BMW M3 GTS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Sperdy » 23 aug 2010, 20:58

+1 topfuel. Eindelijk wat nuancering. Eerst nog maar eens tenminste 5 andere tests afwachten

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: BMW M3 GTS

Bericht door wjn » 23 aug 2010, 22:18

Een nuancering op een verwachting die BMW zelf heeft gecreëerd:
Offering this truly exclusive model for the genuine motorsport enthusiast, BMW M GmbH is continuing a great tradition introduced on former generations of the BMW M3. Once again, the outstanding sports potential of the BMW M3 is being consistently enhanced and upgraded to an even higher level, the customer benefiting from the Company’s wide range of know-how in the development and production of racing cars. Through its race-oriented modifications enhancing both performance and safety, the BMW M3 GTS is ready to go in Clubsport events on the track and comes with the option for homologation on the road. So that the driver is able to make his way to the race track in the very same car he will use for racing.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW M3 GTS

Bericht door steve smith » 23 aug 2010, 22:49

Hielke schreef: 300 kg is een no go, maar ook niet nodig om GT3 Ringtijden te evenaren. 100 kg is al meer dan genoeg om een seconde of 10 te pakken. Misschien is zelfs 50 - 75 kilo al genoeg om het bestaande gat te dichten.

En mischien de vraag om de andere vragen overbbodig te maken. Was het nu echt zo moeilijk om die 50 - 100 kilo te vinden?
Laat ik eens de aanzet tot een antwoord geven:

1. Vervang de zware en gevoelloze DSG bak door een gerobotiseerde CSL versnellingsbak.
2. Monteer keramische remmerij. Remprobleem ook direct opgelost.
3. Monteer ipv alleen een achterdemper een volledige lichtgewicht uitllaat.

En waarom de motor in vergelijking met de standaardmotor minder dan 105 pk per liter levert snap ik ook niet.

Resumerend: de kansen lagen er maar bij BMW hebben ze zitten slapen.
Goh, tussen heel veel onzin in dit draadje ineens een hele goede post! Ben het hier volledig mee eens, maar je vergeet nog een grote gewichtsbesparing. Iedereen die een beetje trackdays met dat ding doet wil de voorbeugels van de kooi erbij hebben, en dan heb je die dikke zware balken in de portieren ook niet meer nodig. Laat BMW nou een paar hele strakke carbon deuren + macrolon ruiten in de GT4 onderdelen catalogus hebben staan...... :idea:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Downforce Hans » 23 aug 2010, 23:19

Tuurlijk, als je toch al 160 rooie hebt uitgegeven dan kan die 7,5 k er ook nog wel bij. :mrgreen:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW M3 GTS

Bericht door steve smith » 23 aug 2010, 23:31

Psies

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Petrolhead Tom » 24 aug 2010, 00:26

Downforce Hans schreef:Tuurlijk, als je toch al 160 rooie hebt uitgegeven dan kan die 7,5 k er ook nog wel bij. :mrgreen:

Die zouden er dan zeker standaard in moeten zitten! Maarja, als ik het geld er voor over had en ik zou hem toch alleen maar in combinatie met de voor beugels gebruiken zou ik dat beetje extra ook nog wel uitgeven, en me tegelijkertijd nog meer af gaan vragen waarom ik geen Porsche gekocht zou hebben. :mrgreen:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW M3 GTS

Bericht door steve smith » 24 aug 2010, 01:56

Tom Westendorp schreef: Die zouden er dan zeker standaard in moeten zitten!
En dat is er dus weer eentje in de categorie "dom gezwets". In der heimat mag een fabrikant een auto niet uitleveren af fabriek met een volledige kooi. Waarom doet er nu niet toe, het resultaat is echter dat BMW, maar ook Porsche en Ferrari de auto's dus uitleveren met enkel een klimrek achterin. Bij Porsche moet je de voorbeugels los bestellen als motorsport-onderdeel, bij Ferrari net zoiets, en BMW zal daar ook wel zo'n oplossing voor hebben. In Dld moet een eigenaar die beugels dan ook nog per auto op de Brief laten zetten, door aan de TUV meneer te laten zien dat HIJ/ZIJ goed kan zitten in die auto zonder contact met pijp.

De samenvatting? Die plastic deuren zijn levensgevaarlijk zonder volle kooi, en die volle kooi mag niet af-fabriek geleverd worden. Dus kun je niet zwetsen dat de fabriek die deuren erin had moeten ploffen want dat MOGEN ze niet.

En hobbybob mag dat wel, ook voor straatgebruik, zoals je in veel Ringtools terugziet. Trouwens wel mooi om te zien dat de CSL hier als absolute maatstaf in dit draadje gehanteerd wordt. Door dezelfdemensen die twee jaar geleden een CSL de grond in zeken. :clap:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Bert ///M3 » 24 aug 2010, 02:04

Die plastic deuren moet je nog maar afwachten of dat erg praktisch is. Op een normaal circuit gaat het vaak nog wel omdat de snelheden niet heel ver over de 200 liggen (CPZ misschien eens 220-230 voor een M3 GT4? )

Als je met een gangetje van tegen de 300 over DH knalt vraag ik me af af die deuren wel afsluiten en sowieso blijven zitten. Ook wel eens op Porsches etc gezien dat er zomaar een deur uit vloog, werd gewoon van de auto gezogen. Volgens mij was Tom v H ook niet al te lang terug een deur kwijt?

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW M3 GTS

Bericht door steve smith » 24 aug 2010, 02:13

Bert ///M3 schreef:Die plastic deuren moet je nog maar afwachten of dat erg praktisch is. Op een normaal circuit gaat het vaak nog wel omdat de snelheden niet heel ver over de 200 liggen (CPZ misschien eens 220-230 voor een M3 GT4? )

Als je met een gangetje van tegen de 300 over DH knalt vraag ik me af af die deuren wel afsluiten en sowieso blijven zitten. Ook wel eens op Porsches etc gezien dat er zomaar een deur uit vloog, werd gewoon van de auto gezogen. Volgens mij was Tom v H ook niet al te lang terug een deur kwijt?
Tom had naar eigen zeggen cheapies uit Tjechie.

Heb die deuren op de 24h uitvoerig bij de GT4 demoauto bekeken op zoek naar een fabrikant-stempeltje, de kwaliteit was verbazend goed. Eigenlijk het mooiste aan heel die auto, kwalitatief beter dan CSL kofferklep. En als ze er op DH uitvlogen hadden ze dat toen wel gemerkt.

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: BMW M3 GTS

Bericht door stefan740 » 24 aug 2010, 03:06

Lijkt me erg gaaf om tzt een video van de GTS vs de CSL op de ring te zien. Net zoals vandaag achter elkaar aan maar dan met oud vs nieuw :df: Ideetje steve/gerwin?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Robin Hartog » 24 aug 2010, 11:28

2 maal CSL :love: :love:



... Sorry, waar ging dit draadje ook alweer over? :wink:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Mark Nauta » 24 aug 2010, 12:16

Brings back memories ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Petrolhead Tom » 24 aug 2010, 12:22

steve smith schreef:
Tom Westendorp schreef: Die zouden er dan zeker standaard in moeten zitten!
En dat is er dus weer eentje in de categorie "dom gezwets". In der heimat mag een fabrikant een auto niet uitleveren af fabriek met een volledige kooi. Waarom doet er nu niet toe, het resultaat is echter dat BMW, maar ook Porsche en Ferrari de auto's dus uitleveren met enkel een klimrek achterin. Bij Porsche moet je de voorbeugels los bestellen als motorsport-onderdeel, bij Ferrari net zoiets, en BMW zal daar ook wel zo'n oplossing voor hebben. In Dld moet een eigenaar die beugels dan ook nog per auto op de Brief laten zetten, door aan de TUV meneer te laten zien dat HIJ/ZIJ goed kan zitten in die auto zonder contact met pijp.

De samenvatting? Die plastic deuren zijn levensgevaarlijk zonder volle kooi, en die volle kooi mag niet af-fabriek geleverd worden. Dus kun je niet zwetsen dat de fabriek die deuren erin had moeten ploffen want dat MOGEN ze niet.

En hobbybob mag dat wel, ook voor straatgebruik, zoals je in veel Ringtools terugziet. Trouwens wel mooi om te zien dat de CSL hier als absolute maatstaf in dit draadje gehanteerd wordt. Door dezelfdemensen die twee jaar geleden een CSL de grond in zeken. :clap:
Dat wist ik niet! Duidelijk Steve. :thumbup:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Robin Hartog » 24 aug 2010, 12:23

Mark Nauta schreef:Brings back memories ;)

Afbeelding
*Wordt gek hier* :love:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW M3 GTS

Bericht door steve smith » 24 aug 2010, 12:23

stefan740 schreef:Lijkt me erg gaaf om tzt een video van de GTS vs de CSL op de ring te zien. Net zoals vandaag achter elkaar aan maar dan met oud vs nieuw :df: Ideetje steve/gerwin?
We zijn al met een ander monsterklusje bezig of filmgebied. Dus je zult het voorlopig nog ff hiermee moeten doen!

http://vimeo.com/4680551
Laatst gewijzigd door steve smith op 24 aug 2010, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Tristan » 24 aug 2010, 12:43

Leuk beetje camber staat er op de CSL. :thumbup:

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Chris van S. » 24 aug 2010, 12:56

steve smith schreef:
http://vimeo.com/4680551
Heerlijk lunchdingetje! :mrgreen:
En ik heb m al zoveel keer gezien

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Downforce Hans » 24 aug 2010, 13:11

Als de eertse 25 seconden van een filmpje geknoei is dan kijk ik al niet verder meer.......

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: BMW M3 GTS

Bericht door M@rcel » 24 aug 2010, 21:50

steve smith schreef:
We zijn al met een ander monsterklusje bezig of filmgebied. Dus je zult het voorlopig nog ff hiermee moeten doen!

http://vimeo.com/4680551
Blijft één van de mooiste sfeerfilmpjes die ik ooit gezien heb...gewoon een jongensdroom om zo je hobby te mogen uitoefenen.

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Tom » 02 sep 2010, 21:43

Prijs is bekend (UK)
http://www.evo.co.uk/news/evonews/25672 ... ealed.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Andre » 03 sep 2010, 12:25

Dan is ie in de Uk dus duurder dan een GT3 RS.
:shocking:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Andre » 20 sep 2010, 16:13


steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW M3 GTS

Bericht door steve smith » 20 sep 2010, 18:16

Die was al gespot :wink:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Fernando » 20 sep 2010, 19:24

Mooie foto's ook.... :bag:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Joop » 20 sep 2010, 19:48

Zo'n auto verkoopt zichzelf toch...???

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], frank de jonge, markk, Martijn M, Wout309t en 14 gasten