
Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Geen misselijke toename 

-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Deze gast heeft 'm wat gedropped, andere exhaust(netjes!) en 15mm spacers rondom en wat carbonshit, maar ik vind 'm áf, nog liever de sedan, maar dit vind ik de 'mooiste E92 M3' op deze manier:
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=193128" onclick="window.open(this.href);return false;
ook andere knappe karren ertussen.

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=193128" onclick="window.open(this.href);return false;
ook andere knappe karren ertussen.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik had hem reeds gespot.................................die zwarte grille hoeft niet perse...................maar die wielen staan echt lekker dik, mooi naar buiten ( waarom kan dat nou niet standaard vraag ik me dan weer af??) en ook lekker laag.......................idd helemaal goed.........................
-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ja Robert dat vraag ik me ook af, waarom kan dat nou niet standaard...
Die spacers kosten geen drol bij wijze van, of zijn die spacers de zwakke schakel als je je kar vaak qua bochtenrammerij op z'n donder geeft?
Hoe zit dat? Erik/Bert/Dennis Schroyen/Andre e.a. wie weet dat?

Die spacers kosten geen drol bij wijze van, of zijn die spacers de zwakke schakel als je je kar vaak qua bochtenrammerij op z'n donder geeft?
Hoe zit dat? Erik/Bert/Dennis Schroyen/Andre e.a. wie weet dat?
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Er is dacht ik wel eens eerder iets over opgemerkt (spacers dus), M-Bitious had ze er ook op, tevens had hij veel ervaring met spacers, nooit iets negatiefs van gemerkt of iets van die strekking waren zijn opmerkingen geloof ik.................
Op zich ben ik zelf niet een voorstander om aan de BMW standaard te gaan sleutelen, het staat mooi das waar, maar dan moeten ze het in München maar gelijk goed doen.............................
Op zich ben ik zelf niet een voorstander om aan de BMW standaard te gaan sleutelen, het staat mooi das waar, maar dan moeten ze het in München maar gelijk goed doen.............................
-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ja die exM3 van M-Bitious ken ik, staat/stond hier vlakbij
Staat inderdaad wat dikker erop dan standaard, door die spacers...

Staat inderdaad wat dikker erop dan standaard, door die spacers...
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Staat niet meer bij de Beier zie ik............................verkocht?
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Hopakee Januari 2009 wegens extra piraterij van de roverheid.
De M3 sedan hopakee 5000 euro duurder auto kost nu 100.770!!!! kaal.
De M3 Coupe zit u op u stoel 111.925 euro in januari 2009!!!!!
Ze worden bij het jaar meer waard. Ik had dit al voorzien daarom heb ik hem in 2008 nog op kenteken gezet.
Het is straks alleen nog intressant om zo n auto als race auto te kopen. Kale prijs ex btw ex slurptax ex labels ex bpm kost een M3 sedan -----> 56.000 euro bij de dealer.
Ik bedoel het verschil in de geel kenteken prijs tov wat je daadwerkelijk krijgt kan je op gegeven moment ook niet meer naar jezelf verkopen.
Iets kopen voor 56.000 wil je het gebruiken kost het 100.000. Mede hierdoor stort de nieuw verkoop nog meer in. De 2e hands markt zal verbeteren. Totdat de 2e handsjes er niet meer zijn omdat er geen te dure nieuwe meer gekocht worden. En Mensen die wel bij porsches of ferrari etc op geel kopen kunnen bij inruil nog harder huilen. Want de waarde van de auto staat door alle belastingen niet in verhouding tot de werkelijk waarde van de auto en dus zal de afschrijving zo extreem worden dat ook die mensen uiteindelijk niet meer kopen en constructies via buitenland gaan doen.
Het wordt straks nog goedkoper om autosport te bedrijven dan een nieuwe auto op geel zetten.
De M3 sedan hopakee 5000 euro duurder auto kost nu 100.770!!!! kaal.
De M3 Coupe zit u op u stoel 111.925 euro in januari 2009!!!!!
Ze worden bij het jaar meer waard. Ik had dit al voorzien daarom heb ik hem in 2008 nog op kenteken gezet.
Het is straks alleen nog intressant om zo n auto als race auto te kopen. Kale prijs ex btw ex slurptax ex labels ex bpm kost een M3 sedan -----> 56.000 euro bij de dealer.
Ik bedoel het verschil in de geel kenteken prijs tov wat je daadwerkelijk krijgt kan je op gegeven moment ook niet meer naar jezelf verkopen.
Iets kopen voor 56.000 wil je het gebruiken kost het 100.000. Mede hierdoor stort de nieuw verkoop nog meer in. De 2e hands markt zal verbeteren. Totdat de 2e handsjes er niet meer zijn omdat er geen te dure nieuwe meer gekocht worden. En Mensen die wel bij porsches of ferrari etc op geel kopen kunnen bij inruil nog harder huilen. Want de waarde van de auto staat door alle belastingen niet in verhouding tot de werkelijk waarde van de auto en dus zal de afschrijving zo extreem worden dat ook die mensen uiteindelijk niet meer kopen en constructies via buitenland gaan doen.
Het wordt straks nog goedkoper om autosport te bedrijven dan een nieuwe auto op geel zetten.
Laatst gewijzigd door Andre op 18 dec 2008, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Het wordt tijd dat ze 'm als bouwpakket aanbieden.
M3 body met 1.6 liter motor, motor omwisselen bij de dealer en even RDW laten keuren
. Zorgt ook weer voor wat werkgelegenheid in NL.
M3 body met 1.6 liter motor, motor omwisselen bij de dealer en even RDW laten keuren

- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Robin,Robin schreef:Ja Robert dat vraag ik me ook af, waarom kan dat nou niet standaard...![]()
Die spacers kosten geen drol bij wijze van, of zijn die spacers de zwakke schakel als je je kar vaak qua bochtenrammerij op z'n donder geeft?
Hoe zit dat? Erik/Bert/Dennis Schroyen/Andre e.a. wie weet dat?
Bij de 130i cups worden ook spacers gebruikt, maar wel met aangepaste wielgeometrie op de spacers. Dus na het plaatsen van spacers moet je zoiezo wat wielstandaanpassingen doen om het spul optimaal te gebruiken.
Op een straatauto ben ik niet gek van spacers, omdat het extra belasting op de wiellagers zet. Lagers worden ontworpen en getest met de et waardes van de standaard velgen. Dus de zijdelinkse en verticale krachten op het wiellager zijn berekend en mooi verdeeld over het hele wiellager. Komt de naaf van het wiel verder naar buiten, dan gaan die krachen vanzelfsprekend ook verschuiven, en ga je een zwakker punt van het wiellager belasten. Natuurlijk is dit de theoretische denkwijze. In de praktijk valt het allemaal nog wel mee denk ik.
Ik ben een beetje te precies op dit soort onderdelen, en ik wil het risico van een vastlopend wiellager niet lopen dus puur voor het uiterlijk van de auto zou ik zoiets nooit monteren...
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
@Dennis:Goede spacers (mits normale afmetingen) zullen nauwelijke extra last op je lagers zetten. Bv. 19' ipv van 17' of 18' zal meer kracht uitoefenen dan een 10 of 15mm spacer.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
@ Tristan,
Interessant gegeven, maar ik denk dat dat meer te wijten is aan de bandbreedte ipv de velghoogte.
Met name de zijdelinkse afwijking van het krachtoppervlak gaat het lager doen afzien.
Ik heb ooit eens een test gedaan, op een Focus onderstel geloof ik, waarbij een standaard focus wiellager gebruikt werd op een mazda 3 mps proto('t is al even geleden dus ik weet de preciese details niet meer).
De velgmaat was op beide velgen (dus de standaard en de nieuwe MPS) 17". Alleen de ET was hoger aangezien de MPS op het verbreedde ST onderstel staat. Metingen gedaan na een kwartiertje high speed (dus 200+) vertelde dat de temperatuur van het lager een stuk hoger werd bij de hogere ET wielen. Even verder onderzoek gedaan met on the fly meetapparatuur op de wielnaaf en na een half uurtje rijden oversteeg de temperatuur van het wiellager de maximum temperatuur van de opgegeven smeereigenschappen van de toeleverancier. Langzaamaan verbrandde het lagervet dus. De leverancier was er ook bij en zij dat de kwaliteit van het lager niet door hun gegarandeerd kon worden en ze zich dus volledig wenstte terug te trekken inzake garantieclaims.
Vervolgens is er een nieuw lager ontwikkeld als ik me niet vergis...
Interessant gegeven, maar ik denk dat dat meer te wijten is aan de bandbreedte ipv de velghoogte.
Met name de zijdelinkse afwijking van het krachtoppervlak gaat het lager doen afzien.
Ik heb ooit eens een test gedaan, op een Focus onderstel geloof ik, waarbij een standaard focus wiellager gebruikt werd op een mazda 3 mps proto('t is al even geleden dus ik weet de preciese details niet meer).
De velgmaat was op beide velgen (dus de standaard en de nieuwe MPS) 17". Alleen de ET was hoger aangezien de MPS op het verbreedde ST onderstel staat. Metingen gedaan na een kwartiertje high speed (dus 200+) vertelde dat de temperatuur van het lager een stuk hoger werd bij de hogere ET wielen. Even verder onderzoek gedaan met on the fly meetapparatuur op de wielnaaf en na een half uurtje rijden oversteeg de temperatuur van het wiellager de maximum temperatuur van de opgegeven smeereigenschappen van de toeleverancier. Langzaamaan verbrandde het lagervet dus. De leverancier was er ook bij en zij dat de kwaliteit van het lager niet door hun gegarandeerd kon worden en ze zich dus volledig wenstte terug te trekken inzake garantieclaims.
Vervolgens is er een nieuw lager ontwikkeld als ik me niet vergis...
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Hm ik zou juist zeggen dat het meer de extra belasting in verticale krachten is die het slechter maakt. Tenzij je een gekantelde fusee gebruikt waardoor je dus meer off centre belasting krijgt als je er een spacer tussen doet (Bijvoorbeeld toepassingen met veel negatief camber uit de fusee of door je schkbreker te kantelen, doe je er dan een spacer extra tussen dan zit het hart van het wiel ineens een stuk hoger als het lager in het horizontale vlak, je krijgt dan een kantelend moment op het hart van je lager) Dit is eigenlijk wat er in het vericale vlak ook gebeurd, er ontstaat een kantelend moment op het hart van je lager doordat normaalkracht op het wiel en gewicht op het lager verticaal niet meer in lijn staan.
Qua extra belasting valt het wel mee met spacers volgens mij, zat die er mee rijden en het gaat prima. Je kan redeneren dat een spacer theoretisch de levensloop van een wiellager iets inkort maar die hebben meestal plenty life en stuk gaat alles als je er maar lang genoeg mee rond rijd.
Wat alleen belangrijk is is dat je spacers met centreerring gebruikt, geen el cheapo spacers zonder. Die centreerring draagt namelijk het gewicht, en de wielbouten worden dan alleen in lengterichting belast. Heb je geen centreerring dan ga je ze op afschuifkrachten belasten. Bij stalen bouten is shear strenght meestal iets van 50% van de tensile strengh, maw op afschuifbelasting gaan belasten is maar de helft zo sterk en als je tensile en shear belasting gaat combineren (je zet de bouten immers op moment) dan gaat dat nog verder omlaag. Niet doen dus
Qua extra belasting valt het wel mee met spacers volgens mij, zat die er mee rijden en het gaat prima. Je kan redeneren dat een spacer theoretisch de levensloop van een wiellager iets inkort maar die hebben meestal plenty life en stuk gaat alles als je er maar lang genoeg mee rond rijd.
Wat alleen belangrijk is is dat je spacers met centreerring gebruikt, geen el cheapo spacers zonder. Die centreerring draagt namelijk het gewicht, en de wielbouten worden dan alleen in lengterichting belast. Heb je geen centreerring dan ga je ze op afschuifkrachten belasten. Bij stalen bouten is shear strenght meestal iets van 50% van de tensile strengh, maw op afschuifbelasting gaan belasten is maar de helft zo sterk en als je tensile en shear belasting gaat combineren (je zet de bouten immers op moment) dan gaat dat nog verder omlaag. Niet doen dus

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Voorbeeld, ik had op mijn Leon 19' en na 40dkm waren de voorlagers al op. Verder geen lage ET. Op mijn Leon 1 had ik Sportec 18' velgen die 8,5J waren met lage ET (breed). Na 80dkm nooit lagers vervangen.
Volgens mij geven de zijwaartse krachten van grote velgen de grootste slijtage probleem. Verder heb ik op de 1-serie H&R spacers met centreerring en verlengde wielbouten. Zelfs de BMW dealer zij dat dit een mooie oplossing is om de wielkasten beter te vullen en hebben dit vaker bij BMW's gedaan zonder garantieproblemen. Zelfs bij het overzetten van de zomer- naar winterwielen lieten ze de spacers er gewoon opzitten.
Volgens mij geven de zijwaartse krachten van grote velgen de grootste slijtage probleem. Verder heb ik op de 1-serie H&R spacers met centreerring en verlengde wielbouten. Zelfs de BMW dealer zij dat dit een mooie oplossing is om de wielkasten beter te vullen en hebben dit vaker bij BMW's gedaan zonder garantieproblemen. Zelfs bij het overzetten van de zomer- naar winterwielen lieten ze de spacers er gewoon opzitten.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Op zich maakt velg diameter niet uit voor je zijwaardse belasting op je lagers. het zit hem meer in de totale ET waarde zoals Dennis zegt.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Tristan,
Dat verhaal van je Leon is interessant.
Maar dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben. Ik heb het verschil in velggrootte nooit onderzocht.
In mijn theoretische denkwijze maakt de verticale belasting (op hetzelfde draagvlak) niet zo heel veel uit. Want dan zou een verlaging ook een grote impact moeten hebben op je wiellagers.
Wat wél aannemelijk lijkt, is dat je bij de 19" wielen een lagere profielband hebt en dus de absorbatie van oneffeneden door de band vrijwel nihil wordt. De naaf en het lager krijgen dan veel meer klappen. Lagerschade kan verschillende oorzaken hebben. Lijkt me dat bij je 19" ervaring de schokken die het lager op de kogeltjes, behuizing en afdichting heeft gekregen nefast werd. Er is dan lagervet uit het lager gevloeid en zo werd de temperatuur binnen het lager al snel een heel stuk hoger met alle gevolgen van dien.
Dat verhaal van je Leon is interessant.
Maar dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben. Ik heb het verschil in velggrootte nooit onderzocht.
In mijn theoretische denkwijze maakt de verticale belasting (op hetzelfde draagvlak) niet zo heel veel uit. Want dan zou een verlaging ook een grote impact moeten hebben op je wiellagers.
Wat wél aannemelijk lijkt, is dat je bij de 19" wielen een lagere profielband hebt en dus de absorbatie van oneffeneden door de band vrijwel nihil wordt. De naaf en het lager krijgen dan veel meer klappen. Lagerschade kan verschillende oorzaken hebben. Lijkt me dat bij je 19" ervaring de schokken die het lager op de kogeltjes, behuizing en afdichting heeft gekregen nefast werd. Er is dan lagervet uit het lager gevloeid en zo werd de temperatuur binnen het lager al snel een heel stuk hoger met alle gevolgen van dien.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
M3 M-DCT vs Porsche 911 carrera ( 2009 versies)
http://www.caranddriver.com/reviews/com ... rison_test" onclick="window.open(this.href);return false;
De Porker krijgt 1,1 sec om de oren op het circuit van laguna Seca..................................
"The M3 M DCT simply does everything well except tow a hot-dog stand. It may even be the second-best car in the world after the M3 manual. "
http://www.caranddriver.com/reviews/com ... rison_test" onclick="window.open(this.href);return false;
De Porker krijgt 1,1 sec om de oren op het circuit van laguna Seca..................................
"The M3 M DCT simply does everything well except tow a hot-dog stand. It may even be the second-best car in the world after the M3 manual. "
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Tot zo ver de theorie. De praktijk leert mij dat ik in de afgelopen 20 jaar altijd mega grote velgen heb gereden en nog NOOIT heb ik enige schade gehad of vroegtijdige vervanging van onderdelen.Dennis Schroyen schreef:Tristan,
Dat verhaal van je Leon is interessant.
Maar dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben. Ik heb het verschil in velggrootte nooit onderzocht.
In mijn theoretische denkwijze maakt de verticale belasting (op hetzelfde draagvlak) niet zo heel veel uit. Want dan zou een verlaging ook een grote impact moeten hebben op je wiellagers.
Wat wél aannemelijk lijkt, is dat je bij de 19" wielen een lagere profielband hebt en dus de absorbatie van oneffeneden door de band vrijwel nihil wordt. De naaf en het lager krijgen dan veel meer klappen. Lagerschade kan verschillende oorzaken hebben. Lijkt me dat bij je 19" ervaring de schokken die het lager op de kogeltjes, behuizing en afdichting heeft gekregen nefast werd. Er is dan lagervet uit het lager gevloeid en zo werd de temperatuur binnen het lager al snel een heel stuk hoger met alle gevolgen van dien.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
M-bitious schreef:Tot zo ver de theorie. De praktijk leert mij dat ik in de afgelopen 20 jaar altijd mega grote velgen heb gereden en nog NOOIT heb ik enige schade gehad of vroegtijdige vervanging van onderdelen.Dennis Schroyen schreef:Tristan,
Dat verhaal van je Leon is interessant.
Maar dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben. Ik heb het verschil in velggrootte nooit onderzocht.
In mijn theoretische denkwijze maakt de verticale belasting (op hetzelfde draagvlak) niet zo heel veel uit. Want dan zou een verlaging ook een grote impact moeten hebben op je wiellagers.
Wat wél aannemelijk lijkt, is dat je bij de 19" wielen een lagere profielband hebt en dus de absorbatie van oneffeneden door de band vrijwel nihil wordt. De naaf en het lager krijgen dan veel meer klappen. Lagerschade kan verschillende oorzaken hebben. Lijkt me dat bij je 19" ervaring de schokken die het lager op de kogeltjes, behuizing en afdichting heeft gekregen nefast werd. Er is dan lagervet uit het lager gevloeid en zo werd de temperatuur binnen het lager al snel een heel stuk hoger met alle gevolgen van dien.
Dat zal best als je de auto binnen 6 maand weer inruilt


Serieus; de vraag blijft; waarom niet vanaf fabriek goed?
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Misschien heeft de keuze van de fabrikant te maken met een afweging ofwel compromis van slijtage van ophanging/handeling/comfort/wegligging/verbruik en niet vergeten de prijs van band en velg.
Ik denk dat de fabriek het dus gemiddeld genomen wel goed doet, alleen heeft niet iedereen dezelfde smaak, of houd nog van een wat extremere compromis.
Ik denk dat de fabriek het dus gemiddeld genomen wel goed doet, alleen heeft niet iedereen dezelfde smaak, of houd nog van een wat extremere compromis.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Jammer alleen dat ze de coupe pakken voor de test; volgens meerdere testers (o.a. EVO tijdens ecoty) is de 4 deurs wat strakker qua rijden; heb er zelf niet mee gereden dus kan niet vertellen of het klopt mensen hier die met beide versie's hebben gereden ?romo schreef:M3 M-DCT vs Porsche 911 carrera ( 2009 versies)
http://www.caranddriver.com/reviews/com ... rison_test" onclick="window.open(this.href);return false;
De Porker krijgt 1,1 sec om de oren op het circuit van laguna Seca..................................
"The M3 M DCT simply does everything well except tow a hot-dog stand. It may even be the second-best car in the world after the M3 manual. "
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ja een E92 coupe vaart als de queen mary 2 en de sedan is een heerlijke agile stuursmans auto:)
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Vorsteiner full titanium exhaust system for BMW M3
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NBb0mBmkYc8&eurl=[/youtube]
Product Data:
+ Full Titanium cat back performance system
+ Peak Horsepower Gains: 14hp
+ Peak Torque Gains: 13.23 lb/ft
+ Titanium 90mm tips with optional Blue Torched Finish
+ Extreme weight savings 17 lbs vs. 55 lbs (Factory Stainless Unit)
+ Factory bolt-on fitment with no modifications required
+ Sporty Formula 1 car tone with deeper tone & no interior drone
+ Distinctive Titanium sound characteristics
+ Vorsteiner Laser etched Logo on Tips with adustable settings
+ Vorsteiner Limited production computer serial number stamping for authenticity
Dyno Test Information (Courtesy of Evosport Inc.):
Dynojet 248c
Fuel – CA91 (reformulated)
SAE correction
Same Day, Same Dyno.
Stock Exhaust then Vorsteiner Exhaust
Performance Data:
*Peak HP Gains: 14hp
*Peak Torque Gains: 13.23 lb/ft
*37 lbs Weight Savings
http://www.worldcarfans.com/9081219.023 ... for-bmw-m3" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NBb0mBmkYc8&eurl=[/youtube]
Product Data:
+ Full Titanium cat back performance system
+ Peak Horsepower Gains: 14hp
+ Peak Torque Gains: 13.23 lb/ft
+ Titanium 90mm tips with optional Blue Torched Finish
+ Extreme weight savings 17 lbs vs. 55 lbs (Factory Stainless Unit)
+ Factory bolt-on fitment with no modifications required
+ Sporty Formula 1 car tone with deeper tone & no interior drone
+ Distinctive Titanium sound characteristics
+ Vorsteiner Laser etched Logo on Tips with adustable settings
+ Vorsteiner Limited production computer serial number stamping for authenticity
Dyno Test Information (Courtesy of Evosport Inc.):
Dynojet 248c
Fuel – CA91 (reformulated)
SAE correction
Same Day, Same Dyno.
Stock Exhaust then Vorsteiner Exhaust
Performance Data:
*Peak HP Gains: 14hp
*Peak Torque Gains: 13.23 lb/ft
*37 lbs Weight Savings
http://www.worldcarfans.com/9081219.023 ... for-bmw-m3" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
De jongens van AA waren eerder dan ESS met hun SC kit voor de E90/92..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t456cRN4 ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ohyZfMCp ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t456cRN4 ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ohyZfMCp ... r_embedded[/youtube]
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
embedde werkt kennelijk niet.,.
http://www.youtube.com/watch?v=ohyZfMCp ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=t456cRN4 ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=ohyZfMCp ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=t456cRN4 ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Berry1000RR, Fedmas en 13 gasten