BMW M3 GTS
- Sperdy
Re: BMW M3 GTS
+1 topfuel. Eindelijk wat nuancering. Eerst nog maar eens tenminste 5 andere tests afwachten
- wjn
Een nuancering op een verwachting die BMW zelf heeft gecreëerd:
Offering this truly exclusive model for the genuine motorsport enthusiast, BMW M GmbH is continuing a great tradition introduced on former generations of the BMW M3. Once again, the outstanding sports potential of the BMW M3 is being consistently enhanced and upgraded to an even higher level, the customer benefiting from the Company’s wide range of know-how in the development and production of racing cars. Through its race-oriented modifications enhancing both performance and safety, the BMW M3 GTS is ready to go in Clubsport events on the track and comes with the option for homologation on the road. So that the driver is able to make his way to the race track in the very same car he will use for racing.
-
Goh, tussen heel veel onzin in dit draadje ineens een hele goede post! Ben het hier volledig mee eens, maar je vergeet nog een grote gewichtsbesparing. Iedereen die een beetje trackdays met dat ding doet wil de voorbeugels van de kooi erbij hebben, en dan heb je die dikke zware balken in de portieren ook niet meer nodig. Laat BMW nou een paar hele strakke carbon deuren + macrolon ruiten in de GT4 onderdelen catalogus hebben staan...... :idea:Hielke schreef: 300 kg is een no go, maar ook niet nodig om GT3 Ringtijden te evenaren. 100 kg is al meer dan genoeg om een seconde of 10 te pakken. Misschien is zelfs 50 - 75 kilo al genoeg om het bestaande gat te dichten.
En mischien de vraag om de andere vragen overbbodig te maken. Was het nu echt zo moeilijk om die 50 - 100 kilo te vinden?
Laat ik eens de aanzet tot een antwoord geven:
1. Vervang de zware en gevoelloze DSG bak door een gerobotiseerde CSL versnellingsbak.
2. Monteer keramische remmerij. Remprobleem ook direct opgelost.
3. Monteer ipv alleen een achterdemper een volledige lichtgewicht uitllaat.
En waarom de motor in vergelijking met de standaardmotor minder dan 105 pk per liter levert snap ik ook niet.
Resumerend: de kansen lagen er maar bij BMW hebben ze zitten slapen.
- Downforce Hans
Tuurlijk, als je toch al 160 rooie hebt uitgegeven dan kan die 7,5 k er ook nog wel bij. 

-
Psies
- Petrolhead Tom
Downforce Hans schreef:Tuurlijk, als je toch al 160 rooie hebt uitgegeven dan kan die 7,5 k er ook nog wel bij.
Die zouden er dan zeker standaard in moeten zitten! Maarja, als ik het geld er voor over had en ik zou hem toch alleen maar in combinatie met de voor beugels gebruiken zou ik dat beetje extra ook nog wel uitgeven, en me tegelijkertijd nog meer af gaan vragen waarom ik geen Porsche gekocht zou hebben.

-
En dat is er dus weer eentje in de categorie "dom gezwets". In der heimat mag een fabrikant een auto niet uitleveren af fabriek met een volledige kooi. Waarom doet er nu niet toe, het resultaat is echter dat BMW, maar ook Porsche en Ferrari de auto's dus uitleveren met enkel een klimrek achterin. Bij Porsche moet je de voorbeugels los bestellen als motorsport-onderdeel, bij Ferrari net zoiets, en BMW zal daar ook wel zo'n oplossing voor hebben. In Dld moet een eigenaar die beugels dan ook nog per auto op de Brief laten zetten, door aan de TUV meneer te laten zien dat HIJ/ZIJ goed kan zitten in die auto zonder contact met pijp.Tom Westendorp schreef: Die zouden er dan zeker standaard in moeten zitten!
De samenvatting? Die plastic deuren zijn levensgevaarlijk zonder volle kooi, en die volle kooi mag niet af-fabriek geleverd worden. Dus kun je niet zwetsen dat de fabriek die deuren erin had moeten ploffen want dat MOGEN ze niet.
En hobbybob mag dat wel, ook voor straatgebruik, zoals je in veel Ringtools terugziet. Trouwens wel mooi om te zien dat de CSL hier als absolute maatstaf in dit draadje gehanteerd wordt. Door dezelfdemensen die twee jaar geleden een CSL de grond in zeken.

