Het Konijn met de helm van Darth Vader.
BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Ik zie het verschil wel met dat M-plastic. Maar ik vind het nog steeds niks.
Het Konijn met de helm van Darth Vader.
Het Konijn met de helm van Darth Vader.
-
Wouter81
- Berichten: 9537
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
En als we het dat hebben over een wolf in scha.... ehhhhh kreupel schaap in wolfskleren:

Stoer M pakket, dikke bumpers, grote wielen maar een Dacia Logan 1.6 rijdt je er bij het stoplicht nog uit.
:strong: :drieling:

Stoer M pakket, dikke bumpers, grote wielen maar een Dacia Logan 1.6 rijdt je er bij het stoplicht nog uit.
:strong: :drieling:
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Een A3 met 1.2 TSI en S-line pakket is toch precies hetzelfde. Golf Bluemotion met R-line pakket etc.
Spijkers op laag water zoeken.
Zou het zelf ook niet bestellen op zo'n motorisering imho.
Spijkers op laag water zoeken.
Zou het zelf ook niet bestellen op zo'n motorisering imho.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
wat heel belangrijk is, is de rijkwaliteit en wat het met je doet zoals het stuurgedrag en het algehele gevoel en juist daar scoort BMW vaak erg goed.
dus of de 1.4 Dacia en soortgenoten bv die 1.6 BMW voorbij gaat maakt niet veel uit, je rijd gewoon (normaal gesproken) erg fijn in de BMW en dat maakt het verschil vind ik, de naam BMW zegt me weinig, als ie bv kut zou rijden of een dood stuurgevoel zou geven zou ik geen BMW kopen
bovendien heeft ie RWD en kunnen de voorwielen doen waar ze voor bestemd zijn, sturen
dus of de 1.4 Dacia en soortgenoten bv die 1.6 BMW voorbij gaat maakt niet veel uit, je rijd gewoon (normaal gesproken) erg fijn in de BMW en dat maakt het verschil vind ik, de naam BMW zegt me weinig, als ie bv kut zou rijden of een dood stuurgevoel zou geven zou ik geen BMW kopen
bovendien heeft ie RWD en kunnen de voorwielen doen waar ze voor bestemd zijn, sturen
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Apple;
-Leopard
-Snow Leopard
-Lion
BMW;
-Hangbuikzwijn
-Konijn (al dan niet met mixomathose)
-Breedbekkikker
-Leopard
-Snow Leopard
-Lion
BMW;
-Hangbuikzwijn
-Konijn (al dan niet met mixomathose)
-Breedbekkikker
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Maar juist door de goede wegligging, brede banden en relatief hoog gewicht is het ontzettend saai rijden zonder potente aandrijfkracht.
Dan kun je beter een Aygo nemen op hoge poten en smalle banden.
Dat rijdt teminsten nog wat spannender !
( voor sommige zelfs té spannend...
)
Dan kun je beter een Aygo nemen op hoge poten en smalle banden.
Dat rijdt teminsten nog wat spannender !
( voor sommige zelfs té spannend...
-
zegmaarboris
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Kan me voorstellen dat je op zo'n 135i wel een mechanisch sper wilt hebben.
Omdat ze een 114i maken zou ik een M135i niet laten staan.
Maar dat het hier nu vooral gaat over het uiterlijk van dat ding en de 114i snap ik niet. Vorige 1-serie was ook de minst mooie, ruime of pratische in z'n klasse, maar 130i vs. wat er dan ook te koop was - b.v. GTI, S3 - kon er qua driving fun niet aan tippen.
Of zie ik een goed sturende, achterwiel aangedreven hot hatch over het hoofd die de smaakpolitie hier wel bevalt?
Omdat ze een 114i maken zou ik een M135i niet laten staan.
Maar dat het hier nu vooral gaat over het uiterlijk van dat ding en de 114i snap ik niet. Vorige 1-serie was ook de minst mooie, ruime of pratische in z'n klasse, maar 130i vs. wat er dan ook te koop was - b.v. GTI, S3 - kon er qua driving fun niet aan tippen.
