat, dat er verschillende groepen gemengd zijn en dat ontplofte. Met dank aan mafklapper Willem Engel.JP schreef: 25 jan 2021, 23:36 Deze mensen die nu rellen zijn niet boos vanwege een lockdown, of dat ze braaf binnen moeten zitten. Dit is gewoon tuig, wat normaal toch niet werkt en nu lekker gaat lopen rellen en plunderen.
En dat resulteert dan in een waterkanon vol in je gezicht, klap tegen de muur aan en een schedelbasisfractuur. Aan de ene kant jammer voor je want je mocht niet demonsteren, aan de andere kant niet echt proportioneel als je geen dreigende houding aanneemt en al weg bent uit de menigte met relschoppers. Doe dat bij die stenen gooiers en plunders, en dan wel graag zo hard mogelijk.
Dit alles haalt in ieder geval overduidelijk niet het beste uit een flinke groep medelanders. Knap triest.
-
Die demonstratiegroep is een mix van oprechte demonstranten/ doorgesnoven hooligans en noem maar op.
Wie is wie inderdaad.
Maar dit blijft nog wel even zo doorgaan ben ik bang....
Wie is wie inderdaad.
- Enrico
9 Feb lijkt ineens heel ver weg....
pfff
Door de wappierellers kan de regering de avond klok ook niet terugdraaien anders komen er plunderingen bij elke besluit. Dus met dank aan rellen kan NL niets anders dan de avondklok in stand houden.... de plunderaars hebben de democratie gegijzeld.
Mensen die oprecht willen protesteren kunnen niet meer wat je weet nooit of een groep rellwappies tussen komt die de boel verziekt.
Door de wappierellers kan de regering de avond klok ook niet terugdraaien anders komen er plunderingen bij elke besluit. Dus met dank aan rellen kan NL niets anders dan de avondklok in stand houden.... de plunderaars hebben de democratie gegijzeld.
Mensen die oprecht willen protesteren kunnen niet meer wat je weet nooit of een groep rellwappies tussen komt die de boel verziekt.
- Enrico
- 350 Z
Valt wel op dat de meerderheid van het reltuig blonde haren heeft met blauwe ogen, oh wacht.....
-
Maar ik denk dat het Verdeel en Heers principe niet duidelijker getoond kan worden dan wat er nu in dit eens zo vrije, tolerante en alles-mag-en-alles-kan landje gebeurt.
Ik vraag mij af hoe die agressie binnen die demonstrantengroepen in A'dam en EHV nou echt zijn ontstaan. Ik hoor geluiden van burgeragenten(Romeos) die de boel ophitsten?
Dat gebeurt in Latijns Amerikaanse landen bij demonstraties vaak. Die is eerst betrekkelijk gemoedelijk/rustig en dan begin daar de oproerpolitie tikken uit te delen. En actie--->reactie.
Nu kan ik me dat in Nederland amper voorstellen.
Maarja wat Rutte aan 't doen is kon ik me een jaar geleden ook niet voorstellen....
Ik vraag mij af hoe die agressie binnen die demonstrantengroepen in A'dam en EHV nou echt zijn ontstaan. Ik hoor geluiden van burgeragenten(Romeos) die de boel ophitsten?
Dat gebeurt in Latijns Amerikaanse landen bij demonstraties vaak. Die is eerst betrekkelijk gemoedelijk/rustig en dan begin daar de oproerpolitie tikken uit te delen. En actie--->reactie.
Maarja wat Rutte aan 't doen is kon ik me een jaar geleden ook niet voorstellen....
-
Stel de regering draait 'nu' de avondklok terug. Denk je dan dat de rellen nóg érger zullen worden of minder erg?Enrico schreef: 26 jan 2021, 09:11 9 Feb lijkt ineens heel ver weg....pfff
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik kan me dat ook maar moeilijk voorstellen, maar als die hardhandig iemand (een leidertje) even verwijderen heb je waarschijnlijk hetzelfde effect...Robin schreef: 26 jan 2021, 09:23 Maar ik denk dat het Verdeel en Heers principe niet duidelijker getoond kan worden dan wat er nu in dit eens zo vrije, tolerante en alles-mag-en-alles-kan landje gebeurt.