- Bert ///M3
Die plastic deuren moet je nog maar afwachten of dat erg praktisch is. Op een normaal circuit gaat het vaak nog wel omdat de snelheden niet heel ver over de 200 liggen (CPZ misschien eens 220-230 voor een M3 GT4? )
Als je met een gangetje van tegen de 300 over DH knalt vraag ik me af af die deuren wel afsluiten en sowieso blijven zitten. Ook wel eens op Porsches etc gezien dat er zomaar een deur uit vloog, werd gewoon van de auto gezogen. Volgens mij was Tom v H ook niet al te lang terug een deur kwijt?
Als je met een gangetje van tegen de 300 over DH knalt vraag ik me af af die deuren wel afsluiten en sowieso blijven zitten. Ook wel eens op Porsches etc gezien dat er zomaar een deur uit vloog, werd gewoon van de auto gezogen. Volgens mij was Tom v H ook niet al te lang terug een deur kwijt?
-
Tom had naar eigen zeggen cheapies uit Tjechie.Bert ///M3 schreef:Die plastic deuren moet je nog maar afwachten of dat erg praktisch is. Op een normaal circuit gaat het vaak nog wel omdat de snelheden niet heel ver over de 200 liggen (CPZ misschien eens 220-230 voor een M3 GT4? )
Heb die deuren op de 24h uitvoerig bij de GT4 demoauto bekeken op zoek naar een fabrikant-stempeltje, de kwaliteit was verbazend goed. Eigenlijk het mooiste aan heel die auto, kwalitatief beter dan CSL kofferklep. En als ze er op DH uitvlogen hadden ze dat toen wel gemerkt.
- stefan740
Lijkt me erg gaaf om tzt een video van de GTS vs de CSL op de ring te zien. Net zoals vandaag achter elkaar aan maar dan met oud vs nieuw
Ideetje steve/gerwin?

- Robin Hartog
2 maal CSL
... Sorry, waar ging dit draadje ook alweer over?

... Sorry, waar ging dit draadje ook alweer over?

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Brings back memories 

- Petrolhead Tom
Dat wist ik niet! Duidelijk Steve.steve smith schreef:En dat is er dus weer eentje in de categorie "dom gezwets". In der heimat mag een fabrikant een auto niet uitleveren af fabriek met een volledige kooi. Waarom doet er nu niet toe, het resultaat is echter dat BMW, maar ook Porsche en Ferrari de auto's dus uitleveren met enkel een klimrek achterin. Bij Porsche moet je de voorbeugels los bestellen als motorsport-onderdeel, bij Ferrari net zoiets, en BMW zal daar ook wel zo'n oplossing voor hebben. In Dld moet een eigenaar die beugels dan ook nog per auto op de Brief laten zetten, door aan de TUV meneer te laten zien dat HIJ/ZIJ goed kan zitten in die auto zonder contact met pijp.Tom Westendorp schreef: Die zouden er dan zeker standaard in moeten zitten!
De samenvatting? Die plastic deuren zijn levensgevaarlijk zonder volle kooi, en die volle kooi mag niet af-fabriek geleverd worden. Dus kun je niet zwetsen dat de fabriek die deuren erin had moeten ploffen want dat MOGEN ze niet.
En hobbybob mag dat wel, ook voor straatgebruik, zoals je in veel Ringtools terugziet. Trouwens wel mooi om te zien dat de CSL hier als absolute maatstaf in dit draadje gehanteerd wordt. Door dezelfdemensen die twee jaar geleden een CSL de grond in zeken.

- Robin Hartog
*Wordt gek hier*Mark Nauta schreef:Brings back memories

-
We zijn al met een ander monsterklusje bezig of filmgebied. Dus je zult het voorlopig nog ff hiermee moeten doen!stefan740 schreef:Lijkt me erg gaaf om tzt een video van de GTS vs de CSL op de ring te zien. Net zoals vandaag achter elkaar aan maar dan met oud vs nieuwIdeetje steve/gerwin?
http://vimeo.com/4680551
Laatst gewijzigd door steve smith op 24 aug 2010, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
Leuk beetje camber staat er op de CSL. 

- Chris van S.
Heerlijk lunchdingetje!steve smith schreef:

En ik heb m al zoveel keer gezien
- Downforce Hans
Als de eertse 25 seconden van een filmpje geknoei is dan kijk ik al niet verder meer.......
-
Blijft één van de mooiste sfeerfilmpjes die ik ooit gezien heb...gewoon een jongensdroom om zo je hobby te mogen uitoefenen.steve smith schreef:
We zijn al met een ander monsterklusje bezig of filmgebied. Dus je zult het voorlopig nog ff hiermee moeten doen!
-
Prijs is bekend (UK)
http://www.evo.co.uk/news/evonews/25672 ... ealed.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.evo.co.uk/news/evonews/25672 ... ealed.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Dan is ie in de Uk dus duurder dan een GT3 RS.

-
-
Die was al gespot 

- Fernando
Mooie foto's ook.... 

- Joop
Zo'n auto verkoopt zichzelf toch...???