Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
M@rcel

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door M@rcel » 09 jun 2011, 16:43

:roflol:

dvh

Bericht door dvh » 09 jun 2011, 16:51

Robin schreef:
dvh schreef: Misschien is dat continu aanpassen wel een deel van de NL cultuur :wink: .
Wordt je toch islamiet/moslim !? Dan heb je dat aanpassingsprobleem niet :mrgreen:

Ik moest laatst vanuit de kroeg(wél halal bier overigens) op weg naar huis nodig. Dus ik pak een blinde muur op de Stevie Wonderweg. Sta ik daar. Komt oom agent me vragen of ik aanplassingsproblemen had. Ik zei nog welnee, maar toen begon 't gezeik pas echt.
Typisch, moest onlangs ook een wildplasje doen en zegt er ook een agent dat ik stom bezig ben.
Ik ben niet stom, vertelde ik de man. Waarop ie me melde dat ik op moest passen, hij zou me bekeuren voor het plasje en dan ook nog voor belediging. Koste 80 + 200 = 280 euro..

Mijn vraag of ik in dat geval hem onder mocht pissen kon deze niet zo waarderen..

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2011, 18:08

:mrgreen:

en lol @Knor :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 jun 2011, 10:17

Vorige week toch ook al bommeldingen hier en in Belgie?

http://www.nu.nl/buitenland/2537846/ont ... esden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Of was vuurwerkpakket 'Knäll' in de aanbieding?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 jun 2011, 11:58

Kan die man zich niet gewoon met z'n eigen land bemoeien :devil:
http://www.nu.nl/binnenland/2537926/zor ... rland.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook weer lekker:
http://www.nu.nl/buitenland/2537874/hon ... edusa.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Fernando

Bericht door Fernando » 11 jun 2011, 13:10

Robin schreef:Kan die man zich niet gewoon met z'n eigen land bemoeien :devil:
http://www.nu.nl/binnenland/2537926/zor ... rland.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Verbaasde me er ook al over, iets met balk, splinter en oog....

wjn

Bericht door wjn » 11 jun 2011, 13:39

Robin schreef:Ook weer lekker:
http://www.nu.nl/buitenland/2537874/hon ... edusa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat + olie zijn de enige redenen dat er ingegrepen wordt in Libië :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2011, 14:34

Robin schreef:Kan die man zich niet gewoon met z'n eigen land bemoeien :devil:
Gevaarlijk mannetje met z'n praatjes, laat hem lekker dat Islamist gedoe daar houden, ik snap niet dat die uberhaubt kan reageren, waarschijnlijk tussen de gebeden door richting Mekka die mekkerkont.
Daarbij Turkije is veels te groot, voor mij hoeft het nooit bij Europa te komen, trouwens ze doen het ja goed, de economie gaat geloof ik heel goed, dus willen/hoefen ze niet eens meer bij de EU, immers dan mogen ze mee betalen lijkt me, kunnen ze Griekenland betalen :lol:
al die stomme geloven moeten eerst uit de politiek van dat soort landen, die hebben veels te veel invloed.

HansD

Bericht door HansD » 11 jun 2011, 15:02

Bijna hetzelfde nivo als Wilders die Erdogan een 'total freak' noemt en verklaart dat Turkije een 'waar vies gezicht' heeft.

EG

Bericht door EG » 11 jun 2011, 19:56

PD power schreef:
EG schreef:
PD power schreef:
Zou zeggen, ga eens wat feiten kennis opdoen, want je roept elke keer maar wat, nou weet ik best, dat dit in "jou cultuur" normaal is, en ook dat je mede "cultuurgenoten" er meteen achteraan hollen, gelukkig is dat hier niet zo.

Discuseren is leuk, en dan hoef je het ook niet echt eens te zijn, maar een beetje basis is wel prettig, anders wordt "men" daar een beetje moe van.

Gaat op zoek naar z'n schuilkelder :goodnight:
Ik ben benieuwd wie diegene is die elke keer maar wat roept.

Kijk in tegenstelling tot jou en je vriendjes ga ik niet op de man spelen, dat doen jij en je vriendjes wel, steeds weer "jou cultuur", "cultuurgenoten", word wel een beetje vervelend zo, vind je niet?
Kijk we leven hier nou eenmaal in een westerse cultuur, als je dat nou helemaal niet aanstaat, dan pleur je toch lekker op naar een land wat jezelf zo geweldig vind, want je frustreerd ook je landgenoten, die hier de samenleving wel waarderen.
Maar schijnbaar vind je het lekker om lekker lafhartig anoniem, hier een beetje onze samenleving te bekritiseren.

