Het grote E39 M5 (occasion) draadje
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Moet niet TE gek worden maar opzich niet verkeerd, steeds een verse liter erbij. Kan je de standaard olieservice intervallen aanhouden om alleen het filter te doen?
Wat is dat eigenlijk, om de 15.000km ofzo, althans dan ben ik met de E36 door de lampjes heen.
Wat anders, over de remmen van de E39 M5, las ergens dat je altijd schijven en blokken tegelijk vervangt... fabeltje, of noodzaak?
Reed iedereen hier met standaard remblokken, of hebben mensen al een lichte (geen RC6/HT10 handel op een straatauto natuurlijk) aanpassingen gedaan als HPplus, DS2500 etc?
Wat is dat eigenlijk, om de 15.000km ofzo, althans dan ben ik met de E36 door de lampjes heen.
Wat anders, over de remmen van de E39 M5, las ergens dat je altijd schijven en blokken tegelijk vervangt... fabeltje, of noodzaak?
Reed iedereen hier met standaard remblokken, of hebben mensen al een lichte (geen RC6/HT10 handel op een straatauto natuurlijk) aanpassingen gedaan als HPplus, DS2500 etc?
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
FreudeamFahren schreef:Dat is met de oude zuigerringen en de oude manier van honen van het shortblock (= pre facelift spec) idd normaal en ruim binnen de toleranties. Tot 1ltr/600km is ok.
vind ik erg veel hoor....
De mijne gebruikt zo'n 1 op 4000 bij normale snelweg rijstijl en dat is ook prefacelift


- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Da's vooral erg praktisch, zo'n laag verbruik. Ik ben bij een groene (met grijs leer, yuck!) wezen kijken; die verbruikte tussen beurten helemaal niks. Ook pre facelift. Het verschilt nogal dus. Maar tot een liter op de 600 km is binnen BMW toleranties. En ze worden er stokoud mee. En, zoals al vaker besproken in dit draadje, post facelifters kunnen ook een flinke slok lusten. Peilen, vullen, brullen
That's all I'm saying 


-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Dat herhaalde zich bij de V10's. De eerste zopen een liter op de 1500, de M5T die ervoor in de plaats kwam gebruikte een liter op de 10.000-12.000.
Heb zowel bij S62 als S85 wel het idee dat ze bij stadsverkeer en korte stukjes meer gebruiken dan langstrecke en echt gas geven.
Heb zowel bij S62 als S85 wel het idee dat ze bij stadsverkeer en korte stukjes meer gebruiken dan langstrecke en echt gas geven.
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
De grijze 2002 is verkocht zie ik, dus dat maakt de keuze weer wat makkelijker Rody
Heb je nog reactie uit Goes ontvangen?

Heb je nog reactie uit Goes ontvangen?
- Mike S.
- Berichten: 1652
- Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
- Auto: M135i
- Locatie: Friesland
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
En toch zou ik nog graag eens zo een ding willen rijden... Maar wil eigenlijk wat "nieuwers" en moderners na de E46 M3 .
Maar als ik deze foto's constant zie blijf ik het een prachtige wagen vinden.
Maar als ik deze foto's constant zie blijf ik het een prachtige wagen vinden.
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Hmmz.. had die uit Rotterdam gemaild, maar die zijn niet zo van de mail/computers denk ik, geen reactie gehad. Was opzich een net ding op papier, 2002, goede kmstand, goede kleur/leer combi.... Zou die voor gegaan zijn, 17k?
Goes moet ik eigenlijk langs, wilde morgenmiddag vrij nemen en op de motor, maar stonden veel acties in de agenda dus dat wordt m niet....
Goes moet ik eigenlijk langs, wilde morgenmiddag vrij nemen en op de motor, maar stonden veel acties in de agenda dus dat wordt m niet....
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Staat in DLD in 34123 Kassel ook een aparte auto zeg.
Graumetallic, 2001/02, 153.000km, zwart leder, alle opties.... vragen ze 15k voor, komt nog 2500 euro bpm op, dus stel je lult er 1000 vanaf (is een normaal uitgangspunt lijkt me, niet TE gek genomen), staat er voor 16500 en een beetje keuring, benzine etc wel een facelift hok met leuke kmstand op NL platen..... alleen moet je die auto dan weer helemaal na gaan trekken....
Grau metallic zie je niet veel in NL moet ik zeggen, is wel mijn favo...
Graumetallic, 2001/02, 153.000km, zwart leder, alle opties.... vragen ze 15k voor, komt nog 2500 euro bpm op, dus stel je lult er 1000 vanaf (is een normaal uitgangspunt lijkt me, niet TE gek genomen), staat er voor 16500 en een beetje keuring, benzine etc wel een facelift hok met leuke kmstand op NL platen..... alleen moet je die auto dan weer helemaal na gaan trekken....
Grau metallic zie je niet veel in NL moet ik zeggen, is wel mijn favo...

- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Knap ding! Alleen geen schuifdakje volgens mij. Is die van Bjorn niets voor jou? (geen idee of die nog te koop staat)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
deze kost nog geen 13d maja weet niet of het wat is 139.000km dat klinkt mooi...maar...
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL

zo'n 2001 zag je ook maar ben je ineens meer dan 20d kwijt.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
zo'n 2001 zag je ook maar ben je ineens meer dan 20d kwijt.
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Schuifdakje zag ik idd ook, maargoed, verder op alle punten mijn ideale combi....Erik dB schreef:Knap ding! Alleen geen schuifdakje volgens mij. Is die van Bjorn niets voor jou? (geen idee of die nog te koop staat)
En dit is een 2001 die dus met BPM maximaal 17,5k gaat kosten, dat is geen 20!
Neem aan dat dit zelf ingebouwd en bekabeld is, geen optie toch?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Bpm is eerder 3 mille dan 2,5, uitgaand van nieuwwaarde van 105 mille plus 10 mille opties. Import kost daarnaast met invoerkenteken etc ook 500 piek. Dan weet je nog niks van (wellicht in te halen) onderhoud. En geen dakje en geen bruldozen, wat wel jouw wens is (was?).
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Knot, dakscherm is wel een originele optie in de Individual-lijst.
Of dit er zo een is, durf ik niet te zeggen.
Of dit er zo een is, durf ik niet te zeggen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
ik bedoelde een NL M5 vanaf 2001 di ik zo kon vinden, die waren nog over de 20...als je een mooi kan treffen in DLD met weinig km en voor zeg 17.5d all in ist niet duur.
hier misschien een handige moderne bpm berekenaar.
http://www.bpmcalculator.eu/index.html
hier misschien een handige moderne bpm berekenaar.
http://www.bpmcalculator.eu/index.html
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Gezien die afstandbediening aan het dash wist ik t niet zeker, denk vraag het even aan de kenners hier.
@FaF, idd misschien iets meer door opties etc, maargoed, laat het 17500 zijn als je er 1000 aflult, heb in NL nog geen eind 2001 facelift gezien in die kleurstellingen.
Uitlaat viel me mee, Dick vertelde me dat een Eisenmann er voor 12 of 1300 onder zat zoiets. Uitlaat en dakje zijn lekker, maar een facelift in grau metallic met zwart leder heeft ook weer wat. Lekker he, al die keuzes
@FaF, idd misschien iets meer door opties etc, maargoed, laat het 17500 zijn als je er 1000 aflult, heb in NL nog geen eind 2001 facelift gezien in die kleurstellingen.
Uitlaat viel me mee, Dick vertelde me dat een Eisenmann er voor 12 of 1300 onder zat zoiets. Uitlaat en dakje zijn lekker, maar een facelift in grau metallic met zwart leder heeft ook weer wat. Lekker he, al die keuzes

- Arthur
- Berichten: 43056
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Wanneer was de facelift?
Neem aan dat dit een facelift is? Aan de tekst gezien wel een liefhebbersauto. Onderhoud lijkt gedaan te zijn. Setje winterwielen en zomerwielen. Titangrau met zwart leer van 01-2001 met 140kkm voor 14.750,- is dan niet slecht of wel?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Neem aan dat dit een facelift is? Aan de tekst gezien wel een liefhebbersauto. Onderhoud lijkt gedaan te zijn. Setje winterwielen en zomerwielen. Titangrau met zwart leer van 01-2001 met 140kkm voor 14.750,- is dan niet slecht of wel?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
- Arthur
- Berichten: 43056
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Of eentje zonder facelift met 118kkm voor 12,5k van 01-2000 in Estorilblau?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Zo, weer genoeg gespammed

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Zo, weer genoeg gespammed

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
De grijze die Arthur post is een winkeldochter geweest denk ik. Erstzulassung van 2001, maar hij is van voor de facelift (oude stuur, oude tellers).
- Arthur
- Berichten: 43056
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Haha, dat werpt meer vragen op
Wanneer was de facelift en wat is een winkeldochter?