Of zie ik een goed sturende, achterwiel aangedreven hot hatch over het hoofd die de smaakpolitie hier wel bevalt?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
voor veel is een oplossingdvh schreef:Maar juist door de goede wegligging, brede banden en relatief hoog gewicht is het ontzettend saai rijden zonder potente aandrijfkracht.
-
OnlineBarend
- Berichten: 1887
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
De vorige 1-serie in 114i uitvoering zou ik serieus overwegen, heb de 120i ook overwogen vorig jaar, maar de nieuwe 1-serie niet.. Ik zie mezelf er niet in rijden, het is geen mooie auto. Of ik ben er nog niet aan gewend.. Het is mij te lomp allemaal.zegmaarboris schreef:Kan me voorstellen dat je op zo'n 135i wel een mechanisch sper wilt hebben.
Omdat ze een 114i maken zou ik een M135i niet laten staan.
Maar dat het hier nu vooral gaat over het uiterlijk van dat ding en de 114i snap ik niet. Vorige 1-serie was ook de minst mooie, ruime of pratische in z'n klasse, maar 130i vs. wat er dan ook te koop was - b.v. GTI, S3 - kon er qua driving fun niet aan tippen.
Of zie ik een goed sturende, achterwiel aangedreven hot hatch over het hoofd die de smaakpolitie hier wel bevalt?
- Joop
- Berichten: 9086
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Alleen de onderzijde is anders, zoals gebruikelijk met een M-sport bumper. De grilletjes zijn exact hetzelfde (als je even uit gaat van het Sport Line = Basis grilletje)...M@rcel schreef:Hier kan je het beter zien.
Zoals ik al eerder aangaf wordt het e.e.a. redelijk rechtgetrokken door de vouw die tussen de koplamp en de buitenzijde van de grille doorloopt. Daardoor lijkt het niertje vierkanter te worden, net als de koplamp; maar beide zijn exact hetzelfde.
Voor de zekerheid nog even gecheckt: Kijk voor de aardigheid maar eens in de onderdelencatalogus: niertje links voor M-bumper en normale bumper: 51 13 7 239 021 en rechts: 51 13 7 239 022
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Joop ik volg je niet. Ik zie de volgende duidelijke verschillen:
1. Aan de onderzijde van de koplamp loopt nu een horizontale vouw die niet op de gewone versie zit. Dat is een groot verschil.
2. Nog groter verschil is dat aan de bovenzijde van de koplamp op de gewone versie een horizontale vouw loopt naar de grille toe terwijl die op het M-pakket schuin verticaal naar de grille toe loopt. Hierdoor breekt hij de lelijke driehoek op de gewone uitvoering. Dat gedeelte net onder de motorkap naar de grille toe is wezenlijk anders.
3. De M-bumper heeft een lijn naar boven lopen die dezelfde hiervoor genoemde driehoek verticaal raakt. Ik heb nu ff geen PC om het te visualiseren helaas.
Ik snap wel dat de voorkant uit een gedeelte bestaat maar dit maakt het design op 3 punten rigoureus anders en neemt 90% van de lelijkheid weg. Alleen die koplampen blijven kotslelijk maar daar kan ik wel mee leven denk ik.
1. Aan de onderzijde van de koplamp loopt nu een horizontale vouw die niet op de gewone versie zit. Dat is een groot verschil.
2. Nog groter verschil is dat aan de bovenzijde van de koplamp op de gewone versie een horizontale vouw loopt naar de grille toe terwijl die op het M-pakket schuin verticaal naar de grille toe loopt. Hierdoor breekt hij de lelijke driehoek op de gewone uitvoering. Dat gedeelte net onder de motorkap naar de grille toe is wezenlijk anders.
3. De M-bumper heeft een lijn naar boven lopen die dezelfde hiervoor genoemde driehoek verticaal raakt. Ik heb nu ff geen PC om het te visualiseren helaas.
Ik snap wel dat de voorkant uit een gedeelte bestaat maar dit maakt het design op 3 punten rigoureus anders en neemt 90% van de lelijkheid weg. Alleen die koplampen blijven kotslelijk maar daar kan ik wel mee leven denk ik.
- Arthur
- Berichten: 43934
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Idd, op die foto's is je betoog duidelijk te zien. Zou er ook wel mee kunnen leven 
- Joop
- Berichten: 9086
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
We praten langs elkaar heen geloof ik Ilija...
...we hebben het uiteindelijk over hetzelfde: in het kort komt het er idd. op neer dat de M-bumper als geheel (en ja dat is bijna de hele voorkant) de auto er stukken beter uit laat zien, door enkel die subtiele vouwtjes en weglopende lijnen...
...maar dat heb ik geloof ik een half topic terug toen het M-sport pakket onthuld werd ook al eens geroepen.
Maar nu door jou nog eens mooi verwoord.
Feit blijft wel dat die lelijke ogen ondanks deze 'verhullende mascara' niet weg te werken zijn, maar er voor zorgen dat je even op een ander deel van het front focussed.
...we hebben het uiteindelijk over hetzelfde: in het kort komt het er idd. op neer dat de M-bumper als geheel (en ja dat is bijna de hele voorkant) de auto er stukken beter uit laat zien, door enkel die subtiele vouwtjes en weglopende lijnen...
...maar dat heb ik geloof ik een half topic terug toen het M-sport pakket onthuld werd ook al eens geroepen.
Feit blijft wel dat die lelijke ogen ondanks deze 'verhullende mascara' niet weg te werken zijn, maar er voor zorgen dat je even op een ander deel van het front focussed.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Zeg nu zelf, en ben verre van een hater, maar dit doet toch pijn aan de ogen..............
Het is echt niks, helemaal niks..........
Het is echt niks, helemaal niks..........
- Joop
- Berichten: 9086
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
...eensch.
Met M-sport pakket is die nieuwe 1er, met name als 3drs hatch nog redelijk te pruimen (als je met een halfoog dichtgeknepen naar de auto loopt om in te stappen), maar je moet niet met een standaard 1er of X1 aan komen zetten...
Met M-sport pakket is die nieuwe 1er, met name als 3drs hatch nog redelijk te pruimen (als je met een halfoog dichtgeknepen naar de auto loopt om in te stappen), maar je moet niet met een standaard 1er of X1 aan komen zetten...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Duidelijk Joop, maar ik liet al weten dat jij de enige was die het doorhad 
- JP
- Berichten: 35255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Bron; Autoblog.nlVoor de M135i (3d-hatchback) met handbak willen zij €52.990,- hebben, voor de automaat €53.955,-. Geinig detail daarbij is dat je voor de automaat net een kleine 1000 euro minder belasting betaalt. De automaat stoot namelijk maar 175 gram CO2 uit, de handbak 188 gram CO2 per kilometer.
Wil je een vijfdeurs dan betaal je €1000,- extra
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Leuke opvolger van de GTD !
-
Wouter81
- Berichten: 9537
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Die prijs valt niet tegen idd.... jammer dat 'ie zo lelijk is, anders had ik misschien nog wel interesse ook. Zijn er al reviews van deze M135i te vinden op internet? Wel benieuwd hoe hij rijdt en stuurt.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
yep, hiero>>Wouter81 schreef:Die prijs valt niet tegen idd.... jammer dat 'ie zo lelijk is, anders had ik misschien nog wel interesse ook. Zijn er al reviews van deze M135i te vinden op internet? Wel benieuwd hoe hij rijdt en stuurt.
http://www.pistonheads.com/roadtests/do ... 00&i=25985
The M135i gets BMW's four driving modes - Eco, Comfort, Sport and Sport+ - but it's Sport you'll want to keep the M Performance model in most of the time. In Comfort, the car is perfect for day-to-day stuff, but flick into Sport and the steering's weight takes on a meatier feel - not to he-man levels, but enough to give more involvement - the throttle and gearbox become more responsive and the ride gets a bit tauter.
Combined (official) mpg of 37.7 is respectable, it's cheap(ish), posseses impressive performance and will do the day-to-day cruising stuff with aplomb - the M135i is BMW at its very best
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Dat zou inderdaad een leuke opvolger zijn Macboy!
- MartijnGizmo
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Komende week is de intro voor de Nederlandse pers, ik ga er wo/do voor naar München...Wouter81 schreef:Die prijs valt niet tegen idd.... jammer dat 'ie zo lelijk is, anders had ik misschien nog wel interesse ook. Zijn er al reviews van deze M135i te vinden op internet? Wel benieuwd hoe hij rijdt en stuurt.
- Thomasss
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
- Auto: Bakfiets!
- Locatie: Naast Amersfoort
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
België only? http://www.autoblog.nl/nog-verder-afgek ... 114d-95-pk
Toen BMW onlangs de 114i met 102 pk onthulde werd er door een heleboel mensen verontwaardigd gereageerd. Zo weinig vermogen in een BMW, dat kan toch helemaal niet? En nu blijkt dat er ook nog een hele langzame diesel gaat komen. Maak kennis met de BMW 114d.
Op de website van BMW België dook (per ongeluk) een uitvoering op die we nog helemaal niet kenden. De langzaamste diesel die BMW momenteel levert in de 1 Serie is de 116d met 116 pk/260 Nm, maar nu komt er dus een 114d met 95 pk/235 Nm.
Het ‘sprintje’ van 0 naar 100 km/u doet deze instapper in 12,2 seconden en als je heel lang het gaspedaal ingetrapt houdt dan kan je een topsnelheid van 185 km/u behalen. Is deze uitvoering dan extreem zuinig horen we je denken? Dat valt wel mee eigenlijk, volgens de specificaties verbruikt deze uitvoering zo’n 4,1/4,2 liter per 100 kilometer.
Ter vergelijking: Een 116d verbruikt 4,3 l/100 km en een 116d EfficientDynamics verbruikt 3,8 l/100 km. Het doel van deze auto ontgaat ons dus een beetje. De prijs zal ongetwijfeld enkele honderden euro’s lager liggen, maar een lekker laag verbruik krijg je daar niet voor terug. Ach, je hebt in elk geval wel 20% bijtelling.
Toen BMW onlangs de 114i met 102 pk onthulde werd er door een heleboel mensen verontwaardigd gereageerd. Zo weinig vermogen in een BMW, dat kan toch helemaal niet? En nu blijkt dat er ook nog een hele langzame diesel gaat komen. Maak kennis met de BMW 114d.
Op de website van BMW België dook (per ongeluk) een uitvoering op die we nog helemaal niet kenden. De langzaamste diesel die BMW momenteel levert in de 1 Serie is de 116d met 116 pk/260 Nm, maar nu komt er dus een 114d met 95 pk/235 Nm.
Het ‘sprintje’ van 0 naar 100 km/u doet deze instapper in 12,2 seconden en als je heel lang het gaspedaal ingetrapt houdt dan kan je een topsnelheid van 185 km/u behalen. Is deze uitvoering dan extreem zuinig horen we je denken? Dat valt wel mee eigenlijk, volgens de specificaties verbruikt deze uitvoering zo’n 4,1/4,2 liter per 100 kilometer.
Ter vergelijking: Een 116d verbruikt 4,3 l/100 km en een 116d EfficientDynamics verbruikt 3,8 l/100 km. Het doel van deze auto ontgaat ons dus een beetje. De prijs zal ongetwijfeld enkele honderden euro’s lager liggen, maar een lekker laag verbruik krijg je daar niet voor terug. Ach, je hebt in elk geval wel 20% bijtelling.
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
BMW M135i vs Audi RS3:
De uitkomst was me van tevoren wel duidelijk, de RS3 heeft de alom bekende Audi kwaliteiten....
De uitkomst was me van tevoren wel duidelijk, de RS3 heeft de alom bekende Audi kwaliteiten....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: sitechris en 6 gasten