Hier werkt het nou eenmaal niet,dat als je onzin, maar vaak genoeg roept, dat iedereen daar meteen achteraan holt.

Zo, ga nu met een vriend van turkse afkomst, aan het werk.
Dit is dus de superieure Westerse manier van denken, als het je niet bevalt mag je oprotten, want wij hebben altijd gelijk. Ironisch hoor, waar lijkt dat ook alweer op? Oh ja de landen waar nu gevochten word voor vrijheid.

Als mijn mening je niet bevalt, dan knikker je maar op naar een forum waar zo een mening verboden is, simpel toch? En nu ga ik lekker verder met anoniem surfen, alleen maar om jemagallesvanmewetenbehalvemijnpincode denkende personen te frustreren.

En nu ga ik verder naar mijn 530d van Duitse makelij, de vuile hypociet dat ik dereen ben, alleen maar kritiek op de Westerse wereld maar zelf wel in een van de grootste symbolen van kapitlisme rijden. Vuile Ottomaanszoon met dubbele moraal.

Spelfouten voor u, want dit is getikt van een door een kapitalisme voortgebracht computer met toetsenbord die blijft hangen.

Met vriendelijke groeten, EG de huishypociet.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 11 jun 2011, 20:11

Dit is dus de superieure Westerse manier van denken, als het je niet bevalt mag je oprotten, want wij hebben altijd gelijk. Ironisch hoor, waar lijkt dat ook alweer op? Oh ja de landen waar nu gevochten word voor vrijheid.
Het is niet zo dat wij altijd gelijk hebben. Maar mensen die naar het Westen komen moeten zich aanpassen aan het Westen en niet andersom. En als degene die hier heen komt daar problemen mee heeft, zoals heel veel mensen die hier heen zijn gekomen, dan mogen ze net zo hard weer terug gaan. ;)

Michel P

Bericht door Michel P » 11 jun 2011, 20:13

EG de anonieme uber Turk van DF wat laten we ons weer kennen. Minderwaardigheidscomplexje compenseren met een Uber statussymbool voor de allochtoon, zo voorspelbaar. Setje foute velgen, te donkere ramen en het stereotype plaatjes is weer compleet!

Get à life! ;-)

Michel

dvh

Bericht door dvh » 11 jun 2011, 20:22

Dit is dus de superieure Westerse manier van denken, als het je niet bevalt mag je oprotten, want wij hebben altijd gelijk.
:headbang:

EG

Bericht door EG » 12 jun 2011, 00:45

Michel P schreef:EG de anonieme uber Turk van DF wat laten we ons weer kennen. Minderwaardigheidscomplexje compenseren met een Uber statussymbool voor de allochtoon, zo voorspelbaar. Setje foute velgen, te donkere ramen en het stereotype plaatjes is weer compleet!

Get à life! ;-)

Michel
Yep, 18 inch niggawestside velgen present. :mrgreen:

HansD

Bericht door HansD » 14 jun 2011, 12:50

Nog niets hier over het pensioenvoorstel? Daarmee worden 'we' -de 55 minners- toch aardig mee genaaid zou ik zeggen.
De AOW gaat omhoog bovenop de inflatie en dat terwijl de groep ontvangers steeds groter wordt en de groep betalers steeds kleiner, ergo een groter deel van je inkomen gaat naar de AOW'ers bovenop de inflatiecorrectie. Ten tweede zijn de pensioenen niet gegarandeerd. Dat vind ik nog tot daar aan toe maar dan wil ik wel graag zelf mijn pensioengeld beleggen ipv dat je -vaak verplicht- bij een pensioenfonds aangesloten bent die het voor je doet en waar je geen enkele invloed op hebt.

Dat langer doorwerken lijkt me logisch om het stelsel betaalbaar te houden maar op deze manier wordt het wel erg eenzijdig bij de jongeren neergelegd en niet bij de ouderen die nu of dadelijk een riant pensioen bovenop de AOW ontvangen. De groep babyboomers heeft weer prima voor zichzelf gezorgd op deze manier.

dvh

Bericht door dvh » 14 jun 2011, 12:56

Ik ging er 10 jaar gelden al niet van een pensioen uit en nu nog steeds niet.
Daar spaar ik zelf wel voor.

HansD

Bericht door HansD » 14 jun 2011, 13:05

Dat lijkt me -helaas- de noodzakelijke instelling maar als werknemer heb je die keus niet. Zeker bij banen die onder een CAO vallen zijn er bijna altijd verplichte pensioenfondsen en verplichte bijdragen.

dvh

Bericht door dvh » 14 jun 2011, 13:30

Ik heb destijds eens geinformeerd. Je kan als werknemer afstand nemen van je pensioen.
Keerzijde is dat je er nooit meer in/bij komt.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 14 jun 2011, 13:32

Het feit dat je geen keuze hebt in je pensioenregeling heeft te maken met die "wet gelijke behandeling" (ben de exacte naam even kwijt). Je mag geen onderscheid maken tussen personeel dat gelijke werkzaamheden heeft op het gebied van arbeidsvoorwaarden. Salaris mag wél verschillen, maar dat moet verdedigbaar zijn in de vorm van ervaring of opleiding.

Het feit dat je geen eigen pensioenregeling mag kiezen heeft dus vooral te maken met doorgeschoten hobby's ter bescherming van de werknemer.

Als werkgever kan je hier verder ook geen onderscheid in maken, want als je het tóch doet en de werknemer (of wellicht nabestaande) heeft alsnog recht op een pensioenuitkering dmv deze wet, moet je zelf voor de kosten opdraaien. Afwijkende afspraken zijn mogelijk, maar liggen juridisch érg gevoelig. De meeste werkgevers durven de vingers er dan ook niet aan te branden.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 14 jun 2011, 13:35

Haha wat een timing! Klopt dvh, (ook recentelijk uitgezocht). Aegon wil als pensioenverzekeraar niet meewerken aan afzonderlijke regelingen en accepteert "afstand doen van" ook niet. Je mag echter wel per afdeling verschillende voorwaarden opstellen, dat kan soms een "way out" zijn. Je speelt echter met de rechten van een werknemer, en in Nederland is dat extreem glad ijs gebied.....

Elise

Bericht door Elise » 15 jun 2011, 08:42

Het gros van de werknemers is absoluut niet in staat om zelf een pensioen op te bouwen / beheren.
Dus wat dat betreft is er helemaal niks mis met het huidige verplichte systeem.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 jun 2011, 08:44

Elise schreef:Het gros van de werknemers is absoluut niet in staat om zelf een pensioen op te bouwen / beheren.
Tja... het gros van de pensioenfondsen tegenwoordig ook niet....

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jun 2011, 09:19

ik denk dat voor het beheren er van heel wat mensen een aardig inkomen hebben...en dan bedoel ik niet de pensioen gerechtigden :wink:

Elise

Bericht door Elise » 15 jun 2011, 09:32

Wouter81 schreef:
Elise schreef:Het gros van de werknemers is absoluut niet in staat om zelf een pensioen op te bouwen / beheren.
Ondanks de problemen die we de laatste jaren van de pensioenfondsen hebben gezien is dit nog altijd de betere variant. Simpelweg omdat het gros van de mensen niet met geld kan omgaan......

HansD

Bericht door HansD » 15 jun 2011, 10:46

Elise schreef:
Wouter81 schreef:
Ondanks de problemen die we de laatste jaren van de pensioenfondsen hebben gezien is dit nog altijd de betere variant. Simpelweg omdat het gros van de mensen niet met geld kan omgaan......
Dus? Het dan maar volledig uit handen geven aan derden die er naar eigen inzicht mee mogen spelen? Ik ben toch meer voor de eigen verantwoordelijkheid van mensen. Als ze het dan niet goed regelen is het hun eigen verantwoordelijkheid, als het nu niet goed geregeld wordt heb je daar geen enkele invloed op. Ik beheer het liever zelf zodat ik ook zelf verantwoordelijk ben.

Er is bijv geen enkele ondergrens wat dekkingsgraad betreft afgesproken. Even gechargeerd zou het kunnen dat een pensioenfonds 100% van zijn kapitaal in 1 riskante belegging stopt en dan maar hopen dat het goed gaat. Dat zal vast niet gebeuren maar het is wel een mogelijkheid. Of een bestuurder/trader die zijn bonus voor dat jaar nog even veilig moet stellen en daardoor onverantwoorde risico's neemt. Een belegging die mis loopt en om het terug te verdienen worden steeds meer risico's genomen, Barings bank is er dankzij een trader failliet aan gegaan.

Heeft iemand overigens al uitgerekend/gelezen wat die extra AOW stijging netto per maand gaat kosten voor de op dat moment werkenden?

Plaats reactie