- tomgtr
Maar dat was toch ook zo met BLM?Robin schreef: 26 jan 2021, 09:01 Die demonstratiegroep is een mix van oprechte demonstranten/ doorgesnoven hooligans en noem maar op.
Wie is wie inderdaad.
Ik heb uberhaupt niks met BLM als organisatie maar tegen racisme ben ik wel. Maar op elke demonstratie komen goedwillenden af. En een groep beroepsdemonstranten die je ook op G* meetings ziet etc. En dan gewoon de groep die gewoon wil rellen en plunderen. Overigens denk ik dat de rellen gisteren voor 99.9 pct uit laatste groep bestaat.
- Martijn_bmw
Minder erg maar wat Enrico bedoeld dan geef je toe aan geweld en is koren op de molen om bij elk volgend besluit waar "men" het niet mee eens is weer te gaan rellen tot de zin gegeven wordt en besluit weer wordt terug gedraaid.Robin schreef: 26 jan 2021, 09:24Stel de regering draait 'nu' de avondklok terug. Denk je dan dat de rellen nóg érger zullen worden of minder erg?Enrico schreef: 26 jan 2021, 09:11 9 Feb lijkt ineens heel ver weg....pfff
Je wil als land niet in die trend terecht komen en dus kan je nu niks anders dan vasthouden aan je besluit
-
Gister bij Jinek ging het er ook over.
Het zouden inderdaad gemengde groepen zijn. Dat bleek (vond ik) ook wel uit de beelden uit Eindhoven. Het begon met de 'koffie drinken' viruswappies. Stel wereldvreemde figuren en een bont gezelschap die wel tegen de politie in gaan (om wat tegen het systeem te schoppen), maar niet de echte relschoppers. Dat ging over in een stel hooligans die zich simpelweg vervelen, zwart gekleed en gewelddadig. En in de ontstane chaos komen de Ali's en Mohammeds als een stel aasgieren om te plunderen.
Die eerste twee groepen zit wel een stuk opgekropte frustratie vanwege overheidsbeleid. Ik vind rellen/plunderen (groep 2 en 3) nooit een excuus, ongeacht reden, dus terecht en hard aanpakken en handhaven wat mij betreft. ME er vol op of met scherp schieten na een waarschuwing.
Maar die onderliggende frustratie is ook terecht. Peter R. de Vries ging er gister hard tegenin terwijl de rest van de tafel wel consensus had. Ik vind het tegenwoordig een flapdrol maar toegeven; gister had hij wel een punt. Het beleid van de overheid, zeker nu rondom de avondklok (flinke beperking voor het volk) in combinatie van het niet op gang komen van vaccineren (eigen falen overheid) is natuurlijk een lastig punt.
Bij mij zit diezelfde frustratie er inmiddels ook. Alleen ga ik de straat niet op omdat ik wel het fatsoen heb. Maar voor domme en kansloze tokkies die niks te verliezen hebben ligt dat anders. Ze verdedigen zal ik absoluut niet doen, want ik vind rellen niet de oplossing. Wel is de overheid aan zet om snel te gaan vaccineren zodat we van die ellende af zijn.
Het zouden inderdaad gemengde groepen zijn. Dat bleek (vond ik) ook wel uit de beelden uit Eindhoven. Het begon met de 'koffie drinken' viruswappies. Stel wereldvreemde figuren en een bont gezelschap die wel tegen de politie in gaan (om wat tegen het systeem te schoppen), maar niet de echte relschoppers. Dat ging over in een stel hooligans die zich simpelweg vervelen, zwart gekleed en gewelddadig. En in de ontstane chaos komen de Ali's en Mohammeds als een stel aasgieren om te plunderen.
Die eerste twee groepen zit wel een stuk opgekropte frustratie vanwege overheidsbeleid. Ik vind rellen/plunderen (groep 2 en 3) nooit een excuus, ongeacht reden, dus terecht en hard aanpakken en handhaven wat mij betreft. ME er vol op of met scherp schieten na een waarschuwing.
Maar die onderliggende frustratie is ook terecht. Peter R. de Vries ging er gister hard tegenin terwijl de rest van de tafel wel consensus had. Ik vind het tegenwoordig een flapdrol maar toegeven; gister had hij wel een punt. Het beleid van de overheid, zeker nu rondom de avondklok (flinke beperking voor het volk) in combinatie van het niet op gang komen van vaccineren (eigen falen overheid) is natuurlijk een lastig punt.
Bij mij zit diezelfde frustratie er inmiddels ook. Alleen ga ik de straat niet op omdat ik wel het fatsoen heb. Maar voor domme en kansloze tokkies die niks te verliezen hebben ligt dat anders. Ze verdedigen zal ik absoluut niet doen, want ik vind rellen niet de oplossing. Wel is de overheid aan zet om snel te gaan vaccineren zodat we van die ellende af zijn.
-
Ja die rellen /plunderingen/looting*/in de fik steken van winkels enzo in Mineapolis en Portland, Oregon werden door sommige politici in NL en ook 'volksstammen' Nederlanders 'goedgekeurd' (iig niet zozeer afgekeurd).tomgtr schreef: 26 jan 2021, 09:41Maar dat was toch ook zo met BLM?Robin schreef: 26 jan 2021, 09:01 Die demonstratiegroep is een mix van oprechte demonstranten/ doorgesnoven hooligans en noem maar op.
Wie is wie inderdaad.
Ik heb uberhaupt niks met BLM als organisatie maar tegen racisme ben ik wel. Maar op elke demonstratie komen goedwillenden af. En een groep beroepsdemonstranten die je ook op G* meetings ziet etc. En dan gewoon de groep die gewoon wil rellen en plunderen. Overigens denk ik dat de rellen gisteren voor 99.9 pct uit laatste groep bestaat.
Ik vraag mij af hoe 'zij' naar deze toestand in Nederland nu kijken.....
*zijn 'leuke' filmpjes van looters tijdens BLM protesten op Youtube te zien. Zouden zomaar allemaal BLM demonstranten kunnen zijn. Ze horen iig niet bij de KKK, laat ik 't zo stellen....
-
Goed verhaal Tom +1
De trend is al lang gezet. Beetje bij beetje gaat de rek eruit bij velen (volk dus)
En toegeven aan geweld. Of toegeven aan in mijn ogen betrekkelijk ondemocratische besluiten. Keer op keer......
En als je dingen terugdraait? Ergere rellen?Martijn_bmw schreef: 26 jan 2021, 09:44Minder erg maar wat Enrico bedoeld dan geef je toe aan geweld en is koren op de molen om bij elk volgend besluit waar "men" het niet mee eens is weer te gaan rellen tot de zin gegeven wordt en besluit weer wordt terug gedraaid.Robin schreef: 26 jan 2021, 09:24Stel de regering draait 'nu' de avondklok terug. Denk je dan dat de rellen nóg érger zullen worden of minder erg?Enrico schreef: 26 jan 2021, 09:11 9 Feb lijkt ineens heel ver weg....pfff
Je wil als land niet in die trend terecht komen en dus kan je nu niks anders dan vasthouden aan je besluit
De trend is al lang gezet. Beetje bij beetje gaat de rek eruit bij velen (volk dus)
En toegeven aan geweld. Of toegeven aan in mijn ogen betrekkelijk ondemocratische besluiten. Keer op keer......
- Enrico
Exactly!Martijn_bmw schreef: 26 jan 2021, 09:44Minder erg maar wat Enrico bedoeld dan geef je toe aan geweld en is koren op de molen om bij elk volgend besluit waar "men" het niet mee eens is weer te gaan rellen tot de zin gegeven wordt en besluit weer wordt terug gedraaid.Robin schreef: 26 jan 2021, 09:24Stel de regering draait 'nu' de avondklok terug. Denk je dan dat de rellen nóg érger zullen worden of minder erg?Enrico schreef: 26 jan 2021, 09:11 9 Feb lijkt ineens heel ver weg....pfff