Tom zijn Brabus Spruistuk staal vraag P46
- Petrolhead Tom
Re: Tom zijn Aygo P32.
Dat inlaat geluid daarentegen is lang niet slecht! 

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ik blijf het altijd lachwekkend vinden hoe ver het toerental terugvalt als je schakelt.
- Petrolhead Tom
Is het ook, tel daarbij op dat de koppeling nul komma nul gevoel heeft en dus is snel schakelen absoluut onmogelijk.matthyssie schreef:Ik blijf het altijd lachwekkend vinden hoe ver het toerental terugvalt als je schakelt.

- Joopieboy
Sowieso ook het inkakken na het opschakelen, viel mij al eens eerder op. Toch geen rijden man. Klinkt wel als heel wat maar dan nog. 

- Petrolhead Tom
Afgelopen week 's avonds wat foto's gemaakt. 
Aygo10 by Petrolhead Tom, on Flickr
Aygo9 by Petrolhead Tom, on Flickr
P5130456 by Petrolhead Tom, on Flickr
Aygo8 by Petrolhead Tom, on Flickr
P5130459 by Petrolhead Tom, on Flickr
Aygo6 by Petrolhead Tom, on Flickr
Aygo1 by Petrolhead Tom, on Flickr
En een nieuwe modificatie! Ik zit eindelijk lekker laag! Er zit nu in plaats van de LTEC stoel een Sparco Torino2 in.
Wat een genot!
Ik zal morgen even betere foto's maken.
Stoel2 by Petrolhead Tom, on Flickr
Stoel1 by Petrolhead Tom, on Flickr

En een nieuwe modificatie! Ik zit eindelijk lekker laag! Er zit nu in plaats van de LTEC stoel een Sparco Torino2 in.

- GTRene
Nice
wanneer ga je die verlagings- veren monteren?
zal hem goed doen denk.

wanneer ga je die verlagings- veren monteren?
zal hem goed doen denk.
- WJ
Nice. Je moet de spiegels en de middenstlijl even zwart dippen. Dat staat best goed zag ik laatst.
- MartijnGizmo
Toptip: als je ff doorklikt naar YouTube kun je dat filmpje op 1,5x afspelen! 

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
a-segmentforum Tom? 

- Petrolhead Tom
Nou het was weer genieten vandaag! Toen ik aankwam bij de Nurburgring was de IP nog bezig. Wat gaaf om te zien zeg! Wat een snelheid! Teveel gave auto's om op te noemen! Ik stond op een gegeven moment op het rechte stuk te kijken en toen de F-type R convertible voorbij kwam deed het zeer aan de oren, zo luid! Schitterend!
Even een filmpje van gemaakt:
Vervolgens een paar rondjes met Alexander mee mogen rijden. Voor het eerst de ring over op snelheid! Donders leerzaam die drie rondjes! Donders gezellig ook! Wat gaaf!
Rondjes van de Aygo volgen.
Even een filmpje van gemaakt:
Vervolgens een paar rondjes met Alexander mee mogen rijden. Voor het eerst de ring over op snelheid! Donders leerzaam die drie rondjes! Donders gezellig ook! Wat gaaf!
Rondjes van de Aygo volgen.

- Alexander
Was zeker gezellig! See you next time 

- Petrolhead Tom
Hoeveel rondjes heb jij uiteindelijk gedaan?Alexander schreef:Was zeker gezellig! See you next time

- GTRene
je hebt dus de AMG GT al gezien, hoe klonk die?
- Petrolhead Tom
Kijk het filmpje hij komt meermaals voorbij, nee gekheid de kwaliteit van de Galaxy S4 camera is kut. Hij klinkt echt: GENIAAL!GTRene schreef:je hebt dus de AMG GT al gezien, hoe klonk die?

- GTRene
ja ik zag hem vandaar
maar geluid hoorde ik dus bijna niet
ben erg benieuwd naar dat ding zodra die helemaal onthuld is en de testen e.d., lijkt me heel wat handzamer dan de SLS, natuurlijk gaat dat ding hard en rijd schijnbaar goed ook op de ring, maar de prijs en ook het gewicht? vergeleken met de SLS kan de de GT iets leuks worden, stuk goedkoper en wat lichter dacht ik.
nog steeds te duur voor Henk en Ingrid maar ala

maar geluid hoorde ik dus bijna niet

ben erg benieuwd naar dat ding zodra die helemaal onthuld is en de testen e.d., lijkt me heel wat handzamer dan de SLS, natuurlijk gaat dat ding hard en rijd schijnbaar goed ook op de ring, maar de prijs en ook het gewicht? vergeleken met de SLS kan de de GT iets leuks worden, stuk goedkoper en wat lichter dacht ik.
nog steeds te duur voor Henk en Ingrid maar ala

- Petrolhead Tom
Ik ben bang dat hij ook wat minder indrukwekkend wordt. Op de terugweg werd ik voorbij geblazen door een gouden black series SLS, wat een ding! Wat breed!
- Petrolhead Tom
Ronde 1!
- Alexander
kiek um goan!
9 rondjes gedaan, gas bleef hangen dus wat lager tempo dan normaal gereden. Toch nog een petje af gekregen van een 911 cabrio die op DH langszij kwam en meerdere malen dat gebaar gaf. erg grappig
9 rondjes gedaan, gas bleef hangen dus wat lager tempo dan normaal gereden. Toch nog een petje af gekregen van een 911 cabrio die op DH langszij kwam en meerdere malen dat gebaar gaf. erg grappig

- Petrolhead Tom
Mooi werk Alexander! Je gaat ook inderdaad behoorlijk hard rond! Ik vond het meerijden echt bijzonder leerzaam in veel bochten had ik eerder geen idee wat ik moest doen, dat gaat nu veel beter.
De tweede ronde!
De tweede ronde!

- Petrolhead Tom
Inmiddels ruim 10.000 kilometer met de Aygo gereden. Ik moet nu dagelijks voor mijn werk naar Hilversum. Er wordt dus momenteel elke werkdag minstens 280 kilometer bij de ervaring opgeteld. Dan gaan bepaalde dingen wel opvallen.
Wat valt in positieve zin op?
- De Sparco stoel zit heel erg goed!
- de radio is prima;
- Zonder de airco te gebruiken is hij lekker zuinig;
Wat valt op in mindere zin:
- wat een herrie! Het windgeruis is echt niet normaal, helemaal niet in vergelijking tot een Vagling die zijn echt een heel stuk stiller;
- de tank is echt heel erg klein. Twee dagen op en neer lukt maar een derde dag durf ik niet op en neer te gokken. (tanken in Duitsland scheelt nog wel dus elke twee dagen sta ik aan de pomp);
- het onderstel is niet heel erg comfortabel;
- met airco aan heb je echt totaal geen vermogen.
Allemaal zaken die je met zo'n kleine auto kunt verwachten maar als het allemaal goed gaat wil ik in de toekomst wel een Citigo of een up! hebben.
Wat valt in positieve zin op?
- De Sparco stoel zit heel erg goed!
- de radio is prima;
- Zonder de airco te gebruiken is hij lekker zuinig;
Wat valt op in mindere zin:
- wat een herrie! Het windgeruis is echt niet normaal, helemaal niet in vergelijking tot een Vagling die zijn echt een heel stuk stiller;
- de tank is echt heel erg klein. Twee dagen op en neer lukt maar een derde dag durf ik niet op en neer te gokken. (tanken in Duitsland scheelt nog wel dus elke twee dagen sta ik aan de pomp);
- het onderstel is niet heel erg comfortabel;
- met airco aan heb je echt totaal geen vermogen.
Allemaal zaken die je met zo'n kleine auto kunt verwachten maar als het allemaal goed gaat wil ik in de toekomst wel een Citigo of een up! hebben.
- dvh
Behoorlijk ritje iedere dag dan.. Dan zou ik snel voor een Lupo diesel gaan ofzo.
- Petrolhead Tom
Het is tijdelijk, waarschijnlijk nog maar een maand of zo dus dat valt nog mee. Diesel kan volgens mij sowieso wel uit maar ik hoor liever een drie cilinder benzine torretje blèren dan een kleine 4 cilinder diesel. Daarbij vind ik de wegenbelasting toch wel fors. Als je dan een tijdje minder rijdt kost het direct geld. Met mijn kilometervergoeding kan de Aygo makkelijk uit.dvh schreef:Behoorlijk ritje iedere dag dan.. Dan zou ik snel voor een Lupo diesel gaan ofzo.
- Petrolhead Tom
Ok ok ok een Aygo is toch best wel kut. Momenteel zit ik in Italie dus ik denk dat ik ga proberen de Aygo bij thuiskomt in te ruilen op een Panda 1.2 4x4. Iemand ervaringen mee? Lijkt me geniaal met de winter in aantocht. Beetje gooien en smijten en zo nu en dan het terrein in om te kijken hoever ik kan komen.
Het idee was aanvankelijk een SX4 Suzuki maar of dat nou zoveel verder komt. De panda lijkt me een leuke eerste stap in de richting van het terrein rijden al realiseer ik me dondersgoed dat het geen Jimny met lage gearing is.
Gang is alles. 
Het idee was aanvankelijk een SX4 Suzuki maar of dat nou zoveel verder komt. De panda lijkt me een leuke eerste stap in de richting van het terrein rijden al realiseer ik me dondersgoed dat het geen Jimny met lage gearing is.

- frank de jonge
Ik meende ergens geIezen en gezien te hebben dat die panda 4x4 beter door de bagger kwam dan een hummer h2....
- Robin Hartog
Waarom is de Aygo 'toch best wel kut'?
Panda 4x4 is nog best geinig.

Panda 4x4 is nog best geinig.