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
ik zag net op PH een eind 2000 al als facelift aangeduid? trouwens vanaf prijs in de UK wat laag...maja RHDArthur schreef:Haha, dat werpt meer vragen opWanneer was de facelift en wat is een winkeldochter?

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Trouwens in Zwitserland staan ook goedkope te koop...die hebben een speciale autoscout hier de link met M5 cars, bv deze van 2000 voor 11.500chs dat is zo'n 8.000,-euro
http://www.autoscout24.ch/AS24Web/Detai ... ge=1&row=2


of deze ook van 6-2000 voor 15.500CHS dat is 10.800,-euro
http://www.autoscout24.ch/AS24Web/Detai ... ge=1&row=5


natuurlijk hebben sommige aardig wat gelopen maja zijn ook al rond de 10 jaar oud.
hier de lijst
http://www.autoscout24.ch/AS24Web/List. ... rsperpage=
en natuurlijk meer mooie auto's uit Zwitserland
1 CHF = 0.698132 EUR 1 EUR = 1.43239 CHF
omrekenaar
http://www.xe.com/ucc/convert.cgi?Amoun ... &x=36&y=20
http://www.autoscout24.ch/AS24Web/Detai ... ge=1&row=2
of deze ook van 6-2000 voor 15.500CHS dat is 10.800,-euro
http://www.autoscout24.ch/AS24Web/Detai ... ge=1&row=5
natuurlijk hebben sommige aardig wat gelopen maja zijn ook al rond de 10 jaar oud.
hier de lijst
http://www.autoscout24.ch/AS24Web/List. ... rsperpage=
en natuurlijk meer mooie auto's uit Zwitserland

1 CHF = 0.698132 EUR 1 EUR = 1.43239 CHF
omrekenaar
http://www.xe.com/ucc/convert.cgi?Amoun ... &x=36&y=20
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Estoril maakt de m5 zo gruwelijk mooi 

- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Estoril vind ik ook erg mooi, staat op #2 onder Grau metallic.
Die witte heeft daarentegen ook wel wat hoor, zeker met die tint in de ramen.
Facelift was productie sep 2000, en die winkeldochters liepen een paar maanden door had ik gezien. Voor mij heeft dat geen waarde, oke, lampunits, xenon, vanos, zuigerringen etc, technisch en belichting nieuw maar dan lieven een goede complete facelift met breedbeeld en nieuw stuur/spiegel etc, anders kost het alsnog 2000 euro om m compleet te maken (als je er waarde aan hecht natuurlijk).
Zat weer de hele ochtend te zoeken naar geluiden maar denk dat dit m toch wel is. De Reuters (is een eisenmann sport (de stille versie) volgens mij) met X-pipe.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aowBiR6J ... re=related[/youtube]
Hier nog eentje, kan je goed merken dat de X-pipe DE roffel laat horen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3VEkCrBA ... re=related[/youtube]
Die witte heeft daarentegen ook wel wat hoor, zeker met die tint in de ramen.
Facelift was productie sep 2000, en die winkeldochters liepen een paar maanden door had ik gezien. Voor mij heeft dat geen waarde, oke, lampunits, xenon, vanos, zuigerringen etc, technisch en belichting nieuw maar dan lieven een goede complete facelift met breedbeeld en nieuw stuur/spiegel etc, anders kost het alsnog 2000 euro om m compleet te maken (als je er waarde aan hecht natuurlijk).
Zat weer de hele ochtend te zoeken naar geluiden maar denk dat dit m toch wel is. De Reuters (is een eisenmann sport (de stille versie) volgens mij) met X-pipe.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aowBiR6J ... re=related[/youtube]
Hier nog eentje, kan je goed merken dat de X-pipe DE roffel laat horen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3VEkCrBA ... re=related[/youtube]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Ik zou nooit zo'n herry ding willen...
een lekkere donkere brul die niet iri is, lijkt me beter...en wil je ooit een track-day kun je het ook wel schudden met zo'n aso uitlaat
een lekkere donkere brul die niet iri is, lijkt me beter...en wil je ooit een track-day kun je het ook wel schudden met zo'n aso uitlaat

- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Rene, Eisenmann Sport + X-pipe is nog schappelijk... als je een Eisenmann Race + X-pipe hebt dan wordt het echt herrie.
Trackdays gaan met de 328i he, die is nogsteeds de stille muis met zn 92db
Trackdays gaan met de 328i he, die is nogsteeds de stille muis met zn 92db

